[Re:] [Jack Hunter:] Kicsit a robogózásról - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"kikötöttem a különolajzást, mert félek tőle mint a tűztől. Volt egy kis szörnyűlködés is, olyan olaj volt benne, ami egyáltalán nem tűnt kétütemű olajnak,"

Rosszul tetted. Csak a környezetszennyezést növeled és az sem biztos, hogy megfelelő lesz a kenés. A motort önálló kenésre tervezték. A gyári előírás szerinti olajat kell használni. Az nem feltétlenül tűnik 2 ütemű olajnak.


dellfanboy
(senior tag)

jol indul ez a story is. vettel egy motort amin mukodik a kulonolajozat, erre kapasbol kikotod ;]


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Valamikor régen azt tanultam,hogy kétütemű motorba kétütemű olaj való. Abból is a jobbik, mert az olaj a motor lelke. Tehát nem vagyok biztos benne, hogy egy nyúlós, sötét színű,benzinben alig oldódó valami jobb egy alacsony hamutartalmú, tökéletesen elégő, megfelelő kenési filmet létrehozó full szintetikus olajnál. Abban sem vagyok biztos,hogy jobb a külön olajzás a direktben kevert benzinnél. Ennél hígabb keverék már hosszabb távon a motor károsodását okozhatja. A környezetvédelem nem rajtam múlik, teli az ország feleslegesen nagy köbcentis, katalizátor nélküli benzines, illetve mindenféle részecskeszűrő nélküli, tuningolt dízel szarokkal,amik ontják a kormot. Egyébként pedig a motorom kipufogója gyári, és van benne katalizátor. :)


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Inkább kikötöm, mert egyszer már jártam úgy, hogy elfáradt a szivattyú, a motor nem kapta meg a kenést, és megszorult. Mindezt előjel nélkül. Pontosabban elerőtlenedett, aztán leesett a fordulat, majd rögtön le is fulladt. Hajrókar, hajtókarcsapágy, szimering, dugó, gyűrű, henger, hengerfejcsere egy négyezer forintos alkatrész miatt. Az sem biztos megoldás,ha évenként lecserélem, mert a konkrét példány két hónap alatt ment tönkre. Jobb a biztonság,inkább keverem én.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Valamikor régen azt tanultam,hogy kétütemű motorba kétütemű olaj való. Abból is a jobbik, mert az olaj a motor lelke."

A gyártó előírása a mértékadó információ. A külön olajozás esetében mások a megkívánt tulajdonságok, mint benzinbe kevert olaj esetében.

"Tehát nem vagyok biztos benne, hogy egy nyúlós, sötét színű,benzinben alig oldódó valami jobb..."
A benzinbe bizonyosan nem jobb. De ettől még a motor saját olajozórendszerében, ha az előírt minőségű és tulajdonságú olaj, akkor jobb.

"Abban sem vagyok biztos,hogy jobb a külön olajzás a direktben kevert benzinnél."

Hogy a viharban ne lenne jobb!
Ha az üzemanyagba kevert olaj jobban teljesítene, az összes benzines jármű, keverékkel menne.
A keverék a legolcsóbb megoldás.

Ha elengeded a gázt, akkor elengeded a motor kenését is. Saját olajozó megoldás esetében még működik a kenés. A Wartburgba ezért raktak szabadon futó rendszert, hogy a motor alapjáraton járva, kapjon némi kenést. Gázadás nélkül, lejtőn, elégtelen lenne a kenés.

Kétütemű injektoros motorok esetében rövid úton küldi halálba a motort, az üzemanyag olajozása, a saját kenőrendszer használata helyett.


UnA
(Korrektor)
Blog

"A környezetvédelem nem rajtam múlik..."

És a többiek is mind ezt gondolják, ezért mennek úgy a dolgok, ahogy. :N


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Bánom én, legyen igazad! :))


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Bocsánat: a környezetvédelem nem csak rajtam múlik. Viszont elenyésző mennyiségben károsítom azt,de legalábbis nem jobban,mint azok,akik háromtonnás villanysuvokkal járnak.


UnA
(Korrektor)
Blog

Azért ne vedd a szívedre. ;)


D1Rect
(félisten)
Blog

"de legalábbis nem jobban,mint azok,akik háromtonnás villanysuvokkal járnak."
De.


sketchifun
(senior tag)
Blog

Derbi Predator Gp50, fekvő minarelli.

Automata olajzás, 2 hét alatt megadta magát, nem olajzott.

Most berúgóval is alig akar átfordulni. Ennyit az automata olajzásról.


