üzenetek

hozzászólások


defymoto
(senior tag)
Blog

Ahogy látom, a gyorstöltésnek szépen megkérik az árát. Vagy ez csak a mostani energiaárak miatt kerül ennyibe?


Victoryus
(addikt)
Blog

Ebben mi a jó? Én a sima benzines Daciával elmegyek 800km-t egy tankolással 24000 forintból.


ShadowX
(őstag)

Én pedig tegnap ettem egy nagyon finom magyaros pizzát. :DDD
Almát a körtével megint.


Segal
(veterán)

Hogy fizetnek érte ;] :P
Tulajdonképpen egyelőre szerintem semmi, mert tök fölösleges ennyiszer megállni, de majd úgyis jönnek a hívők hogy pisilések, cigizések, orális szex ;] stb. miatt úgyis indokolt...
Viszont számomra nem is ez a lényeg, hanem az hogy ott vannak az IFA-n a srácok. :R
Ettől függetlenül jobban szeretem amikor repcsivel mennek, mert akkor mindig van valami bonyodalom :DDD
Mondjuk jövőre mehetnének IFA-val :))


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem, az Ionity Magyarországon nagyon magas áron dolgozik.


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Visszafelé mondjuk már nem 420-ért tankolnál és kicsit húzósabb lenne. :) Egyébként az Ionity miatt lett nekünk ilyen drága, 350 forint / kWh körül ment, a cseheknél meg ugyanez a sebesség (jó, nem ugyanez, csak 150-es hipertöltő) volt 140 forint körül, sima 50-es pedig még olcsóbban. Tehát amúgy jelentősen kevesebb pénzből is meg lehetett volna ezt oldani, ami bőven versenyképes lett volna a Dacia fogyasztásával.


BoB
(veterán)
Blog

Az hogy kötelező hosszabb megállókat beiktatnod, így nem terheled túl magad :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

No, igen. Nem tudom, hogy mennyi kraft maradt az autóban. Összeadtam, elosztottam 800Ft -tal. 46 liter gázolajra jött ki. Épp a kollégám 16 éves, dízel Berlingojával megyünk melózni Németországba. 6 alatt fogyaszt 130 -nál. Egy másik kollégám modern Passat -ja 4,7 -es átlagot tud ugyanezen a 800Km -en. Szóval, az üzemanyag költség kb. ugyanannyi, mínusz egy szállás, mert tok-vonó 7 óra alatt letudjuk a 800Km -t.


StanDoFF
(tag)

4 évvel ezelőtt voltam Csehországban, és ott a MOL kutakon is van szélvédőmosó folyadék pisztoly. A kérdés, hogy nálunk miért nem lehet kialakítani, és miért kell műanyag szemétbe csomagolni? :)


moleculez
(veterán)
Blog

Ebben a formájában az eautozas varosi forgalomban nagyon jó, pályára nem ideális. Mondjuk amennyit én autópályán vezetek, (évente 2x a tengerpartra) elviselhető kompromisszum. Akinél más az arány, annak nem ez való :N .


FattyDove
(őstag)

Erőltesd meg magad.


guriga1234
(addikt)

A szöveg és a táblázatban látható számok erősen különböznek.


L3zl13
(nagyúr)

A megállások száma egyáltalán nem vészes, de az, hogy minden alkalommal fél-háromnegyed óra rámegy az kicsit zavaró lehet.
Ha valaki évente 1-2 alkalommal tesz meg ilyen nagyobb távolságot ahol közbe kell iktatnia készerpihenőket a töltés miatt, simán élhető már jelenleg is.
Ha valaki hetente teszi meg ugyanezt az már lehet, hogy úgy gondolja, számára még túl nagy kompromisszumokkal jár a villanyautó.


Somatom
(veterán)
Blog

Évente egy-két alkalomhoz ilyen batár pazarlás.


L3zl13
(nagyúr)

Mihez nem?
Én pusztán az elektromos vs benzin/dízel üzemű autóról beszélek egyazon kategóriában.


Somatom
(veterán)
Blog

Utazóautónak jó lenne. Ha nem lenne elektromos. Elektromosként meg városban lenne jó. Ha nem lenne ekkora.


