[Re:] [HussarF:] Tesla vezetés - ezt is meg kellett tapasztalni - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


angyalpc2
(aktív tag)
Blog

Szép, szép, de otthonra azért nem kéne. :P ;]

" 2015-ös évjárat, jó 320 000 km-rel."
Valami használt kocsit vetek a piacról mondjuk hollandból, németből.
Instruktor.. tehát cég tulaj vagy valami alkalmazott, vigyáz a kocsira, nehogy TC legyen 15 misi.
biznisz

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Nem értem tisztán az elvárást. Bérelt autót is a teljesítményhatár utolsó 10%ban használod? Értem én hogy szerettél volna megtapasztalni valami mást, de biztos hogy jó módon közelítetted meg a kérdést?


#89309696
(őstag)

A későbbiek jobban vezetnek maguktól, plusz nem tudom az európai korlátozások fel lettek-e oldva, mert nemrég még nem vezethetett annyira okosan, mint az államokban, szoftveresen korlátozva volt.
A 20 másodperces megérintés az ami engem mondjuk idegesítene, mert bár a Tesla is úgy ajánlja, hogy ez nem önvezető, hanem addig tudod a kijelzőt meg a térképet nézegetni és szendvicset enni, vizet inni, többre még nem garantált, de ha 20 másodpercenként baszogat engem akkor szendvicset se tudok enni, hamar leverném a kormányt a helyéről.

A melletted ülő meg alap, hogy nem enged száguldozni, mert féltik az autót. És ezekre hiába van casco meg szarrábiztosítás, pont a hype miatt olyan drága minden hozzá, hogy beszarás, a cég meg nyilván profithajhász, szóval nem lesz semmiféle száguldás engedés, a két elképzelhetetlen lepadlózás az ami belefér. Ez a legtöbb helyen amúgy szerintem így van.
Keresni kell egy olyan céget ahol ki is lehet kormolni ezt a szart rendesen. :K

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Nem gondolom, hogy túlzott elvárásaim lettek volna. Az ember azért fizet be egy ilyenre, hogy megtapasztalhassa, hogy mit tud az autó. Nem arra, hogy dugóban álljon vele vagy hogy úgy közlekedjen, amiből semmi nem derül ki az autó tulajdonságait illetőn. Egyébként a saját kocsimat is a határán hajtom, ha ahhoz van kedvem. Én vezetni szeretek, nem A-ból B-be elvitetni magam egy dobozzal. És a vezetésből jutott kevesebb, itt, mint amit szerettem volna.

Összehasonlításképp, amikor a Ferrari-t vezettem, akkor szó sem volt arról, hogy visszafogjam magam. Sőt, még az instruktor szólt rám, ha óvatoskodtam, hogy nyomjam neki. Na, olyan egy rendes vezetési élmény.

Azon röhögtem magamban, hogy ahogy csorogtunk 110-el a forgalomban az M0-son, a fazon még így bekérdezett, hogy "ugye milyen jó a vezetési élmény?". Majdnem kiröhögtem, hogy milyen vezetési élmény? Emberünk magyarázta folyton, hogy milyen csoda autó ez, a többi mennyire gagyi hozzá képest, közben meg úgy tűnt nekem, hogy fogalma sincs, hogy milyen valójában vezetni...

Pedig a gépben amúgy lett volna potenciál. Mikor rugdostam, azért meg-megugrott. Bár én egy kicsit közvetlenebb pedálreakciót el tudtam volna képzelni, de, ez gondolom egy ilyen autónál csak program kérdése.

Vagy még megemlítem azt, hogy azzal kezdte a fazon, hogy ez a kocsi alvázszám alapján élettartama alatt ingyen tölthető a supercharger-ről. Szóval mennyibe került neki ez az út? Mennyi lehet az amortizáció? 1000 ft? Én fizettem érte 60 ezret. Nehogy már annyira félteni kelljen, hogy ne lehessen meghajtani egy próbakörön. Úgyis mindig azt emlegetik, hogy ezeket alig kell szervizelni, nem romlik el bennük semmi. Akkor meg mire a nagy féltés?

(#3) Fehér Farkas
Ahogy mondtam is egy "szar" Ferrarit nem féltek meghajtatni velem. Akkor miről beszélünk? Nem a végsebességet akartam volna kitaposni belőle, de azért 150-ig egy lendületesebb sávváltásnál hadd lépjek már oda anélkül, hogy már hiperventillálna az instruktor...

