üzenetek

hozzászólások


Jeanne d'Arc
(addikt)

Jó cikk és nagyon hasznos!


Roxbury
(őstag)

Röhely ez az egy év garancia. Viszont, hogy azonnal cserélik az rendben van nagyon.


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

és akkor viszont az átadástól számított 1 évnek újra kell indulnia, mert ez is benne van a jogszabályban.


energy4ever
(addikt)
Blog

Hiaba van mashol 2 ev. Az elso ev a hardverre, a masodik csak a szoftverre terjed ki. Szoval mas gyartoknal is csak 1 ev van. (Mondom ezt Samsung Galaxy Note 4 tulajkent)


batai15
(félisten)
Blog

viszont én úgy tudom hogy ilyenkor nem vatta új telefont kapol hanem felújjítottat..


Jeanne d'Arc
(addikt)

Ezt hogy? A Samsung 2. évben cserélt nekem kijelzőt. Az első évben van full mindenre, a 2. évben pedig a telefonra és a tartozékokra nem ( pl akku) 1 éve még így volt azóta változott?


CoDWaW07
(őstag)

Köszönjük, nagyon hasznos cikk, rengeteg ember segítségére is lesz! :R


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

az alaplap elméletben régi (ellenőrzött), minden más új. szerintem azért ez így elég jó kis garancia :)


energy4ever
(addikt)
Blog

Rozsaszin szolgaltatotol vettem a Note 4-em. Nem hozzajuk szol a garancia hanem a hivatalos Samsung-hoz. A szolgaltato vasarlaskor igy tajekoztatott. 1-ev teljeskoru Premium garancia(hazhoz jonnek amikor neked is megfelel, ha helyben nem javithato a keszulek, akkor cserelik, es egybol kapsz masikat), a masodik ev pedig csak szoftveres garancia(vagyis nagy semmi).


Jeanne d'Arc
(addikt)

Érdekes...


Roxbury
(őstag)

2 év van a telóra mindenkinel, samunal is. Viszont a töltőre, akksira, fulesre valoban egy ev. Minden masra 2.

Pontositok. Xperia Z1 Compactnal az akksira is 2 ev. De ezek szerint az osszes unibodyra, de sz nem biztos.

[ Szerkesztve ]


jezusom
(csendes tag)

Én a másfél éves 5S készülékemet vittem be hivatalos szervizbe, mert a kijelző a jobb felső saroknál kb 2 mm-t mozgott. Most hívtak a szervizből, hogy kapok másik készüléket, szó nélkül cserélik a szavatosság alapján. A készülék a magenta szolgáltatónál lett vásárolva.

[ Szerkesztve ]


batai15
(félisten)
Blog

valóban azt, csak meg inkább hozzá fűztem :R


kislaszlo83
(tag)
Blog

Hasznos olvasmány, habár, a topicokat rendszeresen olvasók már összerakhatták magukban ezeket az infókat. :R

U.i.: az csak nekem fura, hogyha, a cég van feltüntetve, mint szerző a cikk végén, akkor jönnek a " de gázos ez a reklám" trollok, de így Bocha nevével olyan kis nyugodt a légkör :D


HarleyCustom
(veterán)

Akkor nekem miért mondta a telefonba,a szájával,a fiú,hogy csak folytatódik a gari?Tehát nem hosszabbodik.
(Az apple-t hívtam gari ügyben kb. 2 héttel ezelőtt)


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

ez megint hülyeség, mert ha a gari végén cseréled ki a telefont, akkor ők elméletileg 90 napot adnak. a fiú a telefonban azt mondja, amit a cége diktál. barátnőmnek 2 hete cserélték a telefonját, 2016 júli xy van gari végének írva az apple oldalán.


LurkerSheik
(senior tag)

Alapvetően úgy különül el a független és szolgáltatós teló garanciája, hogy 1(+1) évet adnak, ahogy a cikk is említi.
Függetlennél folytatódik ha cserélik, (de minimum 3 hónap) szolgáltatónál újraindul. (itt jegyzem meg, hogy nem tudod megtenni ,hogy mondjuk a 11. hónapban ismét beviszed a cserélt telefont, hogy kicseréljék, mert azért nem fizettél már, így más feltételek vonatkoznak legjobb tudomásom szerint.)
A 2. évben a szavatosság nálam úgy adódott, hogy szolgáltatós és független telefont is javítanak a PR-ek (istyle, stb...), ahogy fentebb írták cserélték a másfél éves T-s 5S-t.
Ellenben szükséges a számla megléte, imei, s/n-el.
Összességében itt esnek ki a bolti garis telók, az adásvételivel (eu, uk telefonok), a 12 hónap után az ingyenes javítás (szavatosság) alól!


