üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Hát igen, a kényszer nagy úr, de a furgonozáshoz képest még a fanyűvőbb kamionozás (pl. Waberer's) is leányálom. Gratula az írásért, szép munka! :)


ESP
(senior tag)

Jó volt olvasni!

Milyen autóval nyomod?


Gabás
(addikt)

ez így borzasztó, remélem, közben keresel más munkát, sok szerencsét…


NielsX
(tag)

Nagyon tetszett az írásod, teljesen lekötött. Végigolvasva csak erősödött bennem egyfajta harag/sajnálat érzés, mert amit leírtál az nagyon nem hétköznapi számomra, és maximálisan kivívtad a tiszteletem hogy ennyi megpróbáltalás után is végigcsináltad az utakat - a leírt főnök típus és ahogyan 'segítette' a munkád, elég balkáni:( Én erre nem lennék képes, bár az igaz hogy az ember sosem tudhatja mit hoz a holnap. Remélem hogy jobbra fordulnak a dolgok, vagy legalábbis kevesebb hajtépést kívánok!


Stylewars_kp
(senior tag)

Vörös bikavér mit takar?


Viktoár
(addikt)

Gondolom red bull. :U


JanR
(addikt)
Blog

Nem is tudom mit írjak erre a történetre. Bennem is a harag jön ki először, aztán a sajnálat. Engem is hívtak nemzetközi furgonra, de szerencsémre ilyen történetet már hallottam korábban is. A párommal átrágva a dolgokat megbeszéltük, hogy ezt inkább kihagyjuk (további 2 hónapot voltam még munkanélküli). De végül nekem sikerült helyben (Én is veszprémi vagyok) találnom egy normális munkahelyet.

Sajnálom nagyon a helyzeted, de remélem, hogy keresel új állást és hamar találsz is! Kívánom, hogy legyen szerencséd a továbbiakban!


shaft72
(tag)

Nagyon kemény írás, én még azt hittem, a kamionozás durva... Gyakori „furgonozóként” átérzem a leírtakat, igaz, én csak személyeket szállítok, de egyszer egy 15 órás útba rendesen belebetegedtem, és az hol van egy 50 órás úthoz :D
A szerpentin-pacát legalább megtanultad felismerni, oda mindig 2x időszorzót kell számolni... :DDD

A balkáni főnök-hozzáállás valóban gyomorforgató, de ne feledjük el, hogy a másik oldal legalább olyan mocskos trükköket tud elkövetni (nem mindenki az IT-szektorból nyergel át a fuvarozásra), szerintem minden cég hamar tönkremenne, ha nem tartaná terrorban a sofőröket. (Sajnos a bona fides itt nem alkalmazható.)

Amúgy meg „szokásos” Viszlát minőség, olvasmányos, hosszú és élvezetes; köszi a cikket. :R

[ Szerkesztve ]


ClayMore
(aktív tag)
Blog

kellemes írás. jól forgatod a karaktereket!

sajnálatos, hogy ezt dobta az IT kocka :(


Don't Panic
(senior tag)

RESPEKT!!!!! :R :R :R :R
az írás is jó !


ceia
(őstag)

Nekem ez a munka azért bőven az álom kategória.. :U


Rozzo
(tag)
Blog

Ha már ott voltál Spanyolban, miért nem maradtál az MWC-n? Jah: mindenütt jó, de legjobb otthon?

[ Szerkesztve ]


Braddock
(őstag)

Max riszpekt!


Cifu
(nagyúr)
Blog

Terrorban tartás érdekes kérdés, azért lássuk be, hogy sok fuvarozó cég és vállalkozó meg tudja oldani normálisabban. Oké, egy furgonra nem lehet 1000 literes tartályt szerelni, hogy oda-vissza kihúzza egy tankolással, de azért hogy a sofőrnél lévő kártyán ne legyen pénz, az irtó nagy marhaság. Ha elkölti a sofőr a kártyán lévő pénzt, akkor legfeljebb levonod a béréből, de ha azért kénytelen az autó állni, mert nincs pénz a sofőrnél, akkor az a te veszteséged, mert a kocsi nem tud menni, horrible dictu nem ér oda időben a célhoz, és még a végén esetleg buksz is rajta.

