üzenetek

hozzászólások


MasterMark
(titán)

Egy kicsit szerintem elkéstél ezzel, mivel elég komoly teljesítmény esés volt HT esetében az Intel biztonsági hibáinak javítása miatt.


bazsi83vp
(senior tag)

Szia,
nekem úgy jött le, ha a rendelkezésre álló magok száma legalább annyi, mint amennyit a motor az adott körülmények között használni tud, a HT további szálai lassulást okozhatnak.
Persze vannak kivételek, állítólag ilyen a Battlefield 4 multija, meghálálja a HT jelenlétét mindenképp.
De ezt így volt a meltdown/spectre előtt is.

Egyébként nagyon jó a cikk. :R

[ Szerkesztve ]


AxBattler
(félisten)

Szerintem már a foltozás után készült a cikk, nem?
W10 1903 volt megadva a tesztkonfignál...

Egyébként ja, Intel vonalon 6c/6t i5-öt vennék most, ha új gépet raknék össze. :K

(#4) MasterMark
Ja, így okés; már értem! :B

[ Szerkesztve ]


MasterMark
(titán)

Igen, és ez a baj. Maga a foltozás az ami lassítja a HT-t jelentősen.


bazsi83vp
(senior tag)

Mondjuk pont a gaming teljesítményt érinti a legkevésbé (vagy épp nem is érinti, szituációtól függ ), ellenben egy kiadós adatbázis kezelésnél erősen leesik a teljesítmény.

link


FingR86
(őstag)
Blog

InSpectre utility
érdemes lenne pár tesztet futtatni ennek a kapcsolgatásával is.


EQMontoya
(veterán)
Blog

Azert csak jatekokat merni picit felemas kepet mutat.
A jatekokrol eddig is tudtuk, hogy alapvetoen viszonylag keves magot, es minel nagyobb orajelet preferalnak.

Szoval ez alapjan nem irnam le a HT-t.


apatyas
(Korrektor)
Blog

Jogos, a cimben nem volt kihangsulyozva, hogy a kollega a jatekokra volt kivancsi. A szovegben amugy benne van, hogy szintetikus tesztekben nyilvan hoz amennyit hoznia kell, arra stabil megbizhato teszteredmenyek vannak (spectre stb utan).

[ Szerkesztve ]


Zicokuka
(senior tag)
Blog

Elég pocsék ez a HT így 2020-ban.


janos666
(nagyúr)
Blog

Sőt, nem az az aktuális álláspont, hogy az összes variáns ellen (beleértve, amit csak 2019-ben fedeztek fel / publikáltak) csak akkor védenek teljes körűen a firmware+kernel megoldások, ha teljesen letiltja a felhasználó a HT-t (BIOS/EFI Setup-ban)? Vagyis tömören egy i5-öt csinál az i7-ből... (Személy szerint most örülök magamnak, hogy annak idején inkább passzoltam a HT-t. :D)

[ Szerkesztve ]


F.B.I.
(veterán)
Blog

Az de 100K-ból van egy erős kis játékgép, 1080p-re (nálam), E5 2630L, 16Gb, 500Gb SSD, RX580 8Gb.

[ Szerkesztve ]


jokeph
(nagyúr)

Jó kis teszt lett ! :K :C

Esetleg, ha javasolhatnék még 3 népszerű e-sport címet hozzádobni ehhez a szép tesztcsokorhoz.
1. PUGB
2. CS:GO
3. StarCraft 2 Multiplayer

:U :U :U


kolopele
(nagyúr)

Én futtattam, és a 9900k esetében pl. az AC Odyssey - nél 2 fps volt az eltérés, a Shadow Of The Tomb Raider esetében meg egy egész. Butaság az, hogy lassítja, ez akár mérési pontatlanságnak is betudható. Hétköznapi usernek még a foltozásokat sem kell feltennie, de mindegy, azt csinál mindenki amit akar, és úgy sározza az Intelt ahogy akarja.

[ Szerkesztve ]


MasterMark
(titán)

Ki sározta?

