üzenetek

hozzászólások


movax
(senior tag)

Aztaa, micsoda emlékek, én S3 Trio 3D kártyával kezdtem, az alaplapra nem emlékszem, de arra igen, hogy VIA 133-as csipszett volt benne. AMD K6 II-es proci, 32 MB rendszermemória, valami 400 MB körüli Seagate HDD, 14-es Shamrock képernyő, Yamaha hangkártya (ez még megvan ereklyeként a fiókban) Genius billentyűzet (DIN-csatis), egér (PS/2), és páros hangszórók, abban a koszfehér műanyagházban, meg egy kaméleonos egérpad, ezekre most, 20+ év után is emlékszem! :)

Otthoni net akkor még nem nagyon volt elterjed, amikor igen, akkor lett még egy betárcsázós modemkártya is. Volt még egy gyalázatos Epson tintasugaras nyomtató is, egy vagyonba került ez az egész szett. A Voodoo meg hasonló kártyák (TNT, Riva!!!) annyira drágák voltak, hogy azt csak nyálcsorgatva néztük a számtech-magazinokban.

Jól futott rajta az AoE 2 és a Quake 2, ez volt a lényeg. És az óránként befosó win95. Na, egészen elérzékenyültem. :)

[ Szerkesztve ]


Z_A_P
(őstag)

Ez jo:

mire megfizethető lett volna a 3DFX grafikus kártya, addigra már 1: a cég csődbe ment

:DDD :DDD :C :C


MaxxDamage
(nagyúr)
Blog

Én a Moto Racer 1-2 amivel úgy voltam, iszonyat jó game volt az idejében és tesómmal versenyeztünk ki tudja jobb idővel teljesíteni az adott pályákat (én felbontást állítottam, így jobb eredményt értem el, mert kisebb felbontáson ("320x240") jobban futott mint ("640x480") nagyobbon) :DD


nuke7
(veterán)
Blog

Rally-t öcsémmel játszottuk apukám munkahelyen egy billentyuzetről Split screen-ben… :K


fatpingvin
(senior tag)
Blog

a QEMU is by default :D különösen vicces az összhatás amikor emellé egy virtuális SCSI diszket teszel és átadsz a VM-nek passthrough-val egy modern GPUt...


ceia
(őstag)

Jó cikk lett, imádom a retrót! Főleg a 8/16 bit gépek és konzolok érdekelnek, egészen az N64-ig, és PC mondjuk 2006-ig, de ezt lehet, jobban át kéne még gondolni. Az biztos, hogy a kilencvenes évek volt a meghatározó.
Nekem nem volt bajom az Acorp lapokkal, volt abban is jó, na és a Tomato is jó volt. P2-ben, Celeronban inkább a socket 370, mert akkor a cache is a processzor sebességén megy. Ram mindig kettesével, hang mindig Creative, num pad nélküli billyentyű soha, normál vezetékes egér mindig. SCSI? Na ne.. felesleges alkatrész. Talán még megszakítást is visz és abból minél kevesebb, annál jobb. Ilyen szempontból is klassz volt a Voodoo. Volt az is, 1 és 3/2000. Utóbbit imádtam. Jó volt az 1 is, de 640x480 és még csak gyors sem volt, szóval azért nem egy nagy élmény. Azt bírtam, hogy a játék előtt megmutatta a 3DFX logót. De a Riva 128 már jobban tetszett. Maradt a 640x480, de gyorsabb volt, és nem kellett mellé egy S3 Trio :N
Azért az LCD nagyon elüt a konfigtól, és az a billentyűzet is. Én akkoriban nem láttam ilyet.
Játékok:
Quake: Abszolút kedvenc! Még P133-mon játszottam először.
Need For Speed 3: Dettó! De ezt már P2 Celeronon.
Carmageddon II: Sosem játszottam. Az elsőt igen, Bucika felejthetetlen volt benne. (Die Anna)
Faye Pratcam session #1
Tony & Faye, Original Footage trailer
GTA 2: Soha. Egyes C64 játékokra emlékeztet, mert ugye felülnézetben könnyebb megcsinálni, mint hátulnézetben.
Unreal Tournament: Hálózatban nem játszom. De a sima Unreal a bakancslistámon van!
Re-Volt: Imádtam!
Quake III Arena: Mint Quake 1 és 2 rajongó, singleben egyszer ezt is végignyomom, eddig kimaradt.
Age Of Empires 2: Ilyet én soha! Nem dolgozni akarok, hanem játszani, kikapcsolódni.
Rally Championship 2000: Ez még nem volt meg. De ez nem a Q rally windos portja? Azt imádtam!
1nsane: Mivel a Terep 2 meghatározó volt, nagyon vártam ezt a játékot. Hatalmas csalódás volt! Miért nem csináltak egy rendes versenyzős szimulátort? Kijelölt útvonalon? Zászlók, meg kapuk.. Ennél jobban még nem rontottak el autós játékot! A hálózati játék újabb pusztítása a single player módra.

