üzenetek

hozzászólások


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Azért a 105 se épp alsó kategória. Egyel van csak az Ultegra alatt sőt az új már ugyanúgy 11 sebességes. Persze nehezebb ez igaz de amatőr versenyző szintre még egy 105 is elég lehet. Ettől függetlenül a következő bringám valószínűleg én is Ultegrával venném de csak azért mert ha már vázban lépek előre akkor szettben is legyen kicsit jobb.


jettison
(tag)

Semmivel nem jobb. Nagyon sokáig pont ugyanannyiba került a 105 meg az Ultegra szett is. Ha tisztességesen karban van tartva és be van állítva, egy 9-es Tiagrával is gyönyörűen el lehet bringázni, ha meg valaki tesz rá, a legújabb DA is pontatlan lesz.

Ezek leginkább pszichológiailag jelentenek különbséget, de hogy nem leszel tőle 10mp-vel gyorsabb 10km-en az is biztos.

Engem inkább az zavart volna, hogy a fékek, hajtókar, stb. nem 105-ös, persze nyilván ezekkel az olcsóbb alkatrészekkel tudják ilyen áron adni...


Segal
(addikt)

Ha csak lecserelne a 105ot ultegrara biztos nem gyorsulna de egy gyarilag ultegraval szerelt kerekparon kb egy tucat alkatresz fejlettebb meg mint egy 105oson mig hasznaltan mint irtam csak kb 50-80al tobb. Szerintem siman jobban jart volna de ez csak maganvelemeny.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Igen amiket említettél ott sajnos spórolnia kellett a gyártónak hogy olcsóbban adhassa. Talán a fékek azok amik lehetnének valóban jobbak viszont a SwissStop fékpofák jelentősen javítottak a fékerőn. És ugye még az Alpokban is volt szerencsém tesztelni hogy milyen az egész bringa. :)


maximilian4
(addikt)
Blog

Jó írás! :)


Jester01
(veterán)

De mintha mostanában nem használnád ... persze, akkor kopik :)


jettison
(tag)

Használtan nyilván jobban megéri anyagilag bringát venni, ez nem is kérdés.


nalaca000
(tag)

Igazad van. Utána olvastam a témának. Hülyeséget írtam.
Elnézést.


joysefke
(veterán)
Blog

Azt a 105-ös szettet gyorsan ki kéne dobni belőle és lecserélni dura ace-re meg beletenni még némi carbont a kerékpárba és egész jó bicaj lehetne belőle.

Először azt hittem viccelsz, de végigolvastam a hsz-eket és rájöttem, hogy ezt te tényleg komolyan gondolod, te jó ég :))


planbmokus
(senior tag)
Blog

Zsír!
175/86 vagyok, viszont alapvetően MTB-s, régebben 4X/DH-t toltam, most maratonozgatok, ezért alapvetően nem kedvelem a nyurga/nyekenyóka cuccokat.
Egyre jobban tetszik ez a Culebro!
Illene a jelenlegi Black Forest 29R 1.0 mellé!


Fáraó
(őstag)

Grammániások kérdése: Hány kiló? :)


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Pontos mérésem nincs, gyári adat 9,1 kg pedál nélkül. Most saccra olyan 8,5 kg környékén lehet.


mdav88
(tag)

Egy rendes, használható bringa régen sem volt olcsó, és ma sem az. Hobbisták nyugodtan számolhatnak a minimálbér másfél-kétszeresével. Természetesen ezt a leendő felhasználási mód erősen befolyásolja.

Sajnos kevesen látják be, hogy ez már régen nem a közlekedésről, hanem a mozgásgazdag életmódról szól és még mindig sajnálják rá azt az összeget, amit egy-két évente el tudnak költeni pl mobil kütyükre. És persze sokkal kényelmesebb a nagyáruházak kínálatára hagyatkozni mint (normális!) szaküzleteket felkeresni.

[ Szerkesztve ]


nemlehet
(őstag)
Blog

Vagy csak esetleg nincs igény egy 350k-s bringára mindenkinél. Ahogy nem mindenki ingázik 5-6k km-t hetente, ergo megfelel neki egy swift is, úgy lehet nem mindenki teker 10-50-100 km-t verseny tempóban.

Nekem egy aluvázas montim van, mert amerre járok egyrészt szar az út, másrészt szoktam csavarogni terepen is a Pilisben. Ki tudnék fizetni egy drágább országútit, valóban napi szinten legalább 2 percet megspórolnék vele, de egyszerűen nincs igényem rá, mert nem szeretek aszfalton sokat tekerni.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Készítettem ma egy képet a jelenlegi állapotról, a cikkbe is betettem:


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Jó volt olvasni a cikket. Karbon témához néhány gondolatot, mivel szakmába vág. Ez egy acélnál négyszer erősebb anyag, töredék súlyban. Hajlító igénybevételre soha nem fárad el, rezgéseket rögtön kioltja, zseniális. A gagyi és a jóval drágább között inkább a fejlesztésre szánt pénz mértéke a mérvadó, már ha gagyinál van olyan. Azért drágább, mert úgy fejlesztik ki, hogy az pont olyan erős legyen, amilyen kell, úgy komfortosabb. Hajlékony, ugyanakkor erős, ahol kell merev. Mindezt a rétegek számával és azok szálirányával érik el, nem a gyanta vastagságával. Mikor a ferdeszemű ezt lemásolja, fogalma sincs hány rétegből áll, milyen a szálirány, stb. Jó eséllyel adott formát, csak vastagabban megcsinálja, hogy biztosan ne törjön el. Súlyban csak grammok, de olyan feleslegesen erős lesz, hogy nem lesz jobb, mint az alu.