L3zl13
(nagyúr)

"Utazóautónak jó lenne."
Ez csak attól függ, hogy mekkora extra környezetterhelést tartasz elfogadhatónak némi plusz kényelemért cserébe. Ha nagyon zöldek akarunk lenni, akkor utazóautónak is pazarlás.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Sztem egy utazóautónál az számít, hogy az adott fogyasztás mellett hány ember fér el csomagokkal. Plusz, esetleg a vontatási képesség és persze a hatótáv. Országúton környezetterhelés szempontjából sztem nincs jelentősége hosszban plusz 20-50 centinek.


7Heads Drago
(veterán)

És fele annyiba se kerül az autó. Talán harmada.
Napelemről nyilván lehet vele spórolni, csak nekem ép 20 millát kellene spórolni vele. Mert ha jól látom az IX3-nak 23,5 az alapára. És ahogy látom marha lassan fog ez összejönni ilyen áremelések mellet. Majd szolók ha megvan rá a zsé.

[ Szerkesztve ]


7Heads Drago
(veterán)

Az a durva hogy ekkora egy akkuval felszerelt Ioniq 6-700 km tudna ez meg max 460km. :D

[ Szerkesztve ]


Yeffy
(veterán)

ennek legalabb nincs elb@szott gnom/hodpofaja. tetszik a szine is, jóféle! :K


guriga1234
(addikt)

"egy akkuval felszerelt Ioniq 6-700 km tudna" - papíron. Valóságban meg max nagyon hosszú lejtőn lefele. Ugye te nem hiszel a mesékben?


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Ahhoz azért azt is vedd hozzá, hogy az egyik egy BMW a másik meg egy Dacia. Nem egy liga.

#16 Somatom
Láthatóan nem csak városba jó, pár száz km-eket simán elmegy, tehát országon belül is alkalmas közlekedésre.
Ha meg évente 1-2 alkalommal mész 800-1000km-t, akkor vállalható kompromisszum még ez a 2-3 óra is.


sfefe
(őstag)

Hűha a hívők már megjöttek...
Lehet dumálni bármit ez ma még nem opció azt ennyi... ( Van a cégnél villany)
Másod autónak valakinek lehet a villany városban ha van otthon töltője de amúgy annak sem...
Majd ha elmennek 600-700km majd akkor talán...
Aztán most majd jönnek a hívők, hogy miért baszod minden nap mész 600-700at? Hát nem, de nem is akarok hetente cumin lógni valahol....
Plusz az ára....
Ugyan már ezek ma játékok vkiknek...


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

"Hát nem, de nem is akarok hetente cumin lógni valahol...."
Otthon este bedugod konnektorba? :F


7Heads Drago
(veterán)

[link]
Nagyon jól látszanak menet közben a fogyasztási értékek. Meg nem is ő az egyetlen aki ki tudta hozni 10 kwh alá a fogyit.


7Heads Drago
(veterán)

Daciat láttam már, ültem is benne és vezetem is. Munkás autónak talán elmegy, de másra sztem nem való.
Az Ioniq viszont nem az. Nekem a Golf 7-hez képest nagyon is jól áll a mércén. Ellentétben az I3-as BMW-vel amit véletlenül se vennék.
Nekem mindegy milyen liga. Nem igazán értem ezt a SUV őrületet ami manapság van. Átveszünk minden hülyeséget az amcsiktól.


L3zl13
(nagyúr)

Értem, szóval akinek az autó használati szokásainak megfelel a villanyautó az automatikusan "hívő"...
Te viszont godolom teljesen objektívan állsz a dologhoz. :U


Somatom
(veterán)
Blog

Hogy lenne jó városban egy 4,73 méteres autó? Semmilyen autó sem jó a városban, de ha már, akkor villanysmart, Fiat 500e, stb.


