[Re:] [Geri Bátyó:] ELMŰ helyett nemzeti szolgáltató - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


#90088192
(senior tag)
Blog

Örökérvényű film: Terry Gilliam - Brazil.

[ Szerkesztve ]


Dilikutya
(félisten)

Hagyj ki pár számlabefizetést, egyből megtudod, ki a gazdája a szolgáltatásnak... ;]


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Méd in Hungari... Mégis mit vársz??? Ez megy nálunk. Felelőse? Ugyanmár...
Mit művelnek az M0-ás híddal. Japánban meg 1 percet késik a vonat, a vasúttársaság elnöke már harakirizik.


Dilikutya
(félisten)

Igazából az a közlekedési miniszter volt, és csak lemondott, és még az is lehet, hogy urban legend, normális forrást nem találtam hozzá. :)


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szerintem eleget elmond, hogy a Shinkansen vonatnál az 1 másodperces késés se nagyon van megengedve :D


Chaser
(titán)

nem mindegy kinek fizetsz?
ha nem fizetsz 1-2 számlakimaradás és úgyis kikaccsojják' a villanyt - jogosan -

szerk:
csak a címet olvastam, "bentivel" együtt értem mi a probléma :R

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Meg az is, hogy sok helyen teljesen automatizáltak a vonalak.
De a hír ettől függetlenül is kamu. Az egy másodperc méréspontossága hibahatárán belül van. A legkeményebb esetben is +-5% a hibahatár. Egy háromperces úton +-3 másodperc elfogadható illetve korrigálható a további útszakaszon.
Arról ne beszéljünk, hogy a helyi és távolsági közlekedés szereplőinek többsége nem közvetlen állami tulajdonban van. Magán, városi és részben önálló államitulajdonban van. A közlekedési minisztereknek felügyeleti jogköre van és nem irányítási. A magyar MÁV állami tulajdon (elméletileg) de nem a minisztérium irányítja. Felügyeli és távlati stratégiai döntéseket hoz. Azt is az igazgatósági testületen keresztül, a stratégia esetében.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

:R


Somatom
(veterán)
Blog

Átszámoltam a mi idősíkunkra és még úgy is elég rosszul áll a MÁV.
Japán ugyebár egy nagyon távoli, mesebeli ország. Az Hieronymus által vázolt adatokból biztosra vehető, hogy még az időválasztó Óperenciás tengeren is túl van, tehát ott már csak három nap egy esztendő. Vagyis, az idősíkjaink között némi kerekítéssel 120 a váltószám. Ez azt jelenti, hogy egy ottani 3 perces vonatút az nálunk hat óra. Ez nagyjából stimmel is. Viszont ezalatt a MÁV csak hat percet késhetne.
Azt hiszem, hogy most már aludnom kéne. :DDD

[ Szerkesztve ]


Dilikutya
(félisten)

Nálunk a 6 perces úton késik 6 órát. ;]
Botrányosak. De az egész mögöttes infrastruktúra is. IC-re akartunk egyszer jegyet venni (elismerem, gyorsban, mert közel volt a vonat, de az online rendszerben több felnőttre és gyerekre nem mertük, miután legutóbb az egyik gyereket másik vagonba sorsolta a gép), először azt hebegte a pénztáros, hogy nincs már helyjegy a 15 perc múlva érkezőre, majd végül csak adott négyet. Nézzük, melyik kocsiba szól, hát egyikbe se. Gyorsan elrúgtam az épp aktuális vásárlót, hogy bocsi, de hogy is van ez. Hát izé bocsi, még sincs jegy. Kérdezem, akkor állva utazhatnánk-e, alig egy óra az út, kibírja mindenki, jobban mint hogy +1 óra a következő IC, vagy egy zsúfolt húgyszagú sebesvonat. Hát, azért pótdíjat kell fizetni. Anyád.


D1Rect
(félisten)
Blog

A nyáron többször voltam vonattal, 1p-en belül volt a start-végállomás minden esetben.
~140km ~15 megállóval(de lehet több, nem számoltam).

