üzenetek

hozzászólások


hajbel
(addikt)

Ebben az esetben hype, mert ezt a telefont már 3 év múlva sem fogod tudni túladni senkinek, valószínűleg korlátoltan fogod tudni használni, míg egy flagship 2-3x gazdát cserél.


makikutya
(csendes tag)

Ja, nem. A flagshipek penetrációja 13% volt 2021-ben, miközben a midrange telefonoké 50% feletti. Ebből majdnem 25% céges keszulék, ahol simán hagyják 3 évig a felhasználónál a telefonjukat. Itt alap kérdés hogy modulárisan lehessen javítani egy perc alatt, vagy az egész telefon megy a kukába. A fairphone klasszikus midrange arazású. Ebben a kategóriában átlagosan 2 évig használnak egy telefont. A leggyakrabban a csere oka nem az amit gondolsz hogy uj feateruket keresnek, vagy nem elégedettek, hanem a képernyő betörik, vagy az aksi megadja magát. A fairphone webshopjából minimális pénzért rendelhető mind a kettő, amit a felhasználó akár otthon ki tud cserélni. Ez azt is jelenti, hogy például a második leggyakrabban mondott ok, a fotózási lehetőségek fejlődése a telefonok cseréjénél. Itt már az előző modellhez adtak ki új kamera modult, ami köröket ver az előzőre. Egyértelműen ez lenne a jövő, és érdemes is lenne elindulni erre.


hajbel
(addikt)

Nem tudom, hogy hol dolgozol, de nálunk megjavítják a telefonokat, semmi sincs ingyen. Az eladási statisztikák meg pont az én elméletemet erősítik. Minden midrange telefonnak betörik a kijelzője vagy meghal az akkuja 2 év után. Erre van valami statisztikád? Neked mióta van ilyen telefonod? Köröket ver egy 6310-esre. Ettől még a soc miatt nem fogja tudni kihasználni az új kamerát. Videózhat fhd-ben, miközben 5 percig ment egy 48 mpx-es képet. Ez a jövő, tényleg.

[ Szerkesztve ]


Benőke
(őstag)

Javítás mindenhol megy, csak céges környezetben ez nem olyan egyszerű. Cége válogatja de ugye belső szabályozás függő. Nálunk egyszerűen még szervizbe sem adhatod a telefont. Ha elromlik a cég központjába kell küldeni, ott eldöntik hogy javítják vagy megsemmisítik a rajta lévő adatok miatt. Nincs olyan hogy besétálok vele és ott hagyom egy szervizben. Ilyen nincs. Ha annyira működik hogy le lehet pucolni mindent róla akkor mehet szervizbe ha nem akkor megsemmisítik. Mi van ha elvesztem? Az új csere készülék árát ki kell fizetni. Ettől az adat ott marad, van rajta minden féle lokk, de azért ha anyagi felelőssége van valakinek akkor az visszatartó erő a trehánykodáshoz. Van ilyen is.
Telefont is csak a központból kapunk előre telepítve minden anyám kínjával. Nincs olyan hogy itt helyben megrendeljük megjön aztán annyi. Ráadásul személyre szabva tehát más nem is használhatja (Elvileg). Ha bekrepál akkor annyi. 1-2 hétig telefonunk sincs. Pont ezért fizikai sim-es az alma is, mert így kiveszem és bármibe bele dugom használható, legalább telefon és sms re. Egy ilyen házon belül javítható telefon isten lenne. Ha egyszer úgy döntenek hogy alma helyett más lesz, akkor remélem ez.

üzenetek