üzenetek

hozzászólások


wolruf
(őstag)

Na jó. Ez durván komolyan megírt cikk lett, köszönjük! :R
Még csak átfutottam, de amint lesz időm, végigolvasom :)


b.
(PH! kedvence)

Atyavilág, egy teljesen más bolygó, dimenzió, nem is tudom mit mondjak erre. 3 órán belül megtenni 713 kilométert, ráadásul a másodosztályú ülések is úgy néznek ki, amiről mi csak álmodhatunk. Teljesen valós konkurenciája a belföldi repülőknek.
Nem igen lehet erre mit mondani, Hihetetlen. Szerintem a Japánok ilyen szállítóeszközökre, mint amivel mi utazunk, fel sem szállnának.


-=MrLF=-
(senior tag)

Az [előzőekhez] hasonló szuper írás, köszi nagyon tetszett! :R


Redneck
(PH! kedvence)
Blog

Kiváló cikk, örülök hogy erről a témáról is olvashattam! :R


total90
(PH! kedvence)
Blog

Cikkírónak: te ott élsz vagy éltél? Vagy csak nagy az érdeklődés?


adlersson
(kvázi-tag)
Blog

Élek. Meg nem pont ezeket, de hasonlókat szerelek a hét több napján.


Victoryus
(őstag)
Blog

Szuper bemutató ismét, köszönöm! :R


sixpak
(PH! kedvence)

Szokásos minőség, kiváló....Japán pedig egészen elképesztő.
Naponta vevő lennék egy hasonló írásra.


cintula187
(PH! addikt)

Ezekből sose elég, köszönjük! :R


logitech1
(újonc)

Szuper bemutató nagyon jó lett köszi


Napfénysüti
(PH! nagyúr)
Blog

Remek írás, köszi! :R


p a s s e r
(senior tag)

tök jó volt olvasni, köszönöm!

szuper dolog ez a 300-as tempó, nekem is volt szerencsém már párszor megtapasztalni, de csak európában... kár, hogy ezek a japán vonatok úgy néznek ki kivülről, mint egy szélcsatornába köpött rágó...


Agyturbina
(tag)
Blog

ども ありがと :R


gaben22
(kvázi-tag)

vasutas családból származom, úgyhogy annak ellenére, hogy repülőbuzi vagyok, vonatok is közel állnak a szívemhez, 2 hónapja volt szerencsém 3 hetet eltölteni Japánban, turistáknak van "speckó" vonatbérlet (JR Rail pass), 3 hetes 150 000 volt, viszont a megtett kilóméterre levetítve már nem volt annyival drágább a magyarnál, cserébe a Shinkanzenek mentek, ahogy kell, késés nuku, reggel tele öltönyös ürgékkel, utaznak akár 2 órát is, feltételezem munkahelyre mennek, ami azt jelenti, hogy a vonat segít a munkaerőpiacnak sok szempontból (is). Nem olvastam még végig a cikket, de Kínában már 350-re emelik a tétet "normál" vasúton (japánok és franciák "megegyeztek", hogy kb. 300 a biztonságos), de japánok is dolgoznak Magleven, valószínűleg az a jövő. Még egy érdekesség, amikor ott voltam fel sem tűnt, csak utólag olvastam, de Tokió (és egyben a világ) legforgalmasabb vasútállomásán 2007-ben *napi* 3.7 millió utas fordult meg (forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Shinjuku_Station). Durva...

[ Szerkesztve ]


BatchMan
(senior tag)

Őrült :)

Alagútban mekkora sebességet tudnak ezek? Ott ugye nem nagyon van hova tolni a levegőt, csak előre kilométereken át.


gaben22
(kvázi-tag)

Nem emlékszem, hogy lassítottak volna, de lehet tévedek. Amin meglepődtem, hogy simán egymás mellett megy a szembeirányű közlekedés (légnyomás miatt jutott eszembe), azt hittem kell valamekorra táv, biztonsági megfontolásokból :). Szó szerint ütött, amikor elment mellettünk egy másik. Viszont a youtube-on terjedő videót (miszerint élére állított pénzérme úgy marad 300-as tempónál), nem sikerült reprodukálni, nekem eldőlt mindig a magyar 100 Ft-os :). De lehet csak szar a magyar pénz (no pun intended :D)


adlersson
(kvázi-tag)
Blog

Ki a szellőzőn át. :DDD


mauser98k
(újonc)

Tetszik az irás,sok minden ismerős,nagy Densha de Go fan vagyok a playstation vonalon.Sok résznek csináltam leirást is.


adlersson
(kvázi-tag)
Blog

Létezik, hogy a Japanese Railway Society c. FB csoportban neked fordítottam Meitetsu-s (?) szövegeket?


bigdaddy3
(kvázi-tag)

Respect az írásért!

Mekkora gondolkodási különbség, ott azért mennek a közlekedési fejlesztések hogy alapját képezzék a gazdasági fejlődésnek.
A keleti szellem és felfogás miatt lesznek ők a világ urai.

