üzenetek

hozzászólások


Rick4
(félisten)

Lehet, pont ez volt a lényeg, a kettő között a különbség, hogy magánszemélyként lényegesen olcsóbb a papírozása és az összes fizetendője a minimum 6 hónapos, minimum 6000 km-t futottnak, amennyiben te magad, vagy egy vállalkozás átalakította az európai megfelelőségekhez, pl ilyen hülyeségek vannak, hogy külön kapcsolható hátsó ködlámpa is kell, és nem lehet megkerülni, abba is be kell szerelni, amiben gyárilag sosem volt. Másrészt magánemberként mehet a "használt" 4-5-6 éves is, a lényeg az euro 6 környezetvédelmi érték a vizsgálaton.

Mint írtam, mindezen dolgoknak megfelelni gyártási szinten nem egyszerű, egy amerikai gyár nem fog neked európai szabványos dolgokat gyártani, leglaábbis a luxuskategória alatt nem fog könnyen menni, és a harmadik országban gyártott (tehát nem eu+ svájc+ izland + svédország) új autókat vámmal sújtják.

Lehet mindent, amennyiben a megadott keretek között mozog az ember.


Lenry
(félisten)
Blog

Van aki csak annyit lát

mindenki csak ennyit lát.
százból száztíz autóhoz nem fog járni videó meg telefonszám, hogy "ez a faszi javította, így".
soha nem fogod megtudni, hogy ki hogyan kókányolta össze azokat az acéldarabokat, amiknek a merevségén esetleg az életed múlik.
sok esetben azt sem tudod meg soha, hogy törött volt. pont amiatt, mert senki sem vállalja a felelősséget a javítás minőségéért.
persze, meg lehet gyári minőségben javítani. de az annyiba kerül, hogy nem éri meg.

a fentiek fényében pedig igenis az teszi jól, aki az ilyen autót otthagyja

[ Szerkesztve ]


Urby66
(aktív tag)
Blog

Igazad van. Csak annyit szerettem volna mondani, hogy még akkor sem jelent közvetlen életveszélyt, ha azt látjuk totálkáros volt az autó. Az én esetemben tulajdonképp minden sérül a két hűtőig, a géptető a szélvédő, a lámpák, az összes hülye tartály ami a lökhárító alatt van. De a futómű sértetlen a bölcső a motor szintén. Szóval én meg merném venni ezt az autót ha helyre van állítva.
Persze ha lenne kettő, kb egy árban és az egyik nem volt totálkáros a másik igen nyilván én is azt választanám ahol nem volt baj. :B
De ettől még a sérült sem biztos, hogy rögtön kiesik alólam, vagy megöl. Ha az ár versenyképes, az én volt autómat nem feltétlenül lesz jó döntés otthagyni.

[ Szerkesztve ]


Rick4
(félisten)

Az, hogy mechanikailag helyreállítják a gépet, nem probléma, egy zárhíd, vagy egy lökös merevítő hűtősorral nem jelent gondot. Viszont vannak övek pirotechnikai övfeszítővel, légzsákok, légzsák indítók, szenzorok, maguk az ülések, kormányoszlopok csuklóstól, és a lemezek alatt található olyan ponthegesztett részek, amiket nem is láthatsz, mert lemez fedi, és nem tudhatod, hogy elnyíródtak-e egy ütközéskor, pedig ez első sérülés esetén simán megtörténhet az autó hátsó szekciójában is.
Mindez valós veszélyt hordoz magában még egy gyári minőségű helyreállítás során is, mert senki se figja tudni megmondani, mi fog történni egy baleset során, az igazi veszély azonban mindig a bizonytalan minőségű, és bizonytalan forrásból származó alkatrészek beépítése, elektronikai összehangolása, és persze a mechanikai javítás milyensége. Sosem a csavarozott alkatrészekkel van a baj, nade hogy döntöd el, hogy egy szép fény alatt mi történt, mennyire károsodott az alap keret, padlólemez, belső küszöbök, a-b oszlopok?


kenwood
(veterán)
Blog

"Ha az ár versenyképes, az én volt autómat nem feltétlenül lesz jó döntés otthagyni."
De igen, 10-20% diszkont eseten inkabb veszek dragabb azonos tipust,vagy picit alacsonyabb kategoriat,evjaratot.
Ha pedig 10-20%-nal tobb a diszkont,es jo is az auto, azt a hirdetes napjan elviszi egy nepper,es megy vissza normal aron a piacra.

