üzenetek

hozzászólások


Rick4
(nagyúr)

Az jó, hogy a 15-ös Mustangra 400K a TÜV papír, mert ugye az egy 10+M-s kocsi, csak ne felejtsd el, hogy ez a vizsgálat díja, emellett ott vannak még az első- hátsó lámpák, nincs a biztonsági övekben, oldalüvegekben sem e jelzés, szóval van ott még mire költeni, de mindez 2-2.5 millióból megáll, ami nem egy súlyos tétel egy 10M fölötti autónál. Nade pont ezért nem hozunk 2-3-4-5M-s autókat, kizárólag ha ennyi SÉRÜLTEN. És ugye előbbi kitétel fontos és el nem választható része, hogy minimum euro6-os autó lehet, euro5-öst már nem tudsz forgalomba helyezni itthon.

bacsis:
az üvegekből sok minden kiderül, mérd meg a bal első sárvédőn a rétegvastagságot, nézd meg, cserélt-e az első lökös, de hogy csak befoltozták-e a műszerfalat, és most nincsenek benne légzsákok, mint egy dupla ekkora értékű autónál szokás, vagy becsülettel beleraktak mindent egy piaci áron 4M-s kocsiba, hogy bukhassanak jó nagyot, azt azért derítsd ki.


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Ritka precedens. Nagyon pariban van a Toyota Camry V6 os Amcsi verzsönnel, ami hibrid ugye.

Szerinem kiváló választás volt!

Gratulálok hozzá és nagyon sok egészséget!!!


Lenry
(nagyúr)
Blog

minimum euro6-os autó lehet, euro5-öst már nem tudsz forgalomba helyezni itthon.

ha már így szóba került: tök laikus kérdés, de mi volna, ha mondjuk vennék valami klasszik 60-as, 70-es évekbeli amerikai tepsit? azt nem tudnám forgalomba helyeztetni vagy az X évnél öregebbekre más szabályok vonatkoznak? (tegyük fel, hogy nem akarnám OT-ztatni)


Elf
(tag)

A gyerekek melyikkel akarnak inkább utazni? Swift mindörökké? :)


szabonagyur
(félisten)
Blog

Az autot tamogatni is kell itthon, nem csak annyibol all, hogy lehet rendelni 1-1 db-t. Pluszban annyi valtozas van egy EU-nem EU modell kozott, hogy megfelelo minimum db szam kell ahhoz, hogy megerje a gyartast elinditani.

Sajnos leteznek butitott verziok, mert van piac ahova minek 1-1 biztonsagi berendezes pl.

[ Szerkesztve ]


Rick4
(nagyúr)

Csak euro6, vagy 30 évnél öregebb OT.
De az euro 6 alattival is annyi a helyzet, hogy nem csak hogy nem lehet, hanem nincs is értelme, azok a kategóriájú autók itthon, vagy az eu-n belül se nagy pénzért vannak fent, ergo nem érdemes a bolygó másik feléről látatlanban megvenni, átutaztatni őket, mindezért pedig az itthoni árukat ismét kifizetni, eu-n belül kell keresni egy ugyanolyat, olcsóbban megússza az ember.
De az Ot-t is kevesen szeretik, mindenre kiterjedően megy a vizsgáztatás, tényleg az utolsó csavarig eredetinek kell lennie, ami mostanság nem olcsó móka, még egy régi merci- porsche esetében sem, és nem csak km megkötés van, de tulajdonosváltásnál ismét kell egy vizsga. Több ügyfelem van, aki ezt így látja, van, aki a 70-es C3-as Corvette-t is sima magyar papírokkal használ, és esze ágában sincs OT-re menni. De természetesen kintről származó autó esetén pl regadó megspórolható Ot esetén, szóval egy része a költségeknek mehet az állapot feljavítására. Ahogy lenni szokott, minden eset egyedi.

[ Szerkesztve ]


Donki Hóte
(veterán)

Sokáig kacérkodtam egy Hyundai Elantra vásárlásával, de csak egyféle benzines és egyféle dízel motorral lehetett kapni, amik pont nem jöttek be nekem.

