üzenetek

hozzászólások


Hunork
(veterán)
Blog

Ez is módosítva! :K
És senkinek semmi élmény?
Annyit dolgoztam rajta...sírva fakadok... :O
A "falósilány villáról" annyit tudnak beszélni az emberek... :(((
Ne legyetek szégyenlősek!
EZ volt a múlt!


bob011
(tag)

Tetszett, ezért is kérdeztem rá. : )

Ebből az időből a legjobb élményem a C64-esen egy F1 program volt.
Aminek csak az olasz pályáján mentünk és tizedeket javítottunk egymás idején.

Ehhez a cikkhez kapcsolódva pedig a régi XT klón gépem jut eszembe.
Illetve hogy k6-2-es gépembe az utolsó pillanatba került egy voodoo2.
Mert akitől vettem nálam rakta össze és volt nála egy, megnéztük mit is tud.
Ennek egyenes következménye lett egy gyengébb proci és a 3dfx kártya megvétele. :DDD

[ Szerkesztve ]


Hunork
(veterán)
Blog

Az én nagy élményem a Videoton TC-re a Hungaroring volt Szerintem először az F1 játékok közt erre jelent meg, bár erre mérget nem vennék.
És igen, a Voodoo egy nagy kaland volt! Álmélkodva néztem rajta a cimborámnál a Quake 1-et Glide alatt! :K


ttt1
(őstag)
Blog

Én le tudnám írni az összes gépem+ a hozzá kapcsolódó programokat (turbo outrun)+tuningot (amit 5x86-nál kezdtem söt p1-100-ast is aszem 120-on járattam már), de ahhoz a fórum nem elég hosszú..:) Majd írok egy életművet, a Gépeim címmel abba tudnám ecsetelni a tuningot alkatrészeket vízhűtést és társait :) Csak kérdés ezekre kiváncsi-e még valaki :). Én még utántöltős programokkal is játszottam c64-en (repülőgép szimulátorap pl ahol elöször betöltötte a menüt, majd kiválasztottad melyik géppel akarsz repülni+töltés+utánna a küldetés kiválasztás+töltés+küldetést lenyomtad majd vissza keleltt ugyebár tekern oda ahonnan a "misszio2 kiválasztás kezdődött.. és ígytovább) Kis füzetkébe fel volt írva mi hol kezdődik (számlálós kazettás magnó volt ugye hozzá)..

[ Szerkesztve ]


ArchElf
(addikt)
Blog

ATI/Nvidia versenyről egy mondattal több elfért volna - ahogy az ATI lentről kezdett és alulról mosta az NVidia talpát és a HD szériáig csak a célszoftverekben tudott többet mutatni, mint a versenytárs - azóta (és az AMD akvizíció óta) viszont ellépett és az NV lohol az AMD sarkában... No meg benne van az is, hogy a NV beszállt az alaplapi (és mobil) piacra, ami meg egyre inkébb jobb bevételt jelent.

Megfordult világ, na - pedig hogy sírtunk 5 (vagy 10?) éve, hogy az ATI nem tudja utólérni a nagy zöldet...

Ha már emlékezés, a gépeim:C64 - '86-'88 és '89-'95
386DX40 - '95-'98?
5x86 - '98? - 2000?
P233 - 2000? - '02
AMD 1800+ - '02 - '??
eladtam a gépem ps2-t vettem ('06-'08 körül, már nem emlékszem)
azóta van otthon két laptop meg egy régi asztali gép (most cseréltem egy 10 éves régi Dell GX60-at mert meghalt az alaplapon valami)

video-gyorsító-kártyák:
Orchid 3D (3dFx első széria) 4MB (megvan még)
Voodoo 3500 TV tuner FTW (olyan érzés volt mint egy junoszty tv-vel integrált bluray lejátszó)
Radeon 8500 (igazi, nem LE, vagy LELE) - az uccsó gépemmel adtam ezt el, azóta csak alaplapi szutyok van...

Amúgy Radeon 8500 - itt kezdte magát az ATi kinőni (mármint a rendes 3d kártyák sorába felnőni). Először olyan szutyok driverrel jött ki, hogy öröm volt nézni (NV szemmel). A kártya életciklusa során kb 40-60% (de voltak drasztikusabb esetek is) teljesítmény-növekedés volt tapasztalható, csak a driver optimalizálás miatt (és itt nem a játék specifikus pecseket értem, hanem a programozói hibák kijavítását)...

AE

[ Szerkesztve ]


ttt1
(őstag)
Blog

Matrox pharelia sem volt gyenge kártya+ annak volt a legszebb képe abban az időben.


Hunork
(veterán)
Blog

Pontosan! És a G400 se volt rossz darab. :K
Tudom, ezer dolgot kihagytam, inkább a ma is neves és vásárlók által kedvelt cégekről esett szó, de ezt írtam is a legelején. A végén felsoroltam a nagyokat, hát mindegyikről mehetne külön cikk is. :K


Hunork
(veterán)
Blog

Nem igaz! :N
Sokan kíváncsiak másokra! Amit elírtál, az is egy élmény volt, én például ezt kihagytam, mármint a repülőgép-szimulátort.
A múltat nem szabad elfeledni... :N


zoltanz
(nagyúr)
Blog

Én a tuninggal elöször a Geforce 2 -es időkben kezdtem el foglalkozni, addig kimerűlt az oprendszer és Bios finomhangolásban.

