[Re:] [gamek!ller:] A Mazda 6 azt hitte meg tud verni az autópályán. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


gamek!ller
(senior tag)
Blog

:K


EczkE
(addikt)
Blog


hNp88
(aktív tag)
Blog

mennyi volt az annyi? ;]


csƵ
(őstag)
Blog

Ebben minden benne van. Topik zárható. :D


gamek!ller
(senior tag)
Blog

Muszáj volt kitombolnom magam.. :D A te bejegyzésed sem jobb. Felcsaptál troll-ba? :D

hNp88: 115km/h :P

[ Szerkesztve ]


EczkE
(addikt)
Blog

Mikor nem?


lezso6
(HÁZIGAZDA)
Blog

[ Szerkesztve ]


Nordic
(Közösségépítő)
Blog

Milyen motor van benne? 1.6?


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Autópályán. Elvertél egy Mazda6-ot. 115 km/h sebességgel.

Seems legit. :U


Dany007
(veterán)
Blog

Izé, 115-tel egy autópályán? Azt hittem inkább 180-200 körül...
115-tel max egy trabantot vagy zsigulit lehet leelőzni :D
Ez így nem olyan nagy szám.


hoffman_
(nagyúr)

Haggyad má, azt a Mazdát tréleren húzták :DDD

mod:

Btw tényleg nem kell nagy számokkal dobálózni, itthon nagyon fosós plebejus népség lakik, 131-el nem mennek autópályán. Vagy félnek gyorsan menni, vagy félnek, hogy megbaszarintják őket, nem tudom. Én vagyok a király a kisautóval, ha 140-el megyek, végig tolok le mindenkit. Egy-két valóban komoly kocsi, meg őrült Audi-Merci-BMW-dobozos ámokfutó megyek csak 150 fölött.

mod2:

Lehet, hogy el vagyok tévedve, de nem hiszem, szóval a cinikusságot illene kiérezni abból a 115-ből :P

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Vezettem már mazda6-ot, nem is kevésszer, kifejezetten harapós jószág még a dízel verzió is. (már ha épp egészséges) Amúgy épp az volt az esküvői autónk :)

A 130 meg teljesen rendben van. Nem véletlenül ennyi a sebességhatár, és ez mindenkire nézve kötelező. Akinek ez sem elég azt cafatokra büntetném.

A cikkhez: no offense, de utoljára a Trabanttal élvezkedtem, hogy a két ütemmel állva hagyok mindenkit a lámpánál (30 km/h-ig, utána vége a dalnak :D ). Mikor Vectrával jártam valahogy már nem érdekelt a dolog. Tudtam, hogy jó eséllyel a többség állva marad, aki meg nem, az meg nem érdekel.

[ Szerkesztve ]


hoffman_
(nagyúr)

Nincs baj a Mazdával, attól meg hogy dízel simán haraphat, pláne ha turbós, akkor ott a 3-400Nm, és szevasz.

A 130 szerintem nem túl sok, de ebbe ne menjünk bele, ennyi van, be kell tartani. Én jobban csípem az autobahnt.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

A autobahn tök OK, amíg nincs baj. Ha viszont a legkisebb baj is megtörténik, akkor a rendőrség először is azt vizsgálja, hogy az útviszonyoknak és a helyzetnek megfelelő sebességet választottad-e (ami maximum 130 km/h, száraz, szélcsendes időben üres pályán, frissen bejáratott autóval, szőrös gumival, 70%-os relatív páratartalom mellett, minden más esetben ennél kevesebb) és ha kiderül, hogy relatív gyorshajtottál, rád rohad a műanyaglakat. Ott sem hülyék, vannak szabályok, csak épp jó kis legendát lehet keríteni a no limit köré.


negyedes
(addikt)
Blog

Watch out guys,we have a bad ass over here.

