[Re:] [erikviking:] OTP te csodás - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Köszöntelek csodaországban.


Shing
(őstag)

Azért bírom amikor számonkérnek papírokról, de ők sem tudják megmondani hogy mi van. Persze addig őket nem érdekel az ésszerűség amíg nem nekik kell valamit előkeresni.


buherton
(őstag)
Blog

Az OTP-t nagyon el kell kerülni. Kollegám is mesélt valami hasonló sztorit és ott rendezték is a dolgokat csak az OTP nem könyvelte el azt rendesen. Van más értelmes bank, miért pont az OTP-ba mentetek?


Freiherr
(őstag)
Blog

Halom fos mind Magyarországon,talán a zótépé kicsivel alatta.


Chaser
(titán)

A mai napon úgy gondolta édesanyám, hogy nyit egy számlát az OTP-nél. - itt hibázott:D
de vicc nélkül
hadd ne mondjam mikor meg akartam szüntetni náluk a számlámat, 1 hónapba került
nem volt tartozásom...


buherton
(őstag)
Blog

Ezt teljes mértékben cáfolom, van egy-két kisebb bank, akik abszolút korrektül állnak hozzá az emberekhez és XXI sz. felfogású. Például a bankon keresztül irányítottan hazai cégekbe lehet befektetni, a banki költségek egy részét alapítványoknek lehet átutaltatni (hasonlóan az adó 1+1%), a havidíj egy az egyben közhasznú felhasználásra fordítják, stb...


Vakegérke
(veterán)
Blog

Egy időben két OTP számlában is érdekelt voltam. Az egyik közös volt a feleségemmel, a másik kizárólagosan az enyém volt. Mikor eljött az ideje, bementem a számlámat kezelő fiókba, hogy leszedjem róla a pénzemet, és megszüntessem a számlát. Az ügyintézőhöz kerülve talán tíz perc volt az egész.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Lehet szerencséd volt.


Vakegérke
(veterán)
Blog

Lehet. Egyébként 2008 elején történt.


#72042496
(félisten)

Leírnád csak röviden, hogy miért? Mindenhonnan azt hallom, hogy az OTP rossz, de elég kevés konkrétummal. (Én nem náluk bankolok.)


Krugszvele
(senior tag)

Ez attól XXI. századi, hogy a pénzed túlzóan nagy százalékát amúgy is elveszik és "közhasznú" felhasználásra fordítják?
Miért jó irányítottan hazai cégekbe fektetni?

Engem inkább megnyugtatna, ha 2-3% helyett 1% lenne a banki költség, aztán a többletről majd én eldöntöm, hogy kit/mit támogatok belőle.


Lauda
(félisten)
Blog

Erdes ez az ugy, mert a banknal minden nyilvan van tartva, szoval eleg fura, hogy se a befizetesrol nincs meg naluk semmi, se a szamlazarasrol. Biztosan ti emlekeztek jol?


Huroq
(senior tag)
Blog

Természetesen előfordulhat, hogy rosszul emlékszünk, de ez esetben mutassanak valamit arról, hogy milyen szolgáltatásnak a díja halmozódott fel. Erre semmilyen választ nem tudtak adni, csak egy záró 0-ás számlakivonatot, amin semmilyen tartozás nem mutatkozik. Ezért is néztek utána ők is furán, hogy a rendszer tartozást mutat, de a számlakivonat szerint semmilyen követelésük nincs felénk. A másik furcsaság, hogy az OTP Faktoring -hoz irányítottak, holott előzőleg ők mondták, hogy nem lett nekik átadva követelés kezelés gyanánt. Sajnos nagyon homályos a téma kevés konkrétummal.
A többieknek pedig, hogy miért is bankolunk náluk, az annyi, hogy eddig ügyintézői hibán kívül teljesen elégedettek voltunk velük. Meg kell mondjam talán a lustaság is közre játszott ebben, mert szinte minden sarkon van fiókjuk. A Mobiltárca is számomra szimpatikus dolog, tehát azon kívül, hogy nem ők a legolcsóbbak nekünk eddig megfeleltek. Amennyiben valamiért mégsem simán váltunk bankot. Volt hogy 1 évben 2x is váltottam.


