üzenetek

hozzászólások


Robi BALBOA
(őstag)
Blog

Amúgy van egy S3 karim ami S3 trio névre halgat és nagyon szeretem!
Egyszer (1,5 éve amikor még volt ára) egy HD2900xt kari biosz frissítése közben elszált az op rendszer és a kari meghalt és a kis édes S3 trio karival hoztam helyre, azóta is őrizgetem, modjuk már nem nagyon flashelgetek bioszt, de ha van egy gép és gyanus hogy a vga rosz akkor ez az első amit bele rakok, és máris kiderül, hogy a gép vagy a vga a rosz, és nagyon univerzális mert a sima pci-s :DDD


Nowhereman
(őstag)

Elég meglepő lett volna, ha a hardveres T&L bekapcsolása gyorsulást hozott volna, ugyanis azt tiltották le az utolsó gyári meghajtóprogikban, nem az S3TC-t... /más, hogy gyári meghajtók mindig is vackok voltak, a fénykorukban is csak egy pipe-ot használtak...

És bocsájtsd meg, de a képminőségről pedig egy félmondatot se mondtál, pedig engem anno az a "bencsmmárk" tartott távol a Geforce-októl...


fasirTTT
(őstag)
Blog

na ezek alá nyomjatok be 1 Crysis-t :DDD :DDD :DDD


sh4d0w
(félisten)
Blog

2D képminőségben nem nagyon érdekes, hogy DDR-e a fedélzeti memória, vagy sem. Az csak a RAMDAC függvénye volt, a GF-ek ezügyben nem remekeltek, még a TNT2-esnek is szebb képe volt.


zeg
(senior tag)

Köszönöm a részletes tesztet :R :)

Azonban a savage2000-es ut alatti sávosodást nem értem. Volt Creative Annihilator kártyám, és valami ultragagyi képminőséget produkált UT alatt ugyanúgy, mint akkor és azóta az összes kártya d3d alatt. Savage 2000-el szebbek voltak a színek, élesebb volt a megjelenített kép, a falakon az írások jól 'olvashatóak' voltak, egyszerűen odab@szott az összes mosottképű directX-es kártyának. Egyedül a V3-as kártyám szorongatta glide-ban, de a savage2000-nek egyszerűen nem volt ellenfele ha MeTalról volt szó.

Megj.:Egyszer ha lesz idő előszedem a japcsik prof. célra szánt IO-Data PCI-os savage2000 kártyáját (lásd honlapom), jóval komolyabb a NYÁK-ja mint a viper2-nek és megnézem azóta mit buheráltak a meghajóval. :)


Tom5
(addikt)
Blog

Kedvenc időszakom volt ez a korszak. Igaz akkor nemvolt pénzem jó gépre. Minden vágyam volt egy Geforce 2-es VGA. Ezért is raktam össze Retro álomgépem egy P3 1,4 Tualatin és Geforce 2 Titanium képében. (utóbbi még majd csak érkezik) Nagyon jó gép. A proci hihetetlenül erős a kategóriájában (meg is lepődtem) Rákötöttem a gépet a TV-re és teljesen levan némítva és eldugva. Divx lejátszónak tökéletes. HD-ra meg itt a fő gépem.


Yutani
(nagyúr)
Blog

Örülök, hogy tetszik Nektek is a munkám! ;)

A sávosodást úgy értsd, hogy nem a 3D megjelenítéssel van gond, az teljesen jó, gyönyörűek az S3TC-t alkalmazó textúrák, hanem magán a GUI-n, azaz a játék grafikus user interfészén látszik maga a csíkosodás. Ez az a képernyő, ami az UT'99 elindítása után a demóból ESC-pel kilépve fogad. Fölül egy legördülő menü van, ahol megtalálod a beállításokat, a konzolt és az FPS statisztika aktiválását is.
Ha itt megnyitod a beállítások menüpontot, akkor egy ablak jelenik meg, aminek a felülete finom színátmenetes. Erre gondolok. Maga az ablakon látható színátmenet 16 bites sávos, 32 biten tökéletes. A Savage 2000 esetében mindkét beállítással sávos, így gyaníthatóan nem vált át 32 bitre. Persze ez csak az én véleményem és a saját tapasztalatom, de az FPS eredmények számomra ezt támasztják alá.

[ Szerkesztve ]


nyunyu
(félisten)

Why ME?

98SE sokkal kiforrottabb, stabil oprendszer volt, mint a driverbugoktol sujtott, amugy sem bugmentes ME.

Radeon vs Gef256 16&32 bit:
nVidia alapvetoen 16 bites mukodesre tervezte a chipjeit, hiszen az osi rivalis 3Dfx csak 16bitet tudott. (bar a Voodoo3 ota kis d-vel irtak a nevuket.)
TNT ota tamogatnak ugyan 32 bitet, de az felezte a teljesitmenyt.

Radeon viszont mindig 32 biten szamol, csak utolso lepesben butitja vissza az eredmenyt 16 bitre.
Emiatt nincs 2x gyorsulas a feleannyi adatmennyiseget produkalo 16 bit modban.

