Én sok open world játékkal játszottam és nagyon szeretem őket, de most bevallom nem teljesen értem a problémádat, ugyanis ezekben ugye a melléküldik és összegyűjtető doogok mind opcionálisak. Ha csak a sztori érdekel, akkor told csak a sztori küldiket és nem veszíted el a fonalat.
Na most ha kedved támad 1-2 melléküldihez és felfedezni 1-2 területet, akkor az a te döntésed, a játék nem kényszerít rá és ha az ember így saját elhatárázosból felfedez szép helyeket esetleg érdekes mellékküldetéseket, az sokat hozzáad a játékélményhez.
Nagy bejárható területeknél szoktak lenni ugye gyorsutazás funkciók, így ezzel nem kell fél órát futni/gyalogolni/lovagolni/sétálni/békaügetni/négykézláb mászni stb. Igaz, a gyorsutazás helyszíneihez először oda kell menni rendesen, ami teljesen logikus, a játékos legalább ekkor lásson valamit a hatalmas világból amit évek alatt összeraktak. Akit meg nem érdekelnek a látvnivalók, az át tudja rusholni magát tizenx óra alatt ezeken a címeken.
AC fronton szerintem pont az első rész a legrosszabb epizód a teljes sorozatban, az nekem tényleg csak szenvedés volt, bár igaz, hogy a Black Flag után kezdtem neki, a Black Flag a legjobb rész a szememben, szűk 60 órát öltem egyszeri végigjátszásba, annak szenzációs hangulata van. Far Cry-oknál is rögtön mehetsz főküldizni, de én is úgy vagyok vele, hogy akkor a játék kb. 80-90%-át nem látom, így mindig megnézem az opcionális dolgokat is, de mivel tudom, hogy ez csak rajtam múlik, így bennem sose merült fel az a gondolat, hogy ez a játék hibája lenne, hiszen végig ott van előttem a lehetőség hogy végigdaráljam a sztorit.
Erről még nagyon hosszasan tudnék vélekedni, mert én egy megfontoltan haladó típus vagyok, egy játékot általában háromszor annyi idő alatt viszem végig, mint az átlag.
Az megint egy másik dolog, hogy a melléküldik mennyire jók, izgalmasak vagy esetleg unalmasak. Még a legjobb RPG játékokban is vannak unalmas küldetések, hiszen különbözőek vagyunk különböző ízléssel így nem lehet mindenkinek minden küldetés jó. Annak ellenére, hogy nagyon sokan az Ubi címeket a repetitív mivoltuk miatt nem szeretik, én ezeket nagoyn szeretem, mert számomra nem unalmas, hiszen egyrészt a játék világa beszippantott, másrészt én döntöttem úgy, hogy meg akarom csinálni.
Szerintem az open world játékok egyetlen hátránya, hogy rengeteg időt igényel annak, aki alaposan akar vele játszani, talán neked is ez a problémád, hogy egyszerűen már nincs ezekre időd, legalábbis ez szűrhető le az írásodból, ez viszont nem a játék hibája.
Én is még sok-sok open world címet végigtolnék, de vannak olyanok, melyekhez pont amiatt nem merek elkezdeni, mert akkor több hónapon át csak azt tolnám, így más jó címektől venném el azt az időt. Na persze megtehetném, hogy ezeke is csak gyors átrusholok, kizárólag a main questeket figyeleme véve, de az nem én lennék, továbbá az eddigi játékokat se így toltam, azaz részben becsapnám magam. Ez viszont megintcsak nem a játék hibája.
Annyit tudnék tanácsolni, hogy időnként mondjuk egy open world cím után vegyél elő 1-2 nem open world játékot, ami kifejezetten lineáris felépítésű és majd azokat tolva idővel talán újra más színben fogod látni az open world címeket, vagyis lehet túl sok open world címet toltál egymás után és emiatt persze, hogy beleuntál, kell a változatosság, időnként műfajt kell váltani. Egy AC vagy Far Cry után én is inkább egy Doom-ot vagy Wolfenstein-t tolok, de ez fordítva is igaz.
Helyesírási hibákért előre is elnézést kérek, ezt a hsz-t egy olyan gépről írtam, ahol nincs magyar helyesírás-ellenőrző telepítve.