üzenetek

hozzászólások


aero.
(veterán)
Blog

azért elég jól nyomja itt :)


Cs7
(tag)

Klassz az írás, és köszi a MOMO-hoz a tippet! :C Megcsináltam, és nagyon frankó lett! Ismét van egy vadi új kormányom! :DD

Én anno egy game port-os Boeder kormánnyal kezdtem már vagy 10 éve, akkor az FF menő a Microsoft féle Sidewinder volt, a Logitech és Saitek is kezdték már a sajátjukat, de mindegyik FF-es aránytalanul drága volt. (Akkori áron 50k-nál indultak, és ezek nem a piros MOMO szintjén voltak!) Utána a szélesebb körben elérhetővé vált Logitech Wingman Formula Force GP FF-es kormány lett nálam a nyerő, amit sikerült kifektetnem, azaz a FF teljesen megadta magát, így az addigra lement árú MOMO lett számomra a mai napig is a tuti. Bár szerintem valahogy a Force Feedback technológia kihasználtsága az utóbbi néhány évben "visszafejlődött". Kevés effekt van az új játékokban, azok se nagyon állíthatóak, hanem annyi van össz-vissz, hogy Vibra On/Off. :O Pedig régen, a sokat szidott NFS sorozatban (NFS3-4, Porsche) minden állítható volt, a motor rezonanciájának erejétől kezdve a bukkanók és úthibák érzésének intenzitásán keresztül az ütközések odacsapásának erejéig minden, sőt még azt is lehetett érezni, ha pl.: jégre ment az ember, szabályosan "kikönnyült" a kormány. Valahogy ezek a dolgok feledésbe merültek, talán, mert a legtöbb PC-s játék már konzolos átirat, ott meg a Vibra funkciós kontrollerek tarolnak, legalábbis szerintem ez lehet az egyik oka. Aki nem próbálta, és van egy jó FF-es kormánya, annak érdemes megvennie a ma már budget kategóriába tartozó régi nagyok valamelyikét (én személy szerint az NFS Porsche-t ajánlanám), és a grafikát ellensúlyozni fogja a kormányzás élménye!


Chrys_
(addikt)

NFS Porsche MOMO-val! Az a király, igazad van, nekem is megvan a játék, a legjobb rész a mai napig. A jégen autózás meg pontosan olyan a Colin 5-ben, ahogy leírtad.


pointer4
(tag)
Blog

Lehet hogy időveszteség a "kuplung" használat, de ha egyszer az van az eredeti autóban amit szimulálunk, és ha már szimulációról beszélünk :D
Remélem egyszer má eljutunk oda, hogy kizáró ok lesz neten a szerverre való belépésnél ha nem használ az illető kuplungot.


Chrys_
(addikt)

A versenykocsikban hol kuplungolnak.... még rally--ban sem. Akkor nem tudnának századmásodperc alatt váltani. Beraknak valami robotváltót azt annyi.


raczger
(őstag)
Blog

Jó cikk lett :)

Én személy szerint LFS-ezek, fél éve van s2-őm előtte néha demoval toltam. Havertól vettem kb egy éve egy Logitech Wingman Formula Force GP-t, ami szerintem az árához képest nagyon jó kormány (pláne, hogy én 3k-ért vettem:) ), viszont egy hete a ffb adaptere felmondta a szolgálatot. Kerestem neten, hogy lehet-e ilyet kapni, vagy más univerzális tápot, de nem találtam (24V, 0.75A). Azért írok ide, hátha tud nekem valaki segíteni :)
Egyszer pedig én is beszerzek valami komolyabb kormányt, de jelenleg más hobbim nyeli el a pénzt elég rendesen :))


pointer4
(tag)
Blog

24V-os tápot keress, ami legalább tud 0.75Ampert, ha többet az nem gáz. Ha találsz pl 1A vagy 2A-est, az tökéletes, max nagyobb, drágább, és melegebb a tápegység, de a kormányod akkor is csak annyi áramot fog felvenni, mint amennyire szüksége van. Elektronikai alkatrész boltban bizti kapsz ilyen, ha szupermarketben nem is.

Chrys_: Kuplungot meg olyan versenyautóban használnak, amelyik kuplungos, van jópár, még magyarországon is, lehet még több is, max nem ismered.. És hiába lassabb a tiptronicnál, vagy társainál, a többi versenyautóban is olyan váltó lesz, tehát mindenki lassabb lesz.

