[Re:] [Hannibhál:] Ford Fiesta 1.4 - 3. év - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

14*25.4+175*0.65*2
583.10
16*25.4+195*0.55*2
620.90
583/620
.94032
620/583
1.06346

6.3%-kal nagyobb, szerintem ezért megbüntet a rendőr.

ha egy kerékanya másképp nézett ki, akkor felmerülhetne a gyanú, hogy kerékőr volt belehajtva. én ezt intő jelnek fognám fel :)


Hannibhál
(őstag)
Blog

Csinálni vele már semmit nem tudok, átmérővel megkaphatnak, de amint kopott annyit úgy is cserélem, de addig használnám mert elég jó gumik:)


updog
(senior tag)
Blog

Köszi az összefoglalót! Szerintem legutóbb is írtam, én már - főleg a tavalyi év után - nem is merem követni a költség/km-t, mert sírnék :D 5-6000 km ment bele talán tavaly, közben volt két (!) akksicsere, generátorcsere, éves rutin szerviz, idén műszaki... Ha a gyerekek nem lennének, szerintem már eladtam volna. Nyilván nem anyagilag fáj a dolog, (max ár/érték arányban nem szimpatikus) inkább az hogy kihasználatlanul rohad az utcán kb.

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

A gyerekek vagy az asszony? ;]


AxBattler
(félisten)

És még azt hittem, hogy én fizetek sokat a Fókára... :N


JoeYi
(őstag)
Blog

matrica nagyon adja! :) Még egy lámpa polír dobna nagyot

gyűjtótrafó hiba milyen hibajelenséget generál?


updog
(senior tag)
Blog

Ja, azt akartam még írni, nem biztos hogy a kék tömködőszalag beragasztásával jól jártál, nekem is volt a cmax-ban de kb egy év alatt kiszívta a nap elég ocsmányra. De ne legyen így nálad :)


Hannibhál
(őstag)
Blog

Lámpát majd remélhetőleg tavasszal tudom cserélni egy angel eyes-ra :)
90-nél többel nem tudott menni, vagyis igazából 2500as fordulat fölé nem tudott menni, addig mintha baja sem lett volna. Néha berángatott 2000 körül is. Lényegében 3 hengeres lett belőle :)
Azt mondták, azért változó h mit csináél, mert túlmelegszik a trafó maga, s csak egy idő után jön elő, pl városba 4-5 km-es távokra simán jó volt, hosszabb úton meg előjött.


freeknight
(őstag)
Blog

Idén egy olajcsere szelepfedél tömítés cserével 54ezer forintba került a Lacettin szervizben. Röhej, így nem csoda, hogy drága az autók fenntartása. Iszonyatosan elszálltak az árak, ugyanez a mutatvány 2 éve 32ezerből jött ki.
El kéne már zavarni ezt a vezetést, és olyan embereket tenni a helyükre, akik 5-10 éves távlatban bevezetnék az eurót, 2021-ben egy ilyen picsafüst kis országnak saját nemzeti valutát fenntartani már totálisan felesleges, főleg ilyen jegybankkal a nyakunkon.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

A nagyobb gumi átmérőtől az autó végáttétele semmit nem fog változni, mert a végáttétel a váltóban van. Csal az órád és annyi. ;)

Amúgy nagyon szép munka, leld még sok örömödet az autóban. :B


bambano
(titán)
Blog

differenciálműben.
de köznyelvi megfogalmazásnak jó volt az övé is.


8th
(addikt)
Blog

Nincs mese, meg kell tanulni elvégezni az alapvető karbantartásokat.

szelepfedél tömítés garnitúra: 3000 Ft
jó minőségű mann olajszűrő: 1400 Ft
olajleeresztő csavar tömítéssel: 600 Ft
+ erre még rájön a tetszőleges motorolaj (mindenkinek hite és vallása szerint)

Egy olajcsere és a szelepfedél tömítés cseréje nem rakétatudomány az utcán a ház előtt is elvégezhető. Eszembe nem jutna ilyen dologgal szerelőhöz menni. Végzettségem szerint kertész vagyok tehát semmi közöm az autószereléshez ennek ellenére a munkásautón magam csinálok mindent.


bambano
(titán)
Blog

ahham. odaadom az autómat, vigyed, cserélj benne SZABÁLYOSAN olajat.


