Szerintem a földutat már nem fogadják el rendelettétszerű használatnak aszfaltra specializált cipőnél. Nagyon háklisak ezeknél a drága csukáknál, hogy hol/miképp használod, mert ugye nem feltétlen az időtállóságuk miatt drágák, hanem mert nagyon specializáltak (mondjuk ha neked van ilyen Asicsod, akkor lehet, hogy jobban értesz hozzá, mint én ).
Így második blikkre egyébként ha csak a hálós szöveten van egy lyuk, akkor szerintem simán használhatod még - a varrásnál szokott csak rögtön folytatódni a szakadás, de ebbe így még lehet, hogy pár hónap belefér, én sokkal viseltesebb állapotban hagyok fel egy-egy sportcipő használatával (nyilván utcára már lehet, hogy gáz lenne). Különben is sokkal meggyőzőbb hatást lehet gyakorolni garanciális ügyintézés során a vevőszolgálatra, ha egy cafatokban lógó cipővel állítasz be és közlöd, hogy 3000 kilométert futottál benne (természetesen csak aszfalton, száraz időben és szűz lányok csókját használtad cipőápoló szernek), de sajnos nem bírta a strapát, mint ha csak egy tök átlag vevő jön be akinek annyi a baja, hogy van a a cipője orrán egy lik (vagy még csak lik-kezdemény).
Szóval félreértés ne essék, az eladónak nem érdeke, hogy ezzel a fogyasztóvédelmi bevizsgálással szívasson téged (s a bevizsgáló sem fog jótündérként a pártodra állni) - ha világosan látja, hogy egy cipő tényleg az előírás szerű használat közben kopott el, akkor a 6 hónap után (de még 2 év előtt) is zokszó nélkül cserélni fogja. Ez a procedúra téged is véd, hogy ne szívj a selejt áru miatt, de őt is - hogy ne verjék át azon vásárlók, akik bicskával felvagdossák a már nem tetsző cipőiket, hogy visszakapják az árát (a két véglet között végtelen számú lehetőség elképzelhető).
[ Szerkesztve ]