üzenetek

hozzászólások


GoldhandRent
(őstag)
Blog

ilyen vastagságban azért bőven van lehetőség jobb csapágyazást, és jobb motort berakni... 1800rpm-en 44dB :F :F :F


Locutus
(veterán)

Extravastag venti, extranagy átmérőjű motorral. Kösz nem.


Mooka-Miki
(senior tag)

Ez jutott róla eszembe. Öreg motorosok tudják miért. :D

[ Szerkesztve ]


anaqer
(veterán)

Azaz. :K Meg a jó öreg Slot 1-es Delták...


.mf
(veterán)

Valószínűleg nem is neked készült. Ez azoknak van, akik vastag és sűrű lamellájú radiátort használnak - ezek a ventik nagyobb légnyomást tudnak elérni, mint a vékonyabbak.


Cathulhu
(addikt)

De ez 6k felett porgott, olyan hangja volt mint egy felszallo repulonek es veszelyes volt belenyulni :D
Ennel ezek a ventik sokkal szofisztikaltabbak

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Apró probléma, hogy nem tud nagyobb légnyomást és légszállítást, mint a normális vastagságú Noctua NF-P12 Redux-1700 PWM, miközben hangosabb, drágább és harmad akkora a garantált élettartama, plusz 6 év garanciát vállalnák rá, és nem kettőt... :U

Szóval nem igazán tudom, hogy kinek készült. Biztos van (lesz) olyan márkafanatikus, aki megveszi, de hogy ésszerű érvek nincsenek mellette, az biztos... :U

[ Szerkesztve ]


Anaren91
(senior tag)
Blog

Úgy néz ki mint amit nemrég szedtem ki az inspector hutőrendszeréből 😂 bár az 24-os és olyan hangja van mint egy vadászgépnek, de cserébe lefújja a haját a fejedről 😂


F34R
(nagyúr)

Vastag!! Jobb nem? De. ;] :DDD


Cifu
(nagyúr)
Blog

Bakker, erre nem gondoltam. Szóval a vastag az új RGB LED? :DDD

[ Szerkesztve ]


velizare
(nagyúr)

hogy mennyi a max, az kb. mindegy, radira szerelve ritkán búgatod annyira. a 3-800 közötti fordulatszámtartományban produkált statikus nyomása az érdekes.


nexplo
(őstag)

Két dolog jutott eszembe. Az ipari gépekben amiket szerelek mindenhol ilyen vastag venti van. Sehol sem találkoztam a számítógépekből ismert "vékony" ventivel. Ahogy én észre vettem ezek a vastag ventik iszonyatosan tudtak levegőt továbbítani. Volt olyan hogy cseréltem vékonyra de érezhetően nem csinált akkora "szelet". Az is igaz hogy a V sok esetben magasabb is de azokat ugye nem lehet a kicsikkel összehasonlítani. egyszóval valamiért az ipariak mind vastagak. Valami oka csak lehet :)


Cifu
(nagyúr)
Blog

Azt maximum akkor a tesztekből tudjuk meg. Azért van egy tippem rá, hogy a Noctua azonos zajszinten jobb paramétereket hozna ki....


[CsuCsu]
(őstag)

xtra thikk ;]


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

En megvarom az RGB-s valtozatot inkabb. ;]


nexplo
(őstag)

Ne vegyél rá mérget. Én a "ducira" szavaznék látatlanban is. Ne érts félre a Noctua az egyik kedvencem amúgy. :K


Cifu
(nagyúr)
Blog

Nem értelek félre, de én a zajszint per légnyomás / légszállítás értéket nézném. Az adatok alapján ez az EK venti eléggé hangos lehet...


velizare
(nagyúr)

igen, ezeket várom én is, vagy ha van valami adatlapja, ahol rpm/static pressure diagramm, akkor az a lényeges.
itt azért még nagyot fordíthat az eredményeken a radi vastagsága, meg a kialakítása.

az ek régi ventijeiről általában nem volt jó vélemény a vizes topicban, nem voltak túl jól sikerült darabok.