Szóval maradjunk annyiban, hogy a balkáni főnök nagyon hülyén áll a kérdéshez, és a saját pénzének az ellensége.


buherton
(őstag)
Blog

Ritkán olvasok el teljesen egy írást, de ez nagyon lekötött. Bár jobban örültem volna, ha ez csak kitaláció :( . Én, ismerve magamat, nem biztos hogy ugyanezt végig tudnám csinálni.


Jim Tonic
(nagyúr)
Blog

Sikerült visszakerülnöd a szakmába? Miért nem mész ki külföldre? Szurkolok neked!


zsolt19900
(őstag)

Lőjetek le :D de hol, s miként lehet egy ilyen helyre bekerülni? :) akár priviben is jöhet

ez ideáig a fejemben sem volt, hogy nem csak kamijónnaa lehet megnézni Európát :) hanem autóval is


ViZion
(félisten)
Blog

Háát a túlsúly dolog az komoly, kár, hogy itthon előbb büntetik a sofőrt, mint a felrakót és a fuvaros céget. Pár zsíros bünti után normálisan pakolnának, nem lennének ennyire szétQRva az utak.
Grat az íráshoz! :R


parampa
(aktív tag)

uhh


vltr
(csendes tag)

Hali!
Le a kalappal előtted! A bátyám is ezt csinálja, csak Ő egy nyerges DAF-al nyomja. Voltam már vele nem egyszer és tényleg, sokszor nem egyszerű...
Óbaroknál kilopták a gázolajunkat... Ljubljanában feltépte a ponyvánkat egy másik nyerges pótkocsijának a hátfala, mire kiértünk a boltból... stb.
Csak annyit tudok mondani, vigyázz magadra...
Kerek írás. Engem is lekötött. :]


gabe_
(őstag)
Blog

Nem semmi meló lehetett. :R


aero.
(veterán)
Blog

Talán mert 700 euró egy belépő és azzal meg se nézhetsz minden? Meg mert a családjával szeretett volna maradni? :) Mindazok mellett, hogy ez nem is most történt (legalábbis a cikkben nem figyeltem, hogy írva lett volna)

Az írás pedig nagyon jó, nem csalódtam, jó újra látni a te karaktereid. Bíztam benne, hogy megírod a fuvarozós sztorit. :)


zazahoho
(őstag)

Nagyon tetszett az írás :C .Az idióta főnököket néha meg kéne suhintani pár milla büntetéssel, lehet elgondolkodnának a kizsigerelésen és a törvények betartásán.


HUNPSP
(aktív tag)

Köszönjük szépen az írásod! :)

Sajnálatos hogy ilyeneket megtesznek, és hogy egyáltalán meglehet tenni... legalább azok jól jártak, akik órákkal - napokkal később várták az árút. Csak ezt nem értem, hogy minek ennyivel előrébb mondani valamit, ami szerintem legtöbbször tényleg igencsak sok-sok szabad-pihenőidőt jelentene?

Azért azt jó volt olvasni, hogy a parkolóban hogy elvoltatok, összetartottatok, stb. :) Az ember ilyenkor úgy gondolná, hogy kíváncsiságból már egy-egy összeülés miatt, szép tájak miatt megéri a munka... közben pedig nagyon nem így van.


capafog23
(őstag)

Lerakási időhöz hozzászólva, az alvállalkozók, vagyis a te volt főnököd adja ki "rosszul" a lerakási időt.
Tapasztalat.
Mi kiadjuk a fuvart nagyobb cégeknek, ők meg alvállalkozóknak, és az alvállalkozó már azt mond a sofőrnek amit akar, úgy van vele hogy odaküldi hamarabb hátha leszedek idő előtt, és akkor már hamarabb szabad lesz a kocsi ha esetleg lesz valami fuvar.