Itthon bp-hatvan vonalon egész nyáron kín lesz a közlekedés tegnap 60-70 perces késéssel utaztam,
és mint ha minden rendben lenne beszedik a gyorsvonati pótjegyeket.
Arról nem tudok hogy a 120km/h-ról 150-re ugornának (200 nem is létezik)
Soknak tűnt elsőre a 11 milliárd szerelvényenként amiből van 38.
Átgondolva ennél többe került a 4-es metró :) Ami nekem tetszik de legalább lenne 2x olyan hosszú.
Itthon ötösével veszik a mozdonyokat 1 milliárdos áron.
Csak 50 év is kevés mire lecserélik a pár száz v43-at.
Ezért inkább megszüntetik a járatokat. :D
Füzesabony-Miskolc között hétvégén nem indult egy sem, 2órát vártam hogy valami átvigyen...
Szégyen, ezért nem fejlődünk sehová csak az m1 híradón...


adlersson
(kvázi-tag)
Blog

"Viszont a youtube-on terjedő videót (miszerint élére állított pénzérme úgy marad 300-as tempónál), nem sikerült reprodukálni..."

Nekem párszor összejött, egyenesben általában nincs is gond, de ívben rendszerint elgurul az érme. Kínában a hosszabb egyenes szakaszok ill. nagyobb ívsugarak miatt ez látványosabb, igaz ott minden átmentek a pályával függetlenül attól, hogy ott hegy vagy lakott terület van-e. :DDD


Mad mind
(újonc)

Nagyon jó írás.
Van egy múzeuma is a JR Eastnek Ómiyában, ahol meg lehet nézni 0-ás sorozatú (21-2 számú) shinkansent belülről és akár alulról is, meg olvasgatni-nézegetni japán vasúttörténetét. Ha valaki arra jár, érdemes szerintem megnéznie. http://www.railway-museum.jp/


apatyas
(Korrektor)
Blog

A cikk első kézből történő olvasása után ( ;] ), még mindig bennem maradt a kérdés:
Milyen széles az a kocsi, ha 2+3 ülés elfér benne? Meg a székek? A kisebb nyomtáv keskenyebb kocsiszekrényt is jelent, vagy nem? Nem lesz instabilabb ha relatíve keskenyebb?


adlersson
(kvázi-tag)
Blog

"Milyen széles az a kocsi, ha 2+3 ülés elfér benne? Meg a székek?" - Hadd válaszoljam meg e két kérdést egy rajzzal:

E5-ös sorozatú shinkansen, másodosztályú ülőhelyeket tartalmazó kocsi főbb méretei. A képre kattintva az nagyobb méretben is megtekinthető!

"A kisebb nyomtáv keskenyebb kocsiszekrényt is jelent, vagy nem?" - Nem feltétlen, de a keskenyebb nyomtávon elérhető legnagyobb kocsiszélesség mindig kisebb. Azért írom hogy nem feltétlen, mert pl. a MÁV Amz 19-91-es kocsija pl. 2825mm széles (ugye ez normál nyomtáv), míg a japán 24-es sorozatú személykocsik (ami már keskeny nyomtáv) 2900mm. De ehhez is van egy ábrám:

Japán 1435 és 1067mm nyomtávú járművek űr- és szerkesztési szelvényeinek főbb méretei. (A sötétzöld kontúr az űrszelvény, a világosabb a szerkesztési szelvény.

"Nem lesz instabilabb ha relatíve keskenyebb?" - De, éppen ezért a vasúti járműgyártásról szóló 151/2001. MLIT rendelet szerint kidolgozott JRIS szabvány szerint max. 3 méter széles egy kocsi, illetve keskeny nyomtávon az engedélyezett legnagyobb utazósebesség is korlátozott, mely per pill max. 130km/h. Nyilván amíg ezeket a számokat összehozták addig kísérleteztek egy párat.

[ Szerkesztve ]


apatyas
(Korrektor)
Blog

Köszi!
Uff, legközelebb a rizsszemeket sorba rendezem a tányéromon, mert úgy több fér rá. 57 centi folyosó, 51 centis ülés. Kíváncsiságból megmértem, úgy 45 centi vagyok vállnál, és nem épp vastag. Még épp beférek.


adlersson
(kvázi-tag)
Blog

Az még hagyján, kedvencem mikor jön a jenki család és a 200kg-s családfő szó szerint betűri magát a két karfa közé. :DDD


Lauda
(PH! félisten)
Blog

A "japán csoda" másik oldala:

http://www.origo.hu/gazdasag/20180622-japanban-nem-viccelnek-a-munkaidovel.html

Nemrégiben az egyik nagy reklámügynökség 24 éves munkatársa öngyilkosságot követett el, mert havonta több mint 100 órányi túlmunkát kellett teljesítenie.

A japán kormány szerint egyébként minden ötödik honfitársuk életveszélyben van a túlzott munkaterhelés miatt.

[ Szerkesztve ]

üzenetek