Chaser
(titán)

mákod volt...:)

Balika911
8-9 éve volt kb
először nem tudták megszüntetni, mert nem élt az online rendszer, oké
másodszor szért, mert pár nappal előtte vásároltam a kártyáról, oké
harmadszor azért, mert nem fogadta el az adatokat a sz@r rendszerük...ez már nem volt oké, megmondtam még egyszer visszajövök...
vissza is mentem, nincs benn olyan ember aki be tud lépni
:D :F
elmondtam a hölgynek szépen én negyedszer vagyok itt és nem fogok még egyszer erre a hülyeségre áldozni az időmből, amit megértett
kb 3/4 óra alatt megoldotta..de, a végén még azt mondta nem biztos ám, ha jön tőlük papír ne ijedjek meg....:D

akkor azért váltottam, mert a k&h-nál feleannyi pénzből jobb ajánlatok voltak, mondtam is a hölgynek, van náluk ilyen? nincs, kérdem ön váltana? odasúgta igen...:D
sok bankot körbe jártam, mindnél apró betűs kitételek dögivel
aztán go k&h, ott nem láttam, azzal kezdtem, ugye nincs apró betűs rész...a faszi kihúzta magát, nálunk nincs!
:D
azóta ott vagyok

valszeg azóta már változott a felhozatal, de elégedett vagyok velük, kivéve h a webet elb@szták ahogy illik


#72042496
(félisten)

Meh, banki rendszer és ügyintézők. :) Én még az egyetem ajánlására választottam az Erstét, és meg is maradtam náluk. Eddig elégedett vagyok velük, bár most a figyelmetlenségem miatt rácsesztem kicsit. Hoztak valami rendeletet tavaly, így a végén nagyjából annyiba került az egyik TBSZ számla fenntartása, mint amennyit a rajta levő befektetés visszahozott. (Párszázezer forint összértékű, alacsony kockázatú alapról van szó, így összesen kb. egy pizza árától estem el egy év alatt. Tanulópénznek végül is jó volt, még egyszer nem fogok ilyen kis összegek lekötésével szórakozni.)

[ Szerkesztve ]


Tamás88
(őstag)
Blog

Bár bocs, de jó nagy hülyék vagytok mind a ketten, hogy OTP-nél akartatok nyitni. Azt a bankot kerülni kell, én pont most fogom megszüntetni a bankszámlámat, mert egyfelől drága, másfelől meg szemetek voltak, mert ugye 15-ig lehetett USA dollár csekket beváltani, de már 10.-e körül nem akartak vele foglalkozni, így elküldtek, majd felhívtam az ügyintézőt, hogy mi van, de nekem adtak igazat. Mikor meg kértem a fiókvezetőt, akkor ő még a sz*rt is kimagyarázta, hogy ez fióki döntés, hogy mit váltanak be és mit nem, és hogy az ügyintéző is rosszul tudta. Na erről ennyit, úgyhogy szépen fogtam magamat, és a múlt héten a MagNet banknál nyitottam, mert ott korrektek. Úgyhogy amint jön rá pénz az új számlámra, azonnal meg is szüntetem az OTP-t. És javaslom, hogy tegyétek ti is így.

Az OTP bevétel orientált, de annyira, hogy képes kihasználni az embereket, mivel nagyon sok egységsugarú ember felfogása az, hogy bank=OTP, amit szépen ki is használ a bank, így visszaélve a helyzettel.

A csekkemet meg majd valahogy beváltom.


Vakegérke
(veterán)
Blog

Én, mint egységsugarú ember, maradok az OTP ügyfele. Egyrészt azért, mert hűséges fajta vagyok, másrészt azért, mert sohasem volt problémám vele, harmadrészt mert csak.


Tamás88
(őstag)
Blog

Akkor egészségedre! :)


dugynok
(senior tag)

" Az OTP bevétel orientált, de annyira, hogy képes
kihasználni az embereket..."

Mondj 1 azaz egy másik bankot, amire ezek nem igazak.


qqcqqc
(őstag)
Blog

Ha van bankkártyád minden banknál 1 hónap a megszüntetés, mert a kártyacégeknél max 1 hónapon belül kell elszámolni a tranzakciókat. Példa: Használod a kártyád valahol a tengeren túl, hazajössz és másnap megszünteted a számlád, és a költésedről a bank csak utána egy héttel kap értesítést. Szerinted miből teljesít?


nemlehet
(őstag)
Blog

Jól megharcoltatnak, hogy ügyfelük lehess. Igazából semmit ne fizessetek ki amit nem tudnak hitelt érdemlően bizonyítani, az meg pláne nevetséges, hogy még te rohangálj az adósságkezelőjükhöz.

