Örülök, hogy jó volt. Unokatesómék R6-al mentek le, és kb 10 kmre a szállástól beléjük mentek hátulról. Szerencsére nem sérültek meg, de mondanom se kell a hét elég rendesen el lett cseszve. Telefonálgatás mindenfele, meg embert szerezni aki annyira rendbe rakja a motort, hogy ne kelljen trélerezni. Azért pár nap alatt megnyugodtak, meg a motor is nagyjából összeállt, tehát a második fele már nekik is jó volt.
hozzászólások
Tetszik a leírás, infomatív, hasznos.
És a képek is jók lettek, különösen a naplementés tetszett.
csibe1
(addikt)
Jó,és részletes leírás így hirtelen átpörgetve.
Az első oldalon viszont szerintem nem egyértelmű,hogy a Póla nevű városra gondolsz, hiába írja a wiki,hogy a horvátok Pulának ejtik,de így leírva nekem a Nagyvázsony közelében lévő Pula nevű falu ugrik be.
Weißturul
(senior tag)
jó neked hogy nyaralhattál nelkem egész nyáron güriznem kellett
jó hogy túlélte az xperiád
Mumukuki
(aktív tag)
Persze, nyilván bepánikolt, hogy nem működik a szerszám, így vett valamit pótléknak!
Ha irigy vagy, írd azt, vagy nem írj semmit. Ha pedig nem érted a lényegét a motorozásnak, akkor nagyon sajnállak.
Mondom ezt tapasztalatból, hiszen 13 évesen én is átéltem a midlife crisist... , ami 17 éve tart.
Vagy csak simán nem engedhette meg magának eddig..
ott a pont
orulok hogy tetszik az iras, probaltam rovidre fogni de mindig elszalad velem a lo
nincsisbéla
(aktív tag)
Jó leírás, tetszett!
Viszont lenne egy kérdésem: Nem volt probléma a tankolásból? Mert a motorok tankjai állt. kicsik, és Horváto.-ban elég ritkák a kutak!
nem, bent a varosban tobb benzinkut is volt, a szallas mellett 200 m-re szinten, utkozben meg azert igyekeztem boven azelott tankolni hogy kiszaradt volna a 22 L-es tank, ami boven 300 km felett bir. nagy motorhoz nagy tank jar
kovsol
(titán)
nekem a Póla lett volna semmit mondó, mi Pulának mondjuk mindig
arra lennék kíváncsi, hogy mennyit kell leszurkolni benzinre egy ilyen körút során ? (mennyit eszik a vas, tudom függ attól is ki mennyire húzza neki)
nalunk is mindenki Pulanak ismeri, pedig a magyar Pulatol kb. 30 km-re lakunk
a 'Pola' alakot most lattam eletemben eloszor, a wikipedian
nagyon nem szamolgattam, de kb. 6 litert eszik utassal, felcuccolva, nem elmebeteg modon de azert 'dinamikusan' haladva, igy kb. 80-85 liter jon ki vagy nagyjabol 30-32 ezer magyar penzegyseg
egyebkent hazafele az tunt fel, hogy kozvetlenul a horvat hatar mellett egesz olcso a benzin, majd ahogy az ember halad a Balaton fele, egyre dragul ugyanannal a lancnal is, szoval erdemes minel 'kijjebb' tankolni
[ Szerkesztve ]
kovsol
(titán)
ilyen utazások miatt szeretnék egy motort venni amúgy, bár első motorom lenne így először valami pici jószágra gondoltam amin nem ölöm meg magam egy hónap után
nincsisbéla
(aktív tag)
Jogos. Nagy motor nagy tank Elvégre ez egy túramotor. Csak bennem valahogy mindig az van egy motorral 100km-enként tankolni kell
boogie84
(veterán)
Gratula az utazáshoz, én nem mertem a haverok után menni motorral. Nagyon rossz idő volt horvátig. Ott azért kisütött a nap!
Horvátország csodaszép!
(#9) nincsisbéla: Rég járhattál arrafelé.
Steven
(addikt)
sajnos nem minden esetben igaz ... lsd nekem csak 17 liter
Amúgy grat doc nagyon jó írás ... hasonló kellemes utakat kívánok neked a továbbiakban is!!
[ Szerkesztve ]
alvaro
(senior tag)
Nekem 15 literes a BMW tankja, és most 522-t mutat a számláló az utolsó tankolás óta. Hazafele megtöltöm...
