üzenetek

hozzászólások


Des1gnR
(őstag)

Bátor :B


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Köszi. :D


Crafter32
(őstag)

Nah akkor én kezdem a vitát, mint dízel párti.
Igazi önszívatás és stressz a villany autó. Városban 3. autónak robogó helyett tökéletes, de másra nem. Az új kalapos 120-as Skodások most a villanyosok a sor elején fogcsikorogva, eljut-e a célig?! Lesz értelme a villany autónak a jövőben ha a töltési idő max fél óra lesz, dízel hatótávval. Egyszerűen mindennap azt mérlegelni hová megyek holnap és hol találok töltési pontot utam során egy felesleges stressz helyzet. Bécs 6 óra, oda-vissza 12 pedig vállalhatatlan. Egy előnyét látom csak az a brutál gyorsulás és rugalmasság , de mégsem évezhető, mert még a végén nem jutok haza.

Környezetvédelmi hatásairól is el tudnék vitatkozni, de egyenlőre maradok a használhatóságnál. Ez utóbbi egyenlőre nagyon rossz és nagyon szűk réteg.

Egyébként szeretem az ilyen videókat. Látni miért rossz. Kár, hogy a tesztelők csak visszafogottan mondhatnak bármit, különben legközelebb nem lesz mit tesztelni.

[ Szerkesztve ]


Burt1793
(veterán)

Autópályán mennyivel mentetek végül?
Ez így már egész használható, főleg, hogy nem ez a villanyautó profilja. Láttam, városban észrevétlenül gyorsultatok, az óra szépen mozgott, a kocsi meg csak suhant.

(#3) Crafter32: Bécsbe ki tudtak volna jutni rátöltés nélkül is. Átlag ember mikor megy ennyit naponta? Na az maradjon a dízelnél. 250 km-es hatótávval elvan egy hétig egy magyar polgár.
Ha meg sokat megy az ember évente egyszer-kétszer, menjen repülővel, vagy béreljen egy 2.0 tdi golf-ot. Minden ugyanott lesz, csak azzal úgy mész gondtalanul 200-zal az autópályán, ahogy ezzel a városban 60-nal, motorosokat alázva... :D
Az aksik fejlődnek, egyre könnyebb lesz (megéri pénzben...) újrahasznosítani. Ezeket a golfokat a többivel egy gyártósoron csinálják, nem kell bele komoly megmunkálást igénylő hajtás (motor, váltó), csak az aksi.

[ Szerkesztve ]


#80439296
(senior tag)

'Bochával ketten megyünk Berlinbe, rendhagyó utazási módot választottunk'

Csak nehogy elkezdjetek huncutkodni... :))


Crafter32
(őstag)

250 km igaz lenne teljes töltés esetén. Kis gyerekkel, pedig nekem olyan érzésem van, hogy veszélyeztetem az életét egy hülyeség miatt. Bármi baj van, akkor bocsi, de meg kell várni fel legyen töltve az autó? 250km nagyon kevés.Szerintem csak Budapesten elég. Vidékre vagy vidéken használhatatlan. Úgy gondolom életszerűtlen amit írsz. Ez a menj repülővel stb. mondatok szintén hülyeség.

[ Szerkesztve ]


Sys85
(veterán)

Én vidékiként igen kompromisszumosnak tartom a jelenlegi töltőhálózat és töltési idők mellett az ilyen 200-250 km-es tisztán elektromos autókat.
Én pártolom a villanyautózást,de perpill a nyugodtan használható,hosszabtávra is képes autók a Tesla-k és a hatótáv növelővel ellátott elektromos autók.
Egy autó akkor használható számomra,ha legalább 400-450kmt tud megtenni "etetés" nélkül.Az ilyen autókkal már komolyabb kútkeresős tervezgetés nélkül lehet használni akár hosszabb távokra is.Persze 1-2 ezer km-es túrákra még ezekkel se mennék. :)
Amúgy én benzin párti vagyok.Nagy ccm szívóbenzin,semmi dízel,semmi kis ccm+turbó. :)


#80439296
(senior tag)

Egyelőre még városi furikázásra vannak ezek a kicsi kocsik tervezve, hiszen itt valóban nem mindegy a pirosnál a gázfröccs + kipufogó gáz, majd 50m, megint piros...
Persze ne felejtsük el, hogy a zöld áram ma még nem 'zöld', vagyis jó részben még nem az.
Vagy pöfékel az erőmű, vagy Paks 2-vel nyalunk putyinnak.

