üzenetek

hozzászólások


fateless
(veterán)
Blog

Hú, jó volt olvasni az írásokat.
A magam 128kg-jával egyszer kölcsönkaptam barátom milliós országúti bicaját egy túrára, és ledöbbentem azon, hogy micsoda különbségek vannak kerékpárok között (párommal mi trekkinget használunk, nem csak aszfalton tekerünk, de 20 éve még volt egy régi országútim).
Azóta álmodok arról, hogy egyszer veszek egy rendes országútit is.
Jó tekerést a továbbiakban!

[ Szerkesztve ]


Dominó85
(veterán)
Blog

Igen, az ilyen olvasmányos cikkek nagyon motiválóak tudnak lenni. Én jelenleg 192cm mellett vagyok 110-112kg. Már csak a lábamat kell erősítenem és a hasamat ledolgozni. Ez utóbbi már most sem veszélyes szerencsére. Imádok tekerni, mert szabadnak érzi magát az ember és a menetszélbe belebuzul aki imádja. :C


Segal
(veterán)

Azt a 105-ös szettet gyorsan ki kéne dobni belőle és lecserélni dura ace-re meg beletenni még némi carbont a kerékpárba és egész jó bicaj lehetne belőle. :DDD
Nekem Cannondale van. Így nézett ki amikor használtan vettem. KÉP
Mondjuk már én is elég sok mindent lecseréltem rajta ez közös tulajdonságunk :D
Pl a nyerget ettől elég sokan kivannak de én már megszoktam (nem az én kerékpáromról van a kép hanem a külföldi hírdetésből) KÉP


fateless
(veterán)
Blog

Oh, ne is mondd! A Bakonyban egyszer egy lejtő során utolértem egy 60-nal vánszorgó kamiont, csak nem mertem megelőzni, mert utána már kanyar jött. Ilyenkor lejtőn lefelé azért segít a nagy súlyom :)
Ausztriában viszont egyszer majdnem estem a nagy sebesség miatt egy kanyarban, akkor 50 feletti volt csak a sebesség, azóta inkább próbálok visszavenni. Bár eddigi legdurvább balesetem nem is a sebesség miatt volt, hanem egy kedves gyökér miatt a balatoni kör"út"on.

Míg hivatásos katona voltam, addig minden nap 3km futás két éven át, majd heti 2x10km futás és guggolás a társammal a vállamon megerősítette annyira a lábamat, hogy a futások közötti hétköznapokon a lábgéppel 300kg-mal sorozatoztam. Ezek segítenek megerősödni a biciklizéshez is. Egy baj persze azért van vele: minden nadrág szorul a vádlimon :D Mindenesetre ennek köszönhető, hogy most, 30kg túlsúllyal is simán bírom a biciklitúrákat. De azért terhes a súlyom. Pláne, hogy én "csak" 191cm vagyok. Most triatlonra akarunk készülni párommal, ha felépülök a térdműtétből (foci közben elrúgták), szóval most kevesebb kerekezés lesz és több úszás, mert azt ugyan minden nap csináltam több, mint 15 éve, de az már régen volt, most már talán el is süllyedek :)

Mondjátok: kezdésnek elég egy olcsóbb, 150.000-es bicaj? (Persze, tudom, picit drágábban mindig van jobb). Vagy hol érdemes használtan nézelődni?

[ Szerkesztve ]


blash
(tag)

Ez az alkatresz cserelgetes mania... Mindig bebizonyosodik, hogy vegul megerte volna a dragabb bringa. Sikerult ezt nekem is alatamasztanom.

Az irashoz egy megjegyzes, ha bringat fotozol, akkor gugolj le, mert az allva keszult kepen rosszabbul latszik a geometria, alkatreszek.


Segal
(veterán)

Használtan én itt nézelődnék.
Jó lehet akár egy 150k-s bringa is elsőnek csak a váza jó legyen mert azt úgy sem fogod fejleszteni míg minden mást lehet. Én ettől függetlenül nem ajánlom ezt az árkategóriát újba mert elég tragédia a felhozatal. Használtba már ki lehet fogni valami életképeset.
Az a vicc hogy az eddigi legnagyobb balesetem nekem sem lejtőn volt. Ott én is 70-75 között szoktam lefelé jönni (hármashatárhegy, ürömi lejtő, Gellért hegy, hüvösvőlgy, szépvölgyi út, Pilisszentkereszt stb) hanem egy teljesen sík úton ahol a mai napig nem tudom pontosan mi tőrtént mert elvesztettem az eszméletem (utána hazamentem :DDD ) söröztünk egyet cimborával majd másnap le dokihoz hogy szerintem eltőrtem a kulcscsontom (előtte egy másik esésnél a másik már törött) aztán röntgen után egyből zavart a kórházba a doki :(
Aki nem bírja a röntgen képeket az ne kattintson!!
törés
Műtét után
Tehát vigyázzatok magatokra és főleg a kulcs csontotokra az egyik legszemetebb törés.


blash
(tag)

#4 fateless
Mondjátok: kezdésnek elég egy olcsóbb, 150 000-es bicaj? (Persze, tudom, picit drágábban mindig van jobb). Vagy hol érdemes használtan nézelődni?