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

de miért különül el? es a cserélt késtülék esetén hogyan és miért mentesülnek a kötelező 1 év alól?


TH448
(csendes tag)
Blog

Akkor nekem azt mondja el valaki legyen szíves, hogy az hogy lehet, hogy: nekem is cseréltek jótállásban gyári független telefont, de mivel még több, mint 3 hónap jótállás van rá, azt mondták, nem hosszabbodik a garancia. Viszont ha beírom a szériaszámot a keresőbe a linkelt oldalon, aszerint meg újraindult a garancia.
Ki hazudik?

Mondjuk a jogszabályi pontos hátteret nem ismerem, de az tényleg eszméletlen gázos, ha pont a gyári független telóknál nem mindig hosszabbodik a garancia...


Beri78
(őstag)
Blog

pl a telenornál is két év: link


llaszlo
(veterán)
Blog

Ott van "2 év teljeskörű garancia a készülékre" Tök nyóc, hogy a csamcsung mit írkál az oldalán, nem tőlük vetted a telefont, hanem a T-től és csak ez számít.
[link]

Jerusalem: Azért, mert az apple nem illeszkedik egyedileg az országok jogszabályaihoz. Nálunk ha fődarab vagy készülékcsere történik, akkor a jogszabályok értelmében újra kell indulni a garanciának. De nem csak ők nem alkalmazkodnak. Viszont ha perled őket, akkor úgyis neked lesz igazad.

[ Szerkesztve ]


HarleyCustom
(veterán)

Szóval újra "kell"indulnia a garinak.
Sajnos nem vagyok tisztában az erre vonatkozó jogszabályokkal,ráadásul nekem telefonon ezt a tájékoztatást adták.Ezt hogy van bátorságuk megtenni?
Végülis nem hinném,hogy biróságra rohangálna mindenki,én sem mennék,bár ennek tudatában,amit mondtál,már lehet elgondolkoznék egy per indításán.

[ Szerkesztve ]


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Nem fog elmenni senki a perig megnyugodhatsz. Panaszkonyv, békéltető testület, fogyasztóvédelem es itt meg is kapod ami illet :) fontos, a cserekor kapott dokumentumot rakd el.


Koda #1
(tag)

Hat nem tudom... En szivtam anno 4S-el. Kaptam egy refourb-ot gari lejarta elott egy honappal es ra masfel honappal elromlott a sim card reader... Fasza :D anno hiaba vittem istyeba hogy 90 nap gari meg van, de elhajtottak. Na azota kerulom Horvath Andriskaekat. pont ezt elkerulendo inteztem ezek utan, hogy iCentre-be mar csak szakvelemenyt kertem az i6-ra es igy a telenorba ketszer is csereltek full stock dobozra miutan vittem a regi telot es az osszes tartozekot a dobozaval. A legjobb, hogy a mostaninak is huppog a kijlezoje... Mint az elsonek a masodik meg alaplap hibas volt... Vagy en vagyok nagyon "szerencses" vagy a sima 5 mellett a 6 lett a legramatyabb osszeszerelesi minosegu keszuleke az applenek. Mindenesetre amig ilyen modon csereli nekem a telenor addig nem parazok, mert igy tenyleg ujra indul a gari. Csak az iTunes-bol kell mindig levalasztani a regi eszkozt es ezt evente csak egyszer lehet, vagy max irni az applenek hogy ok tegyek meg. Az 5 helyem mar betelt es most keszulok uj apple cuccot venni, de a masodik 6-ost nem tudom iden levalaszani :D

[ Szerkesztve ]


llaszlo
(veterán)
Blog

Bármilyen kérdésed van részletes választ kapsz jogszabállyal alátámasztva. Kb évi 2-3-4 alkalommal írok nekik. Legutóbb pont egy fődarabcserés kérdést tettem fel. [link]


Tibee86
(veterán)

