[Re:] [Jack Hunter:] Aqua webáruház, soha többet. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Krugszvele
(aktív tag)

firstshop.hu
ha csütörtökön reggel 8-kor rendeled meg, akkor péntek reggelre nálad van :) Többször is teszteltem már, egyszer sem csalódtam még bennük.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Az teljesen normális állapot, ha a kereskedő a raktárkészlete helyett/mellett a saját megrendeléseit is forgalmazza.
Ezen nem kell kiakadni. A vásárló szempontjából kettő lehetőség van.
1. Törli a rendelést. Ez akkor értelmes, ha másutt olcsóbban és vagy gyorsabban hozzáférhető.
2. Kivárja a rendelés teljesítését.

Én egyszer kilenc hónapot vártam egy AVR készülék leszállítására. Esélyem nem volt másutt megvásárolni. Drágábban és hosszabb határidővel szállították volna.

A jó kereskedő amúgy is azt árulja, amit még meg sem rendelt. Nem áll benne a pénze, nem foglal helyet, ezért olcsóbban tudja adni, mint a konkurencia. :DD


Krugszvele
(aktív tag)

Csak itt nem erről volt szó! Hanem arról, hogy egy raktáron jelzéssel lévő terméket egy hét alatt se tudtak kiszállítani és utána kifejzett hívásra közölték csak, hogy nem is tudják mikor viszik ki...
Ha előre kiírják hogy 7-9 nap, akkor a vevő eldöntheti, hogy vár-e, vagy nem.


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

. De egy értesítő e-maillel is kibékültem volna. A tájékoztatás teljes hiánya, a nemtörődömség volt az,ami kiakasztott.
A tippet pedig köszönöm, ránézek a boltra.

[ Szerkesztve ]


Yézi
(aktív tag)
Blog

+1, nagyon korrekt bolt, sokszor rendeltem már tőlük. Garanciális ügyintézés is mindig gördülékenyen ment, de például az inkompatibilis memóriáim is minden szó nélkül azonnal cserélték. :))


pető bá'
(őstag)
Blog

szerintem ez bármelyik boltnál ugyanígy benne van - nekem az aqua-val nem rémlik, hogy lett volna ilyen gondom, de pl az ExtremeDigital-nál voltak rendelések, amik 1 termék miatt egy hetet vártak.. Egy PC konfigot nem tudtam tesztelni, mert egy valami 5000 forintos CPU hűtő nem jött meg. :DDD

Legutóbb pont aqua-ból raktam össze egy PC-t, simán úgy számoltam, hogy 4-5 nap, volt vagy 6-7 tétel, 2 nap alatt ideért. Teljesen kiszámíthatatlan.


spirit007
(senior tag)
Blog

Nekem pont az Aqua-val nem volt még gondom (kb.20 év óta)
Az viszont feltűnt, hogy korábban egy rendelés leadása után minden státus változásról kaptam e-mailt, újabban csak megrendelés visszaigazolás és átvételi értesítő van.
(2-5 munkanap)


szabonagyur
(félisten)
Blog

+1, bárhol megeshet ilyen.

Raktár sok helyen nem frissül live-ban (tudok jóval nagyobb forgalmat bonyolító cégről is ahol majd amikor eljutnak a küldésig derül ki, hogy nincs valami).

Másrészt emberek dolgoznak ott is, megesik az ilyen.

A visszaigazoló emailt érdemes megnézni, hogy mi szerepel benne, mivel az sokszor csak a rendelés tényét jelzi, és benne van, hogy majd ha visszaigazolják, hogy mikor kapod meg akkor lesz tényleges rendelés csak.


Syl
(nagyúr)
Blog

Nálam az Alza a rekorder, pozitív szempontból.
Tavaly október 22-én, pénteken 15:00 órakor leadtam egy rendelést, másnap, 23-án, szombaton, ünnepnap, hajnali kettőkor jött az e-mail, hogy mehetek a cuccért az alzaboxhoz. :C


totron
(addikt)

Attól, hogy lett egy AVR-ed nem muszáj ám helyeselni a morális posványnak. Megtévesztő infó volt kint a weben. Nem elhanyagolható vagy másodlagos szempont, ha már egyszer ott értékesítenek. Legyen up to date a felület, hogy a júzer tudjon kalkulálni, na onnantól él esetleg amiről te beszélsz, hogy legegyszerűbben, meg legolcsóbban, cserébe kivárós. A kereskedőnek önérdeke, hogy ne legyen beragadó készlet, de ettől még nem lesz sem ő, sem az eljárása jó; az anyja ravatalán árulja a előre a semmit biztonsági játékosként. A jó kereskedő nem más vesszejével veri a csalánt, hanem rutinból-ráérzésből-igényfelmérésből rendeli a mennyiséget. Az a baj, hogy be van hülyülve a technikába (is) a sok ember, drogként funkcionál az életükben, minden alárendelődik, a mannát csepegtető viszonteladó/ügyfélszolga is ezért üthet meg olyan hangnemet amilyet csak akar, ő el tudja adni másnak is. Nagyon nem kellene engedni, legitimizálni ezt a magatartást, lefeküdni neki. S most is van, meg lesz is egy réteg, aki nem is érti miről beszélek, miért is baj ez az egész jelenség...


Hieronymus
(addikt)
Blog

Én nem helyeseltem.
Azt írtam le, hogy érdemes hideg fejjel értékelni a helyzetet.
Lehet választani a vissza a pénzem, de azonnal vagy kivárni a szállítást.

"...az anyja ravatalán árulja a előre a semmit biztonsági játékosként."