Amúgy a windows kötelezően felrakja, nincs választás.


kolopele
(nagyúr)

Ki lehet kapcsolni akár az InSpectre - vel, akár a parancssorban. Speciel én kikapcsoltam 4K mellett a HT - t, mert a 8 mag egyelőre bőven elég, de még jól jöhet később az a plusz 8 szál, és akkor csak engedélyezni kell.

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

Nem kell kikapcsolni, főleg nem akkor ha mondjuk egy 4/8 - as prociról van szó. Akár be van kapcsolva a "védelem", akár nincs, sokkal hatékonyabb mintha csak 4 mag dolgozna, és senkitől nem fogják ellopni a steam fiókjának a jelszavát :) Túl van ez lihegve. Olyat is olvastam már fórumokon, hogy valakinek a HT miatt tűnt el több százezer forintja a bankszámlájáról, mert a 6600k - n nem kapcsolta ki...........Egy eleve I5 - ös procin...... No comment.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Jó teszt, különösen örültem, hogy Xeon alapú a rendszer, mert egyre több van már otthoni környezetben is az ár/érték aránya miatt. Nekem Z640 van (24/48mag), munkára is használom, ezért nincs kikapcsolva a HT.

[ Szerkesztve ]


Puma K
(veterán)
Blog

"Utólag visszanézve tök érdekes, hogy már akkor is 3 GHz körüli processzorok léteztek, és a teljesítmény növelését akkor még főként az órajel növelésével képzelték el. Az órajel azóta sem kúszott igazán magasabbra..."

2008-ban az Intel E8000 szériás procik megfutották a 4000 MHz-cet és felette is. A nálam lévő példány ami egy E8400 volt az 4200MHz-cen is használható volt, de batch szám alapján 4700 MHz-cet is vitte, de ahhoz már nem volt rendes hűtésem és türelmem, hogy kiteszteljem.

2009-ben az Intel i7-860 és 920 procik 4000 MHz és akár felette is szaladtak meg a többi is ami ebbe a generációba tartoztak.

Az Intel i7-2600K közül nem egy vitte az 5000 MHz-cet.

Az Intel i7-3770K is szaladt vígan 5000 MHz-cen vagy ekörül, de ezek közül a jobb hőátadás érdekében skalpolni kellett.

Az Intel i7-4770K már gyengébb történet volt és ezek 4500 MHz körül pörögtek, de a frissített verziója az i7-4790K közül szintén nem egy szaladt 5000 MHz-cen.

Az Intel i7-6700K és 7700K is megfutották ezeket az órajeleket, de mint ahogy a 4790K-t úgy itt is kellett skalpolni a procikat és újrakenni valami jobb hővezető anyaggal a szilícium és a hőelosztó kupak között.

Az Intel i5-8600K és i7-8700K procik is futottak 5000 Mhz-cen vagy felette.

A nálam lévő 9900K fixált órajelen és feszültségen jár 5100 MHz@1,275v-on. Ha tudnám stabilizálni akkor 5400 MHz-cet is megfutja és akár úgy is tudnám használni, de az a 6% plusz inkább benne marad és alacsonyabb feszültségen használom.

A nagy lassulásból nem tapasztaltam semmit... inkább grafikusmotor függő melyik és hogyan tudja használni a 4-nél több feldolgozószálat, de igazán manapság az online-multiplayer címek profitálnak a több
magos és több szálas procikból.

A 4790K-nál sem tapasztaltam lassulást, amit 4 egész évig használtam és egyedül a VGA kártyákat kellett cserélgetnem mellette:

GTX 760 --> GTX 1070 --> GTX 1050 Ti --> GTX 1080 Ti

A most meglévő alaplapon a BIOS a legfrissebb... a Windows 10 frissíti magát... a 8mag/16szálas porcim a fórumon lévő AMD 8magos/16szálas procikat szintetikus tesztekben és játékokban is egyaránt lenyomja.... ha akkora lassulás lenne mint ami itt a proamd.hu-n be van harangozva már egy pár éve... akkor nem így kéne lennie...

De független tesztelők-videósok méréseinél sem ez látszik, hogy gond lenne...