[ Szerkesztve ]


Domxc
(senior tag)
Blog

hoffman_
(nagyúr)

Ezt nem teljesen értem, milyen legenda, a no limit, az no limit. Az, hogy természetesen nem a teljes szakaszon van no limit, az más kérdés. Én úgy tudom - ami lehet, hogy orbitális hülyeség, nem rég hallottam, utána kéne olvasnom - egyenlő feltételekkel b*sszák meg nagyon a baleset résztvevőit. Ez elég nagy hülyeségnek hangzik, lehet, hogy rosszul is emlékszem arra, amit hallottam, utána fogok járni. Ennek fényében szerintem a Te zárójeles részed sem igaz, de amit az előbb írtam is fasság, minél többet agyalok rajta, annál inkább. Utána kell most már keresnek, bosszant.

Azt se felejtsük el, hogy egy S500-as Merciben vagy egy RS6-os kombiban 200-al elszállni kb annyi, mint a Fiestában a 130.

És azt is érdemes megemlíteni, hogy a német pályán sokkal kevesebb baleset történik gyorshajtás(tehát a mi 130-unkhoz képest gyors) miatt, mint nálunk és/vagy mint egyéb okokból. Igaz az is, hogy az a pálya mérföldekkel korszerűbb, mint a mienk, láttam dokfilmet az építéséről és karbantartásáról, felügyeletéről, eszméletlen.

Domxc:

Nálunk* is van egy kispolák, nem tudom, hogy ez az-e, abba egy dragster motorját pakolták bele potom 600LE-vel.

* Magyarország

[ Szerkesztve ]


negyedes
(addikt)
Blog

Ritkan tortenik baleset, de ha tortenik az akkor aztan hatalmas.


hoffman_
(nagyúr)

Ez nem is meglepő. De azért nem Cobra 11 feeling. Az a staff pont ezért vicces, mert amennyi autót abban összetörnek, az a németeknél sose történhet meg :D Mármint de, a baleset az hatalmas, csak nálunk minden héten van a sorozatban 3.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

A no limit az no limit, de az úgy németesen van megfogalmazva, hogy no limit, de maximum ami az útviszonyoknak megfelelő. Erről láttam egy riportműsort is anno, hogy ha pl. esik az eső, akkor simán megvágnak ott is 200-nál mert akkor nem az útviszonyoknak megfelelően vezetsz.

Ideális esetben, jó körülmények között tényleg annyival mész, amennyivel akarsz, de ez a szokásos elfogadható sebesség (~130) felett totálisan a te felelősséged, tehát ha szívás van, akkor rád húzzák a vizes lepedőt, és mellette igen is tesznek különbséget vétkes és vétlen fél között.

Abba meg szerintem ne menjünk bele, hogy melyik autóval mi a biztonságos, mert mindjárt jön pár önjelölt Vatanen, hogy neki 0,205 a reakcióideje a csében, és neki egy Yarissal is körzőn a bódé 220-nál (plusz a fizika az fizika egy Mercedesben is). Inkább hallgassuk agyon a témát jó mélyen.

[ Szerkesztve ]


GabN73
(addikt)
Blog

Először nem csak egy TDi motor volt benne, aztán BMW motor? Vagy rosszul emlékszek? :))

Btw, én szombat este egy 3as bimmerel akadtam össze (1.3, 8v Swift) .... Kanyarban a seggében voltam, csak egyenesben tudta neki nyomni szegény :( :DDD Van egy jó kis egyenes rész, elkezdte neki nyomni, én meg tudom hogy hol mérnek, még a kanyar előtt lassítottam, ő még nyomta. Ha mákja van, akkor pont nem mértek :DDD

[ Szerkesztve ]


vans?
(őstag)

A mazda rukvercben ment, hogy fair legyen a csata? ;]


adyz.
(aktív tag)

so hardcore :DDD

ui: ladaval megvolt a 150 is :DDD


dabadab
(titán)
Blog

"Igaz az is, hogy az a pálya mérföldekkel korszerűbb, mint a mienk, láttam dokfilmet az építéséről és karbantartásáról, felügyeletéről, eszméletlen."

En viszont sajnos magat az autopalyat lattam. Meg a vegelathatatlan "strassenschaden" (uthibak) tablakat, a mellejuk jaro 130-as korlatozassal. A felugyelet az tenyeleg masabb, de maga a palya az sok helyen rosszabb, mint ami nalunk van.