[ Szerkesztve ]


nexplo
(őstag)

Magas fordulaton biztosan. Egy profi összehasonlító teszt kéne és ott kiderül. Sajnos részletes adatok hiányában erre kb sosem kapunk választ :(


Locutus
(veterán)

Inkább a Triebwerkek :)


Cyberboy42
(senior tag)

az ipariak erőből oldják meg azt, amit mondjuk sa noktua ésszel, ráadásul azoknak ott van a zajszint, ami nem szempont, meg a fordulat, ami szintén általában sokkal magasabb, szerintem olyan 3000 körüli. viszont ezen 1800 fordulaton, szerintem hiába a vastagság, nem lesz nagyobb a légnyomás, már nem egy mezei ventihez, hanem az emelgetett noctuához viszonyítva.


nexplo
(őstag)

Van logika abban amit írtál, de sajnos ezt sosem tudjuk meg teszt hiányában :(


#65675776
(titán)

Amit a vastagsággal nyerhetne légszállítás és nyomás tekintetében, azt a nagy hub kb negálja. Hogy egy ekkora motort hogyan oldanak meg 1,6 W-ból, az külön érdekes lehet. Feszültséggel kb lehetetlen lesz majd szabályozni, és egy ekkora motor PWM-mel tipikusan kattog, mint a veszedelem, alacsony fordulaton meg morogni fog. A másik meg, hogy vastag ventilátor alacsony fordulaton kb semmire sem lesz képes. De legalább a legkisebb kiegyensúlyozatlanságra is durva vibrációval reagál majd.

Ekkora hub egyébként egy 24 V-os, vagy méginkább 230 V-os motornak kell. 12 V-os nem igényli.

[ Szerkesztve ]


IO.sys
(őstag)
Blog

Vastag és sűrű radiátorom van, az Akasa Apache-t ajánlották (5500 Ft/db) a nagy statikus nyomása és a max 15db hangja miatt. A lejjebb linkelt Noctua 10db-vel hangosabb és nem számottevően nagyobb a statikus nyomása, miközben az ára ugyanannyi.


Locutus
(veterán)

Mond hogy nem hitted el az akasára ráírt 15dbA-t? :D Lol


Cifu
(nagyúr)
Blog

12cm-es Akasa Apache-ok vannak a Radeon R9 390-esre rakott Raijintek Morpheusomon. Ha az maximum 15db zajszintű, akkor én vagyok Donald kacsa...

Szerk.: LoL, tényleg 16db (ha nem is 15) van a honlapon feltüntetve. Szeretném itt jelezni: egyértelműen hamis érték...

[ Szerkesztve ]


IO.sys
(őstag)
Blog

Mondjuk jó lenne megmérni, igaz.
Cifu:
Ha ilyen ventik vannak a VGA-n, az oszt komoly VGA lehet. Ezt a típust, ami nekem van és a vizes topik fő ajánlott modellje, ahol azért nem hülyék tanyáznak, lehúzott házventik mellett nem hallom, terhelés alatt is csak susog. 2 van a radin. De nem akarok hitvitvitába bocsátkozni, ha a Noctua jobb, az nekem nem baj.

[ Szerkesztve ]


kcsa
(veterán)
Blog

Nekem két dolog jut eszembe róla: a hangját mai napig hallom, másrészt az egyetlen olyan ventim, ami olyat tudott hogy véletlenül belenyúltam, és felrepedt az ujjam bőre tőle... :D


nexplo
(őstag)

Még jó hogy kicsit süket vagyok és nálam nem akkora szempont a nulla gépzaj :DDD
A hűtés viszont nagyon is :)


Locutus
(veterán)

Vannak bőven venti tesztek a neten. Rendre a noctuák vannak a topon, ami adott hangerőn történő légszállítást és légnyomást illeti. Az ilyen akasa félék meg a kanyarban sem.