andreosz
(csendes tag)

Jó írás. Gratulálok hozzá.
Sajnos a magyar cégek többségénél ilyen a hozzáállás. Tisztelet a kivételnek.
Én személy szerint kamionozok 21 éve és nincs az a pénz amiért átülnék furgonra. Kamionnál is előfordulnak érdekes dolgok (nyáron egész éjjeleket menni és nappal "pihenni" a 60-65 fokos fülkében, amiben persze nincs állóklíma, mert a főnöknek az drága), de furgonnál még a menetíró miatt kötelező pihenő idő sincs meg. Menj, menj! Ha baj van akkor meg fizess, már persze ha túlélted. És persze mindenért a sofőr a hibás.


HUNPSP
(aktív tag)

Esetleg te egy kamionos írást nem hozol össze valamikor? :)


andreosz
(csendes tag)

Épp most számoltam le egy cégtől. Az okok simán kiadnának egy ilyen cikket. A következő egy régi-új cég lesz. Az egyetlen ahová visszakívánkozok a 21 év alatt. Itt úgy néz ki, hogy sikerült találniuk nekem egy olyan munkát, ami csak szomszédos országba megy, és így minden nap haza tudok jutni a családhoz. A pénz pedig ugyanaz, mintha kint hetelnék.
Erről nincs mit írni. Viszont ha mégse jön össze, akkor megyek dán, svéd pályára. Az már megérne pár sort. Akkor összehozok egy kis úti naplót. Nagyon sok szépsége van ennek a szakmának.

[ Szerkesztve ]


jocek91
(aktív tag)

Jó írás, kicsit komolyabban beleláthatunk a fuvarozás jó/rossz oldalára. Én semmi esetre sem csinálnám a furgonozást ezért tiszteletem. :R


HUNPSP
(aktív tag)

"Nagyon sok szépsége van ennek a szakmának."

Ezeket, és a negatívumokat amiket a hsz. legelején említesz (amik megtöltenének egy cikket), azokat tényleg szerintem sokan szívesen fogadnák, olvasnák. Pl. ez a cikk is segítség lehet egy hasonló cikk írásához, gondolok itt mondjuk egy vagy több út bemutatására, főnökség, kisebb-nagyobb dolgok amik út előtt/közben/után akadhatnak, típusok amikkel mész, azok előnyei hátrányai...
Persze ezek csak nekem fordultak meg hirtelen a fejemben, és könnyű ezt így olvasóként mondani... én tudom, nehéz egy cikket összehozni, főleg rendezett, szép, esetlegesen érdekes formában is, de reméljük lesznek még hasonlóak, ezek nagyon jó példák arra hogy mit, hol/hol nem érdemes csinálni. :)
Bár igazán mindent csak akkor tapasztal meg az ember, ha ott van...


Norbi.Sz
(senior tag)

Ismerős helyzetek, főleg a szívás és a sietés, na és amikor kiderül, hogy még több óra is lett volna az érkezésig... :)

Elég sokáig csináltam én is, de szerencsére sikerült más munkát találni. Amíg nem csináltam, nem értettem, miért sietnek a furgonosok...

Nagyon jó írás!!! Nagyon jól visszaadja a furgonozás feelingjét...