Amúgy, hajrá; nektek is, a zöldnek is.

[ Szerkesztve ]


kiezTe90
(senior tag)
Blog

Nekem is dízelem van elnemtudom képzelni hogy milyen lehet aggódni, hogy milyen lehet pánikolni eljutok e a-ból b-be. (Max ha valami nem épp kocsival indulok útnak).
Egy kollegamnak van egy i3-as BMW-je, nagyon jó élmény vezetni és benne ülni, meg elis fogadnám, ha nem 200-250km-ert bírna menni egy töltéssel. Nekem ezaz egy hátráltató dolog elektromos autók terén, nameg a hatalmas plusz ár...


dabadab
(titán)
Blog

Kár, hogy nem elektromos Ifával :D


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Jól jönne egy potakku mint a telefonokhoz, a szivargyújtón keresztül lehetne etetni. És mi van ha valahol lemerültök véletlenül. Érdekes. Télen meg még kiszámíthatatlanabb az egész. ;]


Crafter32
(őstag)

Abba most nem mennék bele dízel vagy benzin....
Mindenkinek saját élete van, tudja mennyit megy. A gond az, hogy ezek az adatok teljes töltésre vonatkoznak. Ha negyedig van az aksi és menni kell, nem lehet. Éjszaka véletlenül menni kell az orvoshoz, vagy a nagyihoz nem tudok, mert bocsi várni kell a töltésre. Ez egy nagyon gagyi példa, de bármikor lehet vmi.


Samott
(addikt)

Sose ertettem, hogy egy a celra alkalmatlan eszkozzel miert szivatjak magukat az emberek. A villanyauto jo, siman eleg a napi ingazasra. Otthon, a csaladihazad garazsaban, ejjel feltoltod szepen es boldogan hasznalod napkozben. De nem erdemes europai turara indulni vele, mert csak az alkalmatlansagat bizonyithatod vele. Garantalt a szivas ahogy a fenti cikkbol is kiderul. Kontraproduktiv az egesz.


Crafter32
(őstag)

Egy picivel drágább, mint egy GTD. Az vállalható lenne, mert jó menetteljesítményt ad és ezért élvezetet. A stressz a megtehető kilóméterekért viszont öngól. Télen ne fűtsek , mert jelentősen csökken a hatótáv stb. hülyeségek nem hétköznapra valók.


Burt1793
(veterán)

Pöfékel az erőmű, igen, de egy reggeli budapesti ingázásban egy benzines autó fogyasztásából 5 elektromos elaraszol minimum ugyanakkora komfortban. Egy benzines autónál ez a 15 km/h átlagsebességű araszolás 2-3%-os hatásfokkal valósul meg, a benzin nagy része a belső égésű motor üzemének fenntartásához és a segédberendezések működtetésére ég el. Főleg, hogy egy ilyen motor alapjárat környékén nagyon rossz hatásfokkal tud üzemelni, már csak az egésznek a fizikája miatt is.

(#14) Crafter32: Nagyi ilyen messze lakik? Kórház ilyen messze van? Otthon vidéken biztos tudod tölteni 3 fázissal, 380 volt-on. Persze, nem látok bele az életedbe. Én motorral járok budapesten, amúgy dízel autóval (pont 2.0 tdi 7es golf). Rossz látni, hogy az emberek napi 2x1 órát a dugóban állással töltenek és pöfögnek. Nekik kéne az a villanyautó. Tényleg, hetente kéne otthon egyszer feltölteni...
Én motorral bejárással (napi 2x24 km) megyek heti 250 km-t. Az más kérdés, hogy a villanyautóval is állsz a dugóban, szóval én maradok a motornál. :D

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Mondjuk én eleve nem mennék 1000+km-t vezetni semmilyen autóval sem. Vagy de, amiben van autopilóta, hogy én addig tudjak akármi mást csinálni.