Amúgy de, van elévülés méghozzá 5 év. Ha nem küldtek fizetési felszólítást akkor azt a pénzt bizony bukták (még ha jogos is volt). Szóval ezt is rosszul tudják, vagy egyszerűen a szemedbe hazudtak.

Ilyenkor szépen ki kell hívni a fiókvezetőt és megpróbálni vele megbeszélni, ha ez sem sikerül, akkor kérni egy papírt amire leírod tényszerűen, hogy ők minden áron követelnek valamit amit bizonyítani nem tudnak, már a törvény szerint is elévült, valamint téves tájékoztatást adtak. Szépen kéred az ügyintéző és a fiókvezető aláírását rá, majd közlöd, hogy akkor ez megy a bank belső ellenőrzési osztályának, a PSZÁF-nek (vagy mit a tök most a neve), fogyasztóvédelemnek.és mondjuk az indexnek is. Hidd el nagyon nagyon együttműködőek lesznek ilyenkor és azonnal megváltozik az álláspontjuk. Nem szabad hagyni magad, főleg nem szabad hagyni pinpongozni őket mert annak sose lesz vége.

Az egy dolog, hogy leszarják, hogy hozzájuk mész-e vagy sem, de lokális szinten fosnak a belső ellenőrzéstől, hát még ha egy ilyesmi kikerül a sajtóba akkor még az adott területi fejeseket is előveszi a felső vezetés. 13.000 Ft-ért nem fognak ebbe belemenni hidd el.


Sethdobaloah
(senior tag)

az egy dolog, hogy 5 év után nem tudják behajtani rajtad. DE ahhoz joguk van, hogy ha szerintük volt tartozás, akkor ne szerződjenek vele, amíg nem rendezi.
Az egy másik kérdés, hogy én rákérdeznék mégis milyen felhatalmazás alapján végezhetek adatkezelést ennyi idő után is... Mert ehhez viszont már rohadtul nincs joguk.


Alg
(veterán)
Blog

Én azt nem értem miért nem képesek a bankok a lejárt bankkártya cseréjét ajánlottan feladni...

Kártyám nem jött meg, elveszett a postán - bemegyek, mondják ok, fizessek a kártya letiltásáért (ami aktiválva sincs), fizessek az új kártyáért, majd várjak, hátha az új kártya megérkezik. Ja, kérhetem bankfiókba is, azért is fizetni kell. Mellesleg megkérdezés nélkül Maestrot adtak, amit egy csomó helyen (pl. Flixbus, Vienna Citybike) nem fogadnak el... :(((

Aznap voltam Telenornál is - át akartam váltani a hűségidő lejárat után az előfizetést kártyásra. Hűségidős hóforduló előtt/előre nem lehet. Ok, hóforduló+1 nap bemegyek, jó átváltják de fizessem ki az egész következő havidíjat. :W

S@rjon sünt az összes

[ Szerkesztve ]


Kasya
(nagyúr)
Blog

Siman elkepzelheto. Kedves paromnak atirataskor derult ki, hogy tartozasa van a lakson az OTP altal. Illetve nem is neki, hanem az elozo tulajnak...akitol ugye meg se vehettek volna a lakast, ha lett volna tartozas. Mert nincs is...csak epp az OTP ezt elfelejtette levenni. Most 15 ev utan mar tobb mint fel eve rohangalnak az elozo tulaj, foldhivatal és a bank kozt, hogy a hibat "jogosan elfogadjak", es levegyek a mar nem letezo tartozast...


Chaser
(titán)

nem, nem annyi...
náluk is 10 perc lett volna, ha:
működik mindig megfelelően a rendszer és kompetens emberkék vannak bent
kártya használat esetén pár munkanap átfutás van
én csak belföldön vásároltam eddig kártyával, de azt egyből le is vonták...fedezet nélkül nem tudsz vásárolni sehol
más kérdés, h számla egyenlegen csak néhány munkanap múlva látszik a tranzakció, attól független az összeg már nincs a számlán
szted ha nem így lenne okos emberek nem vásárolnák fel fél mo-t aztán mennének a kanári szigetekre?:)

szerk: Vakegérke sokan azt hiszik, h még mindig állami, de már nagyon régen nem az

[ Szerkesztve ]


qqcqqc
(őstag)
Blog

10 perc alatt csak lezárják a számlád és érvénytelenítik a kártyád. :)
A tényleges megszüntetésről egy hónap múlva értesítenek.
Dolgozik néhány ismerősöm bankban, mindegyik így jár el.


