[Re:] [Jack Hunter:] Egyre több az autós - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


UnA
(Korrektor)
Blog

De ha nem lesz sapka, akkor sírni fognak a népek, hogy nem tudják mindkét autót használni... :)


Krugszvele
(aktív tag)

Dehogynem fogják :) Kiköhögik az árát! Eddig is megtették. Hiszen anélkül röghöz kötött rabszolga vagy, az autó az igazi szabadság. Mondják, akik havonta egy hétig azért járnak be dolgozni, hogy ki tudják fizetni az autót, meg a fenntartást.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Dolgozni általában azért szoktak az emberek, hogy értéket teremtsenek és mellette legyen egzisztenciájuk. Ehhez hozzátartozik az autó is. Sőt, egyéb közlekedési eszközért is abból a pénzből fizetsz, amit munkával kerestél meg, nem? :) Szóval az érvelésed elég ingatag lábon áll. :N


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Mentünk Nyíregyre az állatkertbe Eger mellől. Néztem vonatokat, a fenének van kedve a sok őrültet kerülgetni hétvégén. Tök jó járatok vannak, de vonatjeggyel+helyi tömegközlekedéssel ugyanannyiba került volna mint a gázolaj a teljes áron. Dehát sapka van, maradt a vezetés. Eközben Egerben az ötödik kúton sikerült tankolni kollégának...


UnA
(Korrektor)
Blog

Ha megveszel valamit, az önmagában *nem* értékteremtés. Szóval az érvelésed elég ingatag lábon áll. :K


.Szaki.
(addikt)
Blog

Egyáltalán nem ingatag, mivel nem ezt írtam. Azt írtam, hogy általában az ember azért dolgozik, hogy értéket teremtsen és mellette legyen egzisztenciája. Értéket munkával szokás teremteni, dolgozol és az érték. A munkának, amivel értéket teremtettél pedig van egy honoráriuma, amit úgy hívnak fizetés. Minden, amit magadnak vásárolsz, azt ezen a pénzen vásárlod. Ergo a kolléga érvelése, hogy mennyire gáz, hogy valaki dolgozik és abból autót vesz nem állja meg a helyét, tekintettel arra, hogy a BKV jegytől kezdve a kerékpáron és rolleren keresztül az autóig mindent úgy tud megvenni, hogy megdolgozik érte.


Chaser
(titán)

ez jogos
az viszont nem mindegy, hogy havi hány napot dolgozol csak azért, hogy munkába járhass
a bkv jegynek azért nincsenek járulékos költségei, mint egy autónak - arra üzemanyagon felül is lehet locsolni a pénzt, persze nem is kell megállóba menni és járművet várni -


thesound
(őstag)
Blog

Nem ugyanarról beszéltek.
A kolléga az arányokra próbált rávilágítani, hogy 25% megy el az autóra/bejárásra, amit soknak ítélt meg. Egy roller, bkv bérlet, a fizetése jelentősen kevesebb %-a.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Nekem volt egy kollégám akinek elég drága autója volt, aztán egy idő után eladta mert nem tudta fizetni a fenntartási költségeit és vett egy teljesen középszerű használt autót. Itt azért jóformán igaz, hogy azért dolgozott, hogy legyen autója amivel be tud járni dolgozni. Amúgy általában földönkívülinek néznek mikor mondom valakinek, hogy én csak akkor nem járok bringával mindenhova ha sok hó esik vagy jeges az út. El van kényelmesedve az ember.


.Szaki.
(addikt)
Blog

"Itt azért jóformán igaz, hogy azért dolgozott, hogy legyen autója amivel be tud járni dolgozni."

Ez igaz. Hozott egy rossz döntést, amit később korrigált. Ez bárkivel megeshet. Sokan tovább nyújtózkodnak, mint ameddig a takarójuk ér. De az is lehet, hogy az az autó volt az álma, de végül be kellett látnia, hogy tovább nem engedheti meg magának. Akkor viszont hozott egy felelős döntést, amikor eladta. :)

Szerintem egyáltalán nincs elkényelmesedve az ember, mindenki maga dönti el, hogy mivel szeretne közlekedni. :) Nem ítélkezem azért, mert valaki rollerrel, vagy BKV-val jár, rám se mondja senki, hogy el vagyok kényelmesedve, csak azért, mert többet járok kocsival, mint kerékpárral. Mindenkinek más az élethelyzete, így lehet valakinek belefér a folyamatos kerékpárhasználat, valakinek meg napi szinten szüksége van az autójára. Nyáron sokszor járok én is bicajjal dolgozni, de nem mindig fér bele és bizony sokszor volt olyan, hogy munkából tovább kellett volna mennem és biciklivel nem volt kivitelezhető. Elhiszem, hogy van aki mindent meg tud oldani kerékpárral, én csak annyit mondok, hogy addig amíg én ezt elfogadom, fogadja el más is, hogy én meg ezt autóval teszem meg. Az utaim 80%-át tisztán elektromosan teszem meg, szóval azt sem gondolom, hogy én lennék a bolygónk tönkre tevője. Nem tudhatjuk ki miért ül autóban.