[ Szerkesztve ]


#89309696
(őstag)

Csak egy egyszerű félreértés. Az élményvezetés az nem egyenlő a száguldozással jelen esetben, ezt valószínű félreértik sokan és meglepi őket mikor nem engedik meghajtani a kocsit. Ezért lenne jobb próbavezetésnek hívni ebben a formában, csak úgy eladhatatlanabb.

Bérelt autók nagy részét pont szarrápadlózzák, mert nem ül mellettük senki aki szólna érte és úgyse az övé.

[ Szerkesztve ]


#89309696
(őstag)

A Tesla költségei pofátlan magasak, hiába tölti ingyen. Valami elmebeteg biztosítás meg casco díjak vannak rá, a sokak által nem kedvelt Handrás régebbi videóiban szó is volt erről mikor a fogdoki csávóval videózott, nem lepne meg, ha többe kerülne a sok hülyeség rá, mint egy Ferrarira. Meg valószínű autókultúra szakadék is van a Ferraris cégek és egy Teslás között.
Ehhez jön, hogy eleve egy "lefingott" olcsón megvett régi autóról beszélünk, egyértelmű pénzhajhász, gyorsan meggazdagodni akaró cégről beszélünk, tehát minden fingfillért félteni fog, nem fog engedni gyorsan menni, ilyesmi lehet az ok.

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Nem arra akartam utalni, hogy lefingott, régi autó. 5 éves, szerintem az még nem vészesen régi. 320 ezer km meg megint nem vészesen sok. Legfeljebb a magyar embernek, aki a külfödről behozott, 450 ezerről 150-re visszatekert romokat veszi és azt hiszi, hogy egy 150 ezret futott autó úgy néz ki. Teljesen egyben volt ez a kocsi. A bőr már ki volt fényesedve az ülésen meg a kormányon, de egyébként semmi különösebb "lepukkantság" nem volt benne.
Meg lehet, hogy 3 éve vette, 100 ezer km-rel. Nem fél éve 300 ezerrel. Ahogy használják, simán belemehet évi 50ezer+ km.


szipipeti
(csendes tag)

Ezt versenypályán kell....
Közúton csak "próbavezetés" élményvezetés, teszt van... szabályos keretek között...
Padlógázt 500 LE-vel nem a 110 Km/h úton kell...
Nem szeretném, ha a családom mellett "élménykednél".


angyalpc2
(aktív tag)
Blog

élmény vezetés sport kocsival közúton...
ez kb olyan mint a mindenki 600+ccm sport motort vesz

Aztán pénteken, szombat egyik irányba, vasárnap meg vissza irányba halnak/rettegnek az emberek.

Szóval nem azért van vagy veszi a sportmotort, hogy normálisan közlekedjen.
Az csak eszetlenkedésre való.

Egyébként nyilván mindenki nyomna egy jó kövéret :D ne legyünk álszentek, taposná neki mindenki :D
De talán nem az M0-s a megfelelő út erre. Habár a tesla 4 kerék meg biztonsági dolgokban eléggé toppon van, nehezebb eldobni mint egy motort vagy egy hátsó kerekes Mustángot stb...
Meg már az is élmény, hogy egy ilyen kocsit ki lehet próbálni.

[ Szerkesztve ]


#89309696
(őstag)

110-nél ezekben a fizikai működésük miatt jó ha van 300 lóerő. Azért azt már el lehet padlózni ész nélkül is egy 2 tonna fölötti vasedénnyel mert semmi nem fog történni, főleg a Tesla menetstabilizáló rendszerével.
Állóból se egyszerű babakocsis anyukákat ölni vele ahol még megvan az 5-700 lova, a kommersz 100 lovas villanyautókkal sokkal inkább esélyesek az ilyen kisodródások.

HussarF
A lefingottat úgy értettem, hogy ha adott cég komolyan venné amit csinál és élményt akarna adni akkor nem abba a kocsiba ültet bele. Itt érződik ki a különbség mondjuk a Ferraris esethez képest. Ha ez egy komoly cég lenne, komoly vezetési élmény átadásának szándékával akkor egy sokkal fiatalabb, fullos verdába ülhetsz bele, nem egy 5 éves P90D-be amiben még levegőt se lehet venni 60 ezerért.
Ezt a Ferraris valószínű gondolatban se merné megtenni, hogy rádszól. Persze az is lehet, hogy két óvó néni között ekkora különbség van és lehet egy második körnél egy másik óvó néni már engedne gyorsan menni. De ahhoz túl drága, hogy az ember többször menjen amíg ki nem fog egy lazább anyósülésben lévőt aki engedi meghajtani picit jobban.