Tim82
(nagyúr)
Blog

kártya használat esetén pár munkanap átfutás van
én csak belföldön vásároltam eddig kártyával

Belföldi kártyahasználat esetén valóban csak pár munkanap átfutás van.

Viszont a legtöbb hazai banknál 30 napig tartható zárolásban egy vásárlás ellenértéke, tehát ezen az időintervallumon belül kell megérkeznie a kereskedő bankjától a vásárlás összegére a terhelési igénynek. (Van olyan bank, ahol nem 30 nap, csak 15.)

Külföldi hoteleknél, autókölcsönzőknél stb. történt kártyás vásárlásoknál gyakran eltelik 2-3 hét, mire beérkezik a terhelési igény (vagy a zárolt összeg feloldása) a hazai bankhoz, ezért a 30 napos időhatár általában.

[ Szerkesztve ]


Sethdobaloah
(senior tag)

technikailag ez még abból az időkből van, amikor rendszeres volt a nem online fizetés is. Pl a taxis New Yorkban lehúzta a kártyád, de nem volt kapcsolatban közben semmilyen bankkal. Csak valamikor később "szinkronizálta" a tranzakciókat.
Ez eleve csak dombornyomott kártyáknál vetődhetett fel.
Ha elektronikus kártyával nem zárják a számlád azonnal, csak szívat az ügyintéző.


m-anti
(csendes tag)

Az elévüléssel az a baj, hogy a bank a tartozásra szépen kamatot számol, mégpedig naponta, tehát elvileg a tartozás mindig csak egy napos, nem 15 éves.


m-anti
(csendes tag)

Nem tudom, hogy hol bankoltok, de az Unicreditnél kb. 15 másodperc az átfutási idő a kártyás vásárlás és banki elszámolás között. Durván ennyi idő telik el a fizetés, és a bankom értesítő üzenetének (sms) megérkezése között, az EU-n belül. Egyébként erősen ajánlom az sms szolgáltatást, ami minden normális banknál van. Esetemben ez, ha jól emlékszem még, havi 300,-ft., és minden kártyás fizetés esetén kapok értesítést. Ez az alap, de minden pénzmozgás esetére lehet kérni, nyilván több pénzért. Kártya elvesztése, ellopása, duplikálása esetén pl. van úgy, hogy csak akkor veszi észre az ember, amikor megjön az sms, de ezer más dologra jó még, szerintem megéri. Fontos a jó telefonos ügyfélszolgálat, és az olcsó, biztonságos internetes bankolás lehetősége nekem. Az OTP azért hitvány bank, mert jelentős számban rosszul bánnak az ügyfelekkel, a szolgáltatásaik elmaradottak, drágák, és sokszor nem is működnek. Ha valakinek arra kell bank, hogy a fizetését odautaltassa, és havonta egy vagy kettő alkalommal felvegye a pénzt, arra jók, de akinek ennél több kel, akkor találni számtalan jobb bankot. Érdemes rászánni néhány napot, mert ha csak havi 150.000-ft. értékű pénzmozgással számolunk, akkor is minimum évi 50.000.- a bukta más bankokhoz képest, és akkor a kapcsolt szolgáltatások értékét nem is számoltam. Minden bankot nyilván nem ismerek, lehet köztük az OTP-nél rosszabb is.


Tim82
(nagyúr)
Blog

Durván ennyi idő telik el a fizetés, és a bankom értesítő üzenetének (sms) megérkezése között, az EU-n belül. Egyébként erősen ajánlom az sms szolgáltatást, ami minden normális banknál van.

Valamit nagyon keversz. Kártyás tranzakció után a bankod foglalásba (vagy zárolásba, melyik bank hogy szereti hívni) teszi a tranzakció összegét, ez valóban szinte azonnal megtörténik, ha minden rendszer (a kereskedő terminálja mögötti szolgáltatást nyújtó bank rendszere, a nemzetközi kártyatársaság rendszere (MC, Visa stb.), meg a kártyakibocsátó bank rendszere is éppen rendben üzemel. Erről kapsz egy tájékoztató jellegű sms-t (minden bank ÁSZF-jében vagy hirdetményében benne lesz, hogy az, nem tekinthető hivatalosnak, valószínűleg "nálad" az UniCreditnél is megtalálod az erre vonatkozó passzust).