Én csak annyit mondok, hogy nem árt itt is megtanulni azt, hogy elfogadják egymást az emberek és ne állandóan ellenséget keressünk, hogy ez biciklis, az autós, ez keveset keres, az sokat keres, ez Inteles, az AMD-s, ez Androidos, az iOS-es, ...még lehetne sorolni a listát.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

nagyon sokan el vannak kényelmesedve
akinek nem inge nem veszi magára
és most nem arról van szó, ki hogy mivel terheli/nem terheli a sárgolyót, de ha már felhoztad:
az elektromos energiát is valahol meg kellett termelni, nem a szentlélek rakja az ótóba' : )
senki nem ellenségeskedett, félreértetted amit mondani akartak


.Szaki.
(addikt)
Blog

Nem vagyok tévedhetetlen, benne van a pakliban. :)


ktr_lala
(csendes tag)
Blog

Teljesen egyetértek! Mármint azzal, hogy nagyon sokan el vannak kényelmesedve.
Amíg városban laktunk azt hittem, hogy ez a városiakra vonatkozik jobban, de a saját tapasztalataim alapján ezt már inkább egálban gondolom a vidék és a városiak között.

Beszóltak már nekem azért, hogy miért nem kocsival cipelem a gyerkőcöt oviból haza, mert most nagyon meleg van, most hideg van, vagy éppen esik az eső. Egy hároméves gyerek tempójával ezt 15-20 percnyi séta... Az egyik szomszédom a szüleihez, cirka 400 méter, kocsival jár át, minden alkalommal, mert ő nem sétál. Bazz.
A felesége a szomszéd faluban dolgozik, úgy nagyjából két km az út a munkahelyéig. Kocsi szervízben = tragédia. Szabira kell mennie, mert nem tud át menni. Busz nagyjából 1-1,5 óránként, kerékpárral se lehet több az út mint 15 perc.

15 km-re busszal járok be dolgozni, a megállótól még 1,5 km a cég, amit gyalog teszek meg, ha esik, ha fúj.
Nyáron néha, csak mert olyan kedvem van, betekerek. Bár biciklivel csak 10 km, mert nagyon jól lelehet vágni az utat egy magánterületen. :)


Victoryus
(addikt)
Blog

Gondolom félnek, hogy már nem 480 lesz.
Én azt látom, hogy egy Békéscsaba méretű városban szinte felesleges autózni, mégis ott ülnek a dugóban minden reggel, délután idegbeteg emberek. A bicikliúton soha nincs dugó... Persze értem én, hogy sokkal menőbb az autóból frissen, üdén kiszállni, mint sárosan, totál beöltözve a bicajjal megérkezni. De 2-3 km-re akkor se fogok autóba ülni. A fűthető mellények korában meg már be se kell nagyon öltözni... tehát ez csak kifogás keresés, lustaság. Az emberek nagy része totál el van kényelmesedve.

[ Szerkesztve ]


66zio
(aktív tag)
Blog

Ááá nincs elkényelmesedve mi? Magyarország az egyik legelhízottabb ország a világon. Biztos csak véletlen.


Chaser
(titán)

:R

ktr_lala
itt kméten néha figyelem mennyien ülnek egyedül az ótóban', egyre szebb dugók vannak...röviden, sokan, indokolatlanul sokan
több körforgalom kell, többsávosítani az utakat, szóval jah, elkényelmesedtünk
részemről nyugodtan levehetnék azt a sapkát az üzemanyagról, teherszállításról úgyis levették
mehetne további alapvető élelmiszerekre, így az ótós' se mondhatná alóla rántották ki a pénzt, meg a nem-ótós' se

Victoryus
hát, az az egy tank nem fog kitartani évekig amiért kis túlzással sokszor tapossák egymást : )


ncc1701
(veterán)

Vidéken, ahol jár napi 2 busz (reggel, és este), ott ez nem szabadság kérdése, hanem az életé.
Nekem speciel 30 perc lenne a vonat otthonról gyalog. Ami nem jár/késik, ha meleg van, ha lehullottak a levelek a sínre, vagy ha hideg van, tehát kösz nem. Volán busz van, az kb 10-15 perc séta, amit le is szarnék, de úgy 2 óra lenne bemenni melóhelyre, kocsival meg 30-40 perc. hazafele járok edzeni, ott megint buknák sok időt, de kocsival útba esik.
Vagy ott van asszony, nézz rá maglód-dunaharaszti útvonal mennyi idő lenne tömegközlekedéssel. Mert kocsival 25 perc.
Nekem a legközelebbi lidl 10km-re van, osan is minimum 5km. Na, onnan buszozz haza egy hétvégi bevásárlással.

Szóval, nem feltétlen abból kellene kiindulni, h mindenki bp belvárosában lakik.

