[Re:] [Jack Hunter:] A lehetetlen küldetés - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Warpig
(aktív tag)

A Hitachi japán márka, így a viccben egy japán és egy kínai veszekszik :D

Szívás, amit leírtál :/


Hieronymus
(addikt)
Blog

Annyira nem vicces. 2012-ben állították le a saját gyártást. 2018-ban a saját hálózatukban, a Sony tévék értékesítésére álltak át Japánban. A saját márkaként forgalmazott tévék értékesítése 1% alá esett.

Szóval a kínai, veszekszik kínaival.

Az eredeti íráshoz visszatérve.
Ha a tévé támogatja a mira és/vagy chromecastot, akkor engedélyezni kell a tévében.
Ha nem, akkor lehet "izé"castot használni, de ahhoz az "izé" saját cast eszköze szükséges. (Rosszabb lesz a minőség.)
De minden esetben saját WIFI kapcsolatot használ a két eszköz. A kábel nem játszik.
Ha azonos hálózatban van a tévé és a PC, akkor a fájlkezelőben a jobb egérgombbal a fájlra kattintva elérhető a küldés más eszközre lehetőség. Így vihető át PC-ről, tévére tartalom kábeles hálózaton is.

Ha a tévé nem támogatja, akkor egy tévéokosító oldja meg minden problémádat azonnal.


totron
(addikt)

Ha a tévé nem támogatja, akkor egy tévéokosító oldja meg minden problémádat azonnal.
Próbáltam ezt erőltetni egy ideig, mint józan gondolkodási kimenetet, de nem megy át, belepaszírozhatatlan a fejekbe. 2 komponens több, mint 1? Az már bonyolult? Megbénít a bőség zavara? Egyszerű lustaság netán? Valamelyik vagy mindegyik, de a tv-nek kell tudnia, mindent. Akkor is, ha irreális. Eszméletlen mélyre sikerült beinjektálni a minden alapösztönnel szembe menő, önkéntes kiszolgáltatottságot.


Somatom
(veterán)
Blog

+1
Azért vettem okostelót, hogy ne kelljen okostévé. Rádugom a "legbutább" HDMI -képes megjelenítőre és ennyi. Milyen ostoba az az okosteló, amelyik a megjelenítőtől várja el, hogy okos legyen? :)

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Eszméletlen mélyre sikerült beinjektálni a minden alapösztönnel szembe menő, önkéntes kiszolgáltatottságot."

Van egy alaphelyzet.
Sikerült vásárolni az bejegyzés írójának egy olyan tévét, ami akciós volt. Abba ne menjünk bele, hogy mennyire volt jó vásár a tévé.
Úgy tűnik a tévé specifikációját nem sikerült időben átolvasni. De a felhasználónak szánt használati útmutatót sem.
Ebben a helyzetben Nem sok lehetősége van a barátunknak.
1. Kitalálja a tévé dokumentációjából, hogyan oldhatja meg a problémáját. Feltéve, hogy megoldható.
2. Vásárol egy olyan tévéokosítót, ami megoldja a problémáját.
3. Ön és vagy közveszélyes lesz. De ez a problémát oldja meg, inkább csak hozzá rak egy nagyobb adagot.
(Egy hibát sokszor, két - három nagyobbal akarnak megoldani az emberek.)

Hosszabb távra van megfogadható tanulsága a történetnek.
Nem veszek meg olyan eszközt, ami akcióban olcsó és semmit sem tudok róla. Akcióban csak akkor veszek meg egy eszközt, ha olcsóbb, mint máshol akció nélkül.

Ja igen, két komponens több, mint az egy.

Normális hangzású tévé nem nagyon kapható. Ha igény van az Atmos 7+1 csatornás megszólaltatására, akkor vagy nem veszel tévét vagy veszel a tévéhez AVR cuccot.
Persze ekkor lesz átfedés a két eszköz tudása között. De legalább probléma mentes lesz a két eszköz használata.
Évekkel később jön a következő probléma. A tévé jó, a hangzás kiváló, csak egyre kevesebb app marad használható. Ekkor nem a tévé cseréje a megoldás. Friss okosítóeszközzel meg lehet hosszabbítani a tévé használhatóságát.

Így már három eszközöd lesz. De három eszköz egységben működik az okosító be- és kikapcsolja a tévét. A tévé be- és kikapcsolja a házimozi erősítőt.
Nem látom azt a problémát, ami bármely alapösztönnel szembe menne.


UnA
(Korrektor)
Blog

"Nem látom azt a problémát, ami bármely alapösztönnel szembe menne."