Ez csak egy érzelmi kifakadás.
Gondolom ebből az is következik, hogy hajlandó vagy többet fizetni az adott termékért. A "nem biztonsági játék" költségét is a vásárló fizeti meg. Nagyobb raktár és több felhasználható pénz szükséges. Egyik sincs ingyen a kereskedőknek.


Krugszvele
(aktív tag)

Se nagyobb raktér, se nagyobb tőke nem szükséges hozzá a kereskedő részéről. Inkább jó kapcsolat.
A firstshop-nál szinte alig van raktárkészlet, de a következő munkanapra szinte bármit beszerez. És ez pontosan le is van írva a webshopban!

"Megérzésből" meg "rutinból" nem lehet termékeket rendelni. Ehhez kell a számítógép, ami meg fogja mondani, hogy miből mennyi fog fogyni a héten, jövő héten, ciklikus terméknél akár a jövő hónapot is...

Akinek nincsen ilyen döntéstámogató rendszere, az meg megy a levesbe és a nyakán marad a raktárkészlet.

Éljen a nyugati civilizáció, és a hatékony piac!


Tuomas
(addikt)
Blog

Számomra az Aqua a top. Mindig kaptam értesítést, ha nem tudták egyből kiszállítani, arról is, ha több időbe telt a szállítás (volt 2 hét is). Legutóbb kb 3 hete rendeltem tőlük, 3 munkanap alatt megkaptam a cuccot úgy, hogy nem volt raktáron.
Persze az előfordulhat, hogy kicsit több idő is lehet, volt már rá példa, ahogy fentebb írtam, de én sokkal jobban preferálom őket mint pl anno az edigitalt, vagy az emagot.
Náluk attól se kell tartanom, hogy a termék sérül a kiszállás során, mert nagyon példásan csomagolnak mindig.


Hieronymus
(addikt)
Blog

A kiskereskedőknek egyszerű a helyzete. Amit délelőtt megrendelnek, azt délután hozhatják a nagykertől.
A nagy kereskedők, nyilván az Aqua is ebbe tartozik, importőrtől vásárolnak vagy önmaguk importálnak.
Ez esetben a jó kapcsolat csak annyit jelent, hogy nem kell azonnal fizetni, türelmi időt kapnak. De a megrendelt készletet be kell raktározniuk.

A raktáron lévő termékek mennyiség jelzésével trükköznek az online kereskedők.
Inkább azt írják ki 1-2 darab van még raktáron és nem azt hogy 120 darab férhető hozzá azonnal. Ez vásárlásra ösztönzi az átlag vásárlót.


Krugszvele
(aktív tag)

Tényleg ez nagyon jó trükk, hogy utolsó darabok elérhetőek :)
Valójában meg hegyekben áll a hulladék a raktárban :)


totron
(addikt)

Lesarkítod ezt a raktár dolgot és ugyancsak a kereskedői sumák nyerhet teret. Inkább a kivárós vagyok, de ne mossuk össze azzal, mikor addig álljál féllábon, meg mikor eleve téves az infó, meg csak a szükséges rossz vagy, mikor belőled él. Megesik és megesik közt is nagy különbségek vannak.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Nagyon el vannak kapatva a kereskedők, ugye most mindenből is hiány van, nem úgy van raktárkészlet mint covid előtt, betett a háború is és most istenkirályt játszanak. Mondjuk eddig nekem nem volt panaszom az AQUA-ra de lehet máshonnan rendelek majd mert terveztem tőlük rendelni egy SSD-t, RAM-ot és egy microSD-t kb. 80 ezer forint értékben.


totron
(addikt)

Ha csak a mankó van, az első, addigi szabályszerűségtől eltérő szitun csúszik hanyatt, én meg ezt mondom. Mint mikor bekrepál a GPS, emberünk meg ott áll, mint egy ma született borjú, mert tájékozódási képesség az nem volt miért kifejlődjön. A tapasztalt ember keze alá szépen tud dolgozni egy gépi előrejelzés, meet felülbírálja, ha kell, de csak a gépre hagyatkozva kóklerkedésről beszélünk, még ha nem is azonnal ütközik ki.

Nem tudom, az utolsó mondat szarkazmus-e, de nincs hova _növekedni_.

Az ösztönzés is lehet rendben, ha a mennyiségi kamuhoz akciós ár is társul, bár akkor az rendszerint már nem kamu. Nem féltem egyiket se.


#56573440
(nagyúr)
Blog

"Ja, nem érünk rá óránként frissíteni a készletinfót."

ezen pár karakter mélabús olvasgatása közben elmémben felmerült egy apró gondolatmorzsa mely valahogy eképp hanhozhatott volna ha szavakba kellett volna öntenem mint válasz a telefonbeszélgetésben résztvevő másik fél számára minden arisztokratikus szintű nyugalmam és tiszteletem mellett :

"hogyamiaf@szom???"

Azért viccelünk már hogy kézzel (KÉZZEL ##@{>&@#>@}!%) frissítik a készletinfót mert olyan nincs :D 2022-ben a kimenő bolti eladások és a beeső online rendelések nem automatikusan kerülnek le a készletről, egy ekkora bolthálózatnál, aaz teljes mértékig kizárt. Hogy a weblapra nem kerülnek ezek az infók át az meg max szándékosan lehet, jobban néz ki minden ha készleten van mint ha foghíjas a kínálat és 5-7 nap van mindenhova írva alsó hangon... Vicc...

Egyébként meg pont erről egy humoros szösszenet: [link]

[ Szerkesztve ]


Metalfan
(senior tag)

Lehet én emlékszem rosszul, de nekem úgy rémlik, hogy van valami jogszabályi előírás arra, hogy ha valami nincs készleten, akkor nem lehet a webshopban kiírni azt, hogy raktáron van, mert az a vásárló megtévesztése.

üzenetek