Fura, hogy pl. az i30 sokféle motorral megvehető volt, addig az Elantrához nem volt választási lehetőség, így végül nem vettem Elantrát, pedig tetszett volna :(


BiP
(nagyúr)

Pont ma reggel láttam egy Elantrát a Lidl parkolóban, egyből eszembe jutott a topic :)


Zolik
(senior tag)

Ezt aláírom. De ez legyen a vevő gondja. Itt arra gondoltam, hogy pl a Hyundai legyárt x darabot abból a modellből amit amcsi piacra visznek. Mi tartja vissza őket, hogy felvegyenek rendelést x+50 db-ra ami olyan vevőkhöz megy EU-ba akik kifizetik az import felárat? Ha meg baja van a kocsinak akkor a vevő vállalja a hosszadalmasabb és drágább szervizt.
Ha külföldön veszel kocsit és valahogy haza hozatod akkor van valami honosítási procedúra amit jó pénzért megcsinálnak neked az adott márkakereskedésben.
Mint írtam nekem a Kia K5 nagy fájdalom, hogy nem lehet itt kapni mert brutál jól néz ki és kint még valami díjat is kapott.


Rick4
(nagyúr)

Az tartja vissza őket, hogy az amerikai autók egész más rendszer szerint épülnek fel, pláne érvényes ez a passzív biztonsági eszközökre, biztonsági övre, lámpákra, elektronikára, mondok egy rém egyszerű dolgot, még a távirányító frekvenciája sem ugyanaz, de pláne mások az elvárások egy belső teret illetően, az a Hyundai, ami itthon puha műszerfallal kapható, odakint kemény kopogóssal, mert azt akár 5$-ral olcsóbban lehet gyártani darabonként, odakint jó a gyenge fék, tehát több verzió esetén oda jó a sima egydugattyús nyereg, kisméretű tárcsa, Európában azokkal nem eladható egy autó, szóval azon is reszelni kell, stb stb stb. Amennyiben egy autógyártó szeretné az amerikába gyártott modelljét európába hozni, meg kell szereznie az európai típusbizonyítványt, fel kell szerelnie eu kompatibilis világításrendszerrel, majd be kell vezetnie a piacra reklámmal, biztosítania kell 10 évig a stabil alkatrészellátást, ki kell képeznie a márkaszervizben a szerelőket erre a típusra, illetve biztosítania kell a szerviznek a megfelelő eszközöket, ami érted gondolom, hogy nem két fillér. Na ezért nem kerül ide minden, pláne nem 50db-os nagységrendben nem.
Még egy 5000db-os készletet se lehet nullásra kihozni, szóval egyszerűen nincs benne üzlet. És ha nincs benne üzlet, kevés gyár van, aki a részvényesek ellen akar dolgozni, és ellocsolni ilyen mókára a pénzt. De te magadnak akkor és onnan hozol autót, amilyet akarsz, néhány kitételnek kell megfelelni, és mehet a forgalomba.

Egy egyszerű példa, 2008-as Lexus LS600h, egy ügyfélnek kellett volna mind a 8 db első lengőkar, mert hogy jó is meg szép is, de azért ez egy Lexus, attól lesz csak jó kocsi, hogy pár évesen már rengeteget költesz rá, nem sok alkatrész, de azok borzalmas áron mennek. A kocsi kb 6M-t ért, a 8 db lengőkar új gyáriban 3.5M lett volna. Tudtam volna az usa változatot hozni 1.5M-ból, viszont annak ellenére, hogy ezeket csak Japánban gyártják, az usa változat kizárólag RWD, azaz hátsókerekes, az eu-s és ázsiai változat csak AWD, azaz összkerekes. Nincs átjárás, a felső lengőkarok nem egyformák, és ez nem egyedi, egy eu-s Mustang, Camaro első lököse, külső tükrei sem egyeznek meg az amerikai változattal, az emissziós normák miatt az ugyanolyan motorok más teljesítményértékeket tudnak a szalonból kijövet is.