Itt arra gondolt a szerző - de majd korrigál engem :) - hogy az emberek általános viselkedése milyen lenne...


totron
(addikt)

Na ja. Számoljuk bele még, hogy alapvetően a tv a családi tűzhely funkcióját töltötte be nagyon sokáig, így a fogyasztói programozottságon túl ez is átörökítődik, mint a maiak felé támasztott igény, hiszen egy all in one köré már érdemes gyűlni, míg a célhardver egy elvont geekjátékszer, hiába ugyanarról beszélünk, csak észszerűbb a megközelítés (amely geekségtől mindenkor irtózik az egó, ő aztán nem lesz kocka!), így a közember a belegyömöszölt tudás felé fog hajlani, minőség nem számít. Az már minden mindenkor elsikkad, hogy a termékidő kurta, mint egy malacfarok, az ár is legyen alacsony, vagyis botor az igény is, de ez a paradoxon is csak az eladathatóságot, pörgethetőséget segíti, hát "éljen", mit lehet erre mondani, s még csak azt sem érzi, hogy pont 2 pad közül a földre esve csücsül, de legalább a pénz kiadva.
Jelen esetben a posztoló Jack Hunterrel együttérzek, mert minden gondolkodás-be- és előrelátás mellé kompromisszumkészen és derűsen állsz egy új jövevényhez, nem akkor leesve a falvédőről, mégis olyan szintű koncepciótlanság, igénytelenség és beleszarás fogad, hogy nem tud másban végződni, mint egy nagy kövér csalódásban az élmény.
A buta kijelzőhöz társuljon azért minőség és minőségi HDMI-jelút.

(#5) Hieronymus, na ez jó kérdés, hogy mi volt a mondás és abból mi szűrődik át a valóságba. Még lehet, hogy az a rosszabb, ha 1, fix állapotra lehet élethosszig számítani, ami a manualban rögzítve van és bár ha korrekt is az ismertetés, ez könnyen jelenti, hogy semmilyen online frissülésre esély nincs a jövőben, ez nem tudjuk hogy van a szóban forgó modellnél. Ugyanez lehet a jobb eset is, ha a frissítések minősége pocsék lenne. Ezt is a gondviselés vezeti, mint a telefonoknál, hogy neki bizony fogják a kezét gondoskodva, mert akkor érte meg, egyébként rossz vétel volt. Ezzel versenyezni, büszkélkedni is lehet egymás közt, fogyasztói szinten, az meg már csak jó és csak van értelme. Van létjogosultsága a frissülésnek persze - már ahol van - de a gondviselési-versenyzési faktor az, amivel igazán triggerré lesz a fejekben, szóval megint csak sikerült átlépni a lényegen, hurrá ennek is.

(Egy hibát sokszor, két - három nagyobbal akarnak megoldani az emberek.)
Mert nem lép ki a triggerbőlfolyamból, ami addig is hibásan vezette. Természetesnek veszi, hogy a pénzéért hibát is kap, de igazából gondolkodni nem akar rajta, neki erre nincs ideje, geek sem akar lenni, kinéznék, némi pénze meg pont van, hát jöhet az újabb fröccsöntött megoldás.

A hosszabb táv azért nem jó, mert ismét csak kinézett lennél, falkán kívüli, ha egy minőségi* cuccal le lennél maradva. Sokan ezt tudják belül, de a falkaösztön, mint drive bőven felülírja ezt is.
*A nem egyszer pocsék ár/érték arányok és a bőség zavara együtt valóban nem könnyítik meg az értelmes választást, tehát még aki átlátja mindezt és szépérzékkel-előrelátással indul neki a bulinak, az is jó eséllyel megköt olyan kompromisszumokat, mintha all in one-hívő lenne, hozzájuk lesz közelebb, ez a "legszebb" az egészben.

A tv okosítónak minőségileg is egybe kell esnie az addig összepakolt rendszer szintjével, feltételezve egy olyan esetet, amit írsz is, hogy eleve is szempont volt. A termékidő/fejlesztés meg azért ki van találva, azok részére is, akik szeretik a tényleges szépet és jót és a minőség sem a marketingszövegből jön, szóval ők is kénytelenek bizonyos lépcsőkben haladni a korral. Az egymást ki-be kapcsolgatás kényelmi funkciónak tök jó, de rendszerint rémesen rossz helyet foglal el a prioritási listán a fejekben.

A szembemenés pont abban áll, hogy sok a hiba, a bosszúság, gyanúsan sok, de csak ezek szaporítása zajlik ami ugye egy exponenciális iterálódását sejteti a helyzetnek, felhatványozva az elkeseredettséget. De mint írtam ki nem lép belőle. Ha jelzed, hogy rossz a cél, rosszul akarja a jót, támad, mert totális véleményellentétnek éli meg a kiigazítási szándékot és nem a segítőt látja, hanem hogy totálisan eltérnek a célok - itt bukik ki, mennyire eltérőek a drive-ok, hiába ugyanazt mondja mind a kettő.
Az egzakt része az egésznek, hogy kinek mennyi problémája/elégedetlensége van, illetőleg mennyire elégedett (nem igénytelen felhasználót feltételezve). Ha a pénzedhez képest meghoztad a legjobb döntést, együttélésre alkalmas kompromisszumokkal, akkor hátra dőlhetsz. Ha az elvárásaidat belehajszoltság vezeti, akkor soha nem nyugszol meg, pont ez a lényeg. Ösztönösen az optimumra törekszik az ember, átlátva a marketingdumán, ezt cincálta meg és borította fel a fogyasztatási érdek.