Ettől még előfordulhat, hogy a tényleges terhelés napokkal, hetekkel később történik meg. Addig az az összeg zárolva még ott lesz a számládon, nem tudod felhasználni, de még nem is kapta meg a kereskedő, szolgáltató, akinek fizettél a kártyás tranzakcióval.

Mondjuk az, hogy én hol bankolok vagy használok-e sms-szolgáltatást, nyilván tökéletesen ide nem illő részletkérdés, a folyamatot szerettem volna nagy vonalakban és közérthetően elmondani. :)

[ Szerkesztve ]


radi8tor
(MODERÁTOR)

PayPass esetén nem azonnali a zárolás, mivel sok terminál offline üzemmódban működik, van hogy csak 2 nappal később zárolják az összeget a számlán. Ebből következik, hogy mínuszba is lehet vinni a számlát egy PayPass-os vásárlással (ami nem igényel PIN kódot).


Tim82
(nagyúr)
Blog

Jogos kiegészítés, köszönöm. (Bár nem véletlenül alkalmaz minden bank alacsony összeg- és darabszám limiteket a Paypass-es tranzakciókra.)

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

oké, 3-4 napot mondtak, nem én, ők
és ez stimmelt is
nem értesítettek semmiről, a hölgy 3/4 órát szenvedett a lezárással, de azóta hálistennek' nem jött tőlük semmi

Tim82 neked is a fentebbit tudom mondani


Tim82
(nagyúr)
Blog

Neked is csak azt tudom mondani, hogy a folyamatot próbáltam vázolni... :)


Chaser
(titán)

oké én azt értem, én már elmondtam nálam mi volt a folyamat ;]
azóta nem váltottam bankot
mondjuk az erősen vicc, ha benn van akár pár száz ft annyira nem képesek free kiadják kp-ban, még azért is fizetni kell, de ez kb minden banknál így van


buherton
(őstag)
Blog

Attól XXI sz., hogy:
- semmihez sem kell személyesen a fiókba menni
- bankolási költségeid egy részét alapvítványoknak adhatod
- a havidíj teljesen mértékben közhasznú felhasználásra szánják (választhatsz 0 forintosat is!)
- kevésbé támogatják a "költsük el a nem létező pénzünket" -> nincs hitelkártya

Miért is baj az, hogy hazai cégeket támogathatsz a befektetéseiddel? Főleg, akkor ha hozzák azt a megtérülést, mint a más bankok befektetései?


nemlehet
(őstag)
Blog

Ez szerintem nincs így. Attól, hogy az összege változik még nem lesz új tartozás jogilag. Ez kicsit olyan mintha egy hitel törlesztésénél minden hónapban új szerződésnek számítana amikor fizetsz. Ez nincs így.

De ha erre tudsz valami jogi állásfoglalást vagy precedenst adni itthonról akkor szívesen veszem.


HoaryFox
(őstag)
Blog

Én még középsuli alatt nyitottam OTP-s számlát, sose volt semmi gondom velük. Ez valószínű csak ilyen egyéni gebasz. Meg se fordult eddig a fejemben, hogy más bankhoz társuljak.


Huroq
(senior tag)
Blog

Nos az OTP Faktoring előzetes tájékoztatása szerint semmilyen tartozást nem áll fenn, de egy pár napos haladékot kértek, hogy teljes körűen utána tudjanak járni a dolognak. Ígéretük szerint pár napon belül telefonon fognak keresni az eredményről, valamint írásban is tájékoztatnak a végeredményről.
Nem volt ez újdonság, már csak egy bizonyító erejű igazolás kell tőlük.


dugynok
(senior tag)

Nem semmi türelmed van ezt végigjátszani. Harcolsz, hogy ügyfél legyél... Én (és valószinű sokan mások) az első körnél otthagyták volna őket. Mondom ezt úgy, hogy 14 éve OTP-s vagyok, gondom nem volt velük sose. Egyszer szerettem volna bankot váltani, megcsináltam a számlát a Gránit-nál, majd mikor pénzt vettem volna ki automatából elöszőr - pár 100ezret (de kevesebbet is próbáltam), mert ott voltak a munkások és ki kellett volna fizetnem őket - nem sikerült. Telefonon érdeklődtem többször, hogy miért nem megy, mindíg csak visszahívást ígértek. Másfél óra mulva elmentem a fiókjukba balhét rendeztem, kértem azonnal kp-ba a számlán levő összeget és azonnal meg is szüntettem a számlám. Vicc kategória...