Azért mondhatta, mert biztos nem hazai hivatalos viszonteladótól származik a telefonod. Kizárólag a magyarországi hivatalos viszonteladótól származó telefonoknál indul újra az egy év cserénél, a többi esetén ha 90 napnál több van még hátra a garanciádból akkor marad az eredeti dátum, ha kevesebb, akkor a cserétől számítva 90 nap.
"Többletjogok az Apple Egy (1) Éves Korlátozott Jótálláshoz képest magyarországi hivatalos vásárlás esetén:
a cserélt alkatrészre vagy készülékre 1 év jótállás vonatkozik 90 nap helyett
fogyasztók (olyan természetes személyek, akik szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül járnak el) számára a vásárlástól számított 2 évig van lehetőség garanciális javításra"
[link]

[ Szerkesztve ]


kiiso
(tag)

Fontos hogy a 2014. márc 15. előtt vásárolt készülékek esetén a fogyasztó a második évben, azaz a szavatosságon belül az eladóhoz fordulhat. 2014. március 15. után vásárolt eszközök esetén szavatossági jogát a vásárló a gyártóval szemben is támaszthatja.

[ Szerkesztve ]


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

De az EU-ban vásárolt készülékekre is egységesen 2 ev "valami" jár.


kali
(legenda)

rosszul tudod ám!
12 hónap (egy év) kötelező - kapcsolódó hazai jogszabály által előírt - jótállás, ami teljes körű - tehát nem csak a készülékekre, hanem a tartozékokra is vonatkozik -, amit a gyártó kiegészített további 12 hónap kiterjesztett korlátozott jótállással, ez is vonatkozik a hardverre is, viszont csak a készülékre, a tartozékokra már nem, illetve alább bemásolom majd a többi részletet is.
hazai szolgáltatós készüléknél alapban jár a második 12 hónap is - mert azok biztosan megfelelő forrásból származnak adott szempontból -, független készülékeknél viszont regisztrációhoz köti a gyártó - hazai képviselete -, annak ellenőrzése végett, hogy rajta keresztül lett értékesítve - és ekkor megadja a második 12 hónapot -, vagy nem - ekkor nem jár csak a kötelező első egy év, de az is csak megfelelő feltételek esetén, tehát minimum egy korrekt számla kell hozzá, hogy külföldön megfelelő forrásból vásárolták, nem pedig egy hazai gsm üzlet hozta be busmániából, nem megfelelő helyen kiállított darab volt és nem direktben értékesítették...stb.
infók; link
kivágtam a lényeget;

j

a csak szoftveres garancia csak a gsm boltok agyszüleménye, jogszabályilag csak jótállás és szavatosság létezik - a vásárló szemszögéből a jótállás a jobb -, és ha a gyártó azt mondja, hogy 12 + 12 hónap jótállás, akkor ott mind a 2 * 12 hónap hardveres, az alábbi megkötésekkel;

„Korlátozott Samsung jótállás”: a Samsung az általa forgalomba hozott termékekre 12 hónap teljes körű kötelező jótállást és további 12 hónap „korlátozott Samsung jótállást” biztosít. A „korlátozott Samsung jótállás” alapján a jótállás kizárólag a készülék kijavítására vonatkozik, és nem terjed ki a készülékkel együtt értékesített tartozékokra, továbbá a kötelező jótállási időt (12 hónap) követően történő fődarab csere esetén a jótállási idő nem indul újra.

az általad belinkelt jótállási jegyen is olvashatsz a kiterjesztett jótállásról.

[ Szerkesztve ]


Tibee86
(veterán)

De hol állítottam ennek az ellenkezőjét? A kimásolt rész az iStyle oldaláról van, nem én találtam ki.
"EU-ban vásárolt készülékekre is egységesen 2 ev "valami" jár."
Valami hivatalos forrás erről, vagy hogy mi az a "valami", vagy csak gondolod hogy így van, mint azt, hogy minden telefon esetében cserénél újraindul a garancia?

[ Szerkesztve ]


ToniSoprano
(addikt)

Nem értenek hozzá, hülyeséget beszélnek. Pl. Mediamarktban hosszan vitatkoztak az eladók. Az egyik váltig állította, Lumia 640-re már csak egy év gari van. Végül nagy nehezen megnézte saját honlapját és 2 év van feltüntetve, ilyen egyszerű az egész... De akár megnézhették volna a gyártó honlapját is, ott is ez van.
Már szinte minden gyártó 2 év garit ad alapból, annyi hogy a plusz 1 év a tartozékokra nem vonatkozik pl.töltő akku, fülhallgató csak a készülékre.
De ez nem EU előírás, egyszerűen ez a korrekt a vásárlóval szemben.