Peldaul, neha meglepo, hogy milyen dolgokat szereznek:
maxi-bike.hu/category/katalogus/kerekparok/orszaguti

Bringas aprohirdeto oldalak:
bolha.testbike.hu/orszaguti

apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/

De amugy vegyel egy Canyon Endurance AL 5.0-t 899+56 euroert es kenyelmes nyerget ra, vagy persze valamivel dragabbat, hogy kevesebb alkareszt cserelj le :))


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Összességében igen. Bár hozzátenném hogy ilyen kerékszettet nagyjából milliós árú gépektől raknak bele gyárilag.
Viszont két okom volt erre a cserélgetésre: kezdésnek nem volt komolyabb összeg hogy jobb gépet vegyek illetve mivel ez az első országútim így nem is akartam túl nagy pénzt beleinvesztálni. Ugye még akkor nem tudtam hogy mennyire jön be ez a fajta bringa. Amiket cseréltem rajta azok pedig eléggé érezhető fejlesztések. Persze az biztos hogy a következő majd már full karbon lesz hátha komfortban ad még jelentős pluszt.


planbmokus
(senior tag)
Blog

Pont ennek a bringának a frissebb tesójával szemezgetek, amúgy is imádom a Focus-t, ő lenne a negyedik a gyártótól.
Ami engem érdekelne, hogy milyen súlyban vagy/milyen magasság mellett?
Illetve a függőleges/oldalirányú rugalmassága mekkora a váznak?
Ha jól nézem, akkor nyíl egyenes a lánc és támvilla is, gondolom jó merev a feneke?


fateless
(veterán)
Blog

Köszönöm a tippeket


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

85 kg vagyok 173 cm mellé. Szóval nem éppen egy hegyimenő alkat. :D
Elég merevnek érzem ezt a vázat még kiállva, erőből tekerve sem tűnik úgy hogy csavarodna. Focusok amúgy jól szoktak szerepelni a külföldi tesztekben. Nekem anno szinte véletlen volt csak hogy tőlük lett ez a gép de a tapasztalataim után nagyon szívesen vásárolnék a jövőben is ettől a német gyártótól. :K


RexMaximus
(aktív tag)
Blog

Jo volt ezt olvasni :). Egy kisebb kozsegben toltottem gyerekkorom jelentos reszet. Nyaron meg amikor jo ido volt rengeteget cangaztunk. Autos kozlekedes nemigen volt arrafele, legalabis nem tul jelentos (90-es eveg elso fele).

BMX utan nem sokkal egy orosz orszaguti bicajjal csapattam, majd egy francia orszaguti kerekpart kaptam. Oroszhoz kepest nagyon jo volt, kb 20-30km korben bejartam mindent vele :)

De mar reg nem bicajozok. Bent lakok a varosban itt nem fogok. Eleg amit az utakon latok.

Viszont turazgatni eljarnek vele. Terveben van, hogy parommal veszunk egy-egy szetett es eljarunk veluk csavarogni, ez az erzes azert idonkent hianyzik.

Par eve egy rokon bringajat kolcsonkertem es tekertem vele egyszer ketszer. Ezek az ujabb vasa sokkal jobbak a regieknel, legalabis azoknal amiket ismertem. Hasonlo habitussal probaltam tekerni mint ifjabb koromban es picit megijedtem, hogy milyen gyorsan megyek.

Sok elmenyt kivanok meg hozza :)


nalaca000
(tag)

A karbon nem fog adni pluszt a kényelemre, sőt rontani fog rajta.
Viszont könnyebb lesz, merevebb és még pontosabban irányítható.


lsebestyen
(addikt)

:Y Már hogyne adna!


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Így van csak nem gagyit kell venni. Van ismerősöm aki aluról váltott karbonra és áradozott is mennyivel kényelmesebb. :K


lsebestyen
(addikt)

Én acéllal kezdtem, majd full alu, és most alu váz + carbon villa. A full alu volt a legrázósabb, az acél komfortos volt, de nem volt merev, a mostani merev eléggé és komfortos is. A full carbon meg ugye még jobb. :K Most ugyanott (kátyúk, úthibák) a carbon villával jóval gyorsabban tudok menni, mert jobban csillapít.
Karbonból amúgy nincsen gagyi, az olcsóbb vázszettek nehezebbek mint egy mostani alu-karbon vázszett, kb ennyi a különbség, de hobbi célra azok sem rosszak.

[ Szerkesztve ]


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Gagyit úgy értettem hogy a belépő szintű vázak ahol több a gyanta a karbonszövet mellett esetleg a kínai noname vázak még. Azt szokták mondani az olcsóbb karbon vázak még nem feltétlen jobbak mint egy csúcs alu váz.


Segal
(veterán)

Nyilvan megy felfele a minoseg es a kezdo carbon alig jobb a csucs alunal de hidd el jobb egy csucs carbon meg brutalis. Amit linkeltem kepet a full carbon kerekparomrol az meg brutalis. Ami meg sokat szamit az a carbon kerek de az tenyleg draga.
En mindenesetre tutira nem egy 105-ost vettem volna 350ert hanem hozzadobtam volna meg 50-80-at es egy hasznalt ultegrat vettem volna.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Miben jobb az Ultegra?
Elsőre használtban nem gondolkodtam. Amúgy teljesen elégedett vagyok a 105-tel, még sose hagyott cserben, jól és pontosan vált. Persze ehhez kellett némi finomhangolás.


Segal
(veterán)

Bocsi csak melozom.
Tervezesbe. Mivel az ultegra a felsokategoriaba van tervezve csak nehezebb a dura ace-nel addig a 105 also kategoriaba indul. Ettol fuggetlenul egy eletre kiszolgalhat meg az is teny hogy folyamatosan szivarognak le a fejlesztesek az alsobb kategoriakba de en 100% hogy az ultegra mellett voksoltam volna.

üzenetek