üzenetek

hozzászólások


joghurt
(addikt)
Blog

Ha csak a kapcsolás egy részének kell rajta lennie 1281*492 pixelben, akkor igen.
Különben pedig függőlegesen az L1 tekercsig látni, bal oldalon "UIT BREAKERS", jobbra pedig az F104 biztosíték van még rajta.
Lehet, hogy egy lepedőnyi kapcsolási rajzból vágtál ki részeket; de a számomra mintha épp a lényeg hiányozna. Egy tirisztort sem látok az "Átlag tirisztoros rendszer" képen.

(Egy ábra biztosan szemléletes lenne a bemeneti szinuszból előállított fűrészjelről, és a különböző komparálási szintekhez tartozó gyújtási időpontokról.)

A 2-es kép nagy részét egy háromfázisú egyenirányító teszi ki, jó szemmel kiszúrhatók az apró Q3-as IGBT-k (amiről a kép szól), de őket is könnyebb megtalálni a Skyper meghajtópanel alapján. Színes nyíl vagy bekarikázás segítene.


#90088192
(senior tag)
Blog

A kép középén van a dióda híd, amiből 2db hagyományos, és 2db pedig vezérelt :R T1 és T2 vezeték megy a kapukhoz.
Köszönöm az ötletet, akkor ezzel is kezdek valamit.

Igen lepedőnyi az eredeti DWG, úgyhogy kicsit macerás a laptopon küzdeni, de nem kifogást kértél hanem megoldást. :K


joghurt
(addikt)
Blog

:R
Igen, a T1 és T2 a kapuk rajzi jele helyén jön ki, de az RI-k némileg bekavarnak.

Naiv kérdésként merülhet fel, hogy abból meg miért kell kettő, miért nem elég egy kiágazás a katódos csomópontból, hiszen egyforma potenciálon vannak.


#90088192
(senior tag)
Blog

Szia :)
(Elnézést a kései válaszért, meg kellett keresnem a másik rajzot)
A kérdés helyes, a megoldás gyakorlatilag egyszerű, design probléma/túlbiztosítás ez esetben.

A tirisztor gyújtása egy illesztő/leválasztó transzformator segítségével történik, a tirisztor ebben az esetben egybeontott egy diódával, vagyis egy komplett fel hid a rajzról :K
Vagyis 2 db azonos potenciálon lévő kivezetés van, és a zseniális tervező úgy gondolta, használjuk mindkettőt.

Sok értelme nincs, másik megoldásban, ahol a szabályzó áramkor két részre van szedve, ez nincs is.

Lásd kapcsolási rajz:

Es a hid a való életben:

Különben teli van hibákkal az egész, nem is gondolkodtam ezen, mert ez csak gy a sokból.
Pl lenne a hídon is feszültség érzékelés, de rossz helyre kötötték be, így értelme kb semmi, a szabályzó áramkor meg egy katasztrófa több szempontból is, a referencia feszültségeket egy DAC állítja elő, de az össze hasonlítás analóg módon történik, ahol a PD tagokat rosszul méretezték(Vagyis inkább a feszültség skálázás/áram merest végző áramkörök utáni szűrő áramköröket, mert valami mikró farad nagyságrendű kapacitást raktak alá amely belassítja a merest és a visszacsatolás belengeti az egészet), így ha 3 fázisú 6 impulzusú a tirisztor gyújtás akkor begerjed. Az OV(Túlfeszültség) és UV(Alacsony feszültség) érzékelést végző áramkor hibásan lett implementálva a NYAK-ra, így nem működik, de az elmúlt ~10 évben senki nem akarta megjavítani, a Soft start áramkor az AC kapcsolatoskor kellene hogy lassan emelje a referencia feszültséget, de nem jo sem maga az áramkor, sem ahova bekötötték az AC érzékelést, a feszültség referencia hordoz egy külső tiltást az analóg vonalon, de ez nincs használva és egy antennaként gyűjti a zavart ami falsh töltőfeszültséghez vezet, a hőmérséklet érzékelése a hűtőbordához/akkumulátorhoz összegyűjti a zavarokat, ami azt okozza, hogy azt gondolja a töltő, hogy az akkumulátor hőmérséklete ~10 fokot esik, és ezzel felhúzza a töltő feszültségét, amivel egy hatalmas áramtüskét csinál, és a többi, és ezek csak azok amiket én vettem észre az elmúlt 2 év alatt, egy majd 20 eves alapdizájn továbbfejlesztett verziójában. :O

Vagyis :R egy újabb hibát találtál!

[ Szerkesztve ]


joghurt
(addikt)
Blog

Egyszer volt alkalmam a 2000-es években Moszkvában kb. 60 műholdas csatorna szervertermében járni. Na, ott voltak olyan szünetmentesek, amikhez előtte meg kellett erősíteni a födémet. És a teljes élményfaktorhoz az udvaron pedig ott állt egy kekiszínű Kraz generátoros teherautó, ha a kimaradás hosszabb lenne, mint a szünetmentesek áthidalási ideje.


#90088192
(senior tag)
Blog

A legnagyobb teljesítményű töltő amit valaha gyártottak a volt cégemnél, 220V névleges és 900A ~360kVA a transzformátor benne.
Egy-egy telep van rákapcsolva 2000Ah kapacitással 108 akkumulátorral
Ebből a 900A-es verzióból 3 db ot rendelt a kuncsaft, meg 4 db 220V névleges 500A. Ezek az 500A-es toltok 2-2 darab akkumulátor pakkot hajtanak meg amik 600Ah-ak egyenként, és 102 van belőle ha jól emlékszem.
Kapacitás tesztet kellett csinálnom mindegyik telepen, a feltöltés volt a terepi próba.


hcl
(félisten)
Blog

Ez elég mély írás, köszi :) Ilyeneket jó látni itt :)


#90088192
(senior tag)
Blog

Köszönöm. :K

Lassan de bizonytalanul küzdök a folytatással, amik az inverterek lesznek. :R
Aztán majd jön a Automatikus Átkapcsoló/áthidaló egység, majd a Manuális Átkapcsoló/áthidaló.
Ha ezek megvannak, akkor jöhet a komplett felépítése és működése a szünetmentesnek.
Ez a terv.


Victorio
(aktív tag)

Jó írás, mint szakmabeli végigolvastam. Jöhet a folytatás.
Nálunk a szerverterem alatt 1 MVA teljesítményű UPS dolgozik.
(4 gép, egyenként 250 kVA, összekötve load balance módban.)

üzenetek