[ Szerkesztve ]


ArchElf
(addikt)
Blog

Emlékszem az első AMD tunning próbálkozásomra - epic fail:
1357
||||
2468

kellett volna összekötni - darabonként - hopp erről ugrott be, hogy volt egy darabbig 1400+-os gépem is, mert ez ott volt :DDD
én viszont összegrafitoztam az összes kivezetést - természetesen meg sem szólalt a gép inításra. Nekem ez volt az első hardveres tunning próbálkozásom - persze utána kioktattak itt a fórumon :D

AE


zoltanz
(nagyúr)
Blog

Én az SE nélküli Windows -okra emlékszem még 98-ból, azokkal én valamiért sokat szívtam... De addigra már volt Linux-om is, ami játékon kívűl jó volt mindenre.

Annak idején senki nem tudta mi is valójában a 3D -s videókártya, de mindenre rá volt írva. Én is vettem egyet, majd egy félhavi fizúból, bekapcsolom otthon aztán csak pár vonal jelent meg a játékban. :DDD


ArchElf
(addikt)
Blog

Az első játékom, ami SW után 3D kártyával ment a Jedi Knight volt. A szoftver és a hardveres megjelenítés között ég és föld volt a különbség.
Másik ilyen játék az Unreal volt - majd magam alá csináltam a gyönyörtől.

AE


Hunork
(veterán)
Blog

Unreal! Nagyon király volt! :K :K Emlékszem, képes voltam csak mászkálni, és a zenét hallgatni, meg a környezetet! Bár nekem az első teljesen 3D mi más lehetett volna, mint a Quake2. Előtte már 4-szer végigtoltam szoftveresen, és majdnem besírtam, mikor OpenGL alatt is végig toltam... :D


epityesz
(aktív tag)

Elvetemült funnok megcsinálták a KnightLore,Ik+ stb.......gamekat Tvc-re és momdhatnám igen jól!!!
+nekem mai napig a legkedvesebb gépem volt! :O


zoltanz
(nagyúr)
Blog

Az igen jó volt biza.
Én a Hitman -en szórakoztam, de nem sikerűlt elindítani rendesen, meg GrandPrix Legends -en, de kifeküdt tőle a Cyrix 6x86 (ezt nem 3D -ben persze). :U


DriderG
(tag)

Egy-két észrevétel: a Saturn nem egy arcade játéktermi gép volt, hanem egy új, 3D támogatással is rendelkező, 32 bites konzol, amit 1994-95-bendobott piacra a SEGA a Mega Drive 2/Genesis utódjául. Ennek a kontroller bemeneteit integrálta az nv az nv1-re és ezáltal lehetett Saturn kontrollerrel is játszani (pl. a Virtua Fighter-t támogatta a kártya), illetve az nv1-en még audio kimenetek is voltak. A GPU elnevezés az nVidia-tól jött 99-ben, amikor is a videokártya képes lett a 3D-s transzformációkat ténylegesen átvenni a processzortól. A Voodoo-k nem tudom, hogy támogatták-e ezt a gyorsítást, de inkább valószínűbb, hogy a fejlettebb árnyalás és textúrakezelés mellett még nem voltak rá képesek.
Az ATi-t meg '86 körül alapították, és azóta szállít grafikus kártyákat.

Egyébként jól összeszedett cikk, olvastam az előzőt is, ezt még csak a 386-os korszaktól olvastam végig. Annyi viszont zavart, hogy a CPU/Grafikus kártya/Oprendszer külön lettek szedve, ahelyett, hogy időrendbe lett volna leírva.


Hunork
(veterán)
Blog

Szia!

Igazad van, nem írtam, én a magyarországi megjelenésre értettem! :K Majd módosítom, hogy pontos legyen! :K
(egészen pontosan augusztus 16 -án volt a premier)


Hunork
(veterán)
Blog

Szia!

Örülök, hogy tetszett. A Saturn részt majd módosítom. :K
És azért nem akartam szétszedni, hogy ne legyen annyi ugrálás a bemutatandó hardverek között, megspékelve az oprendszerekkel. Sokat filóztam, hogy hogyan lenne jobb. Hiába, nem vagyok profi újságíró... :(


dabadab
(titán)
Blog

"A Voodoo-k nem tudom, hogy támogatták-e ezt a gyorsítást"

Nem.


DriderG
(tag)

Igen, közben megnéztem a Glide API-t és azt írja, hogy az OpenGL alap objektumai+world view szinten működött. Illetve az nv nem is használhatta volna az új megnevezést, ha már kijött volna '97/98 tájékán a 3dfx egy integrált megoldással.

üzenetek