Tavaly úgy voltam még év elején hogy CPU csere lesz, mert a 4700 MHz-cen használt akkor már lassan 4 egész éve meglévő 4790K leszolgálta az idejét... később az év közepén megépítettem a vízhűtést, hogy bármi is jön majd a 4790K helyére annak ne legyen gondja a hűtéssel.

Vártam a Ryzen 3000 szériát és vártam, hogy az Intel árazás szempontjából mit lép 9700K és 9900K fronton.

Úgy voltam, hogy az akkor meglévő 4mag/8szálról duplázva érdemes váltanom, így 8mag/16szál az ami nekem kelleni fog, de egy 8mag/8szál sem lenne rossz.

Az új AMD szériában ezeket a procikat néztem, hogy érdemes lenne rá váltani:

3700X / 3800X / 3900X / 3950X

Viszont úgy tűnt a korai tesztekből és a felhasználók visszajelzéseiből, hogy ez még egy toldozás-foltozás alatt lévő platform és kb december környékére lesz kiforrott.

Ha már esetleges kezdeti béta tesztelő leszek AMD Ryzen 3000-rel a gépben, akkor kellene valami jó X570 chipsetes alaplap.

Elvárások az alaplappal szemben:

- Asus gyártmány
- kellő erősségű és kialakítású VRM
- 2 karakteres hibajelző
- kettő M.2 foglalat
- új állapotú
- boltból és rendes kisker garanciával

Ezt, a fenti kritériumot szeptember elején X570-ből ~140.000 Ft-ért mérték. Ugyan ez X470-tel 100.000 Ft és ettől többe került.

Intel oldalon nézelődve ugyan "csak" Z370 chipsettel, de ugyan ez ~67.000 Ft-ért elérhető volt.

A fenti árakat látva adta magát a helyzet és így lett egy fórumtárs által kitesztelt, használt, garanciás és dobozos Intel i9-9900K (szeptemberben egy új Ryzen 3800X árában) + Asus Maximus X Hero alaplap ami magabiztosan a legerősebb 8mag/16szálas proci jelenleg. Ennek is jó lenne kitartania 4 évig...

[ Módosította: Barthezz2 ]


Joshi
(titán)

"Gyakorló gépészmérnökként a problémát továbbra is egy átlagos felhasználó szemszögéből közelítem meg, a józan paraszti ész által vezérelve."
Ha meg van a "józan paraszti ész" fogalma, akkor tudnod kellene, hogy ahhoz aztán nem kell diploma, de még 8 általános sem. Szóval nem tudom miért hangsúlyoztad ki a gépészmérnökidet. ;] :B


janos666
(nagyúr)
Blog

Én arra gondoltam, hogy elvileg mit kéne egyesek szerint. Aztán persze mindenki cselekedhet saját belátása szerint...


bobalazs
(nagyúr)
Blog

Ht nélkül egy 6700K nem sokat ér szvsz, htvel meg még jól elboldogul azoknál a bizonyos játékoknál. Ebből kiindulva, van értelme a HTnek.

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

Amíg a gyerekeimnek 6700 - as procik voltak, kipróbáltam a HT kikapcsolását, és a legtöbb esetben rosszabb lett az eredmény, volt játék ahol nem is kicsit. Most a 8500 - asokkal már más a helyzet, ami biztos, hogy a 4 mag már sokszor kevés. Ez a 2016 - os videó is jól mutatta már mindezt:
[link]


janos666
(nagyúr)
Blog

Akkor harmadjára is: bizonyos szakemberek szerint biztonsági szempontokból szükség van a HT teljes letiltására (legalább is azokon a CPU-kon, amikben nincs még hardware szinten kiküszöbölve a kérdéses bug - azt hiszem ilyen már a Cascade Lake Xeon is).
Nem azt firtattam, hogy van-e haszna a HT-nek, vagy nincs, mert azt már amúgy is hozzáfűzték előttem mások, hogy a kvázi-kötelező (alapértelmezésben aktív) biztonsági foltok (firmware+OS) mellett már jelentősen kevesebbet ér a HT, mint azok nélkül (persze saját felelősségre minimális tudással is letilthatóak ezek a védelmek, ha valaki úgy ítéli meg, hogy neki fontosabb a teljesítmény, és gyakorlatilag nem érintik a biztonsági kockázatok).