JHC
(tag)

A különolajozásnak nem csak az a lényege hogy külön legyen az olaj. Modern világban élünk, nem mindenki ért vagy akar érteni mindenhez. Műkörmös cicák is robogóznak, ők nem fogják keverni a benzint. A használati utasításában benne van, hogy a megfelelő üzemeléshez hova mit kell önteni, a többi a motor dolga. Ha valami kevés, lámpa figyelmeztet. Azon kívül modell variációtól függően, egy öntöttvas hengerhez több olaj kell, a Nicasil-hoz kevesebb. Létezik olyan különolajzás megvalósítás, amikor fordulatszám, és gázállástól más-más a keverési arány van, a szivattyúhoz külön is megy egy bowden. Vagyis alapjáraton lehet a keverési arány akár 1:100, a Nicasil simán bírja, teljes gáz, teljes fordulatszám esetén meg mondjuk 1:33-1:40. Persze ehhez a Stihl 2T nem jó, csak a legjobbak.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Tehát azért nem jó az automata olajzórendszer, mert nem kapta meg a rendszeres karbantartást és ellenőrzést. És/vagy nem az előírt olajat használták.


Szakbarbár
(aktív tag)

Megakadt a szemem a fogyasztáson
"Ez azt jelenti, hogy kb. 3,7l/100 km."
Nincs tapasztalatom 50cm3-es robogókkal kapcsolatban de ez nekem soknak tűnik. Mivel 2T, így hozzá jön az olaj ára is. Kb 18Ft/km a benzinköltség.
Oké, egy 1,5T autó 6-8 literes fogyasztásához képest kisebb, de egy 125-ös 4 ütemű robogó 2,1-2,3 literből vígan elvan és azzal nem tolnak le az útról városban. A régi 25 éves 250cm3 Suzuki motorom is max 2,7-et evett.
Bicikli: Ha van biztonságos útvonal akkor domborzattól és erőnléttől fuggöen az a 2x25 km bringával sem olyan nagy probléma. Én napi 2x18-at tekerek általában melóba.


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Ja, nem.Csak beszélgetünk. :)


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Ezek az ötvenesek kb így fogyasztanak,kivéve a négyüteműek. A teljes terhelés kb 150 kilogramm,amit 3-4 lovacska mozgat. Plusz egy olyan hajtásláncon viszi át az erőt,ami eleve viszonylag nagy veszteséggel dolgozik. Aztán erre még rájön a légellenállás,környezeti viszonyok.Egy 125 ös, 250 es gép sokkal nagyobb nyomatékkal,teljesítménnyel dolgozik, nem kínlódik folyamatosan, ezért nem is eszik annyit.


dabadab
(titán)
Blog

Viszont elenyésző mennyiségben károsítom azt,de legalábbis nem jobban,mint azok,akik háromtonnás villanysuvokkal járnak.

Azért egyszer próbáld ki, hogy szívod öt percig azt, amit egy villanysuv püfög ki, aztán öt percig azt, amit a tied.


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Ha erről az oldalról nézzük,igazad van. Viszont a villanyautó akkumulátorának előállítása ugyanilyen környezetszennyező,amellett jelenleg még az újrahasznosítása is gyerekcipőben jár. De nem akarok zöld vitába belemenni, csak jelzem, a villanyautó sem zöld még teljesen.


dabadab
(titán)
Blog

Viszont a villanyautó akkumulátorának előállítása ugyanilyen környezetszennyező

Ez egy viszonylag elterjedt, semmivel alá nem támasztható tévhit.

jelenleg még az újrahasznosítása is gyerekcipőben jár

Mivel eddig még igény se nagyon volt rá, ugye.

csak jelzem, a villanyautó sem zöld még teljesen

Ezt mindannyian tudjuk, de azt is, hogy egy szétberhelt kétütemű robogó meg egy mobil rákgyár.


sketchifun
(senior tag)
Blog

A fotelből sikerült erre a következtetésre jutni?

Vadonatúj olajszivattyú, belevaló 2t olaj, természetesen.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ha meg van a számla, lehet kérni a kártérítést a hibás termék okozta kár okán.

Feltéve, hogy a cserealkatrész volt a hiba forrása.
Ritkán szoktak úgy ébredni a jármű tulajdonosok, hogy jó ez a nap egy olajszivattyú cserére. A cserének is oka volt.

Ezt az eddigi tapasztalataim alapján a számítógép problémák sem úgy kezdődnek, hogy BIOS-t frissítettem és azóta nem működik a gép. Vagy tápot cseréltem és azóta nem működik.

A csere ötlete előzményt feltételez.

