üzenetek

hozzászólások


Cathfaern
(PH! nagyúr)
Blog

Tulajdonképpen vicces, de pont az említett spirituális gyümölcsevéses blog kommentjei között találkoztam először a ketogén étrenddel :)

"de konkrétan leírnád hogy mondjuk egy napod akkor hogy is néz ki így"
Elmúlt két napom, illetve napunk:
Mai nap:
reggeli: 1 dl 30% tejszín, 2 dl édesítetlen mandulatej, 2 kiskanál kókuszolaj, kávé - 577 kalória, 3g ch
nassolás: 30g földimogyoró
ebéd: csirkemell megkenve paradicsomszósszal, rá mozarella, majd tepsiben megsütve - 502 kalória, 1g ch
ebéd után kávé üresen, mellé 1 kocka lindt 85% étcsoki (1,9g ch)
vacsora: grillsajt (140g), párizsi (100g), kaliforniai paprika (50g) - 654 kalória, 8g ch
Összesen 1794 kalória, 14g ch

Barátnőmnek:
reggeli: hasonló, csak neki lightos szójatejjel (ch csökkentett), mivel édesebb, neki úgy jobban ízlik a kávé
ebéd: ugyanaz
napközben kávé 1dl tejszínnel
vacsora: 100g gépsonka, 100g párizsi, 100g paradicsom, 120g káposzta, 20g tökmagolaj (mindez összekeverve, kvázi salátának) - 541 kalória, 5g ch
Összesen 1754 kalória, 20g ch

Tegnapi napom:
reggeli: lásd előbb
ebéd: brassói (értelemszerűen krumpli nélkül) + ecetes uborka - 364 kalória, 4g ch
vacsora: túróstészta :) 100g túró, 100g 20%-os tejföl, 7 szelet bacon. Igazából ezt magában is bekanalaznám, de múltkor vettünk kipróbálásra "mindenmentes" tésztát (konjac lisztből készül), abból 150g (nem rossz amúgy, bár szerintem nem adja vissza a tészta feelinget, igaz ha az ember valami nagyon szószos dolgot akar enni, akkor nem rossz. Csak rágósabb, mint az igazi tészta, kicsit tintahalra emlékeztető átlaggal) - 704 kalória, 7g ch
Összesen 1705 kalória, 18g ch

Barátnőmnek:
reggeli: lásd előbb
nassolás: pörc :C
ebéd: ugyanaz
vacsora: előbb említett no carb noodle, 100g paradicsompüré + fűszerek + pulykasonkából összefőz / süt, 160g paradicsom. Desszertnek 100g mascarpone megszórva fahéjjal - 672 kalória, 11g ch
Összesen: 1586 kalória, 21g ch (most jöttem rá, hogy kicsit elszámoltuk nála a tegnap estét)

"Mikor főzöl, mit reggeliztél, viszed dobozban stb."
Igazából a főzésünkön a keto nem változtatott, már előtte is 2 naponta főztünk: illetve vasárnap szülőknél ebéd, ottani maradékot visszük be hétfőn, hétfőn főzünk 2 napra, meg szerdán főzünk 2 napra, szombaton meg frissensültszerűség. Értelemszerűen ebédet bevisszük, vacsora meg itthon. Barátnőm tipikusan valami hideget szokott enni, én eléggé rákaptam a rántottára, főtt tojásra, abból sokat eszek (mondjuk most pont a felhozott két napban nem volt, de amúgy igen :) ).

Dark Archon
"Hát igen, 7-8 oldalnyi tudományos(?) rizsa helyett egy heti "étlappal" kellett volna kezdeni és kész."
Nem nagyon van értelme keto alatt minta "étlapnak". Edd amit szeretsz, csak férjen bele a 20g szénhidrátba. Lehet írni mintaétrendet, amiben nagyrészt csirkecombot eszel salátával, illetve tojással, de én ettől tuti két nap alatt kifutnék a világból. De leírhatom amit én eszek, sok tejszín, sajt, grillkolbászok, sok tojás, de ettől meg másvalaki futna ki a világból. Szóval nem nagyon van értelme mintát írni, mert ha az alapján állsz neki kajálni, akkor hamar megunod.
Másrészt, amit Franklin is írt:
"Jó cikk de, de talán picit hosszú és tömény, sokakat eltántoríthat a végigolvasástól, érdemes lenne egy rövidebb összefoglalót írni."
Ez részben szándékos. Mivel a) orvosok nem ismerik igazán ezt az étrendet, b) eléggé eltér a hagyományos étrendtől, nem túl célszerű észnélkül nekiállni. "Mától nem eszek szénhidrátot, de mindent úgy csinálok, mint eddig" hozzáállásból komoly hiánybetegségek alakulhatnak ki. Szóval ha valakinek sok ennyi anyagot átolvasni egy életmódváltáshoz, akkor inkább ne álljon neki. Ahogy a cikk / elején írtam, nem célom senkit se áttéríteni, csak egyszerűen zavart, hogy mennyire nincs jól összefoglalt anyag a témában magyarul.

"lletve a reggeli szokott problémás lenni, furcsának tűnhet (és sokszor nehezen kivitelezhető, pl. metrón nem ehetsz ilyet) a sült kolbász reggelire, paprikával, paradicsommal, kenyér nélkül, de én simán letoltam."
Ha valaki szereti a kávét, akkor sok tejszín + kávé ideális reggeli :) Ráadásul könnyen szállítható is. Hátránya, hogy zsíron kívül mást nem viszel be vele, szóval annyival többet kell enni többi evésnél.

"Nemrég átálltam egy tömegnövelő étrendre, mert kondizok, de az biztos, hogy a szálkásító időszakban újra ketózni fogok."
Elsőre paradoxonnak hangzik, de keton is lehet tömeget növelni. De amúgy igen, ideális szálkásításra, mert nem vesztesz izomból.

üzenetek