Victoryus
(addikt)
Blog

Én a hibrideket se értettem. Fogyaszt benzinböl 5-6 litert, plussz villany... Ok, nem pöfög a belvárosban,de ennyi. A villanyautót se értem. Nagyon sok az új ára, nem zöld csak ha napelemmel töltik. Menetteljesítménye viszont pazar.
Nyilván a benzines se zöld, de én pl.tavaly csak 3500km-t mentem autóval, 3000-et meg bicajjal. 5km alatt nem autózok.
A Dacia más liga, mi mindenre is használjuk, nem kell félteni, nagy, kényelmes, olcsó fenntartás.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

NEm leszólom a Dacia-t, de azért almát körtével...

Én is szeretem a funkcionalitást, meg, hogy juhhééé olcsóság, de valahogy nem vágytam még a román csodába. Renault, alsópolc. És ezt még mindig erősen éreztetik.

A hibrid pedig egy jó irány, ha pl. használsz egy ideig Toyota-t, akkor az azért elég klassz tud lenni.

Ezzel nem becsmérelem a Dacia-t, kinek mi, nekem nem éri el az ingerküszöböm, lerúgni meg jó más is.

A villanyautó nekem teljes zsákutca, de ez ugye személyes vélemény.

Nekem full pazarlás, az aksipakk, a gyártás, és hogy utána ugyanúgy előállítjuk valahol az ampert hozzá.

Ha 1/1 megújuló lenne, akkor azt mondom remek, tehát 1 autóhoz kapcsolódóan zölden kapod az energiát. Ez nem fog bekövetkezni belátható időn belül.

Ami még jó lehet a Franhofer-féle hidrogénpaszta, de az is évek.

[ Szerkesztve ]


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Én csak arra reflektáltam, hogy elektromoskent városba lenne jó -> nem csak városba, lenne jó, országon belül simán el lehet lenni vele.

A méret egy másik kérdés már.


Somatom
(veterán)
Blog

De, pont a mérete miatt nem jó városban. Ami jó városban, annak meg a hatótávja nem jó városon kívül.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Én ezt úgy tudnám realizálni, hogy egy normális plug-in kéne 50-100km hatótávval, és város kívül pedig rendes motorral.

De ez csak az én "vágyálmom". :D


Somatom
(veterán)
Blog

Nem csak a tied. Nekem 7 személyes, dízel egyterűm van és vártam a hibrid Galaxy megjelenését (mivel más nem nagyon gyárt ilyet). Hát null, koma null lett ebből a szempontból. Vicc a villanyos hatótáv és nem is tölthető külön. :W

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Na igen, ezért vagyok meglőve, hogy mit is vegyek... Prius+ jó lenne, de horror és nagyrészt taxi...

És ennyi ,bezárult a kör. Egyterűből már semmi, csak a divatSUV.


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Jó, akkor városban el lehet lenni vele ha kell, városon kívül ha országon belül vagy, akkor szintén használható marad. :U
Ami városba szerinted jó méretre, annak meg nem csak a hatótávja, de pont a méretei és az ereje miatt is elég vacak hosszú útra. Mindenre tökéletes autó nincs.

Az, hogy szerinted semmilyen nem jó, az más, jelenleg utópiának érzem az autómentes várost.

A plugin szerintem ilyen szempontból szintén nem az igazi, mert bár jó dolog hogy városba villany másol benzin, viszont két rendszer van benne összemixelve, komplikált működéssel, és mind a két rendszer meghibásodási lehetőségeivel / karbantartási kötelezettségével.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Én sokat autózok. Szeretek vezetni, de akkor is sok (havi 8-10 ezer Km). Örülök, ha nem kell autóba ülnöm. Pláne városban (Budapesten lakok). Inkább roller, bringa, motor.

[ Szerkesztve ]


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Ebben egyetértünk, akkor megyek csak városba autóval ha nagyon muszáj, mert folyton hol dugó, hol baleset, stb...
Amúgy bringázom szinte mindenhova.


Somatom
(veterán)
Blog

A baj az, hogy sokkal többen autóznak a városban, mint amennyinek muszáj.


Somatom
(veterán)
Blog

Prius plus? Hááát... Mihez képest? :N


Songoman
(aktív tag)

Van egy 15 éves Toyota Prius hibridem. A tél kivételével városban 4,3-4,6 l/100km a fogyasztásom. Autópályán 110 km/h-val szintén 4,5 l/100km (ez a sebesség nekem Szeged-Budapest távon 13 perccel több menetidő, mintha a 130 km/h-t tartanám).