Személy szerint nálam is kezd kevés lenni a 6 mag 120Hz-re (most mindegy, hogy van 40-120 G-Sync, attól még szeretném, ha a 117-es limitre nyaldosna, mert a VRR-on belül is minél több, annál jobb) néhány játékban, de ennek ellenére is úgy gondolom, hogy jobb választás volt annak idején az i5-8600K, mint az i7-8700K, főleg a fentiek fényében (én nem tiltom le a spectre/meltdown patch-eket, így most már még kevesebbet érne a HT). Akkor jelentősen olcsóbb volt, előbb-utóbb pedig úgyis cserélni kell majd (és most már vehetek majd akkor praktikusan olyat is, amiben kevesebb az ismert biztonsági rés, ami lassító patch-eket aktivál).

[ Szerkesztve ]


bobalazs
(nagyúr)
Blog

Bocs, új hsz.nek szántam, nem kétségbe vonni akartam a biztonsági kockázatokat.
Más:
Aki játékra használja a gépét szerintem ne a biztonsággal foglalkozzon, hanem a minél jobb játékbeli teljesítményre.


kolopele
(nagyúr)

"fontosabb a teljesítmény, és gyakorlatilag nem érintik a biztonsági kockázatok"
Eleve így kell kialakítani egy csak játékra szánt gépet. Minden megoldható. Ellenben azt nem mondanám, hogy a foltozások annyira visszafognák a procikat játékokban, az általam vázolt 2 fps különbség minden, csak nem tragikus. Közben megnéztem még két címet gyorsan, a Metro Exodust és az AC Odysseyt, ismét sikerült eljutnom 3 fps különbségig úgy, hogy be és ki volt kapcsolva a védelem.

[ Szerkesztve ]


MasterMark
(titán)

Szerencsére játéknál ugyanúgy minimális a javítás teljesítmény csökkentése, mint ahogy a HT ki-be kapcsolgatása. Hiszen mindkettő ugyanazt a részt érinti a prociban.

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

Így van, legfeljebb kell egy olyan gép is ami nem játékra van használva, és akkor azon is megoldható minden egy I5 - ös procival, ehhez tökéletes egy üzleti laptop is. A játékok is megvásárolhatók azon, majd a játékos gépben kell beaktiválni.
MasterMark: Ezt úgy akarod érteni, hogy a HT kikapcsolása egyenlő a javítások miatti teljesítmény csökkenéssel? Mert ez nem igaz. A HT kikapcsolása lényegesen rosszabb eredményt produkál sok játék esetében.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

"Aki játékra használja a gépét szerintem ne a biztonsággal foglalkozzon, hanem a minél jobb játékbeli teljesítményre."

Nem csak játéknál! Én a munkára használt gépemen sem kapcsolom ki, sőt,. W7-et használok -és nem tettem fel alá a vonatkozó javítást-, hogy még az se okozzon gondot. Eredeti képességeivel megy a rendszer. Mivel renderelek és grafikázok, ott már sokat számít!
Megoldás: Nem lóg a gép a neten...arra van másik gép. Problem solved.


#00137984
(őstag)
Blog

Az i5 4690K procit ezért cseréltem az i7 4790K-ra, mert nekem játékra a több feldolgozószálra szükségem volt. GTX 1070 Ti videókártya teljesitményét és a monitoron a @100 Hz játékélményemet a procinak szintén ki kellett szolgálni. Crysis 1-3 és némelyik singleplayer lövöldés játék szereti a magas órajeleket és a 4 CPU magon felül is van értelme a több szálnak, mert olyan 6 fizikai magot képesek hasznositani napjainkban.

Az i7 4790K proci esetében a Multi Thread Ratio: 5.24... Vagyis érdemes bekapcsolva hagynom. :)

Vulkan és a DX12 játékok ettől több magot is tudnak használni, de ezek létjogosultsága a játékélményre egy más kérdés...