Dízelt viszont én sem vennék, amióta felment az üzemanyag ára, nem látom sok előnyét. Ráadásul büdös, kormol (új korában talán nem, de pár évesen már azért tud), meg fenntartani, szervizelni sem olcsó. Az elektromos autók problémás része az akksi, amúgy olyan borzasztóan egyszerű alkatrészekből állnak, hogy szinte nincs fenntartási költség. Persze drága egy akkucsere, de mondjuk benzines/dízel autókon is van sok drága alkatrész, amik elromolhatnak.
Következő autónak remélem már vehetek elektromosat, addigra talán fejlődik még annyit a töltőhálózat, a töltési sebesség és a hatótáv, hogy tényleg ne legyen mit gondolkodni rajta.


Sys85
(veterán)

Ezzel teljesen egyetértek. :)
Perpill egy töltő sem tudja felvenni a versenyt azzal a pár perces tankolási procedúrával,amivel autótól függően 500-700km hatótávot bele lehet tenni a kocsiba.
Most még 2. autónak való leginkább a legtöbb elektromos autó.
De ezek is fejlődnek,lehet hogy egyszer megközelítjük a jelenlegi üzemanyagtankolás sebességét,vagy legalább lesznek olyan akkuk amivel 800-900km-es távokat is meglehet tenni 1 töltéssel,így minimális odafigyelés mellett nem kell félni az általad is felvázolt helyzetektől.


#80439296
(senior tag)

Ezt mondtam én is, vagy nem jött át?


speedy87
(csendes tag)

Nagyon kellemes lehet előző este feltérképezni az útvonalon lévő töltőállomásokat, esetleg változtatni az útvonalon. Ha az elektromos energia egy ugyanolyan káros hőerőműből jön akkor meg egyáltalán nem környezetkímélő.


bwoay
(nagyúr)
Blog

szerintem nem kell már sokat várni az első autós powerbank megjelenéséig.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Mivel egyre olcsóbb a napenergia (egyre javuló hatásfokkal) lehetne napelemekkel dekorálni a tetejét. Úgy számolgatom napi 20 km-t biztosan visszatölt.

bwoay : a csomagtartóban elférne +30 +50 km. és nincs para.

[ Szerkesztve ]


HarleyCustom
(veterán)

Szerintem nem alkalmatlan a villanyautó.
Tőlünk nyugatra,Ausztria-tól,már rengeteg gyorstöltő van. Itt is ígérte Varga Mihály 2015-ben,hogy úniós forrás is megvan rá,de még egy darab nem készült el úgy tudom.
Simán elfogadnék egy BMW i3-mat,Tesla-t nem. Teslának sok a hátránya, csak a hatótáv ami jó benne igazából.

[ Szerkesztve ]


Dr. 444Hertz
(Arcképgyáros)
Blog

Basszus már itt van a nyár vége :O

De legalább itt van már az IFA :)


tatararpad
(őstag)

Asszem a T-modell is hasonló paraméterekkel rendelkezett, gyökkettővel ment, és volt vagy 300 km hatótávja, aztán hol vagyunk most. Idővel ez is kiforr szvsz, való igaz valószínűleg ez nem holnap lesz.


dabadab
(titán)
Blog

"Mivel egyre olcsóbb a napenergia (egyre javuló hatásfokkal) lehetne napelemekkel dekorálni a tetejét. Úgy számolgatom napi 20 km-t biztosan visszatölt."

Az kb. 4 kWh, az teljességel kizárt, akkor is, ha a dubaji nyár közepén a tűző napon áll reggeltől estig.


MaUser
(addikt)

Pöfékel az erőmű, igen, de egy reggeli budapesti ingázásban egy benzines autó fogyasztásából 5 elektromos elaraszol minimum ugyanakkora komfortban.

Teljes életciklus alatt (azaz gyártástól-használaton és bontáson át-újrafelhasználásig)? Hát nem akarlak letörni, de nem véletlenül tér ki még Musk is az ilyen kérdések elől mindenféle bullshittel... Jelenleg ott tartunk, hogy országtól függően a co2e egy elektromos kocsira nézve harmadától az ötszöröséig(!) lehet egy sima benzineshez képest. Nálunk Paks miatt egy alatti, ellenben cserébe van egy törésvonalra épített atombombánk, amit ma már nem is engednének felépíteni... És akkor még csak a futásról beszéltünk. Egy elektromos autóhoz az akkuk előállítása iszonyat környezetszennyező, és vízigényes. Feldolgozásuk detto. Olyan apróságokról meg ne is beszéljünk, hogy pl. li-ion akkukat itthon nagyjából égetni szoktak, ha nem mennek a szemétbe közvetlenül. Sajnos EU szintjén is hasonló a helyzet, bár ott azért van már valami fejlődés ilyen téren. Nesze neked környezetvédő elektromos autó...

