[Re:] [huskydog17:] Egy újabb butítás a Far Cry 4-ben? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


turai_
(tag)

Tessek belenyugodni, minden jatekot butitanak, csak az a kerdes, hogyan.
A konzolos csocselek mindent megvesz, es az a fo celpiac, mert tobben vannak. Itt persze a birkakrol beszelek, mert konzolon is vannak igenyesek.
Visszasirom a regi idoket, barmennyire is demagog hozzaallas.


#56573440
(nagyúr)
Blog

szerintem az érzéshez mindeképp hozzátartozik az "öregeknek"... a fiatalabbaknak akik később száltak be meg nem akkora érvágás.

én nem örülök neki, bár akkora fan se vagyok :)


Kolondrum
(félisten)
Blog

Fár krézisz 4? :DD


Cannabis7
(senior tag)

azért sokat tudnak ezek dobni az élményen.
Bár én már a far cry 2-nél kiszálltam a játszásból:D, úgyh nekem lényegtelen.
De azért érdekel merre tart a technika ezen a téren.


Lacek89
(tag)

"a 6 éves 2. epizód így továbbra is fényévekkel fejlettebb, mint a "next-gen"-re készített 4. rész."

Egyetértek. A napszakváltás, a környezet embertelenül jól nézett ki.

Btw a 3.rész rész nagyon tetszett de ahogy látom ez a széria is elindul a fejőstehénné válás útján.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Ez már nem az a Far Cry rég, amibe beleszerettem. Az az első rész trópusi dzsungele volt, a szörnyeivel, és a történetével.

Én teljesen más nevet adtam volna onnantól az újabb játékoknak.


KubanitoS
(veterán)

Pont most akartam volna írni, hogy játékmenet videók alapján a FC4 kb ugyanaz, mint az FC3 csak van benne havas táj (na meg elefántok). Erre most olvasom, hogy az sem szabadon bejárható, hanem mission-only. Akkor viszont nem értem az egészet. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy csak apróságokban különbözik a negyedik rész a harmadiktól. A végén még tényleg megindul a lejtmenet. :(


Kolondrum
(félisten)
Blog

Nagy +1


huskydog17
(addikt)
Blog

Én a 2. részbe szerettem bele, nálam az az etalon. Szánalmas, hogy az új next-gen gépekkel sem képesek a 2. rész közelébe érni technikai szempontból. Nos, a 2.részt PC-exkluzívként készítették, az annál újabbakat konzolokra.

KubanitoS: Már az E3-mon az első gameplay videó óta lehetett látni, hogy ez egy FC3: DLC lesz teljes áron.


FLATRONW
(őstag)
Blog

Az tényleg gyönyörű volt minden szempontból. És csak 3-3,5 gigát foglalt, ez is megmutatja, hogy mennyit is érnek a szaros konzolos megatexturázós és társai technológiák.


HuMarc
(addikt)
Blog

Kérlek, homályosíts már fel, hogy mi köze a MegaTexture-nek a konzolokhoz :F Meg azt sem teljesen értem, hogy milyen logika mentén vonsz párhuzamot a MegaTexure technológia használata és egy játék mérete között. Csak mert a MegaTexture az egy nagyméretű fájlban tárolja egy egész pálya textúráját, míg hagyományosan sok kis fájl tárolja a textúrákat. És szerintem sok kicsi = egy nagy, szóval ez a játék méretét nem növeli meg.

++++++++++++++++++

Far Cry 4: Nekem tetszett a Far Cry 3, bár a korábbi részekkel nem játszottam, és a 3-mal sem sokat, mert konzolosként az FPS-játékok nem a szívem csücskei (Egy TPS-nézetű FC-nak azért eléggé örülnék, bár ezt már tényleg nem kéne Far Cry-nak hívni.).

Szerintem két oka lehet annak, hogy nincs eső: egyrészt hogy nem fér bele a megjelenési időbe (ez a valószínűbb, és ez esetben ez egy nagy kicseszés a játék fanjaival) a megvalósítása, másrészt hogy a next-gen éra hajnalán nem tudták megcsinálni elég jóra, ezért inkább teljesen kihagyták (ez utóbbi azért tűnik reálisnak, bár icipicit naivnak, mert pl. a köd 10 évvel ezelőtt azért volt a játékokban, hogy eltakarja a pálya távolabbi - ocsmányul kinéző - részeit, most meg, hogy a pálya túlvége is tud jól kinézni, így a köd egy olyan elem lett, amit igényesen kell megcsinálni. És így lehet ez az esővel is.)

[ Szerkesztve ]


FLATRONW
(őstag)
Blog

Annyi köze van a megatexturának a konzolokhoz, hogy elsősorban arra lett kifejlesztve, jótékony hatással van a teljesítményére a közös memóriatartomány megléte, ami a Kaverit kivéve a konzolok fő tulajdonsága. A megatexturázás teljesítménye tényleg jó a konzolokon, nincs későn betöltődő textura, de minőségben semmi különbség nincs a PC-hez viszonyítva.. Itt jön képbe a hatalmas helyigény, ami a megatexturát használó játékoknál 50 GB környékén mozog és ocsmány minőséget nyújt függetlenül attól, hogy konzolos vagy PC-s a játék. Erre jó példa, hogy a Far Cry 2 3 és fél gigát foglalt és fényévekkel szebb grafikát mutatott fel, mint a megatexturás játékok.
A lényeg az, hogy amíg a konzolok lesznek a középpontban, addig folyamatosan butulni fog a játékok grafikája és fizikája is. PC-re nem copy-pastolni kéne a konzolos dolgokat, hanem megcsinálni normálisan úgy, hogy az építsen a PC tudására és teljesítményére. Persze megértem, hogy konzolban van a pénz, de azért idegesít a dolog.