[ Szerkesztve ]


Gave
(addikt)

kuntics
(aktív tag)

Mindig vannak olyan helyzetek, amikor indokolható az autó. De városon belül, ahol műszakhoz van igazítva a buszközlekedés, ott sok esetben felesleges autózni. Biciklivel szoktam előzni a dugóban álló autókat, időben még jobban is jövök ki. Mert ugye parkoló alig, vadászni kell egy helyet, ami közelben van. De így is vannak sokan, akik városban is kocsival járnak dolgozni, mert az autó amolyan státuszszimbólum.

A legjobb, amikor a házaspárnak van 2 autója, jogsi viszont csak az egyiküknek. Ilyet is ismerek.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"A legjobb, amikor a házaspárnak van 2 autója, jogsi viszont csak az egyiküknek. Ilyet is ismerek."

Nem érted miért.

Ha van egy városi autó, azzal kevesebb környezetkárosítást, méreganyagot és bűzt tolok be a levegőbe.
De azzal távolabbra elindulni nem érdemes. Most egy VW e-up! van. Dugóban nem pöfög. Az araszolásnál és fékezésnél vissza termeli az energia egy részét. De ezzel az autóval nem lehet elindulni távolra. Ebben a hidegben talán 200 km távolságot lehetne megtenni egy töltéssel. Ami után 2-4 óra a töltési idő, a töltőállomás képességétől függően.

A második autó akkor kell, ha távolabbra kell menni.


kuntics
(aktív tag)

Jó indok…lenne, csak akit ismerek, ott a városban is inkább a nagyobb van használatban. Mert újabb, jobb, meg mégiscsak német prémium. Meg az anyagi helyzet sem tenné indokolttá a kettő autót.


UnA
(Korrektor)
Blog

"A második autó akkor kell, ha távolabbra kell menni."

Javasolnék egy harmadikat is, ha le kell gyorsulni a szomszédot ;]


Narxis
(nagyúr)
Blog

Negyedik se árt mert mi van ha elromlik az első három? ;]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Javasolnék egy harmadikat is, ha le kell gyorsulni a szomszédot "

Arra elegendő bérelni.
Egy izmosabb BMW vagy Porsche éves üzemben tartása komoly összeg, még Németországban is. Az adó és kötelező biztosításból többször lehet bérelni évente, ha valahol "meg kell jelenni". :DD :C

A szomszédom tart egy Jaguárt. A hétköznapokon a felesége Fiatját használják. Évente kb hatszor áll ki a garázsból a Jaguárral. Ennek tényleg nincs semmi értelme.

Hogy ne csak off legyek.
A mai benzin árak kb 15-20 euró centtel magasabbak a háború előtti árnál. A gázolaj még drágább.

Ám azt nem értem, hogy az alapvetően oroszbarát országban, hogyan lehet drága és kevés az üzemanyag, ha a kevéssé oroszbarát országban ez nem probléma?


ncc1701
(veterán)

Mi ketten vagyunk, 3 kocsival. Két kis városi, meg egy nagy dízel autópályázós. Eleve 3 autó kell ahhoz, h kettő működő 99,99%-ban meglegyen. Plusz ha nyaralni megyünk, vagy messzire, vagy sok holmit kell mozgatni, nyilván a nagyot visszük, melóba meg járunk a két kis benzinessel.


ncc1701
(veterán)

Azért drága, h a mol minél nagyobb profitot tudjon zsebre tenni. Haveroknak, politikus spanoknak vissza kell osztani azért rendesen, ne hidd, h pár millió ft-al ki tudod szúrni a szemüket.

És azért van kevés, mert annyira olcsó, h ide nem hoz be kintről senki, a hazai igények lefedéséhez pedig kevés az itthoni finomító kapacitás, ezért hiány van belőle.


refrigerator
(csendes tag)
Blog

Jajj. Ezt fáj olvasni. A valós fogyasztói társadalom. Érték? El kell keserítselek,a valódi érték nem itt kezdődik.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Miről is beszélgetünk?

Te bemész dolgozni és úgy gondolod, hogy amit ott leteszel az asztalra az nem érték? Akkor rossz munkahelyet választottál, vagy pedig más problémák vannak. Te nyilván arra gondoltál, hogy az autó, vagy egyéb materiális dolog amit én értékként jellemeztem, de elég egyértelműen leírtam, hogy mire gondolok. Ennek következtében nekem is fájdalmas volt a reakciód.

Egyébként látom még mindig nem sikerült ennek a topicnak eljutni odáig, hogy lehet nem állandóan más életében és zsebében kéne turkálni. A szomszédnak hány autója van, "oszt asztán mibű vette", "nincs is rá szükségük, de azért van", "státuszszimbólum" (ez a kedvencem :C ) meg nyilván mindenki hülye aki másképp él, mint mi és még lehetne sorolni. Nem tudom miért olyan bonyolult, hogy mindenkinek más az élethelyzete és mindenki maga dönti el, hogy milyen életet választ. Ahhoz pedig senki másnak semmi köze nincs, maximum csak annak a szűk körnek, akivel az illető megosztja, hogy anyagilag ezt miként és hogy oldja meg. Nyilván van sok ember részéről észszerűtlen döntés, és tovább nyújtózkodik a takarónál, de nem gondolom, hogy ezekkel az emberekkel kéne jellemezni általánosan mindenkit. Azért én hiszem azt, hogy az emberek nagy része felelős döntéseket hoz az életében.