8th
(addikt)
Blog

Egy öreg lacettiről beszélünk könyörgöm. A tudatosan elkúrt user szopató konstrukciókat most hagyjuk.


vimes
(senior tag)
Blog

Hú de jól néz ki ezzel a felnivel... kéne :K

Szervóval vigyázni, nekem tavaly 250 ezer ment el csak arra... :(


bambano
(titán)
Blog

a hozzászólásodat alaposan elolvasva és értelmezve nekem általános alany jön le belőle, vagyis nem a konkrét lacettiről beszéltél, hanem általában. általában pedig nem igaz.

az is kétséges, hogy a szerelésből kieső használt anyagokkal, hulladékkal mi lesz, mert a motorolaj is veszélyes hulladék, a szelepfedél tömítés is, stb. kizártnak tartom, hogy az otthon sufniban szerelők zöménél felmerül ezek szakszerű ártalmatlanítása.

abban pedig teljesen biztos vagyok, hogy minél újabb egy autó, annál inkább esélytelen házilag barkácsolni, mondjuk ezt a második válaszodban te sem vitattad. nagyjából ablakmosót önthetsz bele, meg felfújhatod a kereket, ha pampalínizik a tpms. de már egy 20+ éves opelnél is tudni kell, hogy hogyan ütöd ki az inspekciós figyelmeztetést rendes gyári műszer nélkül.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

És egy mezei Lacettin miután beraktuk az új szelepfedél tömítést mekkora nyomatékkal, milyen sorrendben kell lehúzni a csavarokat, hogy ne lapítsd túl a fasza új tömítést vagy ne legyen túl laza és utána eressze ott az olajat? Mert kétlem, aki az utcán szerel, az rendelkeznek komplett repair manual-al. Annyi meg nem elég, hogy érzésre meghúzzuk a csavarokat. :DDD


8th
(addikt)
Blog

Web, márkaklub, torrent oldalak, facebook csoport... Aki az internet korában képtelen megtalálni az információt az magára vessen. Két darab (kicsi és nagy) nyomatékkulcs együtt nincs 40k. Az első szükségtelenné vált szerelő látogatáson kb. vissza is hozza az árát és a következő autójához is használhatja az ember. Akkor miről is beszélünk? Ne a kifogásokat keressük hanem a megoldást az adott problémára. Van akinek nyűg ez az egész és nem akar otthon bajlódni inkább beadja az első szervizbe. Én inkább szerszámra költök és tudom, hogy az a karbantartás amit én elvégzek az biztosan el van végezve és az az alkatrész lett beépítve amit megrendeltem amit a kezemben fogtam és nem az amire a szerelő a legnagyobb kedvezményt kapja. Engem vertek már át régóta működő ismert neves műhelyben beépített alkatrésszel szóval oda a bizalom a szervizek iránt. Inkább szopok vele itthon de tudom, hogy így legalább meg van csinálva.

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

Értem, mire gondolsz, a bicikliket mi is itthon szereljük, de egy autóval nem lennék ilyen bátor sohasem. :)


bambano
(titán)
Blog

azért az alapkérdések közül az egyik legfontosabb, hogyha van áfás számlád, akkor lesz kit hibáztatni, ha baj van... nem azért nem szerelem az autót, mert nem tudnék rajta sok mindent megcsinálni (mondjuk nem, szerintem panel előtti parkolóban elég parasztos szerelni :) ), hanem azért, mert az áfás számlával a szerviz a felelősséget is megnyerte.

meg az sem mindegy, mit vesz az ember. persze, vannak fórumok, nézz be egy-kettőbe, hetekig csámcsognak egy ablaktörlő lapát cseréjén. nem azért, mert nagy feladat, hanem azért, mert ennyire futja, de ők szerelni akarnak, tehát mindenen hetekig vekengenek. visítva menekültem a "fórumokból".