Ingyen ebed nincsen, tobb ezer ember el abbol, hogy olcsobban veszi a kocsit,mint amennyiert eladja. Nehany specialis esettol eltekintve (peldaul csaladon belul,vagy a munkaltatodtol veszed meg) nem tudsz okos lenni.


Urby66
(aktív tag)
Blog

Igen, mindenki aki kereskedik abból él, hogy drágábban ad el. Ez nem csak az autókra, bármire igaz. Ezzel semmi baj sincs. És még azon sem, hogy az én vagy bárki autójának helyreállításán keres az aki csinálja.
Ez amúgy is messzire visz, én nem akarok nagyon offolni itt. Csupán arra reagáltam, hogy azért mert Bacsis autója esetleg törött volt még nem feltétlenül életveszélyes szar. És nem minden törött autó rossz, hisz van olyan sérülés amit még meg lehet jól javítani úgy, hogy gazdaságos legyen. És ilyen módon még egy totálkáros autó sem feltétlenül az ördögtől való dolog, bár vakon én sem szívesen vennék ilyet.
Ez kb. olyan mint a sok kilométer. Inkább megveszi a 20 év körüli autót 135 ezer kilométerre tekerve és örül milyen jó vételt csinált, minthogy megvegye ugyanazt az autót olcsóbban az eredeti 250 ezer kilométerrel. Több ilyet is láttam már, és nem értem az embereket miért működnek így.

[ Szerkesztve ]


Rick4
(félisten)

Van olyan, aki Gyuláról felmegy havi 2X Pestre egy segítővel, megvesz havi 4 autót, eladja havi 7-8 kilóval többért helyben. Semmit se csinál velük, lemossa max 2x.


Rick4
(félisten)

Erre írtam, hogy az én infóim alapján a fizikai sérülések mellett durrantak a légzsákok is, azaz a paszív biztonsági részek mellett az aktív biztonsági elemek is kérdésesek, mivel tudható, hogy az igazán nagy lóvé egy ilyen értékű autónál az, ha vissza se kerülnek nem hogy új, de még bontott légzsákok sem, csak el van minden tüntetve, ezekre célszerű némi figyelmet fordítani.

A 135 ezer km-es autót azért veszik meg, mert annyit mutat az óra, az már senkit se érdekel, hogy végig hidegüzemben, ovijáratban volt használva, és a nagyobb mértékű kopás esetleg nemsokára gondot fog okozni, amíg a 250 ezer km-es autót esetleg végig pályán használták, és több drága dolgot cseréltek 220-nál.. De ez pont ugyanolyan, mint hogy utánajárni, mi volt a kocsival vétel előtt, kb 10 perces feladat, az ára se mérhető egy autóvételnél semmihez, mégis az emberek nagy része vétel után fog neki átnézni, mennyire lett átbaxva, vagy mennyire nem. A világ errefelé így működik.


BiP
(nagyúr)

Az nem rossz biznisz.
De hát ha megnézed, ő is egyfajta szolgáltatást végez, és azért ezzel kockázatot vállal.
Mert neki kell válogatni, mit vesz meg, amit majd el fog tudni adni, áll benne a pénze, meg helybe viszi, stb.


kenwood
(veterán)
Blog

Plusz elmegy megnezni rengeteg roncsot is,aztan ha 10-20-30 bol megvan a 4 jo, akkor fotozas,hirdetes, valaszolgatas az almodozoknak, torolgeti, a "800 kp es indulok teso" smseket. El kell juttatni a 4 autot Gyulara (benzin,matrica, vagy trailer).
Ezzel azert tobb tiz ora melo,es szazezres nagysagrendu kiadas van havi szinten,es siman beragadhat egy kocsi honapokra, ami miatt mar csak harmat tud venni.
A vetel es az eladas kozotti idoszakban probakorok is lesznek, amit baromi nehez megoldani. Maganszemelykent P rendszamot szerzel ? Vagy forgalomban marad kocsi,vagy hogy?
Akarmilyen jo a segito, 10 bol minimum 1 kocsinak lesz valami nagyon draga hiabaja,amit nem sikerult kiszurni egy tesco parkolos atvizsgalas alatt.