PDA_FAN
(tag)
Blog

Bizonyára vannak, akik kényelemből autóznak, de azért a többség inkább kényszerből.
18 km-re lakom a munkahelyemtől, ez reggel gyalogolással és tömegközlekedéssel kb. 75 perc, este hazafele inkább 90. Két és háromnegyed órát utazgatással tölteni nekem egy kicsit sok... Bringa nem játszik, mert nincs végig bringaút, az autósok közé viszont nem megyek bringával, mert annyira nem vagyok bátor. Motor ugyanezen okból szintén kiesik, bár a fél életemet motoron töltöttem, csak akkoriban még nem volt ennyi autó az úton.
Marad az autó, ami mostanában, hogy nem kell naponta bejárni, még költségben is elviselhető.


Donki Hóte
(veterán)

A szomszédom tart egy Jaguárt. A hétköznapokon a felesége Fiatját használják. Évente kb hatszor áll ki a garázsból a Jaguárral. Ennek tényleg nincs semmi értelme.

Miért ne lenne értelme? Ezt úgy hívják, hogy hobbi. Van akinek drága számítógépe van játékra, van aki egy vagyont költ cigire, piára, van aki nőkre költi, van aki méregdrága horgászfelszerelésre költ, van aki csilió forintos házimozit vesz :K


Donki Hóte
(veterán)

Egyetértek veled. Sokan mondják, hogy miért nem viszi valaki a gyerekét gyalog/biciklivel/busszal az óvodába, aztán miért nem megy ugyanígy tovább a munkába.

Sajnos sokszor az óvoda/iskola pont ellenkező irányban van, mint a munkahely, szóval az autóval húszperces út másmilyen közlekedési eszközzel akár egy óra is lehet :(

Sokan életkoruk, egészségi állapotuk miatt nem tudnak biciklivel, rollerrel közlekedni, a tömegközlekedés meg pont nem alternatíva (vidéken, kisvárosban nemigen van használható tömegközlekedés), szóval nekik is marad az autó, ha továbbra is dolgozni szeretnének.

Szép dolog a hómoffisz, de kb. a munkavállalók 10 %-a tudja ezt tartósan igénybe venni, a többieknek sajnos nap mint nap be kell tolni a képüket a munkahelyre, a fentiek alapján ebből a sokaságból bizony sokaknak csak az autó az alternatíva.

Mondom ezt úgy, hogy én 100 %-ban (de tényleg!) tömegközlekedéssel járok munkába, de pontosan meg tudom érteni azokat, akik autóval járnak :K


66zio
(aktív tag)
Blog

Ez a kedvencem: „Ahhoz pedig senki másnak semmi köze nincs...”. Már miért ne lenne? Van amihez persze nincs, de nagyon sok dologhoz van köze másnak. Ugyanis egy közösségben úgynevezett társadalomban élünk. A semmi köze másnak addig szép és jó amíg a másik olyan dolgot nem tesz ami zavar téged. Ha így tudsz élni, hogy a te környezetedben csak neked van ilyen felfogásod, akkor szerencsés vagy, de kíváncsi lennék, ha lenne két szomszédod, egyik oldalt 0-24-ben operát ordítana, másik oldalról mulatós szólna szigorúan este 10 és hajnali 5 között és közben az is a hobbija, hogy reflektorral az ablakaidba világít egyfolytában. Ilyenkor is remélem higgadtan ismételgeted magadban : Nincs közöm ahhoz más hogy él, majd ő tudja. Nyilván eltúlzott a példa, csak hogy értsd miről van szó. Az már más kérdés, és tök jó beszélgetés téma, hogy mi az amihez nincs közünk és mi az amihez igen is van. De csak úgy kijelenteni, hogy senkinek nincs köze semmihez amit csinálsz, hááát érdekes.

De, hogy kocsis példát hozzak. Van egy család kertes házzal és 3 kocsival. De a kocsit nem a kertjében tárolja, mert ott kell a hely a medencének, trambulinnak, ugrálóvárnak, unikornisnak, ezért az utcán tárolja, de elfoglalva ezzel a közös teret, járdát akármit. Szerintem itt is van közünk hozzá. Nézd meg Bp.-t mennyi hely van legyen az akár belváros, vagy kertes házas rész, ahol úgy le van parkolva a járda, hogy ketten nem fértek el egymás mellett. Akkor mit szóljon egy kerekesszékes vagy egy babakocsit toló? Vagy ehhez sincs közünk?


ergoGnomik
(tag)

Szerintem egy kicsit nem vagy képben az emberek motivációit illetően. Az avatár választásodat figyelembe véve nem feltétlenül meglepő.

