[Re:] [Geri Bátyó:] Kezd elege lenni a magyaroknak a vasúti pénztárakból - Írja az Index - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


t72killer
(titán)
Blog

Igazából ha majd megérkeztünk volna a XXI. századba, max 10% vesz jegyet pénztárban, a többi pedig online (nem is automatáknál, hanem appon/weboldalon).

Érdekes összevetés: hányan vesznek manapság repülőjegyet pénztárban?

Az egész zsurnalizmus sajnos erről szól, már-már szánalmas, amikkel indulatokat próbálnak gerjeszteni pro és kontra. A dolognak komoly politikai vonzata is van, főleg azóta, hogy komplett kormányzatok kezdtek betonszilárd (khmm..) politikai tőkét kovácsolni de facto pofátlan álhírgyártásból, trollseregek üzemeltetéséből - mivel ez nem a poltopik, neveket nem említenék.


tuki2200
(senior tag)

Nem jó az összehasonlítás, ha kimész a reptérre és aznapi vagy masnapi jaratra akarsz jegyet venni a többszörösét fizeted ki, mint online. Míg a vonatjegyben 5%(?) -os eltérés van és helytől, időtől független fix tarifa.

[ Szerkesztve ]


t72killer
(titán)
Blog

Nem csak az aznapira vehetsz a reptéren. Amúgy repültem már úgy, hogy 2 nappal indulás előtt vettem olcsó repjegyet, igaz online - de feltételezem a kasszánál se lett volna túl drága, max indulás előtt 3órával szivattak volna be direkt, látva, h mennem kell.

Ja, és nem csak a reptéren van kassza, hús-vér utazási irodákhoz is beülhetsz, mint a 90es években (ez még ma is van, bár tippre az irodás nyaralások nagyrészét is online foglalják már).

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

kb 15éve még nem laktam bent kecskeméten, csajozni voltam, nemzeti ünnep, vasárnap este, kinéztem kb 21:30körül az utolsó vonatot haza falura, ki volt számolva a járatos busz, hogy kényelmesen odaérek (kb 3km), majd lemegyek a megállóba és nincs busz :C volt alig fél órám, gyorsan megindultam és vonat indulás előtt kb 5perccel beestem az állomásra... 1 pénztár volt csak nyitva, ahol a nő telefonált és ahogy látta a közeledésem, elfordult... várok-várok, kopogok, nem reagál, beszél tovább... bejött a vonatom, még 2perc indulásig, de ő csak cseverészik... itt meguntam, mert nem volt kedvem 20-25km-t gyalogolni hazáig, felszálltam a vonatra, kezemben összekészítve a jegy ára... jött a kaller, mondom meddig kérek jegyet, mire: "drága lesz az" :U előadtam a sztorit, kicsit erősködött, mire határozottabban elismételtem, hogy: "ott voltam az állomáson, nem foglalkozott velem a pénztáros, nem rajtam múlott, hogy nincs jegyem: ennyit fizetek, kész" ...mire adta inkább a jegyet... (ha tovább erősködik, következő munkanapon az első utam a petőfi népéhez vezetett volna, hogy írjunk akkor egy jó cikket az esetről :D )


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

A repülőjegy nem releváns. Egyrészt nem éri meg, másrészt egy fix utazást már bőven tudsz előre, legalább 2-3 héttel. Teljesen egyértelmű az online vásárlás. Otthon kinyomtatod és jó.

A MÁV-nál az online vásárolt jegyet is az állomáson kell kinyomtatni egy automatából, ami nem mindenhol van (mert az egy másféle automata). Nem kicsit szar a rendszer.

(#4) mephi666: Ha még automata is lett volna, simán megbüntet! :(((

[ Szerkesztve ]


t72killer
(titán)
Blog

Ez a papírnyomtatósdi a múzeumba való, appon lehessen megvenni droid/apple-pay-el akár a vonatra felszálláskor 5sec alatt, és a telefonodon lévő vonalkódot olvassa le a kalauz. A szükséges infrastruktúra nagyrésze már megvan, csak lépni kéne.


Dilikutya
(félisten)

MÁV-nál van otthoni nyomtatás is, megveszed, kinyomtatod magadnak. De ki se kell nyomtatni, csak ha kell a jegy elszámoláshoz, mivel okostelefon kijelzőről is beolvassák a vonalkódot. Ha nem működik valami miatt, az nem a te problémád.