És igen, fotelból is meg lehet mondani, az olajpumpa cserének volt oka/előzménye.


ricsi99
(addikt)
Blog

Ha be tudod keverni a benzinbe rendesen az olajat akkor helyesen tetted ,hogy kikötötted.

Az okosaknak meg megsúgom ,hogy a szivattyu kis fordulaton, túl sok olajat tol igy nagyobb a "környezet" károsítás
Az újabb "injektoros/katalizátoros/egybeépített csodák" az más tészta. Azokon 1-2 cucc több kerelül mint egy mechanikai felújítás a blokkon.

Munkába járásra meg tényleg király egy ilyen gép. Ha csak leszámítod azt hogy 1 kocsit ha fontartasz ilyen célra ,a müszaki , szervíz , téli nyári gumi csere költségek ,esetleg parkolás ...akkor rájössz hogy ingyen van szinte a moci.


ricsi99
(addikt)
Blog

"Ezt az eddigi tapasztalataim alapján a számítógép problémák sem úgy kezdődnek, hogy BIOS-t frissítettem és azóta nem működik a gép. Vagy tápot cseréltem és azóta nem működik."

Menj be egy szervízbe... hidd el hogy a külső bios író alapfelszerelés :D


golyani
(addikt)

Van nekem egy 2005-ös Aeroxom 38000km-rel a háta mögött, az értékek valósak, mert anno szalonból hoztuk ki újonnan.

Amit eddig cseréltem:
- 1db vízpumpa vhol 18k km környékén szimmering elfáradt
- variátor polinire, mert a gyári valahol 23k km környékén már elég kopott volt
- szívócsonk elkezdett repedezni kívül valahol 28k km között ha jól emlékszem
Nyilván a kopó-fogyó cuccokból már a sokadiknál járok, betartva a gyári intervallumokat (hajtóműolaj, fékfolyadék, gyertya, légszűrő). A karbit egyszer szedtem szét kíváncsiságból, de alig volt benne némi porszerű, zsepivel kitörölhető lerakódás.
Azonban! Mivel az enyém már 12mm-es karbival van szerelve, így a fogyasztásom kb bármilyen körülmények között ~2,6-2,7L/100km-re adódik (a vége meg GPS szerint ~72-74km/h). Egy liter olaj kb 1200-1300km-re elég, ami kb 1:33-as keverési arányt jelent átlagosan. Így ha valaki magának bekever 1:40-es keveréket, mert fázik a gyári szivattyútól, az még nem egy ördögtől való művelet, ha nem füstöl. Nekem addig pöfög kék pamacsokat amíg hideg, melegen semmit, mondjuk ezen lehet segít a katalizátor is :) .
A gyári olajszivattyú tökéletesen működik, már a sokadik olajjal (volt shell, valvoline, repsol, most meg eneos van), eddig semmilyen problémám nem volt vele. A tankba néha pocsolok egy gondolatnyi olajat, amikor a flakon alján egy kevés azt így locsolom el :DDD . De ez olyan kevés, hogy érdemben nem szól bele a keverési arányba.
Úgy gondolom a gyári szivattyús meghibásodások döntő többsége azért következhet be, ha valamit mókolnak rajta a tulajok, pl az egyik kiköti, vagy csak nem tölt bele olajat, mert ő magának keveri, a következő tulaj meg szeretné használni, de az vagy rosszul légteleníti, vagy az olaj nélküli üzem miatt esetlegesen úgy megkopik, hogy nem tol semmit, aztán innen születnek az olajpumpa márpedig szar dolog típusú vélemények. szvsz
Ismeretségi körben volt egy honda mbx80 asszem, ahol újra életre lett keltve az olajpumpa, légtelenítve, átnézve, az pl tök jól működött utána is.

És igen, a karbantartott minarelli blokk örök, mint a nyomorúság. :D :D :D


Hieronymus
(addikt)
Blog

Áááá, köszi az ötletet. Sajnos ki kell hagynom. :)

Én vagyok a szerviz. És nem kell külső író a javításhoz. Azt csak kamu szervizek használják. Legalább 20 éve minden BIOS rendelkezik vészbejárattal. :C


ricsi99
(addikt)
Blog

Ezzel a tudással feldobtad a napom :D
Ha nem haragszól ezt a hsz-ed megosztom pár topicban ,ahol probléma van a biossal vigyék hozzád/pörögjön a bizniced :D


Hieronymus
(addikt)
Blog

Néhány éve volt itt egy poszt a Gigabyte alaplapok Dual bioszának külső írós javításáról. Nagyon mókás volt.
Szerintem egyszerűbb belépni a dualbios bioszába és visszarakni a tartalékból az eredetit.

üzenetek