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Én még mindig nem tudom mennyit megy a tehén. Pedig már csipsz is van rajta :)


tomazin
(veterán)
Blog

most úgy csinálsz, mintha ez egy szuperritka eset lenne és erre nem kell számítani, hogy valaki 150es menettempót megy a m0-n.


dugo_
(veterán)

Önmagában nem ritka, de az, hogy valaki egy publikus fórumon toporzékol, mert a navigátor nem engedte a szándékos közúti veszélyeztetést (btk.), az elég kirívó.


stickermajom
(addikt)
Blog

M0-n 140 mióta közúti veszélyeztetés?


d@vee
(őstag)
Blog

Azért túlzás pályán 140-es tempóra közúti veszélyeztetést írni.
Arra a dologra, hogy a bébicsősz nem engedte odalépni, hát ez van. Ő olyan volt, a Ferraris faszi meg más. Ne emiatt ítéld meg a dolgot, ez szimplán emberi tulajdonság. Jó, nekem is bökné a csőröm, simán lepadlóznám pályán mert hát azért próbaút hogy kicsit megtapasztaljam a kocsi erejét IS sok más mellett, de ha nem hát nem.

[ Szerkesztve ]


szipipeti
(csendes tag)

majd piedesztálra emelünk!


Gargouille
(őstag)

Mit értesz a "vezetési élményen" pontosan? Mert általában ez egy eufemizmus szokott lenni az agresszív és szabálytalan közlekedésre. Vagy te nem ilyen M.Richárdi értelembe gondoltad?


HussarF
(addikt)
Blog

Vezetési élmény, amit a gép tud adni a viselkedésével bizonyos szituációkban és reakcióival bizonyos helyzetekre. Reszponzivitás, visszacsatolások, ilyesmi.
Most ez kb. olyan kérdés, hogy mi az a jó szex? Nehéz elmagyarázni, de ha bedugod, akkor egyből rájössz.


bitpork
(veterán)
Blog

Sántít a hasonlat. A fsznak ugyanis két vége van.


HussarF
(addikt)
Blog

Akkor segíts ki, te hogy fogalmaznád meg? :)


bitpork
(veterán)
Blog

Csak annyit változtatnék rajta , hogy "nekem".
Az autózás (a használat, az ízlés stb) is nagyon szubjektív szerintem. A közlekedési szabályokon kívül mindenki mást keres benne. Te éppen a nyomatékot és a sebességet. Más a nyugalmat, és a csendet. Valakinek a homasita a minden.
Egy szó mint száz: semmi baj h élményt keresel. Talán szerencsésebb lenne zárt pályán és talán dedikáltan elrúgós szolgáltatással :) Amit nem értek hogy miért takartad ki magad a képeken?


D1Rect
(félisten)
Blog

Sajnálom, hogy nem tudtad rendesen kipróbálni.
De legalább sacc/kb tudod, hogy miről van szó.


HussarF
(addikt)
Blog

Jó tapasztalat volt egyébként. Először a Model 3 Performance-t akartam kipróbálni, csak az a honlapjuk szerint csak szeptember végétől foglalható. Valójában meg akkor sem, mert rákérdeztem, és mondta a fazon, hogy visszamondták egyelőre a rendelését (gondolom nekik sem ment most ebben az időszakban úgy a biznisz).
Az S-en azért érződött, hogy egy jó nehéz autó. Kb. olyasmi dinamikája volt (alul persze izmosabban), mint egy kimondottan nagy autónak, amiben jó nagy motor van (BMW 750Li vagy a még erősebb, drágább autók?).
Az M3P azért biztos más dinamikát mutatott volna - annak ellenére, hogy a súlya azért annak sem sportautós. De az meg nem tetszik. Összenyomták meg kicsit butították az S formáját, szerintem kicsit csúnyácska.
Igazából, nagyjából hozta a Tesla, amit vártam tőle. Különleges autó ez, de a birtoklási vágyamat nem tudta felkelteni.

[ Szerkesztve ]

üzenetek