Az általános alany emberek nem értéket teremteni mennek a munkahelyükre. Elsősorban a megélhetésükhöz (vö. létfenntartás) szükséges erőforrások előteremtése céljából dolgoznak, másodsorban az egzisztenciájukért. Arról egyikük sem tehet, hogy közgazdasági szempontból ez értékteremtéssel jár együtt.

Bár azért szerintem némileg árnyaltabb a kép. Mert például nemigen tudnám elmondani neked (valószínűleg más sem) mi az az érték, amit egy Hurka Gyurka/Nulla Julcsa magyar országgyűlési képviselő teremt a pártutasítás szerinti szavazgatással és esetleges semmitmondó parlamenti felszólalásokkal (már ha egyáltalán csinál ilyet bohóságot)? Ugyan így egy magyar GLDD utolsó bokorugró katonájáról sem nagyon látszik miféle mérhető értéket állít elő a munkája során? Természetesen ez utóbbival nem kívánok semmilyen értékítéletet nyilvánítani a MH létezésével és az állományába tartozók munkájával kapcsolatban. És biztos vagyok benne, hogy kicsi gondolkodás után te magad is tudnál hasonló példákat hozni ilyen-olyan semmire való sóhivatalokkal kapcsolatban.

Viszont akik annyira felülről tudják tekinteni az életet, mint látszólag te, azok érezhetik úgy, hogy igazából az értékteremtés íze kedvéért végzik a munkájukat. Csak te és ők nem az általános alany emberek.

A kinek mihez van köze is bonyolultabb, már ha szeretnél társadalomban élni. Tfh valahol ahol élsz, az agglomerációban súlyos személyi sérüléses baleset történik a reggeli csúcsforgalom idején. A sok kinek mi köze van hozzá hogyan éleknek szerinted van joga implicite megölni a balesetet szenvedett embertársadat azáltal, hogy reggeli munkába járásuk következtében oda-vissza akadályozzák a mentő haladását? Értem, hogy ez demagógia, de a kinek mi köze hozzá is az. Addig van mindenkinek joga úgy berendezni a saját életét, amíg ezzel nem veszélyeztet másokat a saját életük rendezésében vagy az annál is alapvetőbb jogaik gyakorlásában.

Az autózásos probléma a saját magunknak okozott sebesülés tipikus példája. Az emberek bizonyos álmaikat praktikus és anyagi okokból csak a városokon kívül képesek megvalósítani. Ezért a városból, ahol dolgoznak és az életükhöz szükséges egyéb infrastruktúra rendelkezésre áll, kiköltöznek a "semmibe". Utána meg csodálkoznak, hogy "önnön testükkel" torlaszolják el egymás elől a szükséges infrastruktúrához vezető utat. Valamint hangosan elégedetlenkednek a közszolgáltatások szánalmas mivolta miatt. És megfigyelted, hogy ehhez senkinek a zsebében nem kellett turkálni?


ncc1701
(veterán)

Ez ilyen tipikus magyar mentalitás. Nem, senkinek nincs köze ahhoz, h mire költi a megkeresett pénzét. Amíg az törvényes, mert nyilván ellenkező esetben feljelentheted.


Donki Hóte
(veterán)

Benned egy önkéntes rendőr van elveszve :(


66zio
(aktív tag)
Blog

Ki mondta, hogy van közöm hozzá hogy mire költi? Mutass már rá kérlek...
Tipikus magyar mentalitást viszel, hogy nem arra reagálsz amit mondok.


66zio
(aktív tag)
Blog

Neked egész nap operát bömböltető szomszédokat kívánok :) Csak utána ne legyen semmi panaszod rájuk mert akkor önkéntes rendőrré válsz. :DDD


.Szaki.
(addikt)
Blog

Jézusom, Srácok, azért az elég komoly milyen szinten forgatjátok ki az ember szavait. Én őszintén nagyon remélem, hogy szándékosan teszitek ezt és nem gondoljátok komolyan, mert az akkor igen nagy probléma.

Na megpróbálkozom tételesen ezzel a dologgal, aztán szerintem elengedem ezt az egészet, mert úgy nehéz vitázni ha szándékosan kiforgattok. Kicsit úgy érzem, mintha próbálnék érvekkel vitázni politikai témában és akkor megszólalna DeákDániel, hogy de a gyurcsányésadollárbaloldalésegyébkéntsemamihibánk.

66zio

"...de kíváncsi lennék, ha lenne két szomszédod, egyik oldalt 0-24-ben operát ordítana, másik oldalról mulatós szólna szigorúan este 10 és hajnali 5 között és közben az is a hobbija, hogy reflektorral az ablakaidba világít egyfolytában. Ilyenkor is remélem higgadtan ismételgeted magadban : Nincs közöm ahhoz más hogy él, majd ő tudja. "

Ott bukik meg az érvelésed, hogy azokat amiket Te felsoroltál, azok történetesen szabályellenesek. Minden házban van egy szabály, miszerint x időpont után nincs hangoskodás, vasárnap tilos a porszívózás, ...stb. Hogy jön ez ahhoz, hogy valaki jobban tudja azt, hogy másnak miért van szüksége 1-2-3 autóra? Legjobb tudomásom szerint semmilyen szabály nem vonatkozik arra, hogy egy ember hány autót tulajdonolhat, de az sem ütközik törvénybe, hogy egyáltalán tulajdonol valamit, ami több egy BKV jegynél. Hogy jön ez ahhoz, hogy itthon mindenki állandóan azzal foglalkozik, hogy másnak mi miért van, ahelyett, hogy azzal foglalkozna, hogy az ő háza táján mi a szitu. Mert ezek a tipikus szálka/deszka esetek.