Egy elektromos autó akkor lesz ténylegesen környezetkímélő, ha az energia előállítása az lesz (megújulók ugye) és a gyártása/újrahasznosítása is végre kevésbé lesz környezetszennyező, mint egy hagyományos autóé.

Egy benzines autónál ez a 15 km/h átlagsebességű araszolás 2-3%-os hatásfokkal valósul meg, a benzin nagy része a belső égésű motor üzemének fenntartásához és a segédberendezések működtetésére ég el.

Ahogy egy elektromosnál is bizony csökken a hatásfok (haladást nézve) ha csak araszolsz. Meglepő módon pont úgy, ahogy mint egy benzinesnél. ;) Vagy elektromos kocsiban nem fog segédberendezéseket működtetni?

Főleg, hogy egy ilyen motor alapjárat környékén nagyon rossz hatásfokkal tud üzemelni, már csak az egésznek a fizikája miatt is.

Ehhez képest ez csak motorvezérlés kérdése, ha minden vágyad az lenne, ma már 50% körüli termikus hatásfok elérhető benzinmotoroknál, de széria kocsit is vehetsz 35% feletti (talán 41% a teteje) hatásfokkal.


MaUser
(addikt)

Annyi még lemaradt, hogy elvileg a Mazda szériába kerülő HCCI-t is használó motorral szerintük már akár 60%-ra fog felmenni a termikus hatékonyság. Ezzel konkrétan a Mazda számításai szerint a nyugati világban (nagyjából franciák és néhány megújulókra nagyban építő ország kivételével) használt áramtermelési mixet figyelembe véve az elektromos autók és egy benzines(!) Mazda környezetszennyezése azonos lesz. Csak ugye még a li-ion akksikkal elektromosnál kezdeni kéne valamit...

Félreértés ne essék, én is szeretem az elektromos dolgokat, és egy akkus fűnyíró megváltás egy benzines után, csak éppen tudom, hogy három évente mehetnek a kukába a cellák, amit az fkf begyűjt és szépen eléget...

[ Szerkesztve ]


Fred23
(nagyúr)

Úgy megnéznék egyszer egy elektromos autót, amit tolnak! :D


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Jó,csapjuk még hozzá a hátsó ablakot is. A másik ötletem az a vezetékmentes töltés, mondjuk parkolóban esetleg beleszámolva a parkolódíjba. :U

Fred23 : Vigyázz mert visszatölt... :D

[ Szerkesztve ]


zozzo72
(aktív tag)

Jó utat nektek!
☺️


vicze
(félisten)

Hát jó utat és sok szerencsét, ez tényleg egy nagyon bátor próbálkozás.
Elég sok próbálkozást láttam már arra, hogy elektromos autóval nagyobb távon próbálkoznak, probléma menteset még nem láttam. A leggyakrabban az a probléma amit ti is tapasztaltatok, hogy rossz/nem működik a töltő állomás, ha nincs másik a közelben akkor bizony az óriási szívás.
Ingázni, városban tökéletes az elektromos autó, de nagy távra sajnos esélytelen. Még ha a töltő állomás hálózat meg is lenne, ti 3 nap alatt teszitek meg azt az utat, ami jó esetben 8óra. Sajnos ez a legnagyobb probléma leginkább.
Két autót tartani még azért luxus.


fornettisuti
(veterán)

Itthon csak az "első fecskéknek " körülményes. Amikor kiépülnek a töltőállomások, mint az üzemanyagosak addigra Nem lesz gond.


tomp
(félisten)
Blog

Az ilyen e-Golf, i3 és hasonló hajnyíró akksikkal szerelt autók max országon belülre valóak. Ez igaz. Európai túrára Tesla kell. Azzal nincs semmi gond. Oké az meg drága. De legalább erős és jó. :)


petipetya
(nagyúr)
Blog

Ahol a Teslák töltöttek, ott egy másik Tesla sem tudott volna addig tölteni, vagy csak a VW-vel van ilyen gond?