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

A Vulkan jó, lásd DOOM, a DX12 viszont egy rakás ............szóval még mindig gyerekcipőben jár.

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Másik nézőpontból:
FPS limit és V-sync nélkül játszottam hosszú évekig, 200-300FPS-es tartományban 60Hz-es monitron.
CPU limit esetén képes volt akár 20-30%-al több FPS-t hozni a HT, kb.: ennyi is volt az összes érdeme.
De a játszhatóságnak nem tett igazán jót, mert a kép törés onnantól teljesen egyenletlenül oszlott el a képernyőn, ami miatt sokkal alacsonyabbnak érződött az FPS mint amit a számláló mutatott. Ezen kívül idegesítő volt, hogy karakterek mozgása, tűz animációk akadoznak.

HPET-el ezek az időzítési problémák teljesen nullázhatók, csak ugye intelen nem működik rendeltetés szerűen a kommunikáció a timer(PCH) és a CPU között, ha be van terhelve a DMI interface, Így inkább a HT-t kapcsoltam ki, majd éveken keresztül nem pazaroltam a pénzt HT-s processzorra.

Ryzenen meg lehet tenni, hogy a csipszet ne csináljon mást, csak a HPET kódokat küldje/fogadja és minden más hardver a CPU-ba legyen bekötve. Van lehetőség teljesen szaggatás mentesen játszani 200-300FPS-el.

Remélem picit árnyaltam a képet.


kolopele
(nagyúr)

60 HZ - es monitoron te nem fogsz 60 képkockánál többet látni, akkor sem ha hagyod szenvedni a kártyát teljesen feleslegesen. Az a 200 fps akkor is csak 60 marad.


MasterMark
(titán)

Te nem fogsz többet látni, de a játékban gyorsabban megtörténik amit csinálsz.


janos666
(nagyúr)
Blog

Egy másik nézőpontból, ha VRR-al a max freki alá pár fps-el limitálsz, akkor minden képkockát látsz is, ami elkészül, minimális késéssel (sync nélkül is csak a képtörés kedvezőbbik oldalán lesz alacsonyabb a mért lag, a GSync/FreeSync csak addig várakozik, míg végez a teljes képkocka és frissíthető a kijelző csíkozás nélkül [link] ), képtörés és judder nélkül (hozzá lesz szinkronizálva a kijelző a frametime-hoz, míg befér a min/max időablakba), ráadásul lesz esélyed, hogy se a CPU, se a GPU ne legyen ~100%-ra terhelve, ami önmagában jellemzően növeli a késést és rontja a folytonosságot (hullámzóbb lesz a frametime).

A TSC pedig magasabb frekvencián jár, illetve kisebb késéssel és "olcsóbban" érhető el, mint a HPET, mert a CPU-ban van.
A friss Win10 most valami új szintetikus órát használ, amivel 10 MHz-et mondd a QueryPerformanceFrequecy.

Ez pl. egy SkyLake Pentium C232 PCH-val:
hpet0: 8 comparators, 64-bit 24.000000 MHz counter
tsc: Refined TSC clocksource calibration: 3311.999 MHz

[ Szerkesztve ]


#00137984
(őstag)
Blog

A legjobb változat erre, ha a monitor @100-144Hz képfrissitésre képes és ezt a PC hardverek is képesek kihajtani. Ezt még az egér tudása (1000Hz és a jól kiválasztott dpi érték) még tovább tudja fokozni... :)

[ Szerkesztve ]


MasterMark
(titán)

Persze, de ettől még ugyanolyan béna marad az ember a játékban... :DDD


ghorinka86
(csendes tag)

Ez jóóó! :D


st3v3np3t3r
(veterán)
Blog

Ekkora teljesítményű gépnél már felesleges a HT, de mondjuk egy régebbi gépnél már sokat számít az a kb.+20%-kal több teljesítmény(2-4magos gépeknél, mint ahogy az látható is az utolsó oldalon, hogy 2 magos üzemben sokat javít,4magosnál meg éppen csak)

[ Szerkesztve ]


Dilikutya
(félisten)