GabN73
(addikt)
Blog

Egy ilyennel pedig 200 :DDD

A Swiftet csak 180ig sikerült szenvedtetnem, nem akar pörögni 140 felett :( :D


hoffman_
(nagyúr)

mert mindjárt jön pár önjelölt Vatanen

Ki az a Vatanen? :DDD Én a Fiestával olyat ráküldök, hogy attól koldul :DDD Nem, tény, hogy hatalmas különbség van autó és autó között, de teljesen mindegy, akármiben ülsz, élet-halállal játszol.

Az ideális körülmények jelentőségét, és ennek függvényében a "honorációt" mondjuk reálisnak tartom.

GabN73:

Ennyire nem vágom azt a kis rakétát, úgyhogy nem tudom melyikünk a korrekt :)

vans:

Ja, tréleren rükvercben :DDD

dabadab:

Én sajnos személyesen még nem vezettem rajta, simán elképzelhetőnek tartom, hogy az sem tökéletes, de kétlem, hogy minden kilométerre jellemző.

[ Szerkesztve ]


GabN73
(addikt)
Blog

Ha már Vatanen, akkor ott az Opel Manta ű
:DDD


aero.
(veterán)
Blog

Hiába nincs korlátozás, a biztosító nem áll mögötted 130 felett ott sem.
Múltkor olvastam, hogy az öreg papa elszállt az új M5-jével, ripityára tört de nem lett semmi baja. Mögötte két fia, M6-tal és M3-mal. :DDD


dabadab
(titán)
Blog

:DDD Akkor innen van a kataton dzsentri :)
(Ha meg Vatanen, akkor meg persze Climb Dance.)


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

flirttel mentem már 140-et is :D


dabadab
(titán)
Blog

Na es a TGV? :)


hoffman_
(nagyúr)

Az megint más kérdés, hogy biztosító. Ha életekkel játszol, naná, hogy nem fizet. Ezt a cikket olvastam én is, pontosan erről beszéltem.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Ripityára lehet törni úgy is, hogy megforogsz benne háromszor, de mozdulni nem tudsz az autóban a légzsákok miatt, meg úgy is, hogy a kontroll elvesztése utáni ötödik méteren orrból megfog egy fa vagy egy beton elem. Utóbbi esetben totalcarosan fogalmazva te, és az autó megálltok, de a belső lágyabb szerveid folytatják egyenes vonalú egyenletes mozgásukat Balatonvilágos felé.

A túlélési esélyed többszörös egy luxusautóban, de bizonyos baleseteknél és/vagy bizonyos sebesség felett ez ugyan úgy konvergál a nullához.

[ Szerkesztve ]


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

az még nem volt a kezem alatt :B


Dany007
(veterán)
Blog

"A túlélési esélyed többszörös egy luxusautóban, de bizonyos baleseteknél és/vagy bizonyos sebesség felett ez ugyan úgy konvergál a nullához."

Erről van szó! :DD
Amúgy az tényleg igaz, hogy ezeket a bizonyos törésteszteket mindössze 40-60 meg 70-80Km/h-nál végzik mindössze? És ez alapján kapja az autó a csillagokat?


hoffman_
(nagyúr)

Én is ezt mondom :) :P


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Veled már vitatkozni sem lehet :((

;]

(#28) GabN73 : ú, ez nagyon nagy, imádom az ilyen ossie parodizáló filmeket :D

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

64 km/h a frontalis teszt, a sima oldalutkozes 50 km/h, az oszlopos viszont csak 29 km/h.

Ezek egyebkent annyira nem irrealis szamok.


Dany007
(veterán)
Blog

Értem, tehát ezek alapján kap egy autó 4-5 akárhány csillagot.
Hogy mennyire reális azt nem tudom. Valószínű ha az ember fékezik a baleset előtt meg a szembejövő is, akkor talán. Bár még így is necces. Ha mondjuk mindkét autó megy 90-100-zal. És mondjuk satufékeznek 45-50km/h-ra az még összességében mindig több, mint 90km/h. Ugye ha egyik egyik irányból a másik meg a másikból ütközik össze ekkora sebességgel.

