Ez alapján nekem ez nem olyan egyértelmű: http://navigyurci.hu/2015/07/29/tomtom-trucker-6000-felhasznaloi-teszt/
hozzászólások
Külön kamerával nyilván jobban jártál volna. Az ár ellenben azért annyira nem magas, profi felhasználásról beszélünk. A fiam is kamionozott, sokszor néztem neki itthonról útvonalat, célt.
Szerencsére nem németbe járt, ott ugye nincs utcakép....
Ez tényleg nem éri meg. Nekem gyakran módosítják a programot, és napi 4-6 rakodásom van. A köztes pont tervezés kifagyásánál már repülne is az ablakon. Ismeri az áthajtásos korlátozásokat a német bundásokon? A Primo Truck sajnos nem. Símán bevinne a 12 tonnás Durchfahrverbotokba (pl. Aalen, vagy Würzburg környéke).
Ne felejtsük el, hogy pl. Németországban tilos dashcamet használni, el is kobozhatják a készüléket!
Úristen ez mekkora baromság már?? Most komolyan mi közük hozzá mit csinálok a saját kocsimban?
"Ne felejtsük el, hogy pl. Németországban tilos dashcamet használni, el is kobozhatják a készüléket!"
Németországban nem tilos használni. Sőt vitás ügyeken el is fogadhatja a bizonyítékként a bíróság a felvételt, De nincs kötelezettség az elfogadására.
A járművön viszont egyértelműen jelezni kellene, hogy kamera üzemel benne.
A bizonytalan jogi helyzetet egyértelműsítette, hogy a rendszám nem személyes adat. A felvételt nyilvánosságra is lehet hozni. Kommentálni viszont nem praktikus, mert személyiségi jogok megsértése okán perelhető a kommentáló.
Ausztriában korlátozták a dashcam használatot. Talán ma is, de nincs pontos információm.
Németországban a stabilan és alkalmilag telepített sebességmérő eszközök előre jelzése volt tilos néhány évig.
Ma már szabad és elég hatékony a figyelmeztető jelzés.