[Re:] [Jack Hunter:] Aqua webáruház, soha többet. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Azért viccelünk már hogy kézzel (KÉZZEL ##@{>&@#>@}!%) frissítik a készletinfót mert olyan nincs :D 2022-ben a kimenő bolti eladások és a beeső online rendelések nem automatikusan kerülnek le a készletről,"

Az eladás leveszi a készletből, elméletileg.
De a valóság ennél ennél sokkal képlékenyebb. A holnapi szállításra visszaigazolt terméket, én azonnal kiraktam ajánlatba. Nem sok esély van arra, hogy a kamiont összetörik, kirabolják, ... . De néha előfordul.
Ekkor persze nem lehet a néhány napos szállítási határidőt tartani.

Egy kisebb vállalkozás esetében viszonylag könnyű kezelni ezeket az eseteket. Nagy cégnél már nehezebb.


#56573440
(nagyúr)
Blog

Nem értem... Mi köze ennek ahhoz amit írtam? Eladtad, lekerül a készletről, frissül a weblapon automatikusan, mindenki boldog. Ha ellopják vagy a kamion összetörik se lesz készleten, tökre rohadtul mindegy onnantól mi van...

Szállítási határidőt meg nem írtam sehol... :U


Hieronymus
(addikt)
Blog

Röviden a raktárkészlet nem egyenlő az eladható mennyiséggel és nem egyenlő az ajánlatba kitett mennyiséggel.

Ha 10 darab van még raktárkészleten, akkor kiírok 2 darabot a shopban.
Eladni viszont 60 darabot tudok, mert úton van további 50 darab hozzám.

Ha megvesznek tőlem 25 darabot, akkor mit írok a raktárkészletbe?
Nyilván még mindig 10 darab van raktáron. Majd holnap fog kikerülni a csomagolóba, remélhetőleg a megérkező érkező példányokból még 15-el együtt.


#56573440
(nagyúr)
Blog

Ami úton van az mióta van raktáron?

Kvaegyszeru, ami raktáron van az raktáron van. Ami érkezik az rohadtul nincs raktáron és ha úgy adod el hogy ezt a vásárló nem tudja, simán atbsztad. Lehet hogy holnap érkezik meg lehet még 3 hét... Engem mint vásárlót egyáltalán nem érdekel hogy te hogy trukkozol, ne próbáljuk már elmagyarázni hogy tök normális hogy raktáron lévőnek ír valaki valamint ami nincs raktáron. Pont.


Krugszvele
(aktív tag)

Én azt mondtam, hogy éljen a nyugati civilizáció és a hatékony piac!
Addig van hová növekedni, amíg a piac azt mondja. Ha nem lesz, akkor a piac megmondja :)
A kereslet-kínálat.
Semmi irónia nem volt ebben.


AxBattler
(félisten)

Népszerű, régi jó áruház az Aqua webáruház...

... örülj neki, hogy gariztatásig nem jutottál el náluk. :(((


ncc1701
(veterán)

Irígylem a problémád, soha nagyobb baj ne érjen. :)


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ki mondta azt, hogy ami úton van az raktáron van?
Ettől függetlenül eladható, mert úton van.

A kereskedelemben nem a haszonkulcs a legfontosabb tényező. A forgási sebesség sokkal meghatározóbb.
Minél gyorsabban ismétlődik a pénz - áru - pénz- ... ciklusa, annál nagyobb az értéktöbblet mértéke.


angyalpc2
(aktív tag)
Blog

"Ja, nem érünk rá óránként frissíteni a készletinfót."

az elég gáz, mert ma már manuálisan kezelni készletet...
ott nagyon durva készlet eltérések lehetnek akkor ott.


nullpoint
(senior tag)

Egy olyan országban ahol a maffia szó szerint mindenkiről minden tud, ahol egy cégnél egy forint nem mozog, egy áru nem mozog anélkül, hogy azonnal bekerülne a terroristák adatbázisába, érthetetlen az hogy nem tudja egy cég megmondani mi van neki raktáron és mi nem. :N


Thome
(addikt)
Blog

Aquából én se, soha többet.

Céges vásárlás, bontott ramot küldtek, új címszóval. Asztalcsapkodásra sem voltak hajlandóak elismerni. B*sszák meg, onnantól kezdve máshonnan vásárolok, van elég webshop.

[ Szerkesztve ]


#56573440
(nagyúr)
Blog

"Ki mondta azt, hogy ami úton van az raktáron van?"

Akkor nem értem mit akarsz nekem mondani... Leírtam hogy a készletet nehogy már bárhol kézzel frissítésék már a weblapon ma, nonszensz, erre valamiért próbálsz "válaszolni"...

Csak nem értem még mindig hogy miért és mit, mert abszolút összefüggéstelenül, a kommentemhez lazán se kapcsolódóan...

Minden ok? :U


Pikari
(őstag)

Minden webshoppal ez van már hónapok óta, a kisebbekkel is. Nyár óta nem volt olyan, hogy 1 héten belül megjött volna bármilyen megrendelésem. Apróról persze meg szokott jönni két nap alatt, ha feladja az ember rákövetkező nap.


#72042496
(félisten)

Nekem az Aqua épp beszerzett egy Denon 250 bundle-t, ráadásul akciós áron, amikor máshol rendelni se lehetett már. Gondolom, árutól, szerencsétől is függ, ez épp egy jó pont nekik.

Jelenleg az SVSound nem igazolt vissza három napja egy SB-3000-et, pedig érdeklődő üzenetet is küldtem, hogy bizonytalan a beérkezése, vagy mi a helyzet. Előfordul az ilyen, valahogy csak túlélem a megrázkódtatást.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Minden ok?"

Ezt csak te tudhatod.