[ Szerkesztve ]


Dilikutya
(félisten)

Azért ez nem reprezentatív példa. :)
A vonatdroid szerint most is 87% a menetrendszerűség.
De az igazán rossz az a pénztári és online rendszerük. A közlekedés olyan amilyen, azt befolyásolja sok külső tényező is, de az online rendszerre mi a mentség? Nem tudsz helyet választani IC-re, és akkor a 2 gyerek, 2 felnőttből a 6 évest másik kocsiba rakná, miközben négyes hely is van szabadon.


updog
(senior tag)
Blog

Ha lehet tárgyilagosan, és politkamentesen elmondani a rezsicsökkentés lényegét (mert valami jogszabályban biztos formalizálva van), akkor nekem valaki elmondhatná amúgy, mert két esetet tudok elképzelni: az állam az adókból odaadja a szolgáltatóknak a lakosságtól kieső részt, vagy pedig ez a rész egyszerűen elveszik a szolgáltatók bevételi oldaláról, előbbi simán csak röhej lenne (hisz akkor semmi nem csökkent csak máshonnan veszik el tőlünk), utóbbi meg rohadt szomorú és megmagyarázná miért hallok (na persze nem Budapestről, hanem ÉK Mo a szülőktől) egyre több áramszünetről, csőtörésről amit két nap után "javítanak" de egy hónap múlva 15 méterrel arrébb lesz csőtörés, stb...

A psozthoz (meg azért a fentiekhez is): nagyon durva mennyire triviálisnak gondoljuk a közműveket, pedig a világ nagyobb részén egyáltalán nem nyilvánvaló hogy 0-24 van áram, ivóvíz, melegvíz stb... :)

[ Szerkesztve ]


Dilikutya
(félisten)

Szolnok belváros: két fix hely is van, ahol a forgalmas főutcát évente egyszer biztosan fel kell verni. Nem külváros, hanem egyenesen a közepe.
De ha javítják sincs köszönet, az egyik forgalmas kerékpárúton pl. nyár óta fel van szedve a térkő, és körbe szalagozva egy gödör.
Szolnok melletti kisváros: szeles időben rendszeres, hogy fixen ugyanazokon a részeken nincs közvilágítás, olykor napokig. Ezt mondjuk nem varrnám a rezsibiztos nyakába, mivel 10 éve képtelen/nem akarja megcsinálni a villamos szolgáltató.


D1Rect
(félisten)
Blog

Pontosan annyira reprezentatív mint a te példád.


Chaser
(titán)

annak gondoljuk, mert nagyobb falvakban itthon azért a 24/7 közmű szolgáltatás adott
pesti faluban is bőven van csőtörés, csoda is lenne ha nem lenne
sokszor mondtam már, sokan ebecsülik ezt az országot, pedig igenis sok jó van benne amellett hogy nagy része gyönyörű is
itthon szerencsére nagyobb esélye van egy csőtörésnek, minthogy hátba lőjenek fényes nappal...van ahol ez fordítva van
a politika meg olyan amilyen


Somatom
(veterán)
Blog

No, igen. A Földön sokkal több olyan ember él, akivel nem cserélnék sorsot, mint akivel igen.

[ Szerkesztve ]


Zigur
(senior tag)

Mind a két válasz igaz, az önkormányzati hőerőműveknek ad pénzt a kormány külön, mert veszteséges.
Az áramszolgáltatásról mondta abban az ágazatban dolgozó ismerős, hogy míg régebben idejében cserélték a különböző egységeket az életttartamuk vége felé (a legtöbb cuccról tudják hogy kábé hány hónapot bír ki) cserélték automatikusan, a rezsicsökkentés óta akkor cserélik, ha már tönkrement. Egyébként elég sok embert rugtak ki annó az ilyen közüzemi cégektől a rezsicsökkentés után.

Azoknak akik írják hogy van rosszabb is : igen, van, de nem tud érdekelni. EU ország Magyarisztán, és már lassan teljesen lesüllyedünk Bulgária szintjére, már a szlovák színvonal is egyre távolibb.


#90088192
(senior tag)
Blog

A világot más ember szemeim keresztül nézve, teljesen új képet látsz. Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy mi jobb vagy rosszabb. Mert túlélési esélye alapján rangsorolni, hát nem tudom, lehet, csak úgye nem csak a túlélés a fontos. Rengeteg olyan hely van, ahol rossz a túlélés, sőt nem is egyszerű, de mégis gondtalanabb életet élnek mint ahol nagyobb az esély a túlélésre.

Vagy anyagilag, hát USA a numero uno, nekem nem tudnának annyit fizetni, hogy oda költözzek. Egyszerűen a gondolat is taszító.

Vagyis amíg nem élte át az ember egy másik szemszögből az életet, addig egyszerű azt mondani, Minden a legnagyobb rendben van, és ez a leges legjobb ami nekem lehet.

Persze a bangladesi csatorna tisztítóval nem cserélném el az életem, mert nincs gyomrom egy levegővel meztelenül a szarban úszni, ez tény. :(


D1Rect
(félisten)
Blog

Ez nagyon igaz.
Ha valahol le merem írni, hogy szerintem tök jó itt mindig én leszek a hülye.

üzenetek