üzenetek

hozzászólások


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nekik megvan hozzá a megfelelő anyagi rész, a FCA-nak pedig mindenképp kell egy partner, mert ha PSA házasság nem úgy alakul, akkor nem fognak hozzáférni platformhoz.

Az FF-nek sajnos nem volt meg szinte semmi...


Polarstar
(nagyúr)

Ez lesz az elektromos autó fejlesztés mekdonacca! :D

A villanyborotvába is van akksi - a Remington miért nem csinál okoskakocsit? Lehetne önvezetés közben epilálni. :K


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Nemis tudtam, h epilálsz. :DDD


#06658560
(félisten)
Blog

"Az FCA-nak kapóra jöhet a Foxconn megoldása, a többi autógyárral szemben le vannak maradva az elektromos hajtás kapcsán, noha a PSA-val is van együttműködésük, de az nyilván kevesebb fókuszt kap úgy, hogy a franciák az Opelt is maguk alá gyűrték."

Az ugye megvan, hogy a PSA és az FCA egy céggé válik? Így pedig a komplett PSA platform elérhető lesz.

2025-re új platformra autót felhúzni az több mint sportos lenne, pláne a világpiacon az eladások 10%-át produkálni vele.

"A Foxconn által bemutatott platform egy olyan padlólemez, amit ők "nyílt forráskódúnak" neveznek, mert elég jól paraméterezhető. Változtatható a méret, a tengelytáv, a felfüggesztés és az akkumulátor kapacitása is,"

Ez alapján akkor a VW MBQ és egyéb platformjai, valamint a PSA plattformja is nyílt forráskódú.

"A Foxconn által bemutatott platform egy olyan padlólemez, amit ők "nyílt forráskódúnak" neveznek, mert elég jól paraméterezhető. Változtatható a méret, a tengelytáv, a felfüggesztés és az akkumulátor kapacitása is,"

Á, dehogy kell...

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Ez még erősen folyamatban lévő projekt.


Norb79
(őstag)

Az ID3nál is arra jutottunk többen, hogy a gyenge pont az ár, és az ár pedig az abban lévő K+F tartalom miatt magas, meg persze az aksi miatt is. Az aksi kérdésre látszik megoldás a szilárd aksikkal, de K+F-re eddig láthatáron se volt ilyesmi. Ugyanakkor egy független platform, ahol csak a bódét kell variálni, de a sw és az alváz (aksival) adott, az jó kiindulópont lehet az olcsó modelleknek.
Szóval bár elsőre hülyeségnek tűnik, de jobban belegondolva még akár lehet is benne ráció.


Masooo
(aktív tag)

Az autóipari együttműködések már egy ideje épp ilyesmiről szólnak, pl lehet sok gyártó az olasz francia kapcsolatokból.
Épp gy gondolom én is, szerintem jól összefoglaltad.


mbotnd
(tag)

Kíváncsian várom a jövőt.


arn
(félisten)

Ez inkabb a kis cegeknek kedvez... csak kasznit kell ra tervezni. Igazabol ebben sincs sok ujdonsag, a haboru elott tobb kis ceg foglalkozott ilyesmivel. A nagyok szvsz hazon belul probalnak minden megcsinalni, es a kisebb dolgokat szervezik ki.

de az biztos, hogy a hagyomanyos hajtaslancot tervezo mernokok lassan elkezdhetnek mas munka utan nezni, vagy atkepezni magukat. Ez magyarorszagnak nem epp a legjobb hir, es kevesebb ember is kell a gyartashoz (tobb a tervezeshez).


arn
(félisten)

Az elektromos autok aranak versenykepesseget az akkupakk korlatozza. Ennek olcsositasat kellene megoldani, de a szabvanyositas lenne a legjobb, es ha nem lenne az auto resze, hanem csak berelned a feltoltott kapacitasert cserebe. Persze az arat behajtanak rajtad idovel, de maga az elektromos autok olcsobba valnanak, idovel meg joval olcsobba, mint a mai autok.


doooo
(veterán)

Folyamatban levő, nem pedig bizonytalan vagy reménytelen... Márpedig amekkora elánnal igyekeznek mindenféle esetleges problémát áthidalni mostanában a PSA-FCA kapcsolatban, gyakorlatilag már csak elodázni lehet a dolog lezártát, megakadályozni nem. Annál pedig mindenféleképp biztosabb, mint a cikkben szereplő teoretikus, de még teóriában is csak esetleges, és részleges összeborulás. Hacsak nem lesz egy Foxconn-Stellantis kooperáció a jövőben, amiben a Foxconn max a szoftveres háttérrel tudna segíteni, hisz a platformjára nem lesz szükség.


doooo
(veterán)

"Az ugye megvan, hogy a PSA és az FCA egy céggé válik? Így pedig a komplett PSA platform elérhető lesz."

Szerintem egyáltalán nincs meg (különben nem születne olyan mondat, mint amire reagáltál).


#06658560
(félisten)
Blog

Apró probléma, hogy itt a kormánymű is durván köti a kezét az embernek. Ennyi variálás, amennyi ebbe belefért most is van az Euro milliárdokból kifejlesztett platformokban. És arra nyereségesen nem tud építeni kis cég továbbra sem.
A hajtáslánc fejlesztők átképzése még ráér húsz évet.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Létezik a bérelt akkupakk a Renault esetében, nem lett népszerű az emberek között.


arn
(félisten)

Persze, mert eleve nem kellene beleepiteni az auto araba, a masik hogy ez csak globalizaltan elfogadott szabvany alapjan mukodhet. Amugy sok ertelme nincs.

egy autoipari osszefogas kellene.


Male
(nagyúr)
Blog

"kusztomizálható"...ez de borzalmas szó lett :O


Polarstar
(nagyúr)

Jó kifejezés az autóipai összefogás.. Ezt mások simán és röviden csak "kartelezésnek" hívják. :D
Az igazi autóipai összefogás az lenne ha a modern töltő szabványokat és csúcs akksit mondjuk "dijmentesen" adnák át használatra a gyáraknak.
Na az lenne a nagy szám! :R


#06658560
(félisten)
Blog

Ahhoz, hogy márkafüggetlenül működjön szabványos akksik kellenének, méretre. De azt nem fogsz tudni megoldani.


#06658560
(félisten)
Blog

Nem, nem kartellezés. Amikor a PSA és a FIAT közösen fejlesztett autót, vagy a PSA és a Toyota, vagy a PSA és a BMW motorok terén segítette egymást, az nem kartell volt, de rendes összefogás.


Polarstar
(nagyúr)

Ez igaz. De a irdatlan pénzek miatt ott motoszkál benne mindig a gyanú, hogy ez nem az, aminek gondolják.


#06658560
(félisten)
Blog

Az minden esetben irdatlan pénzek megspórolása. Annak gondolják mindig. Nem másnak.


arn
(félisten)

A tobbi uzemanyagot is szabvanyositottak egyszer. Hosszutavon en ezt latom a megoldasnak, meg ha rovidtavon kinlodnak is a toltokkel es az arakkal.


DjFlanker
(aktív tag)

Egy csomó gyár megszenved(ett) az e-autók szoftverével. Miért éppen a hardvergyártó Foxconnak hinném el hogy elsőre pikkpakk jó szoftvert írnak, ami rugalmasan és probléma nélkül kosztumalizálható?


Masooo
(aktív tag)

A szép, hogy nem kell elhinned. Megcsinálják és meglátod.


#06658560
(félisten)
Blog

Pláne mindenkinek jó szoftvert. Vagyis nagyon modulárisat.


#06658560
(félisten)
Blog

A tárolása ott mindig rugalmas volt. A benzintankok nem szabványosak. Plusz a belsőégésű motorok elég tág határok között engednek játszani, nincs erős korlát neki. Akkut viszont a városi rohangálós Smarttól, a nyaraló autópálya rombolóig kéne megoldani.


arn
(félisten)

modularis pakkok kellenek, ennyi. smartba raksz egysegnyit, a kamionba meg 20 egysegnyit. technikailag nem megoldhatatlan, csak kozos alapok kellenek. es itt igazabol a meretnek es a kimenetnek kell stimmelnie, minden mas ezen kivul fejlodhet. igy elofordul, hogy idovel csak 5 modul helyett eleg lesz 4 is. 10 evente hozza lehetne igazitani az aktualis igenyekhez. olyan ez, mint a kulonbozo formaju es mennyisegu elemek - evtizedek ota ugyanaz, ehhez tervezik a keszulekeket.

amugy mar volt tobb hasonlo nekifutas, de amig egyegy gyar erolteti, semmit sem er. kina gondolkodik most ilyenben, es mivel nagy egyseges piac, vegig is viszik.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Azok a pakkok az egységcellák. Csak kell köré rakat dolog, hogy használni is lehessen. A modularizmus nem megy itt. Pláne az egyes járművek eltérő rendelkezésre álló helye miatt.


arn
(félisten)

itt egy modul egy akku lenne, nem egy cella. de majd nezd a kinaiakat hogy csinaljak.

[ Szerkesztve ]


atee_13
(őstag)

"majd nezd a kinaiakat hogy csinaljak." Majd nézd a Kínaiakat hogyan csinálják, ha az állami forrás egyszer csak elapad ;]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Úgy, hogy nem csak hardverrel foglalkoznak :)


#06658560
(félisten)
Blog

Ránézve az itteni képekre ez a konstrukció nem alkalmas kisautók alá, túl nagy hozzájuk.
A nézzem meg a kínaiakat gondolom úgy, hogy ráírnak nagyobb számot az akkura, mint a külső akkuk és USB stickek esetében is.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Általános az, amit írsz? :U

Foxconnról beszélünk.

Beszállítókról... Nah, azért ekkora skatulyát nem kell rahúzni szerintem

[ Szerkesztve ]


arn
(félisten)

sajat belso piacukra csinaljak, onamitasnak? :)


#06658560
(félisten)
Blog

Arról is. Ott még normális járműipari mérnökkel nem találkoztam. Mondjuk sajnos Európában is egyre kevesebb van belőlük.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Igen, most az e-autok teren elegge a vadnyugatot idezi a tajkep. Mindenki a sajat modjan, utjan boldogul. Ha szabvanyositananak par dolgot azzal mindenki nyerne, es az egyik ilyen dolog az akkupackok formatuma. Fizikai meret, csatlakozas, belulre meg mindenki azt rak amit akar. Az kulon jo lenne ha cserelheto is lenne akar otthon vagy a benzinkuton, amolyan tulmeretezett "ceruzaelemkent". Persze kiemelten fontos lenne, hogy az akkuk es az akkupackok is konnyen ujrahasznosithatok legyenek, tehat nem biztos hogy celszeru mindent mindennel osszelaminalni, ragasztani, mint amerre pl. a telefonokat vittek a gyartok, mert akkor a recycling veszelyes es draga lesz.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Itt picivel több feszkó van, így otthon barkácsolni-kendácsolni nem igazán javasolt...

Motort se cserélünk otthon... :D


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

A konnektorban is 230V van, megis tudja hasznalni biztonsagosan mindenki, hozzaertes nelkul. Megoldhato a kontakt biztonsagosan mind a szigeteles, mind a hatekony kotes szempontjabol is, de persze a suly miatt nem kezi erovel, sot idealisabb lenne valamilyen celrobot.

Ne, feltetlenul ez a jovo, de alternativakent szoba johet. Gyorsabb kicserelni ilyen modon az akkukat, es kapni tobbszaz km hatotavot, mint varni ugyanerre orakat.


#06658560
(félisten)
Blog

A cserélhető vonalat szerintem felejtsd el. Rendesen rögzíteni nem igazán lehet mert ahhoz kurva nehéz, hogy hozzá férj, kell egy jó méteres szabad placc alulról, amit jelenleg csak az utastér rovására tudnál megtenni. Semmilyen módon nem kivitelezhető a gyors akkucsere, plusz utána a csavarok meghúzását elég szigorúan kell vizsgálni, rögzíteni, nyomaték és szögérték paramétereket is. Minimum 70Nm-rel megy jelenleg úgy, hogy közben a futómű segédkerete is tartja a csomagot,ami keret nyolc csavarral van rögzítve.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

https://www.youtube.com/watch?v=hTsrDpsYHrw


#06658560
(félisten)
Blog

Szerintem ez kurvára nincs rendesen rögzítve. Tartósan azok a hegesztett anyák nem fogják szeretni a folyamatos terhelést, a menet meg fog kopni rajtuk. És onnantól fog jönni a gond. Plusz ez egyetlen modellel kompatibilis minden elemében.


akaido
(addikt)
Blog

Te atya-gatya! Mennyi szoftveresen feltört és zsaroló vírussal megtámadott autó vesztegel majd az utak mentén.... :)

üzenetek