üzenetek

hozzászólások


Segal
(veterán)

Szerintem a leggyengébbre a váltópapucsot tervezik mert azt csak a saját márkánál veheted és olyan pofátlan árat lehet érte kérni amennyit nem szégyellnek...
Tiszta vicc hogy kevesebb fém van benne mint egy konzervnyitóba és mégis mennyibe kerül...


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Azt amúgy nem lehet legyártatni utólag? Bár lehet úgy nem is lenne olcsóbb mint az adott márkától venni. :F


Segal
(veterán)

Bármit le lehet gyártatni utólag meg tutira lehet utángyártottat is kapni de ha nem stimmel tökéletesen az alkatrész valahol akkor nem fogod tudni visszatenni a kereket vagy lehet hogy vissza fogod tudni de akkor meg sanszos hogy újra törik. Márpedig az előszeretettel viszi magával a váltót is. Emléxem az első váltópapucstörésemre ami akkorát rántott a hátsó váltomon (dura ace 7900) hogy eltörte benne a kanalat meg az alsó fogaskereket...
Új árára ne is keresgéljetek a 7900-asnak elég horror úgy ált meg 40-be a költségem hogy én kerestem használt 7900-as váltót, vettem a váltópapucsot (mert nyilván nem a márkaszervízbe csináltattam meg egy vagyonért hanem ott ahol 100 éve ismernek és alsó hangon egy komolyabb bicaj árát otthagytam már szervizelgetésként) és bowdent is cserélni kellett (érdemes volt)
KÉP


jettison
(tag)

És mitől tört el a váltótartó?


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Le kell méretezni és egy lézervágó cég kivágja lemezből pár ezresért. Nem tudom milyen kell, kivételek mindig vannak, a legtöbbnél kivitelezhető.

Segal azért ez még mindig egy bicikli, nem agysebészet. Nekem a váltómat úgy szakította le egy gally erdőben, hogy nem maradt menet a vázban. Gyorsan kellett, felfúrtam mindent nagyobbra kézi fúróval, átmenőcsavar, anya oszt' kész. Azóta is úgy van és precízen vált. Ez csak műszaki beállítottság kérdése, nem agysebészet. Ha meg akarnám csinálni keresnék egy lapos vasat amilyen kell, flexel kivágnám, két lyuk furat bele pisztolyfúróval és kész. Esetleg három, ha a rugót is bele kell akasztani.


Segal
(veterán)

A carbon kerékpáromon megnézném miket fúrnál :D Én ezt gányolásnak hívom. Erre is van példám amikor a stucniba az imbuszos csvar menetét elnyírtam... Itt nálam is a fúró segített de nem tettem bele egy hosszabb csavart anyával pedig meg lehetett volna így is csinálni hanem vettem egy másik stucnit.

jettison: Ez piszok jó kérdés volt a mai napig nem tudom :F Mondjuk az tény hogy egyik kerékpáromat sem kímélem... A monti mondjuk egész jól bírja az országuti már kevésbé :DDD


jettison
(tag)

Ez egyáltalán nem normális dolog, hogy csak úgy ok nélkül eltörik. Nekem 10 év alatt 1x sérült meg, akkor is azért, mert elütöttek. A gyors megoldás nekem is laposvasból gyártott darab volt, amíg meg nem érkezett a pótalkatrész.

A kép alapján nagyon úgy néz ki, hogy felcsavartad a hátsó váltót, mert az h szimplán eltörik a váltótartó, még nem indokolja, hogy ripityára törjön a kanál. Felcsavarni rendszerint emelkedőn szokták azok a kollégák, akik nem állítják be a határoló csavarokat és beváltják a váltót a küllők közé. Erre gondoltam, amikor azt mondtam, hogy egy olcsóbb szett is kiválóan működik, ha be van állítva, ha pedig nincs, akkor mind1, mert úgyis rosszul fog működni.

Egyébként a váltótartónak pont az a lényege, hogy eltörjön, ha abnormális terhelés éri a hátsó váltót, ezzel megóvva a vázat, hogy csak egy filléres alkatrészt kelljen cserélni.


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Többek között helikopter rotorlapátokat gyártunk karbonból, attól sem ijednék meg, ha eltörik a vázad ;) :R


Segal
(veterán)

Nem én állítottam be hanem szervíz és vagy 1000km-en semmi baja sem volt pedig váltottam vele milliószor. A nagyobb baj hogy semmi előjele sem volt pl rossz váltások, kattogó hang vagy egyszerűen bármi egyszerűen az egyik váltás után kész, papucs és kanál törés.
Mindegy már túltettem magam rajta és van egy újabb relikviám itthon :DDD

üzenetek