üzenetek

hozzászólások


wolruf
(őstag)

Na jó. Ez durván komolyan megírt cikk lett, köszönjük! :R
Még csak átfutottam, de amint lesz időm, végigolvasom :)


b.
(félisten)
Blog

Atyavilág, egy teljesen más bolygó, dimenzió, nem is tudom mit mondjak erre. 3 órán belül megtenni 713 kilométert, ráadásul a másodosztályú ülések is úgy néznek ki, amiről mi csak álmodhatunk. Teljesen valós konkurenciája a belföldi repülőknek.
Nem igen lehet erre mit mondani, Hihetetlen. Szerintem a Japánok ilyen szállítóeszközökre, mint amivel mi utazunk, fel sem szállnának.


-=MrLF=-
(senior tag)
Blog

Az [előzőekhez] hasonló szuper írás, köszi nagyon tetszett! :R


Redneck
(veterán)
Blog

Kiváló cikk, örülök hogy erről a témáról is olvashattam! :R


total90
(veterán)
Blog

Cikkírónak: te ott élsz vagy éltél? Vagy csak nagy az érdeklődés?


adlersson
(aktív tag)
Blog

Élek. Meg nem pont ezeket, de hasonlókat szerelek a hét több napján.


Victoryus
(addikt)
Blog

Szuper bemutató ismét, köszönöm! :R


sixpak
(nagyúr)

Szokásos minőség, kiváló....Japán pedig egészen elképesztő.
Naponta vevő lennék egy hasonló írásra.


cintula187
(addikt)

Ezekből sose elég, köszönjük! :R


logitech1
(tag)

Szuper bemutató nagyon jó lett köszi


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Remek írás, köszi! :R


p a s s e r
(őstag)

tök jó volt olvasni, köszönöm!

szuper dolog ez a 300-as tempó, nekem is volt szerencsém már párszor megtapasztalni, de csak európában... kár, hogy ezek a japán vonatok úgy néznek ki kivülről, mint egy szélcsatornába köpött rágó...


#90088192
(senior tag)
Blog

ども ありがと :R


gaben22
(senior tag)

vasutas családból származom, úgyhogy annak ellenére, hogy repülőbuzi vagyok, vonatok is közel állnak a szívemhez, 2 hónapja volt szerencsém 3 hetet eltölteni Japánban, turistáknak van "speckó" vonatbérlet (JR Rail pass), 3 hetes 150 000 volt, viszont a megtett kilóméterre levetítve már nem volt annyival drágább a magyarnál, cserébe a Shinkanzenek mentek, ahogy kell, késés nuku, reggel tele öltönyös ürgékkel, utaznak akár 2 órát is, feltételezem munkahelyre mennek, ami azt jelenti, hogy a vonat segít a munkaerőpiacnak sok szempontból (is). Nem olvastam még végig a cikket, de Kínában már 350-re emelik a tétet "normál" vasúton (japánok és franciák "megegyeztek", hogy kb. 300 a biztonságos), de japánok is dolgoznak Magleven, valószínűleg az a jövő. Még egy érdekesség, amikor ott voltam fel sem tűnt, csak utólag olvastam, de Tokió (és egyben a világ) legforgalmasabb vasútállomásán 2007-ben *napi* 3.7 millió utas fordult meg (forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Shinjuku_Station). Durva...

[ Szerkesztve ]


BatchMan
(senior tag)

Őrült :)

Alagútban mekkora sebességet tudnak ezek? Ott ugye nem nagyon van hova tolni a levegőt, csak előre kilométereken át.


gaben22
(senior tag)

Nem emlékszem, hogy lassítottak volna, de lehet tévedek. Amin meglepődtem, hogy simán egymás mellett megy a szembeirányű közlekedés (légnyomás miatt jutott eszembe), azt hittem kell valamekorra táv, biztonsági megfontolásokból :). Szó szerint ütött, amikor elment mellettünk egy másik. Viszont a youtube-on terjedő videót (miszerint élére állított pénzérme úgy marad 300-as tempónál), nem sikerült reprodukálni, nekem eldőlt mindig a magyar 100 Ft-os :). De lehet csak szar a magyar pénz (no pun intended :D)


adlersson
(aktív tag)
Blog

Ki a szellőzőn át. :DDD


mauser98k
(csendes tag)

Tetszik az irás,sok minden ismerős,nagy Densha de Go fan vagyok a playstation vonalon.Sok résznek csináltam leirást is.


adlersson
(aktív tag)
Blog

Létezik, hogy a Japanese Railway Society c. FB csoportban neked fordítottam Meitetsu-s (?) szövegeket?


bigdaddy3
(tag)

Respect az írásért!

Mekkora gondolkodási különbség, ott azért mennek a közlekedési fejlesztések hogy alapját képezzék a gazdasági fejlődésnek.
A keleti szellem és felfogás miatt lesznek ők a világ urai.

