[Re:] [hdanesz:] Az észrevétlen - Gondolatok egy friss 'G' Astra tulajtól - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


rosejbli
(senior tag)
Blog

Kb 1,5 éve vettem én is egy g astrát z16xep motorral és eddig nagyon pozitív tapasztalataim vannak vele.
Ezalatt bele lett rakva 25.000 km és apróságokat kellett rajta csak javítani, egyébként jön-megy-teszi a dolgát, ahogy szokták mondani.
Viszont ami meglepő, hogy nagyon egyszerű szerelgetni. 1.6-os motorral elég dinamikus is, a pályázást is elég jól bírja, nem eszik sokat.
Arra viszont készülj, hogy az ecotec is szereti enni az olajat, főleg, ha pályán mész. Két olajcsere között 1-1,5 liter simán belemegy nekem is, főleg a cseréhez közeledve


wody21
(tag)

Jah, G-Astra is örök, mint a nyomorúság.

Azért azon derültem, hogy az előző két autó leváltásának az oka gyakorlatilag mindkét esetben az olajpara volt, erre következőnek egy Ecotec-et hozol a házhoz... :)


hdanesz
(senior tag)
Blog

Eddig, (lekopogom) 2400km alatt egy milliliter sem fogyott. :)


Stanlee
(őstag)
Blog

A hatos Golf 1.6-os motoranak a hat szamjegyu szervizkoltsege az pontosan mit jelentett? Mert eleg tag hatarok kozott mozog, es amit a masik kettore rakoltottel, plusz az egyeb jarulekos koltsegek miatt szerintem jobban jartal volna, ha egy normalis hozzaerto helyen megjavittatod az autot.

En a Golf VI-ot szivesebben hasznalnam, mint a G Astrat, de ez mar nagyon szubjektiv velemeny. 2 Octaviat hasznaltam el ezzel az 1.6-os motorral, evente atlag 60 ezret mentem veluk, az egyiket kb. 170 ezer km-rel loptak el, semmi baja nem volt.


Tikakukac
(titán)

Még véletlenül se zavarjon senkit, hogy Ecotec alatt legalább 60 fajta motor fut és ebből kifejezetten 2-3 volt az, aminek ilyen baja, a többinek nem.
Csak ugye már megint az az átkozott logika :N

Stanlee: Volt hatos Golf a cikkben? :B

[ Szerkesztve ]


hdanesz
(senior tag)
Blog

Konkrétumig nem jutott el egyik szerelő sem, illetve nem is nagyon tudtak vagy szerettek volna tippelésbe bocsátkozni. Mindenki azt mondta, hogy szét kell szedni a motort és meglátjuk...plusz ha megtalálják mi a gond, akkor azt ugye orvosolni is kellene. Ezek nem 1-2órás műveletek.

Ha pedig motorfelújításra kerül a sor, ott úgy érdemes csinálni, hogy akkor már minden fontos dolgot cserél/javít az ember. Ilyen esetben hamar el tud szaladni a ló. Főleg, hogy nekem nincs ismerős/haver szerelő aki okosba' megcsinálja. Én meg nem értek hozzá annyit, hogy magam elkezdjem.

A C5 esetében költöttem rá, mert 2 esetben is 'röpképtelen' lett az autó...ergó használni sem lehetett. A hatos Golf legalább ment. :) Csak az olajat ette cefetül.ű

@Tikakukac: Volt bizony. :) A C5 előtt. :)

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Átsiklottam, nekem sima Golf maradt csak meg.

Alapjaiban azért van 10 év diffi a kettő között, árban meg hajaj :B


llax
(senior tag)

Nem mindegyik széria eszi, meg nem is egyformán, de amelyik eszi is, az kiszámíthatóan.


hdanesz
(senior tag)
Blog

Igen, a Golf autóbb autó. :) Hát ha még tudnád honnan indultam. :(
Pár hónapos, újként vásárolt autó tört tk-ra. Azért jutottam ide.


Stanlee
(őstag)
Blog

Ezt a tipusu szerlo problemat ismerem. Az egyik muhely, ahova a Skodakat vittem, regen egy Skoda szalon volt, a szerelok megfelelo kepzessel rendelkeztek, igy amikor mar nem markakereskedes voltak, akkor is az osszes problemara gyorsan tudtak a megoldast. Aztan vittem hozzajuk egy Focus-t, az alap dolgokat (olaj es szurocserek) normalisan tudtak csinalni, de amikor relative egyszeru problemak merultek fel, azokkal nem tudtak mit kezdeni, mert azt a motort mar nem ismertek. Amikor nem birtam mar tovabb a toketlenkedest, elvittem markaszervizbe es rogton megoldottak a hibat.