Szerk.: kínaiak olyan objektívekkel járkálnak kiállításokon, ami be is méretezi az alkatrészeket pl. Volt már rá példa, hogy lemásolták a gépünket és volt pofájuk felkeresni minket, hogy megépítettük, de nem jó, nem-e segítenétek? :DDD

[ Szerkesztve ]


nalaca000
(tag)

Azért ez durva.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Csúcs vázakatat már ilyen 60 tonnás szakítószilárdságú karbonból is készítik bizonyos részeken. Azért az nem gyenge. :Y


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Az is olyan 2 négyzetcentiméter keresztmetszet mindössze. Nyilván csavarás-hajlítás éri jobban a vázat, de milyen jól hangzik 60 tonna :)


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Na igen, az oldalirányú ütéseket már az se tolerálja.


Segal
(addikt)

Szerintem a leggyengébbre a váltópapucsot tervezik mert azt csak a saját márkánál veheted és olyan pofátlan árat lehet érte kérni amennyit nem szégyellnek...
Tiszta vicc hogy kevesebb fém van benne mint egy konzervnyitóba és mégis mennyibe kerül...


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Azt amúgy nem lehet legyártatni utólag? Bár lehet úgy nem is lenne olcsóbb mint az adott márkától venni. :F


Segal
(addikt)

Bármit le lehet gyártatni utólag meg tutira lehet utángyártottat is kapni de ha nem stimmel tökéletesen az alkatrész valahol akkor nem fogod tudni visszatenni a kereket vagy lehet hogy vissza fogod tudni de akkor meg sanszos hogy újra törik. Márpedig az előszeretettel viszi magával a váltót is. Emléxem az első váltópapucstörésemre ami akkorát rántott a hátsó váltomon (dura ace 7900) hogy eltörte benne a kanalat meg az alsó fogaskereket...
Új árára ne is keresgéljetek a 7900-asnak elég horror úgy ált meg 40-be a költségem hogy én kerestem használt 7900-as váltót, vettem a váltópapucsot (mert nyilván nem a márkaszervízbe csináltattam meg egy vagyonért hanem ott ahol 100 éve ismernek és alsó hangon egy komolyabb bicaj árát otthagytam már szervizelgetésként) és bowdent is cserélni kellett (érdemes volt)
KÉP


jettison
(tag)

És mitől tört el a váltótartó?


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Le kell méretezni és egy lézervágó cég kivágja lemezből pár ezresért. Nem tudom milyen kell, kivételek mindig vannak, a legtöbbnél kivitelezhető.

Segal azért ez még mindig egy bicikli, nem agysebészet. Nekem a váltómat úgy szakította le egy gally erdőben, hogy nem maradt menet a vázban. Gyorsan kellett, felfúrtam mindent nagyobbra kézi fúróval, átmenőcsavar, anya oszt' kész. Azóta is úgy van és precízen vált. Ez csak műszaki beállítottság kérdése, nem agysebészet. Ha meg akarnám csinálni keresnék egy lapos vasat amilyen kell, flexel kivágnám, két lyuk furat bele pisztolyfúróval és kész. Esetleg három, ha a rugót is bele kell akasztani.


Segal
(addikt)

A carbon kerékpáromon megnézném miket fúrnál :D Én ezt gányolásnak hívom. Erre is van példám amikor a stucniba az imbuszos csvar menetét elnyírtam... Itt nálam is a fúró segített de nem tettem bele egy hosszabb csavart anyával pedig meg lehetett volna így is csinálni hanem vettem egy másik stucnit.

jettison: Ez piszok jó kérdés volt a mai napig nem tudom :F Mondjuk az tény hogy egyik kerékpáromat sem kímélem... A monti mondjuk egész jól bírja az országuti már kevésbé :DDD


jettison
(tag)

Ez egyáltalán nem normális dolog, hogy csak úgy ok nélkül eltörik. Nekem 10 év alatt 1x sérült meg, akkor is azért, mert elütöttek. A gyors megoldás nekem is laposvasból gyártott darab volt, amíg meg nem érkezett a pótalkatrész.

A kép alapján nagyon úgy néz ki, hogy felcsavartad a hátsó váltót, mert az h szimplán eltörik a váltótartó, még nem indokolja, hogy ripityára törjön a kanál. Felcsavarni rendszerint emelkedőn szokták azok a kollégák, akik nem állítják be a határoló csavarokat és beváltják a váltót a küllők közé. Erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy egy olcsóbb szett is kiválóan működik, ha be van állítva, ha pedig nincs, akkor mind1, mert úgyis rosszul fog működni.

Egyébként a váltótartónak pont az a lényege, hogy eltörjön, ha abnormális terhelés éri a hátsó váltót, ezzel megóvva a vázat, hogy csak egy filléres alkatrészt kelljen cserélni.


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Többek között helikopter rotorlapátokat gyártunk karbonból, attól sem ijednék meg, ha eltörik a vázad ;) :R


Segal
(addikt)

Nem én állítottam be hanem szervíz és vagy 1000km-en semmi baja sem volt pedig váltottam vele milliószor. A nagyobb baj hogy semmi előjele sem volt pl rossz váltások, kattogó hang vagy egyszerűen bármi egyszerűen az egyik váltás után kész, papucs és kanál törés.
Mindegy már túltettem magam rajta és van egy újabb relikviám itthon :DDD

üzenetek