Nem lehetetlen,de kell hozza egy igazan jo segito, jo aron kell jol eladhato kocsikat talalni, megfelelo kapcoslati toke az eladashoz. Sorolhatnam.

[ Szerkesztve ]


BiP
(nagyúr)

Ezt írtam én is, csak részletesebben kifejtetted :)
Szóval nem egyszerű műfaj ez.

Pár házzal lejjebb lett egy új szomszédunk, és elmondásuk szerint korábban ingatlanoztak, most szerintem valami hasonló autós bizniszt csinálnak, mert mindig áll náluk pár külföldi rendszámú/magyar autó, és cserélődnek. De ahogy sejtem, nem törötteket újítanak fel, csak megveszi, itthon meg eladja.
Majd egyszer, ha úgy adódik, megkérdezem, de sosem akartam pofátlanul rákérdezni.
Pedig volt nála most pár jó kocsi, ami nekem is tetszett. (T-s rendszámos Renault Zoé, egy pár éves Volvo S60, meg egy német rendszámos Jaguar).
Nála biztos megvan a kapcsolati tőke.

Közvetlen szomszéd meg mindig csak németországból veszi a (saját használatra) a kocsijait. Abban megbízik, itthon meg sok a kétes eredetű, amit amúgyis kintről hoznak be.
Jó érzéke van hozzá, 3éve vett egyet magának, pöpec kis Yarist, most meg asszonynak vett egy alig futott, kihasználatlan Golf Plust. +előnye, hogy így euróért vesz, és még anno 350ért vette az eurót :), amit a kocsira félretett, szóval annyival megint olcsóbb volt neki.

[ Szerkesztve ]


Rick4
(félisten)

Nem néz meg roncsokat, mert nem azt a kategóriát veszi, ennyire egyszerű. Magyar papíros, rendes műszakis, max 150 ezer km-es pár éves kocsikat visz, amikkel nincs mit csinálni, beülsz, mész. Az elsőért még vonattal mennek, felfelé 3 óra az út, a két vétellel van össz 3 óra dolog, lefelé megint 3 óra az út, a segítő kap egy 20-ast aznapra, de havi 4x 10 óra 8 kilóért nem olyan rossz. Mivel kereskedése van, tudja, mit keresnek, mindenki ismeri, megbízható pacák, szinte mindet megrendelésre viszi. Kicsi város, messze mindentől, az emberek szó nélkül kifizetnek 250-nel többet, és fél óra múlva már mehetnek dolgukra.


Donki Hóte
(veterán)

Egy magyar embernek hihetetlen, hogy vannak normális, korrekt autókereskedők :R


kenwood
(veterán)
Blog

Inkabb az,hogy vannak vevoi. Ha mondjuk egy kocsi 3 millional indul a hahun, akkor a felsorolt paramterekkel 4-5 millio alatt nem kapod meg. Az arsav aljahoz kepest akar 50% felarral havi 4 autot egy kisvarosban eladni nem lehetetlen,de komoly kapcsolati toket,reputaciot,es piacismeretet igenyel.


Rick4
(félisten)

Mondom, ez itt egy kisváros, és jó 2 éves múltra visszatekintő autókereskedői múlt, ha valami rosszat tenne, másnapra az egész város tudná. Pesti, vagy nagyvárosi szemmel az ilyesmit nem egyszerű megérteni.


iday
(aktív tag)

Bocsi, ez nekem csak egy Hánydály.
USA autó Európában nem szerencsés, az alkatrész hozzá problémás lehet, és drága.


Rick4
(félisten)

Aki nálam ma rendelte az amerikai autójához az alkatrészt, az kedden vagy szerdán a kezébe fogja kapni. Nem is problémás, nem is drága. Itthon egy japánhoz néha 2-3 hét alatt tudnak adni komolyabb dolgokat.


Wiz Khalifa
(addikt)
Blog

Sok helyről be lehet szerezni USA kocsihoz cuccokat. De amúgy Dubai is teli van USA kocsikkal ezáltal gondolom alkatrészekkel is.


BiP
(nagyúr)

Bakker, el kellett olvasnom párszor, mire leesett, hogy mi akar lenni az a Hánydály.
Innentől komolytalan bármiféle beszélgetés.


8th
(addikt)
Blog

Cseréltess kettőstömegűt + kuplungot egy Hondán és rögtön átértékeled, hogy mi drága és mi nem. :P

üzenetek