Amugy nem rossz az a G Astra az 1.6-os motorral, baratnom apjanak is olyanja volt, most rohadt ki alola a szo szoros ertelmeben, pedig garazsban volt tartva. A motorja az viszont jo volt.


hdanesz
(senior tag)
Blog

Igaz, kicsit más téma...de amikor annak idején fater 2003-ban oktatni kezdett és vonóhorgot vett a kocsira(Skoda Fabia), nem pakoltatta fel a márkaszervízben...mondván az ismerős szerelő majd felteszi fele annyiért.
Szegény (azóta megboldogult) Sanyi bá' tíz percig nézegette a kocsit, lökhárítót, majd azt mondta: Janikám, én ezt megrángatom...de lehet jön vele a fél autó. :D


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Akárki akármit mond, csak japán autót vagyok hajlandó venni :D A franciáktól még a hideg is kiráz :N


Viszlát
(addikt)
Blog

Sorstárs! :D Engem pont 3 héttel a vásárlás után törtek totálkárra, "szerencsére" nem új autó volt, hanem 1 évesen vettem, de azért nem volt vicces...

Remélhetőleg ezzel már nyugtod lesz, drukkolok! :)


hdanesz
(senior tag)
Blog

Egy Skoda Octavia-t másfél napig élvezhettem. 2éves volt, használtan vettem. Egy részeg bácsi tk-ra tört. Úgy gondolta pár sör után még haza tud menni kocsival. Pechemre én jöttem szembe.


Viszlát
(addikt)
Blog

Az igen... Család beül még melléd? ;]


DeltaPower
(őstag)

Alap dolgokat azért remélem megnézték... hengerfejnél, dekninél, szimmeringeknél olajos-e, szelep vagy hidrotőke hibákat egy jobb szerelő hallásra megállapítja, ha egyik se, akkor kompressziómérés, fél óra alatt megvan. Ha a kompressziómérés hibát mutat, akkor tényleg bontani kell a motort, de az se feltétlen csillió forintos kiadás.


bambano
(titán)
Blog

világ legjobb autója.
igaz, nekem szíjas van belőle, de kiváló üzembiztonsággal.

időnként azért nem árt megkergetni autópályán, illetve még egy tulajdonsága van, hogy járni kell vele. ha nem jársz vele eleget, mindenféle hülye dolog képes előmászni belőle.


tboldi
(nagyúr)

Pár hónapos, újként vásárolt autó tört tk-ra. Azért jutottam ide.

A Civic? :Y

[ Szerkesztve ]


hdanesz
(senior tag)
Blog

Az. :(


D1Rect
(félisten)
Blog

A G astra az "új suzuki swift", de ennek legalább már autó érzete van.
Végtelen mennyiségben van hozzá bontva minden, de már maga az autó is olyan olcsó, hogy csak megvenni éri meg, eladni már nem.


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Nekem munkába járósnak kellett valami, meg persze a sok cuccomat cipelgetni. Szóval Astra G lett kombi a választás.
Nem volt sok időm nézegetni válogatni, így környékbelit kerestem. Árban eléggé meg volt kötve a kezem, nem is írom le nem is volt elég amire kezdetben gondoltam.
Réges régen volt egy álmom automata váltós kocsiról, és hát szerencsémre pont találtam egyet 1.8-as 2001-es évjárat fehér (comfort kivitel, klíma, elektromos ablak..). Nem gyakori az automata astra g. Szóval vettem egy eléggé leharcolt példányt 380eFt-ért plusz papírok. (első lökhárító sérült, hiányzik pár dolog, karcos, sokat állt...stb)
Műszak benne volt az árban, előttem csinálta meg ismerősnél, szóval átnéztük alaposan.
Egyből olajcsere+szűrő meg a váltóolaj csere, ismerősnél 16eFt-ból kijött.
Aztán gyűjtögettem raktam félre vezérlés+vízpumpa cserére, két hónap és az is megvolt. 60eFt
11000km-t mentem vele 1 éve van meg.
Olajat eddig fél litert töltöttem amikor a pálcán az alsó csík volt meg (kb 7000-8000km után), ez teljesen rendben van nem az olajzabáló típus (ez Z18XE motor) Két hónap múlva olajcsere lesz.
Vettem rá 4 évszakos gumit még tél előtt kleber quadraxer2, egy kicsivel nagyobb 195/65/15 de sokkal kényelmesebb és így a lökhárító alsó része pont nem ér neki a padkának ahol parkolok. Nem mellesleg így a km óra is pontosan még, a gyári mérettel sokat csalt.