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Mondanám, hogy jó írás, de a tartalma elszomorít :(

Ahhoz erő kell ,hogy ezt az ember összeszedje... Remélem a nickneved a jelenlegi állapotból való távozást is jelenti :R


#35104512
(senior tag)

Részvétem, 5 évig csináltam én is. Az írás jó lett :)


Geller72
(veterán)

..most pakoltam ki...1680km után..Északi tenger partja, Hollandia. Borkumtól nem messze a parton egy faluban...:(..Hajnalban indultam. Kilenckor Pestről tovább. Elegem van. De nagyon. Nem minden nap teszem meg ezt az utat, de 6 hónap alatt 47 ezret mentem a Tranzittal. Úgy, hogy itt dolgozom, napi szinten bejárok.. Ennek a fizunak a harmadáért otthon maradnék. Komolyan. :O


csibe1
(addikt)

Tudtommal a felrakó fizeti a túlsúly miatti bírságot.

Jó lett a cikk, egyszercsak azt vettem észre, hogy vége van. :-)


sniper elite
(senior tag)

Nagyon sokan mennek külföldre dolgozni akár úgy is, hogy tudják előre nagyon meglesznek hajtva és akármikor felmondhatnak nekik. Szinte ismerőseim fele vagy kint van vagy ki akar menni, van olyan is aki diplomával elment felszolgálni étterembe Angliába. Szóval amíg ilyen aljas pártok vezetik az országot amik az elmúlt 23 évben lehetőséget kaptak és ezentúl is csak ezeket szavazzák meg, addig nem is fog itt semmi változni. Akinek nem tetszik az elhúzhat a fenébe ezt is mondhatná Dakota Viktor, egyszóval röhej és borzalom ami ebben az országban van jelenleg.


peugeotmate
(őstag)
Blog

Nagyon jó cikk, sok mindenre fény derült számomra. (Többek között így már jobban megértem, miért loholnak a fenekemben a furgonosok állandóan, de most majd odafigyelek rájuk.)
Én idén végzem a gimiben, de valami miatt vonzz ez a meló, kipróbálnám magamat. Ez lehet afféle perverziónak tűnhet, de akkor is!
Köszi mégegyszer az írást, és le a kalappal!

Csupán még annyi, hogy vörös bikáról az egri bikavérre asszociáltam a cikk feléig, amit nem is tudtam hova tenni, de aztán megvilágosultam. :D

[ Szerkesztve ]


HUNPSP
(aktív tag)

Ugyanez. És ezzel szinte az egész írásodra értem a dolgot. :) (munka, nagyjából az iskola, bika)

Egyébként sniper elite nagyon jól mondja és látja. Sajnos sokan fel sem fogják az itthoni helyzetet.


Viszlát
(addikt)
Blog

Először is köszönöm az elismerő, aggódó és biztató szavakat. Ahogy a cikkben is írtam, ez az út 2011 januárjában esett meg, azóta sok víz lefolyt már a Dunán, tavaly nyár óta már nem a fuvarozásban dolgozom. :)

(#2) ESP: Fiat Ducato, Mercedes Sprinter, Iveco Daily, Peugeot Boxer, Renault Master autókkal hajtottam. Sprinterrel a legtöbbet, ponyvás és kofferos változatban.

(#5) Stylewars_kp
:
azt hiszem vért sehol nem írtam, simán vörös bika, azaz, ahogy utánad páran kitalálták: Red Bull energiaital. :)

(#8) shaft72
:
az éremnek természetesen két oldala van, valószínűleg erről fogok külön írni, mert eléggé összetett probléma és nehéz igazságot tenni. Köszi amúgy! :)

(#11) ceia
:
egyértelmű, hogy van ennél rosszabb, viszont nagyon egyszerű erre váltani, ha számodra ez előrelépést jelentene.

(#16) Jim Tonic
:
azóta már megléptem a külföldöt és nem fuvarozóként. Mindenesetre a drukkért köszönet. :)

(#17) zsolt19900
:
meglehetősen nagy a fluktuáció, úgyhogy érdemes folyamatosan érdeklődni a lakhelyedhez közeli vállalkozásoknál.

