üzenetek

hozzászólások


frescho
(addikt)
Blog

Nem profi mérnökök fejlesztették? Ez a kijelentésed szerintem nem állja meg a helyét. Chuck Peddle aki a MOS6500 széria tervezése előtt a Morotorlánál tervezett processzort ne lett volna profi mérnök?

Amit másodjára írtál már részben igaz: A telexgépes átépítés inkább az első nagy szériás (értsd: több ezres gyártási mennyiség) gépek előtt volt jellemző. Később is megmaradt a limit, de már kicsit más miatt.

Azt nem lehet mondani, hogy nem volt előtte semmi, mert a terminálos/nagygépes rendszerek ekkor már futottak jó ideje, de hasonló limitációkkal. ilyen rendszereket a tervező mérnökök, még Wozniak is, biztosan használt. Amikor már nem hobbisták, hanem cégek építettek gépet, akkor nem annyira az elérhető eszközök, mint inkább a megfizethetőség miatt vállaltak kompromisszumokat. Kevés RAM és ROM mellett meggondolták, hogy mi fér be a memóriába. Azért volt kevés, mert drága volt 1 kB. Talán a VIC-20-nál is írtam, hogy még ott is spóroltak. Az első szériás PET-en a billentyűzetet próbálták olcsósítani, de gyorsan belátták, hogy normális gombok kellenek rá és gyorsan dobták a chicklet gombokat.

A grafikus karakterekkel nem annyira áramköröket akartak rajzolni. Gondolj bele, egy 40x24-es kijelzőn mi fért volna el. Sokkal inkább ál grafikát akartak. A Commodore PET féle karakterkészletet (PETSCII) kimondottan úgy állították össze, hogy kártyajátékot is lehessen rá könnyen fejleszteni.

Van pár jó könyv az Apple, Atari és Commodore kezdeti éveiről. Talán az utóbbi a leginkább olvasmányos: [Commodore: A company on the edge]

üzenetek