De pont ez van egyszerű dolgokkal, mint egy mobiltelefon, egy gyártó ugyanazon modellje az euban más frekiket tud, mint az amerikai változat, meg még lehetne 100 meg 1000 példát találni.

[ Szerkesztve ]


BiP
(nagyúr)

Tényleg gyönyörű.
Most olvasom, hogy azért nem lesz Európában forgalmazva, mert itt a SUVok mennek, és a KIA úgy ítélte, hogy egy sedannak nincs akkora piaca, nem éri meg.
Kár érte. Esetleg lehet próbálkozni még a korábbi Optima modellekkel.
Vagy még az EV6, ami pár vonalában hasonlít, de hát az mégiscsak más autó, más kategória.

#70 Rick4 : na igen. Jópár éve, amikor akartam magamnak telefont venni. Az igényeimnek 1 db telefon felelt meg maradéktalanul. Amit csak japánban forgalmaznak. Puff neki. Úgyhogy kompromisszumot kellett hozni, és választani egy olyat, amit európában is forgalmaznak.

[ Szerkesztve ]


szabonagyur
(félisten)
Blog

Ez max elméletben működik jól, hogy majd a vevő fizeti stb.

A vevő az első mindenhol, nem érné meg nekik egy esetleges per stb.


Zolik
(senior tag)

Igen, ezeket értem és tisztában vagyok vele. De pl egyre több Dodge RAM-ot látok, amit nyilván úgy hajóztattak át és állítottak forgalomba. Ha ennyire eltérő akkor ezeket hogy lehet behozatni/levizsgáztatni? Vagy ha ezt a vevő hozza be az okés, le lehet vizsgáztatni, de ha a gyártó közvetlen akkor már 5000 féle EU szabványnak kell megfelelnie? Ez nem tiszta nekem.

Amit írsz egy 2008as autó. Azóta eltelt 14 év. Azt gondolnám hogy 2022-re eljutottunk odáig hogy szabványosítás és egy EU-s Hyundai KONA vagy TUCSON az Amcsi változathoz képest max az extrákban tér el, de az alapfelszereltség 90%-ban ugyan az.
Kint (USA) ültem Toyota Yarisba és dettó ugyan úgy nézett ki mint amikből itthon van ezer szám.


Rick4
(nagyúr)

Két dologról beszélünk, az egyik, hogy a gyártó egy usa modellt áthoz a hajón, és forgalomba helyezi őket mindenféle megfelelőségi tanúsítvány és átalakítás után, a másik, hogy valaki áthajóztatja magának, és megcsinál ő mindent. Mivel az amerikai autók az utakon a mai napig is elenyésző számban vannak jelen, ezért egy gyártónak ez nem piac.

A 2008-as autó az lehet 14 éves, de a mai napig így működik, miért is működne másképp? Amíg egy Hyundai- Kia az usában, usa beszállítóktól, usa szabványoknak megfelelő alkatrészekből pakolja össze az autót, és ott az helyi autóként védővámoktól mentesen kerül forgalomba, addig ide jelentős adók megfizetése mellett tudja elhozni az autóit, ez a dolog ugyanúgy igaz a magánimportra, ezért szoktunk mindig legalább 6 hónapos, és 6000kmt futott autót hozni, mert az már "használt", tehát a rárakódó adók, és a forgalombahelyezési feltételek is mások.
Nade hogy legfőképp miért nem éri meg nekik áthozni?
Az autónkénti adóból akár már 8-10 modellnél pár év távlatában ki tud fizetni/termelni/trükközni egy zöldmezős beruházás keretében megvalósuló, mindennel együtt felépülő gyárat, kiépít beszállítói kört, kedvezményt kap az alkalmazott munkások számának és a beruházás mértékének függvényében, és a megfelelő %-os mennyiségű helyi alkatrészek alapján az már nem egy védővámmal terhelt harmadik országból származó jármű lesz eltérő szabványokkal, hanem egy helyi gyártású és megfelelőségű jármű, amit vámok és plusz adók se terhelnek, tehát vagy versenyképesebb, vagy nagyobb haszonnal értékesíthető modell lesz.

