üzenetek

hozzászólások


Rick4
(félisten)

Az tartja vissza őket, hogy az amerikai autók egész más rendszer szerint épülnek fel, pláne érvényes ez a passzív biztonsági eszközökre, biztonsági övre, lámpákra, elektronikára, mondok egy rém egyszerű dolgot, még a távirányító frekvenciája sem ugyanaz, de pláne mások az elvárások egy belső teret illetően, az a Hyundai, ami itthon puha műszerfallal kapható, odakint kemény kopogóssal, mert azt akár 5$-ral olcsóbban lehet gyártani darabonként, odakint jó a gyenge fék, tehát több verzió esetén oda jó a sima egydugattyús nyereg, kisméretű tárcsa, Európában azokkal nem eladható egy autó, szóval azon is reszelni kell, stb stb stb. Amennyiben egy autógyártó szeretné az amerikába gyártott modelljét európába hozni, meg kell szereznie az európai típusbizonyítványt, fel kell szerelnie eu kompatibilis világításrendszerrel, majd be kell vezetnie a piacra reklámmal, biztosítania kell 10 évig a stabil alkatrészellátást, ki kell képeznie a márkaszervizben a szerelőket erre a típusra, illetve biztosítania kell a szerviznek a megfelelő eszközöket, ami érted gondolom, hogy nem két fillér. Na ezért nem kerül ide minden, pláne nem 50db-os nagységrendben nem.
Még egy 5000db-os készletet se lehet nullásra kihozni, szóval egyszerűen nincs benne üzlet. És ha nincs benne üzlet, kevés gyár van, aki a részvényesek ellen akar dolgozni, és ellocsolni ilyen mókára a pénzt. De te magadnak akkor és onnan hozol autót, amilyet akarsz, néhány kitételnek kell megfelelni, és mehet a forgalomba.

Egy egyszerű példa, 2008-as Lexus LS600h, egy ügyfélnek kellett volna mind a 8 db első lengőkar, mert hogy jó is meg szép is, de azért ez egy Lexus, attól lesz csak jó kocsi, hogy pár évesen már rengeteget költesz rá, nem sok alkatrész, de azok borzalmas áron mennek. A kocsi kb 6M-t ért, a 8 db lengőkar új gyáriban 3.5M lett volna. Tudtam volna az usa változatot hozni 1.5M-ból, viszont annak ellenére, hogy ezeket csak Japánban gyártják, az usa változat kizárólag RWD, azaz hátsókerekes, az eu-s és ázsiai változat csak AWD, azaz összkerekes. Nincs átjárás, a felső lengőkarok nem egyformák, és ez nem egyedi, egy eu-s Mustang, Camaro első lököse, külső tükrei sem egyeznek meg az amerikai változattal, az emissziós normák miatt az ugyanolyan motorok más teljesítményértékeket tudnak a szalonból kijövet is.

De pont ez van egyszerű dolgokkal, mint egy mobiltelefon, egy gyártó ugyanazon modellje az euban más frekiket tud, mint az amerikai változat, meg még lehetne 100 meg 1000 példát találni.

[ Szerkesztve ]

üzenetek