[ Szerkesztve ]
alvaro
(senior tag)
Az osztrák 69-es utat már nézegetem egy ideje, legközelebb tuti útba ejtjük, egész jó útvonal a kötelező Bled-Bohinj látogatáshoz
Most külön jó, hogy horvát téma volt, arra is akarunk járni. Kár, hogy idén nagyon nem értünk rá, sőt, ez még mindig probléma...
Amit különösen meg fogok nézni, az a szállásos részleg, amit az emlegetett topikban sejtek föllelni
[ Szerkesztve ]
kovsol
(titán)
az nem gyenge, mi ez moped ?
(#21) alvaro ez határozottan nem moped
[ Szerkesztve ]
Te vagy az egyetlen, aki komolyan vette, gratulálok!
mi itt voltunk, nagyon jo hely, arban is teljesen korrekt volt (az 5 ejszaka kevesebb mint 200 EUR volt, 15% kedvezmeny jart a legalabb 4 ejszakara)
alvaro
(senior tag)
Hmmm... persze a Pula. Engem nagyon vonzanak a délebbi részek, mondjuk a Zadar-Split közti tájék, ahol a 8-as gyakorta a tengerparton kanyarog Kényelmesen, ráérősen, szemlélődve. Lehet, hogy egyedül kell mennem, mert a tempómat senki más nem bírja, de ha így érzem jól magam...
[ Szerkesztve ]
azert a Te tempoddal egy nap nem biztos hogy eleg Dalmaciahoz, ha azt szemelted ki
persze el lehet osztani ket napra is az utat, akkor boven marad ido nezelodni, nekunk is baromi sokaig tartott az ut a rengeteg megallas miatt, pedig nem volt olyan nagy a tav
alvaro
(senior tag)
Akkor eljutok kettő alatt. Nem igazán zavar a dolog. Ha meg folyton megállok fényképezni, még a végén három lesz
Na jó, azt talán mégse
xpsyx
(tag)
Nem tudom mit láttatok Ljubljanából, de egy nyári kirándulás alkalmával megnéztük, és nyugodt szívvel állíthatom, hogy legalább olyan szép, mint Prága..Egyszerűen annyira megfogott, hogy jövőre is biztosan visszamegyünk a párommal.
[ Szerkesztve ]
mint irtam, nem sok idot toltottunk ott el, ezek szerint szimplan csak a varos rossz reszet lattuk... na talan majd egyszer bepotoljuk
Weißturul
(senior tag)
Ugyanúgy reagálhat egy külföldi turista aki véletlenül a nyolcadik kerülettel kezdi a városnézést
hosszutavon turatemponal 5l korul fogyaszt a vfr, de erdemes inkabb 200km-kent tankolni. ritka idiota modon mer az uzemanyagszintjelszo. ~8 liter van meg a tankban es negyednel jar a mutato...
Steven
(addikt)
nálam 9-10 nél jelez majd 4 nél pedig 4 nél kéne aztán 1 l ternél
Régebben motoroztál már? Mert elég merésznek tűnik, hogy friss jogsival utassal ilyen nagy utat megtettél. Én a páromat is először csak rövidebb távokra vittem és ő nem díjazta a kicsit jobban dőlő kanyarokat, de sajnos el kellett adjam a motorom és azóta gyalogkakukk vagyok. Az írás amúgy nagyon jó szerintem és sok sok ilyen élményt kívánok neked.
Még a robogómmal is megyek 200-220Km-t egy tankkal. Ennek 8Literes
Carlo009:
Soha nem lesz ilyened. Felesleges kérdé volt.
Cikkírónak!
Gratula! Jó volt olvasni
[ Szerkesztve ]
a motorba beleraktam parezer kilometert a nyaralas elott, de a leghosszabb ut az nehany Budapest oda-vissza (kb. 2x170 km) volt
az elso idokben a Zasszony is visitott a kemenyebb kanyarokban, pedig azert nem vagyok egy karc-bajnok
igy utolag visszatekintve tisztelem a sajat batorsagomat hogy pl. a seebergsatteli szerpentineket bevallaltam, de orulok neki, sokat tanultam ott is kanyargas kozben, jo kis 'iskola'
Hát igen az enyém az Erzsébet híd lehajtója után verte a sisakom, hogy le akar szállni. Pedig akkor még finoman mentem és nekem csak egy Yamaha XV535-ösöm volt ami felépítésre sem annyira döntős egy motor. [link] Nekem egyenes kormány volt rá rakva és az elektromos rendszer fel volt újítva. Drága 20 éves szépségem mai napig visszasírom.