Peter13
(senior tag)

Én először azt hittem hogy félreolvastam a címet, utána azt hogy rossz képet mellékeltek a cikkhez (mondjuk egy 8 centist), és csak elolvasva derült ki, hogy nem a kép torz, hanem a bemutatott venti. Csónakmotort integráltak bele vagy mi? Ahogyan feljebb is írták, egyrészt ekkora (méretű) motor nem indokolt, másrészt ha már nagy motor, akkor legyen ereje (1.2W-ból nehéz, gondolom ezért is max 1800 a plafon), harmadrészt minek ha a légszállítás semmivel sem jobb mint a "normál" 2 centis ventik esetén :U De lagalább hangos :C

Most komolyan: a 44 decibel nem tudom milyen távolságról értendő, de még 10 centiről is sok egy ilyen céltermék esetén. Én értetetlenül állok az újdonság előtt...


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

nincs standardizalt hangero meres, van gyarto ami 30centit ad meg, van ami meg valszeg ket meterrol, az ajton keresztul.

egy 1900as SFlex kb 40-42dbA korul mozog kizarolag szelzajbol, annal nagyon lejjeb nem lehet menni. 16dbA az igy kb a 400on jaron SFlex / Noctua meg 300on a TY140. lehet meg trukkozni a zajkarakterisztikaval (lapatok kialakitasa), meg a legszallitas - legnyomas komboval, meg bordara / hazra eltero ventit venni. pl a Noctuak egy resze bordara / radiatorra egyszeruen nem jo.

120x38bol volt UK2000em, az kb a dupla aru 120x25os Sflex 1900at tudta minden szempontbol. meg meg hasznaltam egy 120x32es Papstot (4312), na az a maga 2800 rpmjevel olyan nyomast csinalt kilepo ventikent, hogy egy meterrol meg kezzel erezni lehetett. ja meg a duplabordas Thermalright IFX14en mindegy volt, hogy hova volt felfogatva, mert akkora statikus nyomasa volt. 46dbA mellett, szoval a felteljesitmenyen meno electrolux porszivomat meg elnyomta volna.

Noctuak kb az SFlex szintjet tudtak. Noctua ugye magneses (EBM Papstnak vannak meg hasonlo tudasu ventijei, csak nehezen elerhetoek es jellemzoen ipari szinten dragak), Sflex Sony FDB volt (premium sleeve, meg a Thermalright TY140 volt hasonlo), a Gentle Typhoon ami szinten hasonlo (two ball bearing / 2BB, Nidec Servo ODM), meg neha mas gyartoknak is osszejott, pl az Antec TC140 majdnem Xelt a Thermalright TY140el, a majdnem is azon jott ossze, hogy a TY140 16.5mm vastag volt.

---

odmre kivancsi lennek, ahogy nezem Sunonra hasonlit a design, de nem az. Delta, EBM Papst es Nidec eltero felepitesu 38asokat kinal.

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ezzel a blade design-el alcsony fordulaton is jelentős nyomást lehet létre hozni, magas fordulaton viszont korlátozott a légszálítás, nagy a zaj. Noctua megoldotta kissebb réssel a keret és a rotor között, így nagyobb hatásfokot tudhat az elérni az A serises-el.


GoldhandRent
(őstag)
Blog

Én is vettem onnan ajánlott ventit, és jól megcoptam vele :c
WB2, de olyan hangos, mint 6 másik. Levegőt meg nem szállít és nyomása sincs.

A sokat szidott Arctic F12-es PWM-em sokkal halkabb volt, és több levegőt is szállított (nyomása mondjuk annak se volt több)

Na mindegy, azóta már csak magamra hallgatok :)


IO.sys
(őstag)
Blog

Nem találok semmilyen ilyen tesztet, pedig megnéztem volna.