Szal ha 90-nek ütközöl frontálisan fékezés nélkül egy szintén 90-nel közeledő autónak akkor az kb olyan, mintha 180-nal mennél neki egy helyben álló autónak vagy falnak? Gondolom erre már nem tesztelik és nem is méretezik az autókat.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

Ahhoz nagyon el kell találni a szöget, és nagyon a sebességhatáron kell menni sebességben. A reális az az általad leírt 40-50 km/h, de nem szemből, hanem átlósan oldalról, pl. a két bal első lámpa csattan. Így a két mozgási energia nem adódik teljesen össze és a vektor sem rajtad keresztül megy.

Tehát nem lesz 90 km/h, és nem lesz fal.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

"Szal ha 90-nek ütközöl frontálisan fékezés nélkül egy szintén 90-nel közeledő autónak akkor az kb olyan, mintha 180-nal mennél neki egy helyben álló autónak vagy falnak?"

Nem, az olyan, mintha kilencvennel mennel neki egy falnak. Egyebkent pl. az ADAC szokott tesztelni frontalis utkozest 80 km/h-nal is.

A teszteknek meg ugy van ertelme, ha lehet beloluk latni valamit. Tesztelhetnek ketszazzal is, de annak sok ertelme nem lenne, mert ott minden autobol csak egy kis femgomboc maradna, meg tesztelhetnek husznal is, de ott meg egyiknek sem lenne semmi baja.


#24889344
(tag)

Itt láttam valahol a fórumon linkelték 192 Km/h teszt.


mephi666
(nagyúr)
Blog

itt van a "betonfalad" kb a felénél... mondjuk azért az első mercis koccanásnál lehet látni, hogy melyik bírja jobban, de azért szerintem ezt a kis sz@rt sem kell annyira leírni, mert sokkal kevesebbet néztem ki belőle, mint ami a felvételeken látható


Dany007
(veterán)
Blog

Jah, ez mondjuk így igaz.

@sanan: ez meg komoly.

Meg a többieknek is köszi az infót. :)

[ Szerkesztve ]


nem_tom
(őstag)
Blog

Durva. Úgy összegyűrődött, mint egy rongyos kólás doboz.


Dany007
(veterán)
Blog

Érdekes egyébként. Megnéztem a Focus kontra fal 192-vel meg a Smart kontra fal ha jól hallottam 70mph-del (110-120km/h).

A Focusból semmi nem maradt. Kb a csomagtartóig összegyűrődött. A Smart ütközése már érdekesebb volt. Ugyanis a betonval kicsit megvolt döntve. Így az autó amikor nekiment elcsúszott a dőlés irányába. Gondolom ez kicsit talán mérsékelte az ütközést. De voltaképp abban életben lehetett maradni. Igaz "csak" 100-zal ment, de én még annyival se mernék menni egy Smarttal.


mephi666
(nagyúr)
Blog

lényeges még, hogy a mozgási energia a sebességgel négyzetesen nő... (meg persze a fékút is, de ott az útviszonyok még többet ronthatnak a helyzeten)


Nordic
(Közösségépítő)
Blog

Összetörték az autómat... :O

Ezért nem megyek soha 110-nél többel, hiába biztonságos a kaszni. Talán akkor mernék vele többel menni, ha nagyobb gumik kerülnének rá, de arra meg nincs keret.


hoffman_
(nagyúr)

Top komment: " I can fix it" - besz*rok :DDD

Amúgy nagyon durva ez a vidi, jól szemléltet. Való igaz, hogy egy 190-es frontális beton crash durván 1-2 millió balesetből egy, de nem kell 190-el menni hasonló hatáshoz.

A Smart-ot még mindig egy kis fostalicskának tartom, de a törésteszten meglepődtem, bevallom őszintén.

DeFranco:

Na ja, kérdezz, ha valamit nem tudsz ;]

üzenetek