twollah: Valóban, a szalagot a BASF gyártotta, amit már itthon a Polimer vágott méretre és töltött be a kazettákba vagy csévélt fel az orsókra. Utána a szintén német Magna gyárral kötöttek szerződést, ha jól tudom.
gaborbol: Rákerestem a cuccokra, tényleg nem semmi darabok! Utána rákerestem Vaterán a Sansui gépekre. Olyannyira megtetszettek, hogy a következő tornyom Sansui lesz!
Crystalheart: Tényleg! Bár szerintem a lekerekített sarkokat is elhagyhatnák és csak a "nyers" kocka-forma maradhatna. Nekem legalábbis ez az egyszerűség tetszik az ilyen régi HiFi-komponenseken: semmi csicsa, semmi ergonómia, csak az alu-tömb, semmi más.
BITBOYS: Én is sokat gondolkoztam azon, hogy egy régi HiFi-hez tényleg régi hangfalpár dukál. Ezt majd meg is valósítom, de csak majd a következő toronynál.
Móci: Volt szalagos magnóm is. Mikor ez a mánia elkapott, akkor egy Tesla B90-es lett az első magnóm. Utána lett Tesla B93-asom, Tesla B100-asom, majd valóra vált a nagy álom: lett egy Akai GX4000D-m. Sajnos valami történt a mechanikájával, mert állandóan kifutott a szalag a capstan-tengely és a gumigörgő közül és begyűrődött a gumigörgő mögé. Nekem nem volt türelmem és tudásom ahhoz, hogy megjavítsam, így eladtam. Ha megint lesz majd annyi pénzem, hogy vehessek egy orsós magnót, akkor megint fogok venni egy GX4000D-t, mert azóta megbántam, hogy eladtam.
pee13: Általában szokott lenni a motorban egy szabályzó elektronika, amivel be lehet állítani a megfelelő sebességet. Ha nem, akkor valahol a NYÁK-lapon lesz egy potenciométer, ami ezt a célt szolgálja. Ha folyamatosan ugyanaz a szalagsebesség és nem nyávog a deck, akkor csak be kell állítani a megfelelő sebességet. Egyéb esetben mechanikai hiba vagy az elöregedett gumialkatrészek okozhatják a problémát.