"Az már más kérdés, és tök jó beszélgetés téma, hogy mi az amihez nincs közünk és mi az amihez igen is van. "

Ezzel egyetértek ez egy jó vitaalap.

"Nézd meg Bp.-t mennyi hely van legyen az akár belváros, vagy kertes házas rész, ahol úgy le van parkolva a járda, hogy ketten nem fértek el egymás mellett. Akkor mit szóljon egy kerekesszékes vagy egy babakocsit toló? Vagy ehhez sincs közünk?"

Amiről ezen a részen írsz, ez megint csak közügy. Ha az ott élőknek van egy rendes érdekképviselete, ahogyan az sok kerületben megvan, akkor el tudják intézni, hogy azon a kertes övezeten kint parkoló autó ne legyen. Ki fog tenni az önkori egy megállni tilos táblát, vagy esetleg mindösszesen egy várakozni szabad táblát és rekordsebességgel lesznek bepakolva a kocsik a kertekbe. A belváros és az olyan területek ahol lakások vannak és rengeteg az autó sajnos kicsit speciálisabb helyzet. Szerintem egyébként a Főpolgármester egész jó intézkedéseket hajt végre, de azért volna még mit fejleszteni. (Pont tegnap készült vele egy nagyinterjú, remek a hozzáállása és szerencsére a riporter sem tudta kizökkenteni ebben a témában sem a hülyeségével) Több P+R parkolóra lenne egyébként szükség, ha ez adott lenne, akkor nyugodtan lehetne kitiltani az autókat a belváros járdáiról. Én gyakran fordulok meg a belvárosban és nem parkolok sosem az utcán. Meg lehet oldani, csak akarni kell.

ergoGnomik

"Az avatár választásodat figyelembe véve nem feltétlenül meglepő."

Őszintén ajánlom Mindenkinek a Steve Jobs életéről íródott könyvet. :)

" ...Mert például nemigen tudnám elmondani neked (valószínűleg más sem) mi az az érték, amit egy Hurka Gyurka/Nulla Julcsa magyar országgyűlési képviselő teremt a pártutasítás szerinti szavazgatással és esetleges semmitmondó parlamenti felszólalásokkal (már ha egyáltalán csinál ilyet bohóságot)?"

Sajnos vagyok annyira önpusztító, hogy minden egyes parlamenti közvetítést - ha nem is egyben - de végig hallgatok, szóval nem kell bemutatni az ott történteket. Elszomorító egyébként.

"Tfh valahol ahol élsz, az agglomerációban súlyos személyi sérüléses baleset történik a reggeli csúcsforgalom idején. A sok kinek mi köze van hozzá hogyan éleknek szerinted van joga implicite megölni a balesetet szenvedett embertársadat azáltal, hogy reggeli munkába járásuk következtében oda-vissza akadályozzák a mentő haladását?"

Tegyük fel, hogy történik ilyen eset. A KRESZ-ben benne van, hogy megkülönböztetést jelző gépjárműnek az utat fel kell szabadítani. Magyarán ha valaki barom módon üvölteti a zenét a kocsiban és épp közben egyik kezével nyomkodja a telefonját és csekkolja a facebook falát, miközben a másik kezében pedig alma van, akkor ő ugyanúgy, - ahogy a másik példában a szomszédod hajnali kettőkor csendháborítást követ el - , szabályt sért. Nem azért hal meg valaki a balesetben, mert rajta kívül sok más embertársa szintén kocsival megy be dolgozni, hanem azért, mert volt köztük minimum egy tök, aki nem teljesítette a közlekedéshez szükséges feltételeket.

"Addig van mindenkinek joga úgy berendezni a saját életét, amíg ezzel nem veszélyeztet másokat a saját életük rendezésében vagy az annál is alapvetőbb jogaik gyakorlásában."

Pontosan, Te magad is leírtad, ezzel tulajdonképpen önmagadnak is válaszoltál.

"Az emberek bizonyos álmaikat praktikus és anyagi okokból csak a városokon kívül képesek megvalósítani."

Ez valóban egy jellemző példa, de látod itt már van vitám. :) Igen, sokan biztosan ebből a megfontoltságból költöztek ki. Van aki meg azért, mert szeretne zöldben élni, csendes övezetben. A belvárossal csinálhatsz bármit, csendes övezet sose lesz belőle és ez nem csak elsősorban az autók miatt van. Nem tudhatod, hogy ki éppen miért döntött úgy, hogy kiköltözik. :N

"Valamint hangosan elégedetlenkednek a közszolgáltatások szánalmas mivolta miatt."