(#24) HUNPSP
:
ahogy cápafog is írta utánad, legtöbbször alvállalkozónál történik a módosítás, de néhány esetben a sok kézen átmenő munkáknál kiderült, hogy többen is lecsíptek egy-egy órát csak azért, mert akkor biztosan odaér időre, mondjunk egy kicsit korábbi időpontot. Egyébként valóban nagyon szép helyekre eljutottam, bár előtte is utazgattam elég sokat mezei turistaként, de őszintén szólva ez a része annyira elenyésző volt a sok szívás mellett, hogy nem igazán motivált egy idő után.

Remélem minden kérdésre válaszoltam, ha valakit kihagytam, elnézést kérek, tessék rám kiabálni. :)


#43960832
(aktív tag)

Huh bakker. Egyhuzamban olvastam, nagyon tetszett az írás, amiket írtál azok már kevésbé. :( Hálát adok, hogy nekem pont most sikerült munkát találnom a saját szakmámban.

Respect! :R


macilaci78
(nagyúr)

Sokan dicsértétek az írás nívóját. Én e mellett a helyesírást is kiemelném! :R


zsolt19900
(őstag)

huhh szia :) köszi hogy válaszoltál

igazándiból lakhelyhez közelt azért szkippelném, mert ha lenne bárhol ilyen állás itthon akkor oda lehet települni szerintem :)

én még nem hallottam amúgy sem itt a közelben -baranya- ilyen cégről, gondolom ha beírom a googliba akkor meg kiadja a standard dolgokat, amiből semmi új állást nem találok meg :(

nyelvtudás kötelezvény, vagy nem árt ha van?


Cifu
(nagyúr)
Blog

Általában nem elvárás a nyelvtudás.

Mégsem árt, ha van némi alapvető nyelvtudás az adott régióra vonatkozóan (pl. Franciaországban nem sokra megy az ember a jó közép szintű angollal, ha meg akarja magyarázni a targoncásnak, hogy ugyan már ne plató vége felől kezdje el felrakni a raklapokat). De egyáltalán nem létszükség, rengeteg fuvaros nem beszél nyelvet, és mégis el tudnak boldogulni.

A nyelvtudás inkább akkor nagy előny, ha valami baj van, pl. kiderül, hogy a szállítólevélen el lett írva egy tétel.


HUNPSP
(aktív tag)

Kedves posztíró:
" azóta már megléptem a külföldöt és nem fuvarozóként. Mindenesetre a drukkért köszönet. :)"

Ha szabad kérdeznem, akkor mi jót csinálsz kint külföldön, milyen okból, vagy egyáltalán? :)
Sajnos komolyan úgy látom én is, hogy itt nem érdemes már mozogni (értsd: itthon, az országban), mert egyszerűen alapjaiban véve, több rétegben úgy elvannak szúrva a dolgok, hogy kilábalás valószínűleg soha nem lesz.

Annak mindenesetre örülök, hogy sikerült otthagynod őket. Engem is vonz a vezetés, főleg a kamionoké, de nem hiszem, hogy valaha is képes leszek ennyi dolgot feláldozni egy ilyen negatív munkáért.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Csak csendben teszem hozzá, hogy azért annyira nem rossz fizetést visznek ezért cserébe haza a sofőrök (legalábbis a normálisabb cégeknél). szóval oké, lehet a körülmények miatt forgatni a szemet, de utána tessék belegondolni, hogy kétszer-háromszor annyit keresnek, mint mondjuk egy OKJ-s ápoló, vagy mentőápoló, mentősofőr. Pedig aztán azokról a körülményekről is lehetne hosszú esszéket írni...


HUNPSP
(aktív tag)

Egy körülbelüli -tól-ig árat tudsz nekem mondani, amit kb. egy fuvarozó vagy/és kamionos keres?
Komolyan érdekelne, mert mindig minden marhaságot hallok ilyesmikkel kapcsolatban.


kiskaktusz
(addikt)
Blog

Kiváló írás, bár a tartalma elszomorító.


Xero
(nagyúr)

Végig olvastam és ez nálam a legnagyobb dicséret!