Még csak az első oldalt volt időm elolvasni, de a pacsi jár azért, hogy végre valaki kimondta, faszság a wattokon lovagolni évi pár ezres miatt, ami havi szinten abszolút nem tétel. Mellesleg a komoly hardvernek terhelés (meg tuning) alatt ugyanúgy tisztes fogyasztása van. Szép dolog az üresjárati pár watt, de többszázezres gépet nem üresjáratra vesz az ember. Le kell tenni a cigit, ha zavar a gép fogyasztása. :)


EQMontoya
(veterán)
Blog

Az a szeria nagyon baba lett, nalam Z620 ketyeg 16/32 konfiggal (2650v2), en is nagyon szeretem. Halk, minosegi tap, jol tervezett hutes...


Urby66
(aktív tag)
Blog

Pár dologra reagálnék:
MasterMark: A cikk egy átlagos játékos szemszögéből vizsgál, akiről feltételezhető, hogy nem érdekli mi történik a háttérben. Csak telepít, frissít és játszik. :)) Egyébként igazad van, érdemes lenne megvizsgálni a sebezhetőségek előtti BIOS és Windows verziók mellett mennyit változnak az értékek. Ezzel azért nem akartam foglalkozni, mert én úgy olvastam az igazán jelentős különbségek pont a HT intenzív esetekben (pl. adatbázis kezelés) figyelhetők meg. Játékok alatt a hatás kevésbé mérhető.

EQMontoya:Ha végigolvasod a cikket látható, hogy pont nem írtam le a HT-t, ráadásul én bekapcsolva is hagytam. A cikk csak a játékok alatt mérhető FPS-t vizsgálja, semmi mást nem vesz figyelme. Ahogy írom is a jól párhuzamosítható feladatok (tömörítés, töltési idők...) során egyértelmű a HT előnye.

jokeph:Köszönöm az elismerést. Mivel nem multizok ezért a PUBG és a CS teljesen hiányzik az életemből. A StarCraft 2 érdekesebb lehet, mivel a sok útkeresés és az MI inkább processzort eszik. Ráadásul nem friss cím, érdekes lenne látni mit tud kezdeni ennyi maggal.

Vesa:Tulajdonképp véletlenül kötöttem ki a rendszer mellett ami videokártya nélkül 50K-ba került csak. Ráadásul még volt rá majd egy év garancia is. :DDD
Szeretem, mert strapabíró, jó összerakott gép, csak a ház kialakítása még a "régi" iskolát követi ez miatt nem tud olyan csendes lenni mint szeretném, ha jól át akarom szellőztetni. A processzorok elég olcsók hozzá, de sajnos az alaplapok árai még mindig 30K körül vannak.

Joshi: A gépész dolgot nem azért hangsúlyoztam ki, hogy lássátok nekem ilyen is van. :W Egyszerűen arra akartam utalni hogy egy informatikai problémát nem szakmabeliként fogok megközelíteni. Egy informatikai területen mozgó kollégának talán suta, és logikátlan lehet a cikk végén tett megállapításom, a gondolatmenet ahogy az eredményeket értékelem. Erre próbáltam utalni azzal, hogy hangsúlyoztam nincs semmiféle informatikai képzettségem.

Dilikutya:Köszi! Kicsit én is unom már, hogy mindenki a fogyasztásról papol. Ok, van ahol van értelme, de ahogyan írom is a számítógépes játék, a szórakozás szerintem nem az a terület.
Ok, ez kicsit off, és szerintem a téma maga megérne egy teljes vitaindító cikket főleg a mostani klímaváltozás központú világban.

EQMontoya: Nekem annyira nem tűnt halknak. A táp például az őrületbe kergetett mert kb. minden ötödik indítás után hangosan felzúgott pár másodpercre. Mivel jelentős melegedést nem tapasztaltam ezért kicseréltem egy kisebb teljesítményűre így béke van és továbbra sem melegszik.