Hibalista még az elején amikor 1000-2000km között voltam.
Egyszer fogta magát és fulladozott menet közben majd megállt. Erős benzinszag és füstfelhő a motortérből. Szerencsére a benzincső csúszott le, azt hittem elöregedett. Helyben egy bicskával és szigszalaggal rendbe raktam és mentem tovább. Párszáz Ft egy sima cső, méretre vágva meg új bilincs. (benzinszűrőt nem cseréltem, utólag gondolva valami szar nyomta szét)
Itt valami telecseszhette az injektort is, mivel rá egy hétre észre vettem hogy nő az olajszint. Egyértelmű hogy az a kosz ami korábban szétvitte a csövet az injektort nyitva tartja és csöpög be az olajba a benya. Fogyasztás nem nőtt meg tőle. Fasza akkor olaj leszív szintre hozni majd injektortisztító lötty ezerötért megvesz. Tesztelve, nem nőtt tovább az olaj de cserélni kell az olajat mert így hígítva nem biztos hogy jó neki. 5eFt (elf evo 700 sti 10w40, nem bele való de nem érdekel)
Aztán ősöknél látogatás után mennék haza de egy henger nem megy, fulladozik rángat...Helyi szerelő megnézte, szelepfedél tömítés elengedett és telenyomta olajjal a trafósort ami meg is döglött. Új trafósor, akkor már új gyertyák és benzinszűrő mert azt sem cseréltem korábban. 60eFt na ez kicsit megütött ha magam/ismerős csinálja lehet olcsóbb de falun ragadtam nem volt más lehetőségem. Ezt meg a váltó miatt nem lehet vontatni...
Kicsit ingadozott az alapjárat, torkát kellett tisztítani és rendben is volt.
Lambda szonda sosem működött, cseréltem és semmivel nem lett kevesebb a fogyasztás aztán az új (Delphi) megdöglött egy hét alatt. Volt értelme... :W Mindegy nem kell bele, majd köv műszaki előtt.
Fogyasztása szerintem rendben van, nyáron 7.3-7.5 télen pedig 8.5-8.7 nagyrészt út és kevés város.
2-3 évre tervezem aztán csere valami másra. Sokat nem veszítek rajta ha el akarom adni.
Kényelemről nem nagyon lehet beszélni. Klíma nem megy benne, lehet töltetni kell. Ülések kényelmetlenek hosszú távra. Beltér nagyjából rendben van, fapad de elég. Elektromos kütyük működnek. 240e van az órában, de az nem jelent semmit lehet többszöröse is.
Automata váltót szeretem, bár meredeken felfele buta és nem vált vissza csak nagy gázra, erőlteti a hülyéje 1800-as fordulaton. Városba szinte alapjárat környékén megy, sokszor kirakja üresbe is gázelvételkor.
Fenntartása barkácsolással szerintem elfogadható. Érdemes hozzá hibakód olvasót venni, kínai elm elég vagy klón opcom.
A súlyos hibák vitték el a pénzt és időt, de ez betudható annak hogy nem túl jó állapotút vettem. De az is igaz hogy ebbe belenyúlhattam volna egy drágábbal is talán kevesebb eséllyel. Bejárósnak és telerakni cuccokkal szerintem teljesen jó.


rosejbli
(senior tag)
Blog

Trafósor az ami tipikusan lehúzós ennél az autónál, ha szerelőnél csináltatja az ember.
Én 16k-ért vettem és egy műanyagot kell lepattintani+2 csavart kicsavarni. Azt hiszem a 4 gyertya volt mellé összesen 2,5k. Pár km bejárással együtt se volt fél óra az egész. Ráadásul nem is a leggagyibbat vettem bele.


bambano
(titán)
Blog

"Érdemes hozzá hibakód olvasót venni, kínai elm elég vagy klón opcom.": ilyen tanácsot csak olyanoknak adunk, akiket szeretnénk, ha megbüntetne a szerzői jogvédő hivatal.


llax
(senior tag)

Egyszeri magánszemély esetén még nem hallottam ilyenről.
Olyannal viszont lehet találkozni, hogy kivették a vámon, bevizsgáltatták a forgalmazóval, valami "véletlen"* folytán a forgalmazóhoz kerültek a vevő adatai, az meg minden hatóságot megkerülve, a szakértői díjat és a megsemmisítés költségeit egy ügyvédi iroda segítségével próbálja behajtani a megrendelőn.
Akinek a kezében egy másodpercig nem volt az eszköz. Egyszeri vásárló esetén, ha nem valami kimondottan tiltott termékről van szó, törvény szerint az eladó felelne mindenért...