Valahogy engem mindig is vonzott a sofőrök-pilóták kicsit ál romantikus életvitele. A Logout-nak hála, azért mára jócskán árnyalódott a fejemben ez a kép.
Az viszont a mai napig tény, hogy egy-két körre, egy kaland erejéig mindenképpen elmennék egy kicsit vezetni.

A főnökök mentalitása valamilyen szinten érthető, bár inkább az okát értem, az eljárást és a stílust már nem tudom elfogadni. A túlsúly miatt viszont szívesen odaállítanám egy megrakott furgon hivatalos féktávjára a delikvenst, hogy na barátom ott az autód, szurkolj, hogy megálljon.


Viszlát
(addikt)
Blog

(#40) area_51 & (#41) macilaci78: köszönöm nektek is, örülök, hogy élvezetes olvasmánynak bizonyult. :)

(#42) zsolt19900: jó pár baranyai (és nem csak pécsi) fuvarossal találkoztam az évek során, biztosan találsz, csak kicsit kutakodni kell. A nyelvtudás egyébként nagyon nagy segítség, nem egy cifra helyzetben mentett meg, de sokan dolgoznak ebben a szakmában zéró nyelvtudással. Igazából vicces, de ha rendben megy minden, akkor szinte meg sem kell mukkanni a köszönéseken kívül, a gond akkor szokott lenni ha valami probléma adódik a szállítmánnyal. Én egyébként mindig azt mondom, hogy a talpraesettség fontosabb a nyelvnél, de aki nem képes megtanulni 80-100 szót ehhez a munkához (ennyiből bőven meg lehet élni), az magára vessen.

(#44) és (#46) HUNPSP: munka, megélhetés miatt költöztem külföldre, hogy újra a szakmámban tudjak dolgozni, Magyarországon ez teljesen esélytelen volt. 11-13 forint között fizetnek kilométerenként, egy 20k kilométeres hónapban tehát meg lehet keresni 220-260ezer forintot, viszont egyrészt ilyen ritkán van, másrészt mindenféle címen igyekeznek levonni ebből, harmadrészt személyes tapasztalatom alapján sajnos gyakran előfordul, hogy ki sem fizetnek. Az utolsónak több oka is lehet, az egész szállítmányozásban hihetetlen körbetartozások vannak, tulajdonképpen ugyanaz mint az építőipar, na meg szinte mindenki gazember és ott vágja át a másikat ahol csak tudja. Persze azért előfordult olyan is, hogy azért nem kaptam fizetést, mert a főnöknek le kellett tenni a kezdőrészletet az új autójához, amiről véletlenül szereztem tudomást, nem is dolgoztam sokáig nála (azóta meg már börtönben ül, addig ügyeskedett míg lebukott).


trufa12
(addikt)

Szerintem ÍRJ 1 könyvet. !
hatalmas , lekötött, izgalmas volt:D és a végére el-is álmosodtam, ennyi utazás után és az alvás hiánytól.
Körömnyi ez amit át érzek :D de hatalmas súlya van mégis.

Ráadás a végén haza érsz :D otthon a kényelmes megszokott helyen a dolgaid végzed:) és dőlsz ki.
megnyugtató hatású a vége.
ráadás annyira sikerült részletezned meg a képek is dobtak rajta , bele tudtam magam képzelni az egészbe .

Hát kitartást kívánok a továbbiakhoz. Tiszteletre méltó dolog hogy 1 ember ennyit is képes elbírni. ha fele ennyit bírnék már nem lenne gondom .!

:C :C :C :C :R :R :R

az imént a művet dícsértem.
de rátérve a munkára, Hát szar 1 meló . ! !! én ezeknek a nyakát törném el . vagy a kocsi alá vetném az ilyen főnököt . nem lesz munkám ... mennék tovább .D ilyen főnököt . azért hatalmas idegrendszered van !

[ Szerkesztve ]

üzenetek