üzenetek

hozzászólások


csongi
(veterán)
Blog

Köszi az írást jó volt olvasni. :)
A számolásokhoz még annyit hozzá tennék, hogy egy picit még az akkus megoldáshoz billenjen a mérleg jelenleg. Ez a későbbiekben változhat, mikor ténylegesen kiderül az akukkal mit lehet kezdeni az életciklusuk végén.

Ezeken a távolságokon használt belső égésű motoroknál az elhasználódás hamarabb következik be mint ahogy azt gondolnánk. Miközben a megtett km nem lesz túl magas. Átlag 6km, és arról nincs információ hány motor leállítással jár, illetve mennyi idő telik el a leállítás és indítás között.
( Erről nem tudok adatot szerezni a smart robeszból? )
Ilyen üzemmódban sok év eltelik, de az állapot romlása folyamatos, és mivel nem hirtelen következik be megszokott lesz és normálisnak érezhető.
Mivel a motor túlnyomó többségében hideg oldali üzemben van, ezért a kopás is magasabb, és a fogyasztás sem kedvezőbb.
Ez alól a szervizek betartása sem ad felmentést sajnos. Arról nem is beszélve, hogy a szervizelés betartása kb a garanciás időszakig tarthat. Utána már átlép az elhanyagolás stádiumába. Mígnem a 60-70ezer km megtételére már egy olaj és benzinzabáló szemét lesz belőle.
A valós környezetszennyezési mutatók meghatározásánál ezt kellene figyelembe venni.
Persze ez függ az az adott régió műszaki előírások szigorúságától és annak betartásától is.
Szerintem ha egyik pillanatról a másikra minden belső égésű motor original új lenne, nagyon meglepő lenne a légszennyezettségi értékek.

üzenetek