* feljelentés és a vevő ellen folyó hatósági eljárás nélkül semmi közük nem lenne hozzá - a vevő ilyen esetben tudna hozzá nem értésre és jóhiszeműségre hivatkozni, nem is nagyon próbálkozik ilyennel a hivatalos forgalmazó (ev/cég esetén már más a helyzet)

Egyébként egész olcsón lehet itthon is műszert venni, csak körül kell nézni, (a leírásától függetlenül) valóban jó-e az adott autótípushoz.


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Ez így van. Meg is kértem a szerelőt hogy szóljon akár mit csinál, ne vegyen bele semmit. Erre készen kapom a számlát...oda nem megyek többet.

Bambano
Igazad van. Elvileg ki is lehet villogtani, nekem nem sikerült. Vatera tele van opcomokkal amik 10eft körüli áron vannak... Én úgy vagyok vele hogy nem pénzkeresésre használom, meg amúgy is a szerelők sem hiszem hogy megveszik, így nem okozok kárt senkinek. Nem én vagyok a célközössége az opel márkaszervíznek a közel 20 éves roncsommal. Gyakorlatban nem hiszem hogy érdekli a gyártót a kisgarázsos barkácsszervíz.
1eft az elm féle kínai vacak, a semminél több de nem mindennel megy.


Tikakukac
(titán)

Egy hivatal pár pajszerrel oda is bemehetne, ahol azt mondják, hogy jahj bocsi, 1,5 hónap múlva majd megmondjuk mi az autód baja, mert a diagnosztika zárt, 100km-en belül nincs senki másnak, addig meg szórakozz a kukiddal meg a Volánnal.

Nagyon tisztelem ezeket a dolgokat, de egyszer nekem is elegem lett a dologból és léptem.


tboldi
(nagyúr)

Sajnálom. :(


addamka
(őstag)

Jó látni valaki tud reálisan gondolkodni, én ellentétes folyamattal mentem a mocsárba :)

C3 2003 1.6 benzin sensodrive, az autó árát 2x ráköltöttem a váltóra, de első autó, minden megbocsájtva sokáig.

C4 2006 1.6 HDi MCP6 (110 lóerő) semmi komoly baj, melóba járós autónak meg akartam tartani, de aztán ismerős GTK-ra törte :)

Közben lett egy C5 2013 2.2HDi, közép + felszerelt dán szökevény, meglepően rozsda mentes azokhoz képest amit láttak már, sok km persze adott, de legalább nem tekert.
Úgy terveztem C4 mellett hobbi autó lesz, mert mindig ilyet akartam, igazán minden észérv ellene szólt, tehát kellett.
Eddig egy hidraulika cső volt a nem tervezett móka 30ezer km alatt, meg hát ő lett az elsődleges autó is a C4 kiesése miatt.
Fenntartása nem lep meg, meglöktem egy őzikét 15km/órával, 500ezer, úgy, hogy kb egy díszlécen látszott, állat is elsétált.
Azóta valaki nekitolatott, szóval megint így néz ki, megérte megcsináltatni :)


elithun
(őstag)

Sok boldogságot hozzá, nekem egy éve lett Z16XE.
Kipufogó rendszert kellett cserélni, mert már 16 éves a lelkem, de annyival olcsóbb is volt legalább.
5-6-ot fogyaszt pályán, 6-7-8 körül városban, olajat eszik, mintha nem lenne holnap, legalább havi 1 deci belemegy, de az 1.6-os jól megy is hozzá, ami jó. :)
Mégegyszer sok sikert hozzá, remélem nem jön elő belőle semmi hiba egy jó ideig.


Diabolis
(tag)
Blog

X16XEL , 20 év, 220e km. Most kezdenek előjönni hibák, de semmi extra. Ez már az a kor, amikor a nem mozgó is kopó.
Az olajos dolgon én is röhögtem :D Sok olajat zabál a kocsid, erre cserélsz G astrára :D
Az egyik G astra facebook oldalon minden nap téma a "milyen olajat vegyek?". Hát apám, nagyobb vitákat generál mint a holokauszt :D
Egyébként olajra csak annyit: Próbálgasd. Hol ez, hol az, előbb-utóbb rájössz melyiket szereti a lelke. Mert lelke az van a drágáknak. Gonosz és hisztis lelke van.
Épp ezért az olaj mellett fontos összetevő a dicséret! Nem poén, ha időnként nem dicséred meg, le fogja zabálni a gatyádat :D


hdanesz
(senior tag)
Blog

Nem gond ha fogy az olaj. De a mértéke nagyon nem mindegy. A Golf VI melegben 90-100km-ként kért utántöltést...és bele is ment jó fél liter vagy néha több is. Ez szerintem minden csak nem normális.

