Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


havenday
(tag)

mennyit teszel bele, hogy élvezhető?


fila
(senior tag)

30 g MCT
+
kb 20 g vaj
normál arabica kávéval


havenday
(tag)

szép adag starter kit ;)

erről jut fejembe, a vaj szerencsésebb választás a tejszínnel szemben?


Madwe
(PH! nagyúr)

Próbáltad? mert azért eléggé meghajtja ám az embert, én csak ketospurinak hívom :D

(#2762) fila 30g??? nem sok az egy picit? én 1 teáskanálnyit szoktam kávéba tenni, az nem tudom mennyi, de érzésre sokkal kevesebb, s már ez is a határaimon van, pedig több mint 1 éve ketozom...

[ Szerkesztve ]


Cathfaern
(PH! nagyúr)
Blog

CH-ban kevesebb (vaj közel 0, tejszín 3-5). Cserébe macerásabb kezelni :)

Madwe:
Nem, de nem is tervezem. Feldolgozott élelmiszer (annyi köze van természetes dolgokhoz, mint a fehér cukornak) és semmi olyat nem tartalmaz amire az emberi szervezetnek mindenképp szüksége lenne.
Azt főleg nem értem miért lenne jó ha meghajt. A szervezet akkor gyorsítja fel a székletürítést, ha olyan anyag kerül be az emésztőrendszerbe ami nem tetszik neki, ezért minél gyorsabban ki akarja pucolni onnan.

[ Szerkesztve ]


fila
(senior tag)

már hozzászoktam, nem hajt meg :)
az elején azért voltak gondok... :DD

egy pár napja az egészet beleöntöm egy fehérje turmixba, és azt tolom be reggel.


Madwe
(PH! nagyúr)

Bocs, a meghajtot nem úgy értettem h székletügyileg, hanem energiailag, felpörget, jobban fog az agyad, hatásosabb a ketontermelésed és felhasználásod. Napi szinten én se szeretem, hosszab távon okozott furcsa dolgokat (nekem hosszabb táv az minden nap, több héten keresztül) de heti 1-2x azért élek vele, pörgősebb vele a bicikliút a munkába :D


havenday
(tag)

edzés előtt mindig iszom egy kávét.....lehet akkor abba pont jól jönne egy adag MCT, megdobná a teljesítményem :U


Madwe
(PH! nagyúr)

Egyébként meg meg tud hajtani: az mct-t ugye vagy felhasználja a szervezet vagy kiüríti, raktározni nem tudja. Viszont ha kiüríti, na akkor tud káoszt okozni odalent :P

(#2768) havenday Először óvatosan kell vele bánni, én max 1 kávéskanálnyit javasolnék, esetleg kettőt. Aztán szépen lassan el lehet jutni a teáskanálig is, vagy mint felettebb írták akár a 30g-ig is :D

[ Szerkesztve ]


Cathfaern
(PH! nagyúr)
Blog

Szerintem a felpörgetés placebo csak :) Főleg ha kávéval issza mindig az ember, akkor esélyesen a kávé fogja felpörgetni, nem az MCT. Egyélbként ha egy teáskanállal iszol, az kb. 5g. Ugye ez tiszta zsír, tehát 45 kcal. Az kb. 10 perc laza sétának megfelelő energiamennyiség :)
Kutatások keresve olyat találtam csak ahol magas hőmérséklet mellett növelte meg a teljesítményt (34 fok felett, egereknél), illetve ahol állóképességi sportokban növelte a teljesítményt.
De továbbra is, profi szint alatt nem sok értelmét látom a teljesítmény növelésnek. Legjobb esetben is csak pénzkidobás, rosszabb esetben egészségre is negatív hatással lesz.


Madwe
(PH! nagyúr)

Nem az általa bevitt kalória a lényeg, eleve nem kalóriabevitelre való, az érdekes ketos fogyokúrás eszköz lenne. Serketni a ketontermelést s növeli a felhasználását. Azon nem kezdek el vitatkozni hogy placebo e vagy sem egy olyan emberrel aki ki se próbálta - hidd el, köze nincs a kávé által adott dolgokhoz, közel sem...