(#34) GoldhandRent:
Hát az szomorú. Nem ismerem a WB2-t, mondjuk sok mást se.


GoldhandRent
(őstag)
Blog

Ha neked bejött, az tök jó, én örülök neki, meg szerintem mindenki más is :)
Csak ugye minden embernek más a preferenciája, meg a szubjektivitása márkákkal szemben, így nehéz és ritka, mikor valaki ajánl neked valamit és az olyan is lesz, mint amilyennek mesélték.

Viszont azt vettem észre, hogy sok márkával szemben elfogultak ott az emberek, és nem ajánlanak olyat, ami máshol 5-ből 7 csillagra lett értékelve, de legalább olyat igen, ami márka számára kedves, mert X éve volt neki egy "goldenchip" drabja tőlük, ezért beajánlja mert elfogult, mindenhol máshol meg 2-3 csillagra értékelik az 5-ből. (erős példa, de na)

így jártam, és tanultam belőle :K


Akula
(őstag)

helikopter hajtómű. nagyon tetszik, van benne anyag!

(#15) oriic: ez gyilkos volt ;] :C


IO.sys
(őstag)
Blog

Tanulságos. :(


Malák
(aktív tag)

Első ránézésre azt hittem, hogy valami 7-8cm-s venti a kép alapján, aztán esett le, hogy ez egy egészen más szerezet :D


DarkFater
(tag)

Hát ez a venti nagyon gáz.

Nagyon nagy a motor, de gyenge.
Keveset forog, de legalább kiba hangos.
Lehet, hogy a nyomásértéke jó, de nem vagyok meggyőzve.

Anno a Scythe-nak volt egy ilyen ventije, az Ultra KAZE 3000.

A japánok nem cicóztak: 3 ezret pörgött, 170-es cfm, a nyomásértéke is jó volt..... csendben mondom hogy ha jól rémlik akkor még halkabb is volt.


DarkFater
(tag)

Tévedtem. A Scythe 46 dB-es volt.


[K2]
(tag)
Blog

Javítsatok ki, ha tévedek, de vízzel nem azért szokás hűteni, mert a tisztán léghűtésnél halkabban lehet vele hűteni nagyobb teljesítményű monstrumokat? :F
Ezt a hangos ventit pedig radiátorokra ajánlják. Sok sikert... ;]


Locutus
(veterán)

Igen, ez egy általános tévedés.

Ugyanis a radiátorra is kell venti, és azok általában hangosabbak, mintha eleve csak léggel hűtenél.


[K2]
(tag)
Blog

Kell a radiátorra is venti? Biztos? Én nem hiszek az ilyesmiben :DDD


plömplöm
(őstag)
Blog

mintha kimaradt volna eddig a hozzászólások közül az, hogy papst, pld a 4412m


nexplo
(őstag)

Nem halkabban hanem jobban, inkább így fogalmaznék :)
eleve a pumpának van zaja plussz a ventik... A léghűtésnél (főleg ha passzív) nincs halkabb ha jól ki van találva .


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

ez nem igaz.

totalis csend viznel nem lesz a pumpa miatt, szoval a legen elerheto full passziv 0dbA nem erheto el. viznel viszont skalazhato a holeado felulet, olyan 500W folott mar egyertelmuen jobb lesz az akkusztikus teljesitmeny egy jol osszerakott rendszernel. meg mondjuk vizen ATX layouttal meg lehet huteni 800Wot csendesen / halkan, na ez legen kivitelezhetetlen.

viszont egy noctua / sflex 400rpmen kb hasonloan hangos, mint a leszabalyozott D5 pumpa, szoval csend vizen megoldhato.

[ Szerkesztve ]


GoldhandRent
(őstag)
Blog

de passzívan csak a telefon működik :U :U

;]


Locutus
(veterán)

77 euróból?:)


nexplo
(őstag)

Ezt nem igazán értem :F

üzenetek