huskydog17
(addikt)
Blog

Nem kell feltételen megatextúra az ocsmány látvány/nagy gépigény kombináció eléréséhez, csak trehány és/vagy hozzá nem értő programozók. Rengeteg ilyen játék van a piacon, olyanok, melyek egyáltalán nem használnak megatextúrát és mégis rondák, de cserébe brutál nagy gépigényük van. Nem csak a Ubisoft csinálja ezt, hanem sokan mások. Én például meglepődtem azon, amit a Monolith csinált, mert korábban a F.E.A.R. 1-2t piszok jól megcsinálták minden szempontból, tehát technikai oldalról is kiválóak voltak. Na persze azok PC-re készültek, nem konzolra. A Shadow of Mordor konzolokra készült és a Monolith meglehetősen elhanyagolta a PC platformot.


FLATRONW
(őstag)
Blog

Egyetértek veled ebben, de megatextura esetén garantálható a rossz minőség.
A FEAR 1 és 2 fantasztikusak voltak, a 2-esen szépen csiszoltak a kinézeten és nagyon jó volt a teljesítmény. A 3-as részt már nem a Monolith készítette és a grafikus motort is lecserélték valami PS3-an használtra, na ez nagyon meglátszott a minőségen és a teljesítményen is.


huskydog17
(addikt)
Blog

"de megatextura esetén garantálható a rossz minőség."

Ezzel viszont én nem értek egyet. A megatextúrát pont azért találták ki, hogy javítson a megjelenésen, hogy sehol ne legyen textúra ismétlés és illesztési hiba. Az nem a technológia hibája, hogy az eddig megjelent, erre épülő címeknél nem jól használták. Ez inkább a fejlesztőket minősíti. Na persze egy hatalmas nagy, nagyon részletes megatextúra elkészítése brutálisan sok időt emésztene fel, valószínűleg ez lehetett a hunyó a képletben.
Jó az id Software-nél "megbocsátható", ugyanis a Rage elkészültéig nem volt szabvány a hardveres rásegítésre. A másik két játéknál viszont érthetetlen, hogy miért nem alkalmazták a D3D 11.2 szabványt.
Megatextúra téren úgy tűnik, hogy a kis lengyel The Farm51 nevű stúdiónak kell megmutatni, hogy mire találták ki ezt a technológiát és hogyan kell rendesen használni.


FLATRONW
(őstag)
Blog

Teljesen lényegtelen, hogy mi lett volna ha használják a hardveres megatexturázást, mert ugyanolyan lett volna a kinézet, csak a textura betöltődés lett volna gyorsabb. Elhiszem, hogy jól nézne ki a játék vele, de nagyon nagy munka lenne elkészíteni a megfelelő minőségű megatexturát és azért arra is kiváncsi lennék, hogy ebben az esetben mekkorára nőne a helyigény.

[ Szerkesztve ]


huskydog17
(addikt)
Blog

Ezért várom már nagyon a Get Even játékot, ott majd kiderül, hogy a technológia valóban zsákutca-e vagy lehet normálisan is használni.
A Farm51 fogja nálam eldönteni ezt a kérdést. :)


FLATRONW
(őstag)
Blog

Igazából én nem vagyok elenne, mert mi a mai világban 50 GB, de legalább nézzen jól ki a játék.
Ha jól emlékszem, a Wolfensten megjelenésekor a The Evil Whitin-ben bíztál.:)
Jó bizakodást kívánok, de én nem adok sok reményt annak sem, de ne legyen igazam.

[ Szerkesztve ]


huskydog17
(addikt)
Blog

Pontosabban reméltem, bőven a megjelenés előtt, hogy a Tango használni fogja a D3D11.2-t, de akkor még nem tudtam, hogy a japánok ilyen magas ívről sz*rnak a PC-sek fejére. A lengyel stúdiók viszont pont ellenkező viselkedést mutatnak, ők készítik manapság a legjobb PC-s címeket és ők nagyon odafigyelnek erre a táborra. Ezen felül ahogy a cikk is említi a Farm51 használni fogja a D3D 11.2-t, de a Tango-nál egészen a program megjelenéséig bizonytalan volt a dolog.
Én inkább úgy módosítanám a korábbi állításod, hogy nem a megatextúra, mint technológia, hanem az id Tech5, mint grafikus motor egy totális zsákutca.


FLATRONW
(őstag)
Blog

Bevallom, én is ezen gondolkodtam, miután megírtam a hsz-t. Az eddig megjelent játékok mind idtech 5-sök, ez pedig tényleg reményre ad okot.


huskydog17
(addikt)
Blog

E mellett még figyelembe véve, hogy a The Astronauts nevű, kis 8 fős lengyel csapat mekkora csodát művelt egy módosított Unreal 3 motorral (The Vanishing Of Ethan Carter), nem lennék meglepve, ha a Farm51 is egy csodát csinálna ugyanezen motorral, pontosabban egy erősen átírt verziójával.

üzenetek