[ Szerkesztve ]


Huroq
(senior tag)
Blog

Úgy vagyok ezzel, hogy már azért is kiállok az édesanyám igazáért.
Ilyen csak a mesében van, hogy van tartozás de mégse és ha van akkor sem fizethető ki. ;]
Okozok én még a bankfiókban pár dolgos órát nekik, persze csak szépen kulturáltan.


Vakegérke
(veterán)
Blog

Bár fáradságos, de elvi, erkölcsi dolog.


dugynok
(senior tag)

Többet ér az idő és a nyugalom. Az igazadat ti tudjátok, nem kell bizonygatni egy szolgáltatónak, ha nem követeli és jót tenni vele, hogy hozzá mész... Nem hát nem, van más bank, aki szivesen lát.
Persze ez az én véleményem és értékrendem, nem "könyörögnék" és rohangálnék, ha van másik (már pedig van) szolgáltató.
Azért várom a folytatást :)


m-anti
(csendes tag)

Nem a tartozás kora változik. Itt az elévülésről van szó. Sajnos az elévülést jogi értelemben elég sok módon lehet számolni, az éppen aktuális polgári jogi értelmezést nem ismerem, nem vagyok napra kész. Pusztán a figyelmet szerettem volna felhívni arra, hogy van minek utána nézni, és érdemes kikérni akár jogász véleményét is az ügyben. Sajnos a józan paraszti ész, és a jogi látásmód között gyakran tátong szakadék, ami a hétköznapi embert alkalmakként arculcsapásként érheti. Ez nem sima odaadtam egy ásót, te meg nem adtad vissza már 15 éve féle tartozás. Az ilyen egyértelműen elévül, hacsak az 5 év letelte előtt nem követelték vissza, mivel akkor újraindul az 5 év, és ezt akárhányszor el lehet, vagy legalább is lehetett játszani. A bankkal annó köttetett egy számlaszerződés, amiről ugye nem tudjuk mit tartalmazott, de ha valami olyan van benne, hogy a számlavezetési, meg akármilyen díjak a számla lezárásáig ketyegnek, akkor a tartozás egy soha véget nem érő történetté válik. Persze itt lehet vitatkozni, hogy csak mindig az utolsó öt évre visszamenőleg, vagy ez igaz-e a meg nem fizetés miatti kamatokra.? Felmerül az a kérdés is, hogy a bank jogérvényesítési joga alapra megvan-e, vagy ha nem tesznek valamit x ideig, akkor a követelés elévül? Én azt gondolom, hogy ha van megbízható jogász ismerős elérhető közelségben, ki kell kérni a véleményét. Amennyiben nincs ilyen, kis összegnél érdemes fizetni, de csak olyan okirat ellenében, amiben a bank igen hangsúlyosan kinyilatkoztatja, hogy semmilyen további követelése sincsen, a tartozás rendezettnek tekintik, rendszerükben, meg minden más érintett banki rendszerben - pl. BAR listára kerülés esetén- ezt rögzítették, és az ügyfelet a továbbiakban semmilyen hátrányos következmény nem érheti e miatt. Amennyiben ez mégis megtörténne, az kizárólag a bank hibája. Magyarországon nincsen precedens jog, de a gyakorlatban mégis van, így okos csak az lehet, aki napi szinten van benne a sűrűjében. Az ide vonatkozó jogszabályokat ki lehet keresni néhány nap alatt, de soha nem lehetsz biztos benne, hogy mindent megtaláltál, azt meg végkép nem tudhatod, hogy az adott jogszabályokat aznap éppen hogyan értelmezik.
Másik dolog, hogy van Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ, ahol lehet kérdezni, panaszkodni, de éppen a banknak kutya kötelessége a panaszkezelés menetéről és további jogorvoslati lehetőségekről tájékoztatni az ügyfelet. Hú de sok lett, basszus, bocsi.