A Citroen esetében meg percek alatt kinyomta az összes!!! olajat. :D Ennek fényében az Astrákra jellemző olajfogyasztás minimális.

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

En pont azert vettem C5 2.2-t, mert minden eszerv mellette szolt :) (Mondjuk 100e km alatt semmi rendkivulit nem produkalt, viszont tok jo.)


hdanesz
(senior tag)
Blog

Alapvetően le kellene számolni az autókat övező sztereotípiákkal. Nem minden francia vagy olasz autó rossz...mint ahogy nem minden német autó sem hibátlan.
Nekem volt annak idején Fiat Punto-m is, 2004-es évjárat 1.2-es benzines motorral. Az ég világon semmi baja nem volt soha. Mint ahogy a 2002-es évjáratú Citroen C5 (1.8benzin) is az volt a legnagyobb hiba, hogy a hátsó kipufogódob kilyukadt.

Az X7-es C5-ömmel sem magával a típussal van a gond. Hanem azzal a konkrét példánnyal. Ezrek használnak ilyen típust nagy megelégedéssel. Most, hogy ebben az esetben a korábbi tulaj(ok) voltak hanyagok...vagy egy hozzáértő szerelő okozott kárt...azt sosem fogom megtudni. De ettől függetlenül nem mondom azt, hogy minden X7-es C5 szar.


addamka
(őstag)

Én azért 2.2, mert a V6-hoz puhapöcs voltam, +40 lóerő és némi feeling nem érte meg az esetleges plusz költségeket.
Észérv alatt azt értem, hogy egyedül élek, Budapest 30km-es vonzáskörzetéből járok be, az út fele belterület,általában erős forgalom és dugó, na ide overkill egy 4.8 méteres kombi egy személyre. Még olyan sok cuccom sincs egy árva laptop táskán kívül. De mindegy, vállalom, hogy hülye vagyok, mert tetszik és kész :)


emvy
(nagyúr)

En azert nem V6, mert a kereskedo (Citroen szalon) lebeszelt rola, mondvan hogy tul nehez, tobbet fogyaszt, es nem megy jobban.

Mostmar szivesen lecserelnem egy elektromos kocsira, mert evi 5000 km-t autozom csak, de mivel vegig markaszervizbe vittem, rendben tartottam, etc. ezert siman nem eri meg eladni mogyoroert.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

jók ezek a legendák... nincsenek jelentős plusz költségek.


hunluki
(senior tag)

Itt is G astra tulaj, az enyém 2002-es, 1.6-os ecotec, szalonból hozta ki anno apum, utána én örököltem, második tulajdonosa vagyok.

180k km, olajat hajlamos majszolni de egyáltalán nem vészes (kb 2-3 hetente rá szoktam nézni az olajszintre, saccre 3 havonta locsolok is bele egy keveset), ha nem hajtod szét akkor nem lesz baja. Tavaly nyáron bulgáriába voltunk asszonypajtással, fullosan telepakolva pályán/ahogy a viszonyok engedték 110-130 közötti tempóval légkondival 7-8 liter körül evett, igaz nem vagyok egy rallizós fajta sofőr.

Szerencsére rohadni se rohad, igaz nem is volt törve, mi családunkban a kocsi szent, általában kicsit nagyobb tisztaság van benne mint a nappaliban :D


hunluki
(senior tag)

Ja és még egy okosság:

Én OMV féle prémium 95-el itatom, motor sokkal halkabb, érzésre dinamikusabb is de az lehet placebó, fene se tudja. Fogyasztás ugyanannyi, viszont nekem a csendesség megéri a kis felárat.


Tikakukac
(titán)

Kinek mi a jelentős, ugye :B


bambano
(titán)
Blog

valójában az a kérdés, kinek mi az egyenleg.
mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et. első kérdés, hogy ez valakinek megéri-e. de más területeken meg spórolhat a v6-tal az s4-hez képest, illetve forintosíthatja az élvezet faktort is.

a v6-ot szerintem csak egy dolog nyomhatja le összességében: a v8 :)


Tikakukac
(titán)

Abszolút igazad van, de ez tényleg emberfüggő. Anyámnak a 3600 forintos hosszbordás szíj 13 év után is ütött, hogy hát istenem, költeni kell a kocsira. És egy V6 kaliberű dolog ehhez képest lapáttal eszik tömítést és egyéb katrancokat :B


bambano
(titán)
Blog

"V6 kaliberű dolog ehhez képest lapáttal eszik tömítést és egyéb katrancokat ": hogy csinálja? kieszi a mellette parkoló autókból a tömítéseket? merthogy én nem lapátoltam bele, az biztos.
2005. májusában vettem a v6-omat, ami nemsokára 14 év lesz, észrevettem volna, ha ennyi idő alatt lapátolni kell.

szerintem hagyjuk a legendákat, beszéljenek a saját tapasztalatok.