Azért viszont senki más nem felelős, mint ő maga. Pontosan tudta, hogy hova költözik, azzal, hogy ott vásárolt magának ingatlant elfogadta azokat feltételeket, amiket ott biztosítanak. Persze ennek fejlesztésére lehet törekedni, de akkor viszont tegyen érte, hogy megváltozzanak a dolgok, ne csak panaszkodjon.

"És megfigyelted, hogy ehhez senkinek a zsebében nem kellett turkálni?"

Ehhez nem, de amiből kiindult ez a vita, abban egyértelműen szerepet játszott ez is. Mármint nem a bejegyzés szerzőjére gondolok.


ergoGnomik
(tag)

Nem teljesen analóg és miután bulvár, valószínűleg pontatlan is, mert ezeket igyekszem nem követni, de legyen ez egy példa:

A nem túl távoli múltban valami országos cölöp (ejtsd: celeb) valami üdülő vidék kis településén megnyitotta álmai kisboltját. Ahogyan az kis hazánkban megszokott, elsőre nem sikerült teljesíteni minden jogi kötelezettség teljesítését, így már üzemelt az üzlet, amikor még nem minden papír volt rendben, de a végére ez is kikupálódott. A bulvár média el volt ájulva tőle, a helyi erők is csak abban kételkedtek hogy lesz-e vásárlóerő az életben maradáshoz. Hát lett, mert a nép egyszerű gyermekei kedvelik a né, cölöp bótja, ilyenbe még nem vóttam, menjünk típusú időtöltést. Annyira lett, hogy az állandó forgalom miatt a helyi erők úgy érezték, élhetetlenné vált a környék. Összefogtak és addig erőlködtek, míg az önkori hathatós segítségével elkergették cölöpünk boltját.

Na, most tessék elmesélni, hogy a bolt üzemeltetése vagy az abban vásárlás törvénytelen! És mégis menniük kellett.

A fórumtárs három autó az utcára száműzve példája önmagában még nem jelent problémát. Csakhogy van az az emberi tulajdonság, amit az amerikai meglehetősen plasztikusan a monkey see, mokey do kifejezéssel ír le. Amit egy h.lye .stenb.rma elkezd csinálni, azt mások utánozni fogják. Önmagában egyik sem feltétlenül lesz törvénysértő. Összességében viszont élhetetlen környezet lesz a végeredmény. Pedig mennyivel egyszerűbb lenne ha az emberek nem lennének s.ggfejek és megpróbálnának tekintettel lenni másokra, illetve előre gondolkozni, hogy később maguk se legyen szanaszéjjel sz.patva.


66zio
(aktív tag)
Blog

Jó lezárás a hsz-ed. Én értem mit akarsz mondani, csak mégse úgy jön le amit írsz. Ezért válaszoltam. Ilyen tartalmas választ én most nem írok, részben azért, mert te is bele esel abba a hibába amire hivatkozol. Kiforgattad te is a szavaim. Sose mondtam, hogy ne legyen valakinek három autója. A példám lehetett volna az is, hogy akinek van pénze majomra, legyen banánra is. Így hátha érthetőbb. Ha itt a banán az, hogy oldja meg szabályosan a három kocsi parkolását, ha nem tudja akkor ne legyen három kocsija, akkor érthető?


Donki Hóte
(veterán)

Élni és élni hagyni :R

Első körben nyilván azzal beszélj, akivel bajod van, ne duzzogj bele a nagyvilágba. Aztán ha nincs változás és minden szomszédot zavar az opera, akkor lehet szólni házmesternek, közös képviselőnek, jegyzőnek, de ha csak téged zavar az opera, akkor az is lehet, hogy benned van a hiba :K


ergoGnomik
(tag)

KRESZ-ben benne van, hogy
Az igen. Az viszont nincs benne, hogy egy rendesen beállt dugóban (aminek előállásához nem szükséges az általad vázolt viselkedés) hogyan is kellene a mentő áthaladásának idejére szublimálnia az ácsorgók mondjuk 30%-ának. Ami elő sem állna, ha nem akarnák minden áron az emberek ezt az ingázást. Sőt, talán még a hipotetikus áldozat sem járt volna arra vagy legalább nem gázolták volna el.