Point sprites teszt
Eredetileg a Radeon lett volna az elso DX8-as kartya, csak az nV nyomasara az MS 2000 nyaran megvaltoztatta a DX8 kovetelmenyrendszeret, igy a mar gyartasban levo Radeonok vegul nem feleltek meg ennek, Ati meg kenytelen volt driverben letiltani a Charisma nagy reszet. :(
Igy lett vegul az elso DX8-as kartya a Gef3.
(Gef2 ugye egy rancfelvarrott Gef256 volt. 4 pipeline x 1 texturazo helyett 4x2 felepitessel. Radeon 2x3-at tudott.)


zeg
(senior tag)

Már azt hittem a játékkal van gond, nem igazán játszottam júzer interfésszel, max ha 1X elindítottam hogy beállítsam a MeTaL-t. Mire meg tudtam venni az S3 kártyát már duron 600-zal toltam a játékot, annak meg nem okozott gondott kipréselni magából elegendő fps-t a savage2000-rel karöltve.:)


nyunyu
(félisten)

Uh! Nekem az első gépemben egy S3 Savage 4 volt, 16MB rammal... :p

Soroljam?
92: hercules
93 karajcsont: Trident 8900C (512KB)
95 okt: Spea Mercury P64V+ (S3 Vision968, 2MB VRAM)
97 nyar: Matrox Mystique (4MB)
98 aug: Matrox Millennium G200 (8MB)
99 jan: Asus V3400TNT (16MB)
00 eleje?: OEM Diamond Viper 770 (TNT2, 16MB)
Kozben volt nemi tatabanyai kamionrol leesett Elsa Gladiac-os (Gef2GTS) manover
01 jun: Radeon LE (32MB DDR)
03 jan: Radeon 9500 (128MB)
04 vege?: Radeon 9800 (128MB)
05 nov: Giga Geforce 6600GT (256MB)
06 okt: MSI Geforce 7900GTO (512MB)
(10 eleje: Radeon 5770)

[ Szerkesztve ]


Yutani
(nagyúr)
Blog

ME volt kéznél, valahol van 98SE is.

Amiről írsz a Radeonnal kapcsolatban, így konkrátan nem hallottam róla, de valóban van benne pixel shader, méghozzá egy PS 0.5 verzió. Ezzel az R100 nem teljesíti a DX8 követelményeit, de így egy DX7 kártyánal több a Radeon.


nyunyu
(félisten)

Ja, igy mar jobban remlik, shader architektura lett letiltva benne.


nap
(addikt)

Nem igazán esett szó a tesztben a 2D megjelenítésről.
Ebben pedig az nVidia sereghajtó. Mondjuk az egyes gyártók kártyái között is jelentős különbségek voltak, árban is, képminőségben is. Az S3 kártyái türhetőek voltak, az Ati kártyái jók, a Matrox kártyák még jobbak.


Neovenator
(senior tag)

Szíves örömest! Valahol a Viper II-m dobozában még ott figyel egy kiírt CD a normális driverekkel, majd előkotrom valahonnan. Annyira emlékszem, hogy alapvetően Diamond driverek voltak, némi metszegetéssel, keresztbeoltással, dugványozással és ritkítással...hál istennek már akkor is voltak tehetséges driver-kertészek. :)
Ja és egy kérdés, látva, hogy van Inno3D-s verziód is: A cég kivonulásakor a raktárakban ragadt készletből származó, kvázi noname verzióból is rendelkezel példánnyal?


Jon Mathias
(senior tag)

Klassz írás! emlékszem anno mennyire örültem az ATI8500 64mb nak. nagyon szerettem és jól tuningolható volt + is kapta :) A TNT2 Ultrát azért megtartottam ritka darab. :K


Jon Mathias
(senior tag)

Mi a különbség az sd-sg ram között?


Yutani
(nagyúr)
Blog

2D megjelenítésben nagyjából hasonlóak voltak, talán a Creative GF256 volt gyengébb a többinél. Még úgy is jók voltak, hogy egy digitális KBM kapcsolón keresztül működtek.

Viszont a GF256-nál volt egy jelenség, ami a többinél nem: a másik gépre átkapcsolva zizegett a kép, ezt főleg Excelben dolgozva láttam, de szöveges képernyőn is lehetett látni.
Tehát a GF256 valami miatt zavarta a KVM másik ágán lévő gép képmegjelenítését.

#56: Az SGRAM kifejezetten a grafikus kártyákhoz felkészített, az SDRAM-nál gyorsabb működésű memóriatípus, azonos órajelen gyorsabb volt a normál SDRAM-nál. Alkalmazása valahol a TNT2 idején indult a Single Data Rate SGRAM-mal, és a GF2 GTS után halt ki a DDR SGRAM-mal.
Manapság grafikus kártya-specifikus memóriatípusok a GDDR3, GDDR4 és GDDR5 fajták.

[ Szerkesztve ]


zoltanz
(nagyúr)
Blog

Jó időszak is volt de az azt megelőző NV vs 3DFX is kellemes emlék. NEkem is be kéne szereznem egy 3DFX kártyát mert elvesztek, tönkrementek.


zeg
(senior tag)

Még nem hallottam hogy az nvidia akkori kártyái éles képet adnak. Pont az volt a probléma hogy mosott sz@rok voltak, nyomába se értek egy matroxnak, de még egy ATI-t is alulról közelítettek. Ha nem lettek volna olyan jó drájverei és akkora hájp körülötte, a vörösök már akkor bedarálták volna a mikroszoft legnagyobb direktikszes s@ggnyalóját.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy láthattam az Annihilator(gef1), a Viper2(s2k) Viper 770(tnt2) képét. A Viper2 nyújtotta a legélesebb, legszebb színekkel a 2D-s képet:)


zoltanz
(nagyúr)
Blog

Engem nem érdekelnek a mi lett volna haval kezdődő mondatok, az ajánlás szerint összerakott karikkal "márkásabb", nem volt képminőség gond az NV -vel sem.

üzenetek