[ Szerkesztve ]


Raymond
(félisten)
Blog

"Ez még nem volt meg. De ez nem a Q rally windos portja? Azt imádtam!"

Nem port, de jo helyen keresgelsz mert annak a sorozatnak az ujabb resze ugyanattol a fejlesztotol (Magnetic Fields) [link]


jokeph
(nagyúr)

Pedig a PII-es gépemet a SCSI 18 GB-os HDD alaposan megdobta (a 10GB-os IDE Seagate floppynak tűnt mellette). :D
IRQ kiadta, úgy hogy volt az AGP-s S3 Savage 4 8 MB VGA, PCI-os SB 128,PCI-os Adaptec AHA2940UW SCSi vezérlő, PCI-os LAN kari és egy ISA-s Xamaha OPL3 hangkari. ;]


Dilikutya
(nagyúr)

Én 533 MHz-es Mendocino Cerkával nyomtam a GTA3-at egy TNT Vantával. :)
2000-ben 256 MB RAM azért elég kemény volt. :)
Nekem valamiért az álom a 233 MHz MMX, a kvázi álomhatár 500 MHz, meg az 1,4-es Tualatin. És persze TNT2. Valóság 2000-ben ezzel szemben 90 MHz, 32 MB EDO, 1 GB HDD (de az SCSI :) ) meg egy 1 MB-os S3 csoda. 2000 decemberében lett 533 MHz-es Celeron, TNT Vanta 16 MB, 20 GB-os gumibugyis Seagate, 64 MB SD (2 évvel később 192-re bővítve), ezen már jól futott a Quake 3. :)
Jó nosztalgiázva visszagondolni rá, de így az SSD-k korában rendszer alá a vinyót már nem bírnám elviselni, ahogyan a Windows 95/98-at se.


jokeph
(nagyúr)

:C
Már az XP-t is inkább SSD-re teszem az arra alkalmas retro gépeimben (SATA II csatoló megléte). :D


ceia
(őstag)

Nocsak, ezekről nem is tudtam.. Megnéztem róla egy videót, a Championship (1996) látszatra ugyanolyan, mint az 1993-mas RAC Rally. Persze olvastam, hogy több autó van benne, na majd egyszer megnézem. :K
#108 jokeph Egy haveromnál láttam csak "szkázi" (vagy szközi) vezérlőt, és meglepődtem, hogy milyen problémamentesen működött. Azt hittem, kavarós cucc lehet, de mintha ott sem lett volna.


Raymond
(félisten)
Blog

A cikkben es nalam is a Mobile 1 Rally Champoinship-rol van szo 1999-bol [link] az a Windows-os ujabb jatek, nem ugyanaz mint a 1996-os Q RAC :)


Syl
(nagyúr)
Blog

Gonosz leszek: minden valamire való játék elkészült a '80-as években, azóta csak a grafikai tuningolás megy. (ugyanez igaz a filmekre is) :P


nyunyu
(félisten)

2000 környékén játszottam egy Palm M505-ön a Bejeweled-del, ezt ma Candy Crush Sagának hívnák. :DDD


Czeky
(Arcképgyáros)

A Doom meg Wolf3D az smafu? :DDD


nuke7
(veterán)
Blog

:C :DDD


Syl
(nagyúr)
Blog

Halkan jegyzem meg, hogy már ZX81-re is volt 3D FPS ;) (3D Monster Maze) Vagyis a Wolfenstein 3D meg a Doom is csak grafikai tupírozás.

[ Szerkesztve ]


jokeph
(nagyúr)

TVC-re is volt 3D hatású játék, több is. :))


Czeky
(Arcképgyáros)

Actually, a Battlezone volt a legelső sikeres FPS, a 3D Monster Maze-ben lőni nem lehetett, pedig az FPS utolsó szava a shooter. :)


nuke7
(veterán)
Blog

én azért örülök a witcher-nek, dragon age-nek meg a mass effectnek...
(azóta valóban nem nagyon jött jó játék :K)

üzenetek