Tikakukac
(titán)

Majdnem. Csak öregszik. Mint minden másban is. Legyen az 3 henger vagy 8. Lapátolni meg nem kell, de ha elöregszik akkor máris kétszer annyi megy bele. Olyan, mint a bömbibe is olyan olcsó a futóműalkatrész mint F Astrába. Az lehet. Csak háromszor annyi kell bele. Nem csak azért, mert sűrűbben gyilkolódik ki, hanem mert annyival több van benne alapból is.

A V6 meg a sor4 között pusztán valszám miatt is többet hamizik meg alkatrészből. Nagy logika nem kell hozzá, kapásból 6 hengered van 4 helyett, 2 sorban. Trafókkal, gyertyákkal, több olajjal, sokkal drágább mindennel.
Szoktam mókás Opel alkatrész kereséseket végezni és csak egy azonos kocsiban egy digitklíma vs manuális klíma tud olyanokat, hogy előtét ellenállás fűtőmotorhoz 3500Ft gyári áll szemben egy 45k-s utángyártottal. És ez még csak G Astra fun tétele.


bambano
(titán)
Blog

na ez egy korrekt ferdítés volt.
a vectrában független hátsó felfüggesztés van, tehát több és drágább futómű alkatrész kell bele, mint a merevtengelyes g astrába. de nem a v6 miatt, hanem a vectra miatt, mivel az 1.6-os vectrában is ez van, meg abban is, amiben szintén 1.6 az egyik hengersor.
tehát ne kenjük a v6-ra azt, ami nem a v6 miatt van benne.

"A V6 meg a sor4 között pusztán valszám miatt is többet hamizik meg alkatrészből.": pontosan miért is? ha ugyanolyan minőségűek az alkatrészek a motorban v6 és s4 esetén is, akkor elvileg ugyanolyan eséllyel romlik el, de mivel a v6 lényegesen kevesebbet forog, ezért összességében nem lesz több a megtett kilométerre vetített hibája, mint az s4-nek. ráadásul a v6, mivel erősebb, erősebb alkatrészekből áll, így ha nem használod ki mindig az erejét, akkor kisebb terhelésen megy, mint egy s4. ha egy v6-os vectrával olyan dinamikusan közlekedsz, mint egy 1.6-os g astrával, akkor fele terhelést kap a motor, mint az s4-ben. na jó, kicsit többet, mert a vectra nehezebb.

nem tudom az 1.6-os g astrában mennyi az olaj töltet, a v6-os vectrában 4.5 liter. ugyanolyan olaj megy bele mindkettőbe, semmi extra. ha az 1.6-os g astra motorja 105.5 lóerős lenne, akkor lenne pont ugyanannyi a literteljesítménye, mint a v6-os motor. szóval egyik sincs túlhúzva.

szerintem csak akkor soroljátok a v6 hátrányait, ha akartok egy jó estét szerezni nekem, mert jókat fogok röhögni a hülyeségeken. a v6-nak szerintem egy nyilvánvaló hátránya van, aki 0 kilométeresen kigurítja a szalonból, az a kasszánál szív egy embereset. én harmadik tulajként vettem a sajátomat 2005-ben, én jól jártam. és azóta is szeretem, csak egy-két mekkmester szerelő hoz felhőt néha az égre.


Tikakukac
(titán)

Melyik volt a ferdítés? Szerintem elég egyenes volt mind amit írtam.

Amúgy nem, nem csak a Vectra miatt. Vagyis ez ilyen ok-okozat és mit mibe kérdés. Ahogy a Golfok alatt meg Astra-k alatt is egy adott teljesítményig van olcsó futómű, utána drága. Hogy ne dögölj meg a nagy motoroddal annyira könnyen :B

pontosan miért is?