a Tesla se véletlenül épített gyárat Berlin mellett, holott importálhattak volna Fremontból, Texasból, Sanghajból, a Chrysler se véletlenül pakolta a modelljeibe az olasz VM motori dízelmotorokat kézi váltóval, egyrészt itt erre volt igény, de nem véletlenül raktak össze rengeteg Dodge jeep és Chrysler autót Graz mellett a Steyr üzemben, onnantól ezek európai autónak számítanak. És mint tudjuk, az utógyártók 5$-ért eladják a lelküket is.

Viszont egy érdekesség, hogy a BMW X modelljei X5-X6 X7 az első pillanattól kezdve mind az usában készültek, a spartanburgi BMW üzemből kerül el az egész világra az összes ilyen kocsi, még az első, 99-es x5-ös is ott készült. Viszont abban az ársávban mindez kitermelhető, vagyis belefér, egy újonnan 15 millás kategórinál már nem.


szabonagyur
(félisten)
Blog

RAM-nak van hivatalos EU disztribútora nem is, talán itthon még nincs, de EU-ban van onnan behozni már nem nagy dolog.


Zolik
(senior tag)

Világos. Én csak arra céloztam, hogy az EU szabványok miatt nem hozhatnak be USA piacra gyártott kocsikat ide hivatalosan, akkor miért lehet őket levizsgáztatni, forgalomba helyezni ha privátba veszed őket?

No mind1, remélem lassan eljutunk valami egységes rendszer felé és ha akarod - márkától függetlenül - kereskedőnél megrendelheted azt a kocsit amit szeretnél magadnak.


Lenry
(nagyúr)
Blog

privát emberként is csak úgy lehet levizsgáztatni és forgalomba helyezni, ha az EU-s előírásoknak megfelelően átalakítod őket, tehát E jeles fényszórókat kapnak, az irányjelző borostyánsárga lesz, stb.
tehát a konténerből kiborítva a nulladik percben semmiképp nem lesz megfelelő az autó.

[ Szerkesztve ]


Urby66
(aktív tag)
Blog

Gratulálok az autóhoz. szerintem a kommentekkel ne törődj, és azzal se ha sérült volt az autó. Ha nem kettőből rakták össze akkor lehetett szakszerű a javítás és nem veszélyes használni.
Szerintem 10+ éves autó amúgy nem létezik sérülés nélkül, és bármelyik használt elromolhat már másnap hogy megvetted.
Volt balesetem és az autómat gazdasági totálkárra vették. A srác aki megvette mondta pont ilyenekből él, mutatta miket csinál. A képen és a kárjelentésben is tök rosszul mutat az autó, de ahogy megnéztük "csak" az eleje sérült a motor már nem mozdult el, légzsák nem nyílt. A szélvédő betört mert felcsapódott rá valami, de az A oszlop, futómű egyben van, nem deformálódott. Szóval ha valaki megnézi a kárjelentést nem fogja megvenni,mert jaj totálkáros volt, pedig a javítás után egy jó és biztonságos autó lesz.

Egyébként az automata váltóban én cserélnék olajat, van aki azt mondja nem kell, de kb. a használt olaj és a szennyeződés ami kinyírja az automatákat.


Lenry
(nagyúr)
Blog

totálkáros volt, pedig a javítás után egy jó és biztonságos autó lesz.

vagy nem lesz az.


Urby66
(aktív tag)
Blog

Igen, pont ezt írom: Van aki csak annyit lát, hogy totálkár és akkor már biztosan szar.
Igazából nekem mindegy, ugyanis csak az biztos, hogy bármilyen szutyok, vagy akár veszélyesen javított autóról legyen szó mindig el lehet adni és mindig lesz olyan aki megveszi.

üzenetek