Cathfaern
(PH! nagyúr)
Blog

Ok, megemeli a ketonok számát a vérben, és? Ahogy a magasabb vércukorszinttől se lesz jobb a teljesítményed, úgy önmagában a magasabb ketonszinttől se. Nem kell mindent bekajálni amit el akarnak adni neked :)

"az érdekes ketos fogyokúrás eszköz lenne"
Nem bizonyított, hogy az MCT növelné a fogyást ( [link] )

[ Szerkesztve ]


fila
(senior tag)

Nekem az a tapasztalatom, hogy ezután a kávé után nappal nem vagyok olyan éhes, mint korábban.
Ki lehet tolni a nappali kajálás időpontját, és lecsökkenteni azok mennyiségét.

A kérdés ami felmerült benne, hogy hasonló eredménye lenne-e másik fajta olajnak reggelente.
pl földimogyoró, vagy szőlőmag olaj?


Cathfaern
(PH! nagyúr)
Blog

Kávénak önmagában éhségcsökkentő hatása van.


fila
(senior tag)

a kérdés meddig tart ki a hatása.
az mct-vel elég sokáig kibírom.


tlac
(PH! nagyúr)

ha megennél önmagában egy nagyobb marék mandulát reggelre, azzal is sokáig ellenél

[ Szerkesztve ]


fila
(senior tag)

Jó régen ettem mandulát.

Kipróbálom milyen hatása van mondjuk ebédként, a reggeli MCT után :)


havenday
(tag)

én a kávétól csak éhes leszek :D


Cathfaern
(PH! nagyúr)
Blog

Beszélgettünk korábban Omega-3-ról. Úgy néz ki tényleg jobb természetes forrásból bevinni, mint kapszulából, legalábbis ha a koleszterin értékek javítása a cél, akkor biztosan: [link]
Röviden a lényeg, hogy bár mind a kapszula, mind a hal javított a koleszterin szinten, a hal egyértelműen jobban, illetve az javította a koleszterin arányokat is (TG/HDL, illetve LDL/HDL), míg kapszulánál ezek változatlanok maradtak. Ráadásul a kapszula növelte az LDL szintet (ez is az oka, hogy az arányok nem javultak).
Mielőtt felmerülne, nem támogatta a kutatást semmilyen halkereskedő :)


havenday
(tag)

Szóval, nekünk például a lazac sok szempontból előnyös lenne, igaz? Csak ne kerülne annyiba :O


Cathfaern
(PH! nagyúr)
Blog

Ez alapján én azt mondanám, hogy bármilyen hal fogyasztása jobb, mint kapszulát szedni. De pl. a jelek szerint a pontynak is relatív jó az omega 3 tartalma: [link] (nem ismerem a forrást, de nutritiondata-ra linkel, az megbízható szokott lenni). Egyébként a makréla tartalmazza a legtöbb omega 3-at, nem a lazac (pl)


havenday
(tag)

tényleg, a makréla.....és az jobban is ízlik


nagysz
(lelkes újonc)

mennyit és milyen formában kéne enni? Elég a halászlé vagy grillezve is kell tolni ? :D


Cathfaern
(PH! nagyúr)
Blog

A mennyit jó kérdés, igazából az egyes halak közötti különbség, feldolgozási mód, mit raksz hozzá, stb. miatt nehéz konkrét számot mondani. Én itt Mo-n azt mondanám, hogy túlenni úgyse tudod magad belőle, szóval amit pénztárcád, ízlésed enged :) Otthoni feldolgozási mód elvileg mindegy, korábban ugye olyan cikk volt, hogy konzervkészítés közben gyakorlatilag elveszti az omega 3 tartalmát a hal, de olyan hőmérsékletet úgyse állítasz elő otthon. Ha főzöd akkor fixen 100 fok alatt marad, ha sütöd / grillezed, akkor meg max a közepe kap nagyobb hőfokot. Feltéve hogy nem sütöd szét, ami szokás Mo-n :) Ugye halakat elég ~62 fokos maghőmérsékletig sütni / főzni.