Van aki meg azért, mert szeretne zöldben élni, csendes övezetben. A belvárossal csinálhatsz bármit... Nem tudhatod, hogy ki éppen miért döntött úgy, hogy kiköltözik.
Tudod, ezt hívják praktikus oknak. Egyébként én még senkitől sem hallottam, hogy ne ezért akarna kiköltözni a zöld övezetbe, hanem mondjuk a reggeli tumultusért és idegeskedésért. Csakhogy ezzel például egy pozitív visszacsatolásos spirálban tönkreteszik a közösségi közlekedést. Kevesebb igénybe vevő, járatok lassulása a forgalom miatt, csökkenő szolgáltatási színvonal, ugrás az elejére. És a többségnek a tudatossága sokkal kisebb, mint a tiéd, viszont a hangjuk nagyobb. Hallani is őket mindenfelé! Nem mondom, hogy a vágy a madárfüttyre stb. ne lenne méltányolható. De ha az egyének tömege nem képes vagy nem hajlandó mérlegelni a vágyai kiélésének közösségre és ezáltal saját magára is ható negatív következményeit, akkor hadd érezzem már úgy, hogy itt a szellemi fogyatékosság ül éppen tort! És ne kelljen megértést tanúsítanom azokkal szemben, akiket a megértés hiánya jellemez. Attól, hogy valakinek valami kedves, az még lehet akár a világ legnagyobb ostobasága is. A csicsergő madarak, az ugrabugráló nyuszikák, legelő őzikék akkor is feltöltenek ha csak hétvégén mégy ki a természetbe megzavarni őket.

Egyébként köszi, hogy kimérgelődhettem magamat. Remélem nem veszed magadra az indulatosabb kijelentéseimet.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Tipikus magyar mentalitás magyar mentalitásozni. ;]


Donki Hóte
(veterán)

Az igen. Az viszont nincs benne, hogy egy rendesen beállt dugóban (aminek előállásához nem szükséges az általad vázolt viselkedés) hogyan is kellene a mentő áthaladásának idejére szublimálnia az ácsorgók mondjuk 30%-ának.

De, benne van. KRESZ 37. § 8. bekezdés.

2013-ban került bele, azóta illett volna elolvasni egyszer a KRESZ-t :K


UnA
(Korrektor)
Blog

:))


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Ez a kedvencem: „Ahhoz pedig senki másnak semmi köze nincs...”. Már miért ne lenne? Van amihez persze nincs, de nagyon sok dologhoz van köze másnak. Ugyanis egy közösségben úgynevezett társadalomban élünk."

Mivel társadalomban élünk, kialakult, hogy milyen körülmények között van köze a társadalomnak (pontosabban annak tagjainak) az egyén dolgaihoz.

Azt nem kifogásolhatod, hogy valakinek egy, kettő vagy több autó, háza,.. háziállata van. Ez mindenkinek a saját ügye. Az már nem a saját ügye az embernek, hogy ezzel mennyire terheli a környezetét.
Ha valaki napi 20 órában operát hallgat, nem közösségi ügy. Ha ezt hangosan csinálja, az már a lakóközösség ügye.
Ha valaki éjszaka 11-kor az egyetlen motorját vagy autóját tartósan túráztatja a lakótelepen, az a közösség ügye. A problémát viszont általában egy ember szokta lerendezni. Ehhez az eljáráshoz nincs köze a közösségnek, de a közösség érdekét szolgálja, pedig a beavatkozásról említés tesz a BTK.

Van egy érdekes aspektusa ennek a problémának. Minél kisebb településen él valaki, annál több dologról gondolja azt, hogy köze van hozzá.


ncc1701
(veterán)

Hiába van 20 autód, ha csak 1 segged van hozzá, egyszerre úgyis csak az egyiket használod. Innentől tök mindegy, mennyi autód van, ugyanannyira fogsz szennyezni, mintha csak 1 lenne.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Hát.. én pl. melóba járhatnék busszal is, városon belül van. De nincs az az Isten. Az egy dolog, hogy egy merő kosz, retek az összes busz, büdös is van folyamatosan, meg tele van rossz arcú emberekkel.. de emellett a menetrend is úgy szar, ahogy.

Reggel pl. kocsival 10 perc hazajussak. Busszal mindez 50 perc (városon belül... lol). Éjjeles műszak után nagyon nem mindegy, mert általában mire hazaérnék busszal, addigra már egy 20 perce legalább otthon alszom így, hogy kocsival járok.


Donki Hóte
(veterán)

Teljesen igazad van, megteheted, tehát megteszed :R

Nagyon fontos az, hogy az ember jogát meghagyják a szabad választáshoz, ha valaki azt választja, hogy kocsival közlekedik, akkor ne akarja ebben senki akadályozni.

És elég sokan vannak, akik kénytelenek az autót választani, pl. te is. Nagyon nem véletlen, hogy a benzin és a gázolaj ára van maximalizálva és nem a vegán hamburgeré :K

Nagyon sajnálom, hogy Budapesten korlátozzák az autózás jogát, ebbe a hülyeségbe fog belebukni a mostani városvezetés :(


DigitXT
(félisten)

"Budapesten korlátozzák az autózás jogát"
Hogy mi? Mármint, hogy olyan dugó lesz, hogy nem akarsz benne állni?
Ez önmagad korlátozása. Ilyen konkrét korlátozás pontosan mi is lenne?
(Van amúgy, amikor mindenkinek mindenhez joga van, csak éppen nem
fog tudni fennmaradni a dolog: összességében társadalmi probléma.:K)

Ui: az értelmetlen irodába bemászkálást kellene korlátozni.:K (A legjobb
akkor volt közlekedni, mikor lényegében mindenki otthon ült a seggén.)

üzenetek