Backi, leírtam, ne legyél ennyire értetlenkedő. Vegyünk akkor egy optimális világot, menjen azonos időben tönkre minden. Gyertya 4 vagy 6 kell bele? A 6 az több, mint a 4? Igen. És ugyanez igaz a víz és olajkör csöveire, hűtésre, mindenféle szelepfedél és egyéb tömítésekre. Ha TMK-ra kell költeni az több lesz, csak emiatt is.

Ha szerinted hülyeség, legyen. Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat, ha utána is vicces, röhöghetsz :K


bambano
(titán)
Blog

"Vegyünk akkor egy optimális világot, menjen azonos időben tönkre minden.": de mi számít időnek?
például a gyertya: vegyük üzemelési időnek azt, hogy x darab gyújtást képes rendesen megcsinálni, utána cserélni kell. s4 esetén 3000-es motorfordulatszámmal mész, v6 esetén meg 2000-rel. tehát s4-es motorban a kevesebb gyertyának többször kell gyújtania ugyanolyan távolság megtétele esetén.

"Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat": ez mit jelent? megnéztél egy csomó katalógust, webshopot meg ilyenek és tisztában vagy az árakkal? bizonyítás nélkül elhiszem neked. én meg számlán látom az adott alkatrész árát, és a szervizben a kasszánál kessben kinyomom a fenntartási költséget. melyik az autentikusabb infó? hint: nem a tied.

summa summárum: igen, a vectrám többe került, mint egy g astra. de nem ezen vitáztunk, hanem azon, hogy jelentősen többe került-e? szerintem nem. ráadásul azt is bele kellene venni a vitába, hogy amellett, hogy többe került, nyújtott-e több szolgáltatást az astrához képest és ennek beszámításával mi a helyzet? az a helyzet, hogy ABSZOLÚT MEGÉRTE.

egy utolsó példával teszek még egy próbálkozást, hogy a fafejűek is megértsék: a gyerekem gyakran rosszul volt az astrában, a vectrában meg sose. ez egyrészt a nagyobb tengelytáv, másrészt a jobb hátsó futómű miatt volt. és közben drágább a vectra hátsó futóműve. akkor most megéri a drágább futómű, vagy megéri spórolni a futóművön az olcsóbb autóval úgy, hogy nagy családi bulira úgy érkezel meg, hogy félúton nyakonhánytak, lőttek a fodrászos frizurának, sminknek, és el is késtél, mint állat, mert egy parkolóban suvickoltad a télikabátot? na melyik éri meg?

félreértés ne essék, ettől az 1.6-os g astra nálam egy kiváló, etalon autó. mindenkinek tudom ajánlani.


Tikakukac
(titán)

Ahhhahahahahaaa, ne csináld már baszkikám.

például a gyertya: vegyük üzemelési időnek azt, hogy x darab gyújtást képes rendesen megcsinálni, utána cserélni kell. s4 esetén 3000-es motorfordulatszámmal mész, v6 esetén meg 2000-rel. tehát s4-es motorban a kevesebb gyertyának többször kell gyújtania ugyanolyan távolság megtétele esetén.

F@sza. És? Km meg évkorlátos ez is, teljesen hidegen hagyja a gyertyádat, hogy ezerrel többet forgott a motor és többet szikrázott. Ahogyan a pollenszűrődet sem érdekli, hogy svájci levegőt hasított vagy miskolcit. Évente legkésőbb csere.

Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat": ez mit jelent?

Ez azt jelenti, hogy ha fejtetőn pörögsz is többe kerül fenntartani egy V6-ot, mint a sornégyet. Kellően radikális példával ezt is ki tudod bekkelni. Hagyjunk most egy S2000-est amit pályanapoztatsz és 1000km után olaj és minden más le.

megnéztél egy csomó katalógust, webshopot meg ilyenek és tisztában vagy az árakkal? bizonyítás nélkül elhiszem neked.

Köszönöm, jól esik, sok álmatlan éjszakám ment bele, de hasznos tudás. Autóváráslás előtt nem kocsit nézek, hanem alkatrész árakat :P

én meg számlán látom az adott alkatrész árát, és a szervizben a kasszánál kessben kinyomom a fenntartási költséget. melyik az autentikusabb infó? hint: nem a tied.

Mármint relevánsabb az egy autóra kifizetett összeged annál, mint amit 1:1 alkatrész értékben összevetek Excelben a kisebb motorossal szemben? Hogy mi van? ;]

szerintem nem.

Végre kibökted, köszönöm. Olyan dolgokon vitázunk, ami szubjektív. Neked nem jelentős. Így kezdődött az OFF részünk. Szerinted nem jelentős. Szerintem meg jelentős, a korral egyre jelentősebb lesz. Hogy mit jelent a jelentős szó, szerintem lassan csak ez a kérdés. Van akinek a 300k-s kettős tömegű sem gond a fél milkás kocsihoz. De én erre azért rámondom, hogy jelentős.

na melyik éri meg?