m-anti
(csendes tag)

Pontosan hol írtam, hogy a fizetés, illetve a tranzakció történik meg azonnal? Igazad van tartásba megy a lóvé, a számlámon marad, de én már nem férek hozzá. Ez egészen egy napig így van, illetve ha reggel korán utalok, vagy fizetek, akkor dél körül elmegy a pénz. Én 15 megy 30 napos átfutással nem is találkoztam, az Unicreditnél, az OTP-ből ilyet is kinézek. Még a 90-es években az OTP, meg egy két Tak. Szöv. estében megesett. Most nem nézem már vissza, de az alap probléma a számlazárás talán egy hónapos lefutása volt. Később valaki írta, hogy megy az azonnal is, már az ügyintézés, csak a bank vár még valamennyit a később befutó követelésekre. Ez utóbbi okés is, talán annyival toldanám meg, hogy ha a végleges zárás után esik be mégis valami, és jogos, ill. egy bankjaválogatja alacsony összeghatárt meghalad, bizony azt is bevasalják, ha tudják, de megpróbálják.

Az üzik esetében meg amit az én bankom küld az hivatalos, nem tudom más bankok aktuálisan miket üzengetnek. Az ASZF-ben ezt most nem kerestem ki, de lényegtelen is, mivel az üzenet tartalma számít, és maga a léte. Az üzenetben tiszta tények vannak, úgy mit hol, mikor, mivel, és mennyiért vásároltam. Ha arra gondolsz, hogy ez nem egy közokirat, akkor igazad van. A bizonyító erejét meg éppen nem az ASZF fogja meghatározni. A példa kedvéért tegyük fel, hogy én vásárolok egy győri benzinkúton. Megjön az sms a vásárlásról, meg mondjuk egy óra múlva egy másik, hogy London helyőrségben is sikerült a tankolás. A bankomhoz meg is érkezik valójában a két követelés, és a fizetések is ott, akkor és olyan összegben történtek, már a bankhoz beérkező igények alapján. Én megyek a rendőrségre, meg a bankba, mindenről papírt kérek, meg hangfelvételt készítek, a bankom meg vakarózhat, meg azt csinálhat az ASZF-el amit akar, pont senkit sem fog érdekelni. Ha a pénzt elutalja Londonba, akkor engem kártalanít, a lóvét meg behajtja azon akin tudja. Rengeteg féle példát írhatnék, de a lényeg, hogy az üzenet önmagában semmire sem jó, ahogy egy bot sem, arra és annyira jó amire, és ahogyan használják. Ez a hivatalosságára is igaz. Az ASZF mindig fenntartással kezelendő, jó-néhány vonatkozásban csak vitalapnak jó.

[ Szerkesztve ]


Huroq
(senior tag)
Blog

Visszahívtak az OTP Faktoring -tól. Utána néztek az archívumban a tartozásnak és rendezve lett 2002-ben, úgyhogy semmi akadálya nincsen a számlanyitásnak. Ígéretük szerint jövőhét folyamán kézhez kapjuk az igazolást levélben. Kíváncsi leszek, hogy a bankfiókban mennyire lesznek kompetensek az igazolás tulajdonában, mert előzőleg azt mondták, hogy ha meglesz, akkor sem biztos hogy le tudják szedni a tiltást a számláról. :) Mindegy ez miatt elég jövőhéten aggódni...

[ Szerkesztve ]


Huroq
(senior tag)
Blog

Nos a héten rendeződött minden. Az OTP Faktoring megküldte az igazolást, hogy nincs semmilyen tartozás. Bementünk a bankfiókba, szerencsére pont ahhoz kerültünk aki előzőleg is intézte az ügyünket, tehát nagyjából tudta miről is van szó. A kedves banki alkalmazott egyik felettesétől a másikra vándorolt, hogy mindenkivel engedélyeztesse a dolgot, de végül sikerült, a számla megnyílt és mindenki boldogan távozott. 1,5 órát töltöttünk a bankfiókban, de ez már nem számít. A lényeg, hogy hivatalosan is megszűnt édesanyám felé a követelésük. :)


dugynok
(senior tag)

Öröm bodottá :)


VirsLee
(őstag)

Nagyon megdolgoztál érte, hogy újra le tudja anyukádat húzni az otp... Öröm lehet veled üzletelni. :)

üzenetek