[ Szerkesztve ]


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Felkelés után csak neked kikerestem. Külön részben ki van emelve :)
[link]


Tibee86
(veterán)

Köszi! :R (csak annyi balgaság terjeng a fórumokon, hogy én már csak forrással megjelölt "tényeket" vagyok hajlandó elhinni :) )
Akkor az a "valami" a 2. évben a szavatosságot fogja jelenteni.


Jeanne d'Arc
(addikt)

Sajnos itthon full hulyenek nezik az embereket


ToniSoprano
(addikt)

Ebben az van, hogy az egy év jótállás a kötelező, a +1, vagy 2 év szavatosságot a gyártó önkéntesen hatarozza meg. A mobilarena cikk is 1 év jótállásról szól csak.


Dreimus
(senior tag)
Blog

A Nokia, Microsoft termékekre már csak 1 év a jótállás, a garjegyen módosult a weboldal nem. Sajnos belefutottam én is, tehát az egyik eladónak volt igaza, mert a jótállási jegy az ami a hivatalos dokumentum.

Illetve bemásolom ide is amit találhatott a másik a Microsoft oldalán az Ő általuk vállalt Korlátozott garancia. Tehát alapvetően 1 év amit a törvény előír a többi az adott szervizesen múlik majd, hogy betartja a linkelt dolgot, de nem köteles.

[ Szerkesztve ]


llaszlo
(veterán)
Blog

Hát nem. Ami a fogyasztónak kedvezőbb azt kell figyelembe venni. Mivel ez a vásárló megtévesztése. Gondolom nem ismeretlen ez a fogalom. Nem közölhetnek mást. Én egyszer nekimentem egy ilyen miatt a T-nek végül inkább szervizeltek.


Dreimus
(senior tag)
Blog

Hát igen, ilyenkor nem irigylem az ügyfélszolgálatosokat a cégeknél Ők aztán nem tehetnek az ilyen balfasz telefoncégekkel szemben aztán amikor meg rákérdeznek mi a helyzet azt se tudják mi van.


khron78
(őstag)

Ez egy korrekt és összeszedett írás! Nagyon hasznos!


rika28
(csendes tag)

Sziasztok ! 2014 márciusában vettem egy I5s-t. Tavaly nyáron szépen besárgult a kijelző ,visszavittem Istyleba pár nap múlva írtak, hogy készen van mehetek érte. Kaptam egy újat zacskóból .... Kívül új belül viszont gondolom nem ,mivel azóta is vacakol . A Garancia teljesen újraindult ! Most készülök visszavinni mert borzalmas amiket csinál ,pl hívnak csörög de a kijelzőn nem jelez semmit ,készenléti módban van. Igazából a kérdésem az lenne, hogy lehet az ,hogy ismerőseim körében teljesen új készüléket kaptak polcról egyik 5s volt igaz az Münchenben, a másik 6s Bp. Nekem meg adtak egy zacskós telefont ami nem is jó.Ez normális dolog ? el kell fogadni? Nekem se időm se kedvem nincsen mindig cserélgetni járni főleg ,hogy az előző kis telóm teljesen jó volt belül :( Válaszotok előre is köszönöm :)


Tibee86
(veterán)

Nem adnak új telefont, refurbished készüléket kapsz garanciális cserénél.


rika28
(csendes tag)

Köszönöm a választ ! :)


phobos86
(csendes tag)

Sziasztok, most akkor 1 év után de a 2. éven belül javítanak iphone-t garanciában vagy sem?


mcdennis
(tag)

Szerintem a Telenor a legszarabb I6-okat kapta meg, mert nekem is egy felhorpadt kijelzőjűt adtak aztán cserélték is. Mostaninak is eléggé kattog a home gombja. nehogy a garancia előtt megelégeljem ezt a prémium termékhez nem méltó kattogást :D


Stanley-B.
(őstag)
Blog

javítanak, a gyakorlat azt mutatja, méghozzá szó nélkül, nem kell bizonygatnod semmit.
Családban meghalt egy iPhone 5c teljesen (be sem kapcsolt), 23 hónapos volt a készülék, szóval pont egy hó garancia volt még rá. Elküldtük, szó nélkül megjavították.


Bitmill
(csendes tag)

Sziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy "sarkiGSM"-től vásárolt iPhone szervizeltetése hogyan alakul, ki végzi el?

üzenetek