nagysz
(lelkes újonc)

hmm köszi, akkor elviekben a mostanában divatos alacsony hőmérsékletű, de hosszabb ideig tartó sütés jobb lenne? én eddig 180-200 fokon sütögettem kábé mindent, de az omega3 miatt tudok kivételt tenni, ha számít :)
a koleszterinem eléggé magas sajnos (7.6 ha jól emlékszem), így egy pár hetes/hónapos tesztet megérne, hogy tényleg jó -e rá a hal.


havenday
(tag)

nem arról van szó mostanában, hogy a kívülről bevitt koleszterin nem emeli meg a szervezetben lévő szintjét? Így akkor nagyon, csökkenteni se tudja :U


Arpee78
(senior tag)
Blog

Koleszterinről

(#2785) nagysz
A haltól szerintem nem feltétlenül lesz jobb a koleszterinszint, attól függ mi helyett eszed.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(senior tag)
Blog

"nem arról van szó mostanában, hogy a kívülről bevitt koleszterin nem emeli meg a szervezetben lévő szintjét? Így akkor nagyon, csökkenteni se tudja "

Akkor.:
A kívülről bevitt koleszterinszint befolyásolja a teljes koleszterin szintet.
A ketóban ez komoly gond lehet.
A halak közül sem mindegyik képes a koleszterinszintet befolyásolni. A mélytengeri illetve hideg vízi halak képesek pozítív irányba tolni a koleszterin szintet. A bennük lévő anyagok, például az omega három segítségével.

Azt gondolom hogy a koleszterin probléma anyagcsere zavar. Az anyagcserezavarok általában szabályzási zavarok. Ezen zavarokban fontos szerepe van a táplálkozásnak, de a teljes felelősség nem a táplálkozásé.

A németek egy nagyon hihető érvet hoztak fel az katogen étrend ellen.
A hasfalban termelődik egy hormon ami egy bizonyos mennyiségű zsír/olaj fogyasztása után kezd termelődni. Az agy megfelelő részébe jutva szünteti meg az éhségérzetet. A zsiradék bevitel növekedése okán a hormon termelése is alkalmazkodik a változáshoz. Ezért a növekvő zsírbevitel csökkenő jóllakottságot okoz. Ez még nem is lenne nagy baj, de a növekvő energia bevitel megállítja a fogyást. Később a folyamat kontraproduktívvá válhat. Újra indul az elhízás.


Cathfaern
(PH! nagyúr)
Blog

Teljesen igaz amit írsz. De nem is beszélt senki se bevitt koleszterinről, omega3-ról volt szó.

nagysz
"hmm köszi, akkor elviekben a mostanában divatos alacsony hőmérsékletű, de hosszabb ideig tartó sütés jobb lenne?"
Nem az számít hány fokon sütöd. Az számít mennyi a hal maghőmérséklete. 180-200 fokon sütve is lehet 65 maghőmérsékletűre sütni a halat.

Arpee78
Nyilván nem a haltól, hanem a benne lévő omega3-tól.

Hieronymus
"Azt gondolom hogy a koleszterin probléma anyagcsere zavar. Az anyagcserezavarok általában szabályzási zavarok. Ezen zavarokban fontos szerepe van a táplálkozásnak, de a teljes felelősség nem a táplálkozásé."
Mi okozza akkor szerinted az anyagcsere zavart? Mitől alakul ki?


nagysz
(lelkes újonc)

ok köszi világos. magyarul ne süssem szénné. én úgy is szép világosan szeretem, amikor még omlós és nem kapirgálós :) de majd megmérem, mennyi akkor a belseje fokban.


Hieronymus
(senior tag)
Blog

"Mi okozza akkor szerinted az anyagcsere zavart? Mitől alakul ki?"

Ha tudnám, akkor egy Nobel díjassal beszélgetnél. A kérdésedre adott helyes válasz ér ennyit.

Azt gondolom, hogy ez összetett probléma.
Sokáig csak az életkorral kötötték össze a problémát. A vietnámi háborúban elesett amerikai katonák boncolásakor derült ki, a huszonévesekben is jelen van már az erek elmeszedés.

üzenetek