#16820480
(titán)

Mondjuk a hőerőmű azért jobb hatásfokú tud lenni, ha nem valami ezer éves, meg jobban tudják szűrni a kibocsájtott anyagot. Arról az apróságról nem is beszélve, hogy nem bent a (bel)városban pöfög, ahogy az autók jelentős része reggel a dugóban.

Én amúgy olyat is el tudnék képzelni a jövőben, hogy elektromos-hidrogéncellás hibrid hajtás, ahol az elektromos részhez egy kisebb, mondjuk 10-20-30km-t biztosító akkumulátor van csak, hogy mondjuk dugóban arról menjen.


Crafter32
(őstag)

Ez még nagyon sok év.

#21) pusszycat : Ilyet már fejlesztenek, pl. Audi.

[ Szerkesztve ]


zeon.hu
(nagyúr)

Nem is értem, miért nem a hidrogén felé megy inkább az összes gyártó?!
Az aksik töltése még nagyon hosszú ideig nem lesz elég gyors, a hatótáv sem fog drasztikusan növekedni.
Hidrogént tankolni viszont pár perc, hatótávja meg a benzin és dízellel egyenlő.
Ok, ki kell építeni a hálózatot, elő kell állítani az üzemanyagot, de amíg csak páran gyártanak ilyet, addig biztosan nem fog felgyorsulni a folyamat.

Az elektromosoknál meg miért nem próbálnak készíteni egységes és gyorsan/könnyen cserélhető aksikat?
Ha ezt megoldanák, pár perc alatt letudva az egész, legalább a több órás töltési idő megszűnne, ami komoly visszatartó tényező egy hosszabb úthoz.


csongi
(veterán)
Blog

Egyszer eljon az ido, mikor a bevasarlo kozpontok szamolni fognak.
Kiszamoljak, menyit hozhat a konyhara a toltofej telepitese.
Ezek a helyek lesznek, vagy lehetnek az egyik legfontosabb pontjai az elektronos autok elterjedesenek.A kerdes mennyire akarjak majd a kormanyok, ennek elterjedeset, vagy ezt sem szivesen engedik ki a kezukbol.
Mar latom a szemeim elott, lesznek aruhazankent tolto kartyak :). Minden masra ott lesz a Mastercard :D
Igy erre a felhasznalasra szepen lehet emelni az aram arat. Siman lesz rajta jovedeki ado..stb.
Es majd az otthoni toltes lesz a legolcsobb. Nyilvan nem lesz benzin/liter aron egy tolto allomason az ara, de 100-150Ft/ Kw arra siman fel lehet strofolni.
A vegeredmeny , se nem olcsobb se nem gazdasagosabb nem lesz az uzemltetes mint belso egesu elodei.
Hosszutavon lehet majd olcsobb, de szerintem az majd 5. evtol lehet letszeru. Illetve a megtett km fuggvenyeben. De Zoldebb lesz, remelhetoleg. :D
Arrol sincs info milyen service koltsegeket, illetve idovallumokat fognak bevezetni. Mert fognak, efelol ne is legyenek ketsegeink.
Nyilvanvalo, hogy a jelenlegi helyzet egy globalis tesztuzem.
A Hybrid rendszereket mar most elkaszalnam, es nem is engednem fejleszteni. Semmilyen kornyezeti elonyuk nincs egy start-stop rendszerrel szemben. Tul bonyolult a rendszer, magas meghibasodasi %-al.
A jarmuvek tomege jelentosen novekszik, a hatasossag nincs aranyban vele, vagyis van, mert lenyegeben nem nott meg.
A legnagyobb kornyezeti terhelest csokkento lehet a mai allapotban, az elektromos onvezeto rendszer, abban az esetben, ha kozlekedesi rendszerrol beszelunk, es nem onallo autok sokasagarol.
Erre meg varni kell, es ha lesz ra ido, valoszinuleg meg is valosul. :)
Az egeszet ket vallra fektetheti hidrogen cellas autok. Eddig a legnagyobb gond a cellak elolallitasaval volt, tul draga volt. Mostanaban jott egy attores, sikerult megtalalni a kivalto elemet, ami jelentosen olcsobb, es kello mennyiseget is lehet belole kesziteni. :)
Illetve itt van a hallhatosag kerdese is. Anno... elolvashato a kurt tortenete, miert is vezettek be, vagy miert is talaltak ki. A lenyeg, vagy a tarsadalomnak kell ehhez asszimilalodni, vagy olyan zajforrast kell tervezni az eszkozokre, amitol hallhatova valik. Az egyik erzekszervunk, ettol jutink sok informaciohoz. A hangtalan jarmuvek megnovelik a balestek szamat, leginkabb a gyalagosok, kerekparosok kerulhetnek veszelybe.
Rengeteg nyitott kerdes van. Pedig csak az energia hordozo kerul lecserelesre. :)
A belso egesu motorok ideje lejart, valtani kell de gyorasan.Sajnos ebbol az energiahorsozobol, ezzel a technologiaval tobbet kisajtolni nem igazan lehet. Ideje valtani. A nagy arconcsapas az lesz, ha varazskalapbol elokerul valami csoda fejlesztes, es kiderul, lehet kozlekedni 1dl-el benzinnel 100km-t, a mai sebessegi elvarasoknak megfeleloen. :). Bar akkor boritekolhato a tobb ezer Ft-os literenkenti ar is. :D
Szoval, hajra elektromos autok!!!!