Köszönöm, újabb remek saját sztori ami megerősít abban, hogy elbeszélünk. Van egy remek példád, amire rá akarod húzni a kabátot. Ne tedd. Sokan a zsiguliban is hánytak, mert hát az aztán tényleg pattog. Én mondjuk pont nem. Van aki a buszt sem bírja. Van aki meg semmit sem, ami gyorsabb, mint egy lajhár. Most jöhetsz tisztító számlákkal, elvesztegetett időkkel, amivel csak akarsz. Még mindig nem ez volt a vita tárgya. Hanem, hogy kerül-e mindenféle hányós gyerek nélkül, tolókocsival vagy anélkül, gumiégetéssel vagy anélkül egy másfélszer meg kétszer akkora motorral az üzemeltetési és fenntartási költség, pusztán amiatt, mert ennyivel nagyobb mindene, komplikáltabb és több elromlandó vagy TMK-s alkatrészt tartalmaz. A válasz: igen. Hogy ezt kifizeted-e, neked jobban kijön-e a kalkuláció és nem kell járni tisztítóba az már egyéni és legtöbb esetben forintosíthatatlan tétel.


bambano
(titán)
Blog

"Ez azt jelenti, hogy ha fejtetőn pörögsz is többe kerül fenntartani egy V6-ot, mint a sornégyet.": ezt nem is tagadta soha senki, a mértékével van vita, meg azzal, hogy megéri-e. vagyis olyanon kezdtél el vitatkozni, ami előtte nem volt téma.

"Mármint relevánsabb az egy autóra kifizetett összeged annál, mint amit 1:1 alkatrész értékben összevetek Excelben a kisebb motorossal szemben?": igen. például excelből nem derül ki, hogy mennyi időnként kell egy adott alkatrészt cserélni. összevetheted például a hengerfej tömítések árát. de azt, hogy mennyi időnként van rá szükséged, szintén megtalálod a katalógusban?

egyébként szerinted nekem mi a releváns? hogy azt állítod, hogy lapátolni kell a mindenféle tömítéseket az autóba (lásd #41) vagy az, hogy megkapom a számlát és kifizetem? tudod, ilyenkor szokták emlegetni a fotelfizikustól kezdve a kanapéközgazdászon át a többi hasonló szobatudóst. egy kibic beszólásai soha nem fognak többet jelenteni, mint a saját tapasztalatom.

"Még mindig nem ez volt a vita tárgya.": tévedsz, nem ez volt a vita tárgya. az volt a vita tárgya, hogy jelentősen több-e, és megéri-e. lásd pl. #40-ben ezt írtam: "mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et.": akkor konkrétan min vitatkozol?


Tikakukac
(titán)

Nem volt téma, azért dobtam fel, mert megakadt rajta a szemem.

de azt, hogy mennyi időnként van rá szükséged, szintén megtalálod a katalógusban?

Igen, EPC tartalmazza szinte az utolsó csavarig és dugóig mit mikor kéne cserélned. Nagy titkot nem árulok el, hogy nyilván itt van a kutya elásva a csontja mellé. "Kicsit könnyezik de jó még" kezdetűektől a "lefalazzuk a gcibe, Józsi" végletekig. Tehát az 5 év vagy 60k km-es gyertyacsere is esetünkben elment majdnem 100k km-t és 9 évet. Igaz, hogy a kocsi többet evett és igaz, hogy már 1,5 éve hidegen berángatott, mint a hülye és az is, hogy mikor kivettem majdnem 4mm-es gyertyahézag volt ;] de elment. Ilyen alapon azért nagyon sokat lehet spórolni, futómű alkatrészeken egy vagyont. Az csak kopog meg libeg, de a kocsi gurul. Happy.

egyébként szerinted nekem mi a releváns?

Most már kezdek elbizonytalanodni. Mikor fizeted a számlákat tudod mennyit fizetnél a kisebb verdára? Emlegetni én nem szoktam senkit, lassan a szerelők minden elkefélt húzását kijavítottam, ha bárkit emlegetek az a saját anyukám :K Tapasztalatod meg összehasonlítás szintjén ahogy nézem még excel magasságokban sincs. Nekem legalább az van.

Én már semmin bakker, nyertél, tied a pálma :R


bambano
(titán)
Blog

"Mikor fizeted a számlákat tudod mennyit fizetnél a kisebb verdára?": #17.

üzenetek