Itthon bp-hatvan vonalon egész nyáron kín lesz a közlekedés tegnap 60-70 perces késéssel utaztam,
és mint ha minden rendben lenne beszedik a gyorsvonati pótjegyeket.
Arról nem tudok hogy a 120km/h-ról 150-re ugornának (200 nem is létezik)
Soknak tűnt elsőre a 11 milliárd szerelvényenként amiből van 38.
Átgondolva ennél többe került a 4-es metró :) Ami nekem tetszik de legalább lenne 2x olyan hosszú.
Itthon ötösével veszik a mozdonyokat 1 milliárdos áron.
Csak 50 év is kevés mire lecserélik a pár száz v43-at.
Ezért inkább megszüntetik a járatokat. :D
Füzesabony-Miskolc között hétvégén nem indult egy sem, 2órát vártam hogy valami átvigyen...
Szégyen, ezért nem fejlődünk sehová csak az m1 híradón...


adlersson
(aktív tag)
Blog

"Viszont a youtube-on terjedő videót (miszerint élére állított pénzérme úgy marad 300-as tempónál), nem sikerült reprodukálni..."

Nekem párszor összejött, egyenesben általában nincs is gond, de ívben rendszerint elgurul az érme. Kínában a hosszabb egyenes szakaszok ill. nagyobb ívsugarak miatt ez látványosabb, igaz ott minden átmentek a pályával függetlenül attól, hogy ott hegy vagy lakott terület van-e. :DDD


Mad mind
(újonc)

Nagyon jó írás.
Van egy múzeuma is a JR Eastnek Ómiyában, ahol meg lehet nézni 0-ás sorozatú (21-2 számú) shinkansent belülről és akár alulról is, meg olvasgatni-nézegetni japán vasúttörténetét. Ha valaki arra jár, érdemes szerintem megnéznie. http://www.railway-museum.jp/


apatyas
(Korrektor)
Blog

A cikk első kézből történő olvasása után ( ;] ), még mindig bennem maradt a kérdés:
Milyen széles az a kocsi, ha 2+3 ülés elfér benne? Meg a székek? A kisebb nyomtáv keskenyebb kocsiszekrényt is jelent, vagy nem? Nem lesz instabilabb ha relatíve keskenyebb?


adlersson
(aktív tag)
Blog

"Milyen széles az a kocsi, ha 2+3 ülés elfér benne? Meg a székek?" - Hadd válaszoljam meg e két kérdést egy rajzzal:

E5-ös sorozatú shinkansen, másodosztályú ülőhelyeket tartalmazó kocsi főbb méretei. A képre kattintva az nagyobb méretben is megtekinthető!

"A kisebb nyomtáv keskenyebb kocsiszekrényt is jelent, vagy nem?" - Nem feltétlen, de a keskenyebb nyomtávon elérhető legnagyobb kocsiszélesség mindig kisebb. Azért írom hogy nem feltétlen, mert pl. a MÁV Amz 19-91-es kocsija pl. 2825mm széles (ugye ez normál nyomtáv), míg a japán 24-es sorozatú személykocsik (ami már keskeny nyomtáv) 2900mm. De ehhez is van egy ábrám:

Japán 1435 és 1067mm nyomtávú járművek űr- és szerkesztési szelvényeinek főbb méretei. (A sötétzöld kontúr az űrszelvény, a világosabb a szerkesztési szelvény.

"Nem lesz instabilabb ha relatíve keskenyebb?" - De, éppen ezért a vasúti járműgyártásról szóló 151/2001. MLIT rendelet szerint kidolgozott JRIS szabvány szerint max. 3 méter széles egy kocsi, illetve keskeny nyomtávon az engedélyezett legnagyobb utazósebesség is korlátozott, mely per pill max. 130km/h. Nyilván amíg ezeket a számokat összehozták addig kísérleteztek egy párat.

[ Szerkesztve ]


apatyas
(Korrektor)
Blog

Köszi!
Uff, legközelebb a rizsszemeket sorba rendezem a tányéromon, mert úgy több fér rá. 57 centi folyosó, 51 centis ülés. Kíváncsiságból megmértem, úgy 45 centi vagyok vállnál, és nem épp vastag. Még épp beférek.


adlersson
(aktív tag)
Blog

Az még hagyján, kedvencem mikor jön a jenki család és a 200kg-s családfő szó szerint betűri magát a két karfa közé. :DDD


Lauda
(félisten)
Blog

A "japán csoda" másik oldala:

http://www.origo.hu/gazdasag/20180622-japanban-nem-viccelnek-a-munkaidovel.html

Nemrégiben az egyik nagy reklámügynökség 24 éves munkatársa öngyilkosságot követett el, mert havonta több mint 100 órányi túlmunkát kellett teljesítenie.

A japán kormány szerint egyébként minden ötödik honfitársuk életveszélyben van a túlzott munkaterhelés miatt.

[ Szerkesztve ]


oszi666
(őstag)

Sosem ertettem a vonatokhoz csak utazni szeretek veluk. Ezek a cikkek elkepesztoen jok, hatalmas gratula!

üzenetek