hemaka
(nagyúr)

Ebből is tisztán látszik, hogy nagyvárosi közlekedésre jók ezek, másra még nagyon kínlódás vele az élet.
Majd ha több töltési lehetőség lesz talán, bár úgy nem lehet haladni, hogy 200 km-ként töltögetni kell.


kiezTe90
(senior tag)
Blog

Aztán jön egy jégeső... :D


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Vajon 2 év töltögetés után mennyi az a 240 km talán 120km. Ez is érdekelne, de nincs válasz. :)

Kölyök1990 : van már ilyen, le van védve plexivel.

[ Szerkesztve ]


zeon.hu
(nagyúr)

És? :F


Samott
(addikt)

Mert a hidrogen remenytelen, nagy nyomason, hutve kell tarolni. Robbanasveszelyes. Egesz egyszeruen tul sok a macera vele. Az uzemanyagcella a hidrogennel ellentetben egyebkent nem elvetelt otlet, csak etanollal vagy metanollal kell majd etetni. Az nem sokkal macerasabb mint a benzin.


kiezTe90
(senior tag)
Blog

A BMW 5 év garanciát vállal az akksikra, tehát ha ez időn belül elromlik, vagy csökken a teljesítmény ingyen cserélik. Ezen felül még lehet hozzá venni plusz garanciaidőt. De a BMW azt is vallja, hogy 5 év alatt az akkumlátroknak biztos semmi bajuk nem lehet.
Amúgy ez a jégesős téma. Én hírtelen nem gondoltam a plexire, de így már okés. :)


zeon.hu
(nagyúr)

Persze, hogy macerás, de a benzinmotor is macerás volt egykoron.
Ha több gyártó több pénzből fejlesztené, akkor lehetne normális tempóban haladni.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Én meg nem gondoltam,h 5 év alatt nem romlik a hatásfoka az akkunak, úgy hogy így már okés.


Swinegod
(őstag)

Minek is tüntessük el a sok rákos, gusztustalan kormoló Dízel szemetet a városokból*, hiszen nem miattuk van hetente szmogriadó minden nagyvárosban a bolygón? Az én autómban egy 1992-es konstrukciójú 3.0-s szívóbenzin van, de nincs annyi CO2 kibocsájtása, mint egy "ultramodern" 1.9-es TDI-nek, a következő pedig egy Hybrid GS 450h lesz

*világból

[ Szerkesztve ]


macskea
(őstag)

A válasz pofon egyszerű. Jelenleg a hidrogén tárolása nagyobb fejtörést okoz, mint az elektronoké. A kis kapacitású és sárnehéz tartályok miatt pont azokkal a problémákkal küzd, mint az akkumulátoros technológia.


Burt1793
(veterán)

A co2 arányos a fogyasztással...

üzenetek