(#6) UnA, úgy-úgy.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

"Ha a pénzedhez képest meghoztad a legjobb döntést, együttélésre alkalmas kompromisszumokkal, akkor hátra dőlhetsz."

Lehet, hogy ezért nem nősültem meg. :)


8th
(addikt)
Blog

Török veszekszik a kínaival. A török Vestel csoport jó ideje bekebelezte a neves gyártók televíziókat gyártó részlegeit. Hitachi, Grundig, Toshiba, Panasonic, Philips, Sharp, Toshiba márkanév mind az övék, hogy csak az ismertebbeket említsem. De pl. a Videoton és az Orion is.


totron
(addikt)

Akkor már értem, hogy miért mondta az utcában az egyik gyerek, hogy a Vestel az jóó. Ennyi jót magába kebelezve nem is lehet más. Persze sajátmárkás példány nyomán mondta és nem volt jó, de akár az is lehetne mára már. Nincs itt titkos befutó kérem, nehéz a megfelelő kiválasztása.

(#8) Somatom, :D


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Kedves Hieronymus. Ezt a készüléket másfél éve vettem, több mint 100 ezer forintért. Azért, mert szerettem volna egy 4k felbontású smart tévét. A készülék a mindennapokban megfelelően működik. Szép a képe, a kialakításához képest elfogadható a hangzása,és van rajta egy csomó csatlakozó. Mivel smart, nem kell hozzá tévé okosító,mert képes kapcsolódni az internethez,fut rajta a Netflix és a YouTube, valamint az összes Google szolgáltatás rajta van. Na és pont ezen akadtam ki.Hogy a tévé play áruháza teljesen más, mint a telefoné. Pontosabban,más appok vannak benne,mint amit a telefonon el lehet érni,ami egyfelől érthető, hiszen hiába Android mindkettő,más a platform. A baj az, hogy egy olyan applikációt, aminek mindkét áruházban meg kellene lennie,csak egy készüléken található meg. Ezért nem lehet összekapcsolni a két készüléket. Értem?


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Na és pont ezen akadtam ki.Hogy a tévé play áruháza teljesen más, mint a telefoné. "

Nem lehet azonos.
Mint kezdene a tévé egy érintőkijelző használatra tervezett appal?
De az is kétséges eredményű vállalkozás lenne, ha egy telefonos cast appot raknál a tévére. Ami ugye küldené az adatfolyamot és nem fogadni akarná.
?
OK.
Lendüljünk neki még egyszer.
Amennyiben a tévé és a telefon is támogatja GoogleCast szolgáltatást, app telepítés nélkül működik az átvitel.
A tévén engedélyezni kell a fogadást. A telefonon meg be kell állítani melyik tévére akarod átküldeni a jeleket.

A Googleplay-ban csak olyan cast appok vannak amik harmadik féltő származó "tévéokosító" HDMI ???cast rudacskák használatát támogatják. Legalább is a telefon/PC oldalán. A tévé oldalán ezeknek sem kell app, mert alapszolgáltatás. Nélküle nem lenne használható a HDMI eszköz.

Számítógépen próbáltad a képeket fájlkezelőből átküldeni a tévére?


Hieronymus
(addikt)
Blog

Igen, igazad van.
A felsorolásod viszont pontatlan a Toshiba márkajoga a Hisense birtokában van.


Ze'
(csendes tag)

Nálunk van a családban egy Hitachi 40HE4000 ott úgy néz ki a dolog, hogy van egy dedikált input választó gomb és ott megjelenik a Wireless Display opció is, ez a képernyő tükrözés.

Ahhoz, hogy ez menjen engedélyezni kell:
Beállítások / Rendszer / Források / Wireless Display : Engedélyezett

Bízom benne hasonló a két tv menüje/távirányítója és segít megoldani a problémád.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Én is bízom benne, de nem az én problémám. :D


Ze'
(csendes tag)

Igaz, az már csak később tűnt fel, hogy neked ment, de ki tudja?? Lehet csak ezen információ hiánya bátortalanított el, mikor gyanúsan ferde szemmel feléd kacsingató Hitachi akcióval találtad szembe magad :D


Hieronymus
(addikt)
Blog

Értem. De itt Toshiba tévéről van szó. :DDD

üzenetek