[ Szerkesztve ]
zazahoho
(őstag)
Jó kis összefoglaló,pizza finomságát én is tanúsíthatom ,merem állítani finomabb mint Olaszországban.
Nekem is olyan asszony kéne akivel be tudok pakolni ilyen kis táskába.
Magam elé képzelem, hogy gumipókkal vonszolnánk a motor mögött a gurulós bőröndöt.
na azert az nem volt am olyan eCCeru
nalunk is ment a hiszti mar napokkal az indulas elott, hogy milyen baromsag ez, nem fogunk elferni, ket torolkozo aztan tele van, stb
de aztan csak sikerult sok cucc nem kell, a minden napra valo alsoruha, polo meg furdoruha melle bekerult egy melegitofelso, rovidnadrag meg talan egy szoknya, ennyi, ebbol is volt tobb olyan amit ugy hoztunk haza hogy ki sem vettuk a dobozbol
Geller72
(veterán)
Magyarország-Horvátország- (kici Bosznia)-Montenegro-Albánia... Montenegróban felmenni Niksicsig, (Niksics Pivo..) aztán irány Albánia. Be szép is volt...
.mf
(veterán)
Sportmotor 18l-es tankkal, de az 5.5l-es átlagfogyasztással (kevesebb, ha a városi stop-go forgalmat kerülöm) még ez is 300km; de úgyis gyakrabban áll meg az ember (egy-két óránként vagy 150-200km-enként), mert vagy kényelmetlen kezd lenni az ülés, vagy alsógatya arrébbcsúszik, s kezdi becsípni
kovsol: első motor gyanánt 600-as sportmotorra ültem, s túléltem A sor4 előnye, hogyha nem húzod, akkor nem is megy (6ezer alatt), tehát ehhez fejben kell felnőni.
doc: jó leírás, kalandos út lehetett
Azért kicsit bátor(botor?)nak érzem, hogy fél év után nekivágtál Horvátországnak szerpentineken át, utassal. A helyedben az első évben csak hazai lájtosabb (Bakony) majd egy fokkal keményebb (Mátra) szerpentineket gyakoroltam volna (van itt is látnivaló), s ekkora túra csak a második évben. Javasolt továbbá valamilyen vezetéstechnikai tréning is, hasznosak, motoron főleg jól meg kell tanulni a gépet kezelni, vezetni.
Legalább nagyobb gond nélkül megjártátok, s úgy látom jól éreztétek magatokat, ez a lényeg. Ha nem estem volna a vállamra és kényszerpihentem egy hónapig, én is terveztem valami horvát kiruccanást idénre, de kénytelen lettem jövőre tolni.
a Bakonyban elek, szoval azert van nemi edzes
treninget mindenkepp akarok, eddig is mentem volna, de nem egyszeru ha az ember annyit van kulfoldon mint en, most talaltam a kozelunkben egy egynapos, egyszerubb treninget, talan sikerul majd osszel olyan idopontot talalni mikor van is oktatas meg en is otthon vagyok
Gratulálok, nagyon jó lehetett. Én is szeretnék már egy ideje valami motort, de sajnos mindig úgy alakul, hogy a hozzá való jogsi letételéig egy nyáron sem jutok el. Bár, igaz, ami igazm ilyen túrára sem indulnék el, ahhoz én nem vagyok elég "bevállalós".
(#3) Jhonny06: Ezt most minek kellett?
xpsyx
(tag)
Itt van pár kép Ljubljanáról, sajnos nem sok, mert ugyan a fényképezőgépet nem, de a memóriakártyát otthon hagytuk
Az. Én is most veszek egyet (40 vagyok)
[ Szerkesztve ]
Weißturul
(senior tag)
Nekem Szlovéniában a táj tetszett Gyönyörű rétek, a távolban az Alpok... nagyon szép volt!
Az emberi élet rövid, sőt rövidebb mint gondolnánk úgyhogy érdemes minél több helyet meglátogatnunk a világunkban mielőtt már nem tehetjük meg.
[ Szerkesztve ]