Én azt nem értem, hogy miért akadtok fel a raktárkészleten. Azt pontosan tudni kellene?
A raktárkészletet a raktáros pontosan tudja. De azt nem tudja, hogy mennyi megrendelés érkezett be. Ebből mennyit fognak visszamondani a következő napokban. Mennyi megrendelt áru van úton.

Ez nem számítástechnikai probléma.
Az offline üzletben azonnal csak azt lehetett eladni, ami raktárban volt. De már akkor is lehetett mondani, hogy délután érkezik az áru. délután x órától elvihető a most megrendelt eszköz.

Online áruházakban ez még komplexebb probléma.
A kis online shopok legfeljebb azt tudták/tudják, hogy mit nem adhatnak el. Nagyobb kereskedő termékeit értékesítik. A nagyobb online kereskedők csak a nap zárásakor tudják meg pontosan hol tartanak.
Elméletileg, mert a rendelés visszamondások még lehetségesek.

Nyilván az eladó cég munkatársa nem kezelte a helyzet elfogadhatóan.


Chaser
(titán)

akvánál' kb csak ilyennel találkoztam support terén
ha fel is vették a telefont - ami nem volt sűrű -, vagy ha válaszoltak mailre sok köszönet nem volt benne
szerintem elég jól szemlélteti a hozzáértésüket, hogy egy visszavitt cpu-t én csomagoltam vissza, már megsajnáltam a srácot : )
közvetlen előtte egy másik manus kb kidobott egy hölgyeményt a boltból mert túl sokat kérdezett - látszott rajta teljesen laikus, vagyis szakszóval láma : ) -, de milyen bolt az aki ezért kirak bárkit?
hátazakva'
részemről már rég soha többet, az ilyenek miatt, meg amiket századjára nem írok le

firstshopot én is tudom ajánlani, bár soha nem vásároltam tőlük
de egyszer félreraktak egy cpu-t aminek közben felment az ára és nem törölték a rendelést hanem felhívtak, és további néhány napra még elrakták - már 10e ft-tal drágábban el tudták volna adni -


Hieronymus
(addikt)
Blog

Az általános probléma, hogy kereskedelmi végzettsége van az eladónak vagy szakmai.
A kettő együtt nehezen jön össze, mert ezek a szakemberek megfizethetetlenek a kereskedők számára.

Németországban amikor először vásároltam nyomtatót, a Saturnban odajött egy fiatalabb eladó. Segíteni szeretett volna, ezért mondta, hogy a nyomtatóhoz kell nyomtató kábel is. Akkor még a német tudásom a béka segge alatt volt, csak annyit mondtam, nem kell kábel. Hálózati nyomtatót veszek.Utólag belátom, azt kellett volna mondanom, már van kábelem. A srác próbálta mondani, van olcsóbban is ez az nyomtató. Ráhagytam.

Az Epson Stylus Office TX600FW nyomtató sohasem kapcsolódott USB kábelhez.

Mondjuk én elnézőbb vagyok mert a pult mind a két oldalán álltam már. A felháborodást azért megértem, ha marhasággal ráz le valakit az ügyfélszolgálat.


Chaser
(titán)

ennyire nem gondolnám túl
nekem nincs kereskedelmi végzettségem, ha úgy nézem infos sincs
ennek ellenére dolgoztam számtech boltokban, sikerrel - true story, volt hogy fél év után is kerestek adott boltban, vagy megismertek és örülés' -
mindig én dobbantottam mert meguntam a közeget, vagy költöztem vagy akármi egyéb
saját webshopomat is valahogy elvittem
itt aprón privát dolgok terén azért nem egy tagot elküldtem ahová való ;] de ha valaki analfabéta az ezredik/többezredik' után tényleg sok tud lenni
de hogy rácsapni a kagylót ügyfélre egy ilyen szintű mesénél mint az akva'? hát azért na
szerintem alza support is kapja az ívet rendesen, sokat telefonáltam is velük, de ilyen soha nem volt - tény, problémamegoldás kb nulla, azért vannak hogy ki lehessen pipálni a létezésüket -
de ilyesmi nem fordult elő sosem, meg az sem amit akvánál' nem egyszer láttam/tapasztaltam régebben
ezek ellen egyet lehet tenni, máshová vinni a pénzt


#56573440
(nagyúr)
Blog

"Én azt nem értem, hogy miért akadtok fel a raktárkészleten. Azt pontosan tudni kellene?"

Azt pontosan tudnia kell a raktár programnak úgy a weblapnak is hogy az adott pillanatban hány eladható termék van RAKTÁRON...

"Ebből mennyit fognak visszamondani a következő napokban. Mennyi megrendelt áru van úton."

És ez mégis ki a fszt érdekel? Értem én hogy boltos vagy, de lassan írom hátha megérted:

Azért hisztizek mert raktáron státuszban listázzák a terméket, ami nincs raktáron, és azzal védekeznek hogy a készletet a weblapon kézzel kell frissíteni. Ha nincs raktáron ne ird azt hogy raktáron van. Ok? Megvan? Érted? ... Írja azt hogy várható érkezés: dátum. Vagy külső raktáron. Vagy ami az igazság...

Hagyd már abba a szokásos szar mellébeszélést, ne magyarázzál többet bele mint amit írtam. Tipikus magyar sűrű boltos mentalitás... Dehát eladható... Azt írtad a weblapra hogy 10 darab raktáron vagy 10 db eladható? Ja.. neked mindegy értem. Nekem nem...

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Még mindig ott tartunk mint az első hozzászólásnál.

Az a fixa idea, hogy csak annyit lehet eladni, amennyi raktáron van, hibás.

Erről nem érdemes további köröket futni.

üzenetek