[ Szerkesztve ]


BiP
(nagyúr)

Érdekes a téma. Mondjuk kíváncsi lennék, milyen eredményt hozna egy újabb generációs proci (a cikkbéli Xeon az elvileg Ivy Bridge alapú) esetében, bár többen is írják, hogy játéknál a foltozások kevésbé vannak hatással. Ill. biztos befolyásolta az eredményt az is, hogy ez alapból egy 6 magos proci. Tuti más jönne ki, ha egy 4/8-as procival tesztelnénk. (akár régebbi 3770k, akár "újabb" 7700k) Ott jó esetben többet rá tud segíteni a HT a 4 magra, míg 6-nál több szálat már nem használnak ki jól a játékok. Ott már inkább hátrány lehet, ha nem egy teljes mag kapja meg az adott szálat, hanem csak kevesebb feldolgozóval rendelkező "HT-s mag".

És amire leginkább kíváncsi lennék, hogy milyen eredményt hozna egy Ryzen teszt. Állítólag ott az SMT jobb hatásfokú, mint az inteles HT.

[ Szerkesztve ]


EQMontoya
(veterán)
Blog

Egy ideje a spajzban ketyeg egy Microserver tarsasagaban, de volt napokig a szoba lakoja, es nalam akkor sem csinalt ilyet, mikor forditottam rajta 16 szalon.


Puma K
(veterán)
Blog

A nagy átlagtól magasabb képfrissítésre (60-75Hz felett) képes monitor mellett ha van hardver ami tudja is tartani és-vagy a grafika úgy van beállítva, hogy mindenképpen meglegyen az átlag és a minimum se szakadjon be adott helyzetekben akkor az úgynevezett "bénákból" is lehet ügyesebb játékos, mivel nem csak hogy a mozgást látja folyamatosabbnak és így jobban tudja követni a célpont mozgását közel s távol egyaránt.

De még a megjelenített kép is hamarabb jelenik meg a képernyőn ami megint csak előny.

2014-től kezdve egy 60Hz-ces 32"-os, 1920x1080 felbontású IPS paneles LG tévét használtam játékra.
Hiába volt meg a stabil 60 FPS és a minimum 52-54 körül alakult, de a magasabb késleltetés ami az FPS-ből adódott és a képernyő késleltetése összeadva olyan lagot produkált ami miatt nem ritkán láttam-tapasztaltam azt, hogy az 1 lövéssel ölni képes ellenségek játszanak velem... és a karakterem adott részeit lövik meg majd csak a végén lőnek fejbe... az ilyen játszadozókról általában az adott játékban elért rangjuk is árulkodott...

2018-ban lecseréltem a tévét egy 165Hz-ces, 32"-os, 2560x1440 felbontású kalibrált VA paneles LG monitorra és ezt megtámogattam egy erősebb VGA-val és máris jobbak lettek az esélyeim.

Emlékszem anno mikor CRT monitoron játszottam a haverokkal, akikkel volt egy 5-6 fős Half Life 2 Deathmatch klánunk akkor jól ment a játék. Majd később lecseréltem az addigi 75Hz-ces, síkképernyős 19"-os, 1600x1200 felbontású monitoromat egy Acer X223w LCD megjelenítőre... akkor visszalépés volt és már nem tudtam úgy játszani mint addig... aztán szépen lassan mindenki cserélte a képcsöves kijelzőjét egy vékonyabb LCD-re ami által végül a klán is megszűnt, de a barátság megmaradt :))

HL2DM Relentless Raw clan movie [reupload] - videó

UNITED - A Community Half-Life 2: Deathmatch Fragmovie by DSoul. - videó

HL2DM | No Fear (Part 1 of 2) - videó

HL2DM | Fragclip by gavvvr #1 - videó

A több évig tartó HL2DM-ezés után csak nevetek a PUBG és Fortnite játékokon :)


SityiSXT
(őstag)

Érdekes lehetne még azt megvizsgálni (akár csak a két szélsőséges játékkal), hogy hogy alakulnak ezek az eredmények 3 mag 6 szál és 6 mag 6 szál esetben - tehát ugyanannyi szál, de HT on és off esetében. Nyilván a 6 "igazi" mag gyorsabb lesz - na de mennyivel?