[ Szerkesztve ]


Chrys_
(addikt)

Nem amatőr rally-versenyekről beszélek (az országos bajnokságban csak a menők jelentenek valamit, a többit hagyjuk (a kis kategóriákat is); tudom, miről beszélek, benne voltam a magyar bajnokság egyik időmérő csapatában), hanem amihez legtöbben kormányt használnak a szimekben. Azokban nagyrészt (persze, hogy nem mindben) manual kuplung nélküli váltórendszerek vannak. Pl. rally csúcs-géposztály, F1, 24 órás felső két kategóriája (asszem LMP 1-2). De még talán GT-ben is vannak ilyen kocsik. És a szim-versenyeken előírják kötelezően a kuplung-használatot? Mert ha nem, akkor előnyben lehet az, aki aut. beállításon hagyja és nam tapossa a pedált...

[ Szerkesztve ]


neilszab
(őstag)
Blog

Pointer nyilván azokra a kocsikra gondolt csak, ahol valójában is van kuplung... ;)

Valamint egyre többen keresik a "retro érzést", és jönnek is ki az ilyen témájú modok/játékok dögivel, vagy ott az iRacing (ahol az automata váltó direkt "butább"), szóval lehet azért hol használni. Meg egy bizonyos szint és fanatizmus felett csak az életérzést kedvéért már akkor is bevállalsz ilyesmit, ha közben súlyos tizedeket is veszítesz érte, mert hát had szóljon! Ebbe igazán nem lehet belekötni.... :N :K

[ Szerkesztve ]


Met
(nagyúr)
Blog

A Momo Force-nak van egy hibája, a kormány potit kell időnként megtisztítani mert rángat picit.


neilszab
(őstag)
Blog

És mit gondolsz, mi jönne ki egy Momo Force <-> G25 küzdelemből? Megállná a helyét ellene még ma is a Momo?


Met
(nagyúr)
Blog

Nem tudom, nem próbáltam a G25-öt.
A kuplung és a H váltó miatt sokan arra szavaznak mert megvan a feeling

A váltó gyári hibás, a kuplunggal meg lassabb időket lehet menni (eleinte biztos).
Ha hozzávesszük, hogy 2 gomb van a kormányon, igaz a váltó egységen van még de az nincs kéznél mindig, akkor én maradok a Force-nál. :)


neilszab
(őstag)
Blog

Óriásit zuhant a SAITEK kormányok árai!!!!!

Nem tudom mi állhat a háttérben, de eddig én 17 rongy körül láttam mindenhol a r440-et, most meg nézem, hogy 10 ropi alatt van.... :Y

Aki most gondolkozik egy belépő szintű szimulátoros kormány vásárlásán, annak tudom ajánlani! ;)


pointer4
(tag)
Blog

Talán majd egyszer eljutunk egy olyan szintre, hogy egy komoly szimulátor program nem enged be a szerverre, ha nem használsz tengelykapcsolót. Amúgy pl a GTL-ben melyik verda nem tengelykapcsolós pl ?
Maradjunk meg annyiban, hogy amit te szeretsz az olyan.


neilszab
(őstag)
Blog

Feltéve, ha a szimulált kocsiba is használják..... :P :K

Amúgy egyelőre még nem tartanak ott a játékok, hogy igazán jól modelleznék a kuplunghasználatot, erre csak mostanában kezd megszületni az igény és a válasz a fejlesztők részéről... :U

Az általam hőn szeretett GTL-ben például egyenes semmi következménye sincs, ha a gázon állva kuplung nélkül felváltasz (kikapcsolt autokuplunggal!!), sőt így még jelentős tizedek is lehet nyeri a pályán, szóval kuplung felejtős :(

Vagy próbáltam például rFactoral amolyan vasárnapi vezető módjára, finoman kuplungal elindulni, hát elég siralmasan ment dolog.

Szóval azért ettől még egy kicsit messze vagyunk, talán 4-5 év :)


pointer4
(tag)
Blog

Ez stimmel, az egyetlen játék ami, ha bekapcsolod a tengelykapcs. használatát, akkor a használata nélkül nem hajlandó váltani/elindulni az az LFS, legalábbis azokban az autókban, amibe a készítő szerint is az van (sőőt, hiába van belőve a H-váltó, pillangós autónál az nem is működik). Számomra az írónia a dologban, hogy nem szeretem. iRacing is megy simán ha nem nyomkodom a harmadik pedállt. Az összes, általam ismert is ugyan ezt teszi. A legtöbb amit el lehet érni, ha manuálista van kapcsolva, hogy kipörgésnél leáll a motor (pl rFactor).
Na de milyen kamu kéró már nekiállni egy 1968as Shelby GT500-al, pillangóváltózni. Kacaghatnélkom van ha belegondolok :D

[ Szerkesztve ]


neilszab
(őstag)
Blog

Nem is arról van szó, hogy engedi/nem engedi, mert ezt kábé 2 sor leprogramozni, nem egy nagy cucc. Én is tudok kuplung nélkül váltani a valódi kocsiban... :DDD

Gond inkább az, hogy nincs