Somatom
(veterán)
Blog

110 -nél a 2 literes dízelbatárom is elvan 4,5 -ből.


Songoman
(aktív tag)

És a város. ;) Nagyjából 80%-ot ott megyek.


lalakov
(senior tag)

DC-n nem szokás 80% fölé tölteni. 10-ről 80-ra kb. ugyanannyi idő a töltés, mint 80-ról 100-ra. 80% felett 50-nél többel nem tud tölteni ez az autó, miközben tud 100 felett is. Ezért felesleges volt drága Ionity-t használni.


macilaci78
(nagyúr)

Ha jól látom, 37 eFt üzemanyagköltségen mentetek el 850 km-t, ami 43 Ft/km.
A 22 éves dízel Passat ugyanezt 30 Ft/km-ből oldaja meg (42k km átlaga), amit tapasztalataim szerint 100 km/h átlagsebességgel szoktam teljesíteni megálókkal együtt, jelen esetben kb 8,5-9 óra a városi forgalom függvényében.
Ehhez képest majdnem 3 óra ment el a megállókra.
Persze, sarkítom a dízel költséget, ha 800 Ft-os literárat számolok, akkor 53 Ft/km jön ki. Így, jelen áron korrekt az összehasonlítás.

Nagy távokra az elektromos autó nem megoldás. Egyszerűen a vezetőnek, utasoknak nincs szüksége annyi időt állással tölteni a komfortos, biztonságos utazáshoz, mint amennyit egy elektromos autó megkövetel. Olyan elektromossal, aminek a hatótávja összemérhető a belsőégésű motorossal (800-1000 km/töltés), a megállásokkal töltött idő, így a teljes utazási idő is kb azonos lenne. Akkor már van értelme tovább árnyalni a dolgokat: az autók árait, szervizköltségeket, biztosítási díjakat (gyári garancia idejére Casco-val), mondjuk 300k km-re, vagy 15 évre (, vagy amennyi a hazai autópark átlagéletkora), maradványérték.
Van már tapasztalat az elektromos fronton is, be lehet tenni a költségvetésbe egy akkupakk cserét, egy turbófelújítást, vagy más hasonló nagyértékű meghibásodás javítását is.


lalakov
(senior tag)

Ekkora összeg és ennyi várakozás annak jön össze, aki nem ért hozzá. Egy tesztelőnek példát kéne mutatnia és nem arra erősíteni, hogy használhatatlanok az elektromos autók.
Ha valaki sokat szándékozik Ionity-t használni, akkor van rá előfizetés, amivel fele áron lehet tölteni.
80% fölé nem töltünk és én a szép kilátás helyett olyan szállást kerestem volna, ahol lehet helyben tölteni. Olcsóbb is lett volna és nem ment volna vele feleslegesen az idő.
"Nagy távokra az elektromos autó nem megoldás." Két napra bontva ez a 850km nem nagy táv.


L3zl13
(nagyúr)

"80% fölé nem töltünk és én a szép kilátás helyett olyan szállást kerestem volna, ahol lehet helyben tölteni"
Biztos vagyok benne, hogy a még több kompromisszum meggyőzte volna azokat akik most is pont ezek miatt ellenzik az elektromos autókat... :U

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Az a szállás egyáltalán nincs részletezve az utiköltségben. Sztem 50 Erzsi/fővel nem lövöm túl. Ha négyen utaznak, az 200 Erzsi, vagyis 80 ezer Ft. Majdnem a duplája a teljes üzemanyag költségnek. Sztem nagyon nem mindegy egy 850Km -es túrán, hogy egy nap, vagy kettő.


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Ellenezni felesleges szerintem, csak be kell látni, hogy mi az amire jó, és mi az amire nem való. Rendszeres, hosszú utazásra nem való, de ezen kívül sok kompromisszum szerintem nem kell.

A legtöbben azért kibírnák ha ezzel kéne autókázni :D

üzenetek