Urby66
(aktív tag)
Blog

Erre én is gondoltam, de már így is annyi mérést végeztem, hogy őszintén a pokolba kívántam az egészet.
A teljes tesztet 96 mérés eredményeinek alapján írtam. Persze ennél jóval többet végeztem el, mivel volt, hogy nem rögzítettem, próbálkoztam, újramértem. A legtöbb játéknál nem volt beépített benchmark ezért ott kézzel kellett végigmenni, ugyanazon a szakaszon minimum hat alkalommal. Ahol volt beépített benchmark ott "csak" ülni kellett előtte és indítani, leállítani az afterburner mérést. És persze ez után még mindent táblázatba foglalni grafikonokat készíteni. Agyrém.... :(


nullpoint
(senior tag)

HL2 volt az első multi amit online játszottam. Imádtam, aztán a következő online multi a Cod4 volt. Emlékszem milyen lassúnak tűnt az egész a HL2-höz képest. :D


GreatL
(őstag)

Ezért vettem teljes nyugalommal a HT-mentes 9700K-t... ahol nyolc mag nem elég ott a HT-vel duplázott változat sem csinál csodát játékoknál.


kolopele
(nagyúr)

Az lehet, de nekem nincs arra szükségem hogy egy Metro esetében pl. minden gyorsabb legyen. Amúgy is örülök ha 4k - n ki tudom csikarni azt a 60 - at :) A HT egyetlen valós hátránya annyi, hogy az alaplapok életét lerövidítheti, legalábbis egy "szaki" ezt mondta pár napja, főleg ha húzva is van.


Urby66
(aktív tag)
Blog

A 4K gaming kapcsán:
Én most "kényszerből" ideiglenesen egy 55-ös 4K tévén játszom és sajnos nem tudok 1 méternél távolabb ülni tőle. :W Igen, ez csak az én szubjektív véleményem, de azt mondom, hogy 1080p felett FPS játékban nem látok különbséget még ilyen köezről nézve sem. Azaz igen, mert 4K-nál kisebb felbontás alatt megvan a 80-120 FPS. ;]
Ok, mondjuk a Frospunk azért észrevehetően jobb 4K felbontásban de ott ugye elég statikus a kép és nekem elég az a 40-50 képkocka másodpercenként.

Az élettartamról:
Készültem egy cikkel amiben az órajelek emelésének hatását mérem. Egyenlőre ebből nem lett semmi de bemásolom ide az élettartamról szóló részt. Általánosságban én azt gondolom, hogy a jól méretezett tápellátás, hűtés esetén nem szabadna, hogy észrevehetően csökkentse a HT használata az alaplap élettartamát. Persze a tuning már kicsit árnyalja a képet. Szóval a cikkrészlet:

"Elsőként nézzük meg mi a véleménye az Intel-nek a Xeon processzorok tuningolásáról. Az általuk kiadott whitepaper-ből idézek: “ Professzionális feladatokhoz, mérnöki, pénzügyi, vagy érzékeny adatok feldolgozása esetén a tuningolás következményei katasztrófálisak lehetnek.” A következmények háromféleképpen jelentkezhetnek az Intel szerint: Előfordulhat garanciavesztés, hardverhiba illetve számolni kell a degradációval. Nézzük ezeket sorjában:
Garanciavesztés: erről szerintem nem is érdemes többet beszélni. Használt piacról dolgozunk több mint 6 éves technikával.
Hardverhiba: Azzal riogatnak, hogy a magasabb feszültség illetve működési frekvencia okozta károk miatt a gépünk el sem indul majd. Persze, ez egy valós veszély, de ha nem először csináljuk illetve nem rögtön ezer voltot és 6 GHz-et állítunk be nem lesz baj.
Degradáció: Ez érdekes kérdés. Jellemzően minden egyes processzor degradálódik a működése során. Ezzel a gyártó számol is és olyan módon alakítja ki a processzor belső felépítését, hogy ez a folyamat jelentősen hosszabb legyen mint a processzor tervezett életciklusa. A megemelt feszültség és magasabb működési frekvencia gyorsítja ezt a folyamatot."

[ Szerkesztve ]

üzenetek