Nekem egy gondom van a MÁV rendszerével, hogy nem tudok egyszerre venni a visszaútra is jegyet, mert nem engedi ugyanabban a tranzakcióban, és a kosár is használhatatlan. Idén még nem utaztam, de talán már olyan is van, hogy még az időt is tudnod kell. Indulásnál még okés, de a visszautat sokszor a fene se tudja. Ok, meg lehet venni online, amikor már tudod, de én jobb szeretek mindent előre elintézni. Csak szívatás ez az új rendszer.


somogyib
(őstag)
Blog

"A MÁV-nál az online vásárolt jegyet is az állomáson kell kinyomtatni"

Ez így nem teljesen igaz. Választhatsz, hogy otthon nyomtatod ki a jegyet vagy pedig egyáltalán nem nyomtatod ki, hanem a telefonodra kapod a jegyet és a kaller arról olvassa le a QR kódot.


66zio
(aktív tag)
Blog

Én sem értem ezt az automatázást. Lehet sok mindenben szídni a MÁV-ot, de pont az online jegyrendszere miatt nem. (Kevés kivétellel, mint pl.: amit előttem említettek)

Online megvett jegy 10%-al olcsóbb és nem kell sem otthon sem automatánál kinyomtatni a QR kódot. Leolvassák képernyőről is.
Sőt már van appjuk is ott nem is kell foglalkozni vele vásárlás után mert benne lesz az appban.


t72killer
(titán)
Blog

+#8: "mivel okostelefon kijelzőről is beolvassák a vonalkódot. Ha nem működik valami miatt, az nem a te problémád."

Perfekt, akkor ennyi, probléma megoldva. A vásárlóknak kell már csak lépni.


dabadab
(titán)
Blog

"appon lehessen megvenni droid/apple-pay-el akár a vonatra felszálláskor 5sec alatt, és a telefonodon lévő vonalkódot olvassa le a kalauz."

Egyébként ez van, mondjuk annyival, hogy OTP-s fizetési rendszert használnak és vonalkód helyett QR kódot.

Meg az app elég hülye tud lenni, meg a leolvasóknak folyamatosan online-nak kellene lenniük, ami legalábbis a Budapest-Sopron vonalon nem szokott működni, mert elég gyatra a térerő.

Az eredeti cikk meg annyiban csúsztat, hogy nem kezd elegük lenniük a magyaroknak a MÁV pénztáraiból, hanem már húsz éve is elegük volt belőle.

[ Szerkesztve ]


Dilikutya
(félisten)

Viszont a leolvasó problémájához neked semmi közöd. Ott a jegy a telefonodon, neked nem kell kinyomtatni. Ha valamiért nem megy a QR kódos leolvasás, azt majd a MÁV meg az online rendszert üzemeltető (feltételezem, Telekom/T-System) elintézi egymás közt. Neked nem kell tudni, hogy vannak helyek, ahol nincs térerő, illetve ezek merre vannak.


dabadab
(titán)
Blog

Persze, de attól még látom, ahogy szerencsétlenkednek vele a kalauzok meg azért látszik, hogy az elméletben működő rendszer a tök sima napi gyakorlatban elég problémás.


juliabrilke
(addikt)

Akkor még nem is számoltuk bele azokat, akiknek havi bérletet kell venni, persze csak a pénztárnál lehet, meg számla is kell, stb.

Ezt is lehetne simán online, számlával, mindennel és hónap elején nem mindenki állna ott sorba a pénztáraknál.


t72killer
(titán)
Blog

Majd megoldják. Minél többen vesznek mobil jegyet, annál nagyobb lesz a motiváció, hogy kitaláljanak a problémára valamit. A jövő útja ez, nem a negyedórás sorbanállás, emlékszem, egyetemista koromban volt, hogy a keletibe péntek délután másfél órával vonatindulás előtt ki kellett menni, hogy jegye legyen az embernek... Az otthoni nyomtatgatás meg gondolom nem oldja meg a problémát, a papíron lévő QR kódot ugyanúgy értelmezni kell, mint a mobilost.


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

Most, hogy mondjátok, tényleg bekavartam az online rendszert. Néhány hónapja olvastam, hogy elméletileg jó is lehetne, csak sokszor az sem működik. Úgyhogy ezúton revideálom magam. Ez is csak olyan, mint az automata: jó is lehetne, de nem működik megfelelően.

Mondjuk nagyjából az összes hasonló rendszer (akár automata, akár online) pont ilyen. Akár jó is lehetne, de valahogy nálunk ezek sosem működnek úgy, ahogy kellene.

[ Szerkesztve ]


t72killer
(titán)
Blog

Ez úgy megy, hogy lenyomnak a hierarchián egy újítást foghíjas supporttal, meglátják, hogy fogadja a vásárló - és ha a problémák ellenére is sokan használják, akkor méltóztatnak majd többet invesztálni bele és gatyába rázzák. Az utasnak kell lépni, ha van ez az elvben jó rendszer, használni kell:R Ha nem használja, elkaszálják az egészet, és mehet mindenki vissza a sorba.

[ Szerkesztve ]


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

Ez még elméletben is rossz így. A hibás rendszert nem fogják használni, vagy legalábbis nem elegen. Amennyiben mégis, akkor meg nem javítják, mert jó ez így is. Kis magyar valóság.


66zio
(aktív tag)
Blog

Mi a hiba vele? Én még nem találtam hibát. Akit rábeszéltem, hogy így vegye azóta így veszi.
Most komolyan az a hiba, hogy nincs net és a kaller nem tudja leolvasni?
Igen ilyen fordult már elő, ilyenkor vagy megpróbálja még egyszer vagy tovább megy. Látja, hogy megvan a jegyed.


Dilikutya
(félisten)

Szerintem a MÁV online rendszere még rosszként is jobb, mint besorolni a pénztár elé. :) Annyira nem gáz egyébként, tényleg csak azt hiányolom, hogy nem tudok egy fizetéssel több jegyet venni, és pl. 60km-re nem vehetek normális retúrt (nem tudom, ezt ki találta ki, de anyukája remélem jól van, és sokáig kínozza majd a csuklás).


dugo_
(veterán)

Amióta van rá lehetőség, csak az appon vett jegyet használom. Azóta sokszor csak legyintenek a kalauzok és le sem hajlandóak olvasni a QR kódot. Win-win...

Előtte csak automata, pénztárt szerintem 10 éve nem láttam közelről.

[ Szerkesztve ]


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

+ (#20) Dilikutya

Közben felidéztem a korábban olvasottat és az volt a probléma, hogy otthon nem volt nyomtatója, tehát nem tudta kinyomtatni a jegyet. A telefonjára sokadszori próbálkozásra sem sikerült megoldani (szoftverhiba), a jegyátvevő automata meg nem működött. A pénztárnál meg csak vonogatták a vállukat, így kidobta a pénzt az ablakon.


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

Rohadt nagy mázlid van! :K KÖKI 5 db automata, Nyugati 4 db automata, Érd 2*1 db automata és rendszeresen szar. Az online rendszerről meg csak szart hallottam/olvastam, nem is próbálkoztam vele.


66zio
(aktív tag)
Blog

„A telefonjára sokadszori próbálkozásra sem sikerült megoldani” Ezt nem tudom, hogy hozta össze, de ha téged ez tartana vissza, akkor vágj bele, nem fogsz ilyennel találkozni.

Ha muszáj mondanom valami negatívot akkor nekem annyi volt, hogy épp nem volt elérhető az OTP fizető rendszere, de ugye ez sem a MÁV hibája. És mivel az online jegyet hamarabb veszed, vissza nézel egy óra múlva és valószínűleg addig megjavul. De ez is csak egyszer fordult elő.


somogyib
(őstag)
Blog

Eddig nekem is működött az online jegy. Kicsit nyögvenyelős a webes felület, de szerintem még mindig az a legegyszerűbb jegyvásárlás.

(#23) Geri Bátyó bizonyára vannak fennakadások (hol nincsen) és el tudom képzelni, hogy ilyenkor az ember a falra mászik tőle, de az online jegyről kevesebb ilyet hallok, mint az automatás jegynél.


UnA
(Korrektor)
Blog

Én pedig még nem voltam olyan helyen, ahol rossz lett volna az automata. Szóval ilyen típusú tapasztalati statisztikákat felesleges gyártani ;)


Dilikutya
(félisten)

De minek beállni az automata elé, ha meg lehet venni online, és ki se kell nyomtatni? :)


Geri Bátyó
(őstag)
Blog

Nem feltétlenül fölösleges. Ugyanis a MÁV automatákkal az utóbbi időben egyre többször tapasztalok problémát. Sokszor ugyan az az automata teljesen más hibát produkál (korábban fagyások voltak, vagy nem érzékelte az érintést, mostanában a fizetési lehetőségekkel van baj).
Ugyanakkor a BKK automatákkal az utóbbi időben kevesebb a bajom. Ott is mindig elmondtam a pénztárban, ha baj volt és úgy látszik, hogy valamit csak ért, hogy panaszkodtak az utasok.


UnA
(Korrektor)
Blog

Félreértettél, nem a visszajelzés fölösleges (ellenkezőleg), hanem az olyan típusú kijelentés, hogy ha Érden mindig rosszul működnek az automaták, akkor ez bizonyára így van általánosan. ;)

üzenetek