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Nyilván jogos az is amit írsz, de sajnos egy átlag autó tulajnak, aki annyira nem talpra esett vagy petrolhead ezek inkább csak a nyűg kategóriába tartoznak, ahogyan te is írtad. :K Nissanomat meg a Toyotát csak én is otthon tartottam karban, de az Accord-ot inkább elviszem egy fasza szerelőhöz, aki megbízható. Aztán amíg szereli addig dumálunk, és hamarabb telik az idő. :)

Nem csodálom amúgy, hogy "megégetted" magad szervizben, mert rohadt nehéz normális és nem lehúzós szerelőt találni manapság. :(


Tothg86
(tag)
Blog

Akinek van affinitása hozzá, úgyis eljut oda, hogy elkezd alapvető dolgokat megcsinálni. Persze érthető aki nem akar otthon szerelni. Erre jön rá a szervizek megbízhatatlansága.
Hétvégén hátsó lengéscsillapítót cseréltem a panel előtt. Kicsit kellemetlen a helyszín, de ezt hozta az élet. Plusz, miután elbarmolták a vadiúj porvédőt a szervízben és tönkrement az új gátló, felcsesztem magam és megcsináltam én. Vérlázító, hogy micsoda nemtörődömség volt így berakni a porvédőt, 45 másodpercet spóroltak...


8th
(addikt)
Blog

Anno a 406-omban annyiból ált az 50ezer forintos vezérléscsere, hogy a szervizben kicserélték a vezérműszíjat és jó még az alapon a régi hatvanezret futott feszítőgörgővel szépen összerakták. Összerakás során gondolom túlfeszítették mert onnantól volt egy folyamatos hangja. Néhány ezer kilométert megtéve már rendesen zavaró zaj jött a vezérlés környékéről ezért visszavittem, hogy nézzék meg mi a baj. Ott előttem szétszedték és rögtön kiderült a turpisság. A feszítőgörgő csapágya teljesen kuka volt. Az a szerelő aki másodjára szétszedte az autót elmondta, hogy azt látja, hogy a szíj új de a feszítő biztosan nem lett kicserélve mert néhány ezer kilométer alatt egy új csapágy bármit is csinálsz vele nem tud így tönkremenni. Csak annak köszönhető, hogy nem szakította el a szíjat, hogy az még teljesen új volt. Persze sűrű elnézéskérések közepette ott azonnal újra kicserélték az egészet de ezek után messzire kerültem őket. Ha nem megyek vissza valószínűleg egy-két hónapon belül lett volna egy gazdasági totálkáros vezérlés szakadt autóm egy filléres feszítőgörgő miatt. Az a vicc, hogy most 2020 2021-ben ránézve a komplett vezérlés vízpumpával együtt készletben nincs még 20k sem ahhoz a motorhoz.

Evil Snowman Én nem gondolom, hogy ügyesebb vagy talpra esettebb lennék mint bárki más. Egyszerűen csak elegem lett belőle, hogy olyan 1-2 órás szerelésekért adok ki pénzt ami nem ellenőrizhető, hogy elvégezték-e vagy sem és amit egyébként bárki ugyanúgy el tud végezni alapvető szerszámokkal. Honnan tudjam nem-e a legolcsóbb unixos olajat töltik be a kiszámlázott motul helyett? Nem látom amikor cseréleik. Vagy mint a fenti példám mutatja kicserélnek-e mindent becsületesen vagy csak gyorsan összecsapják és had menjen gyorsan kifelé a műhelyből. Lehet (biztos), hogy én dupla annyi időt elmolyolok egy adott javítással mint egy autószerelő de a végeredmény ugyanaz és élvezem, hogy minden alkalommal tanulok valami újat.

[ Szerkesztve ]


Tothg86
(tag)
Blog

Felháborító. Viszont a vezérlést nem tudom megcsinálni otthon. Kiben bízzon az ember?


bambano
(titán)
Blog

én például nem látom, milyen motorolajat öntenek az autómba.
viszont nem is feltétlenül kellene, hogy érdekeljen, mert a károkért ők állják a felelősséget. majdnem biztos vagyok benne, hogy gyári emblémás hordós olajat öntenek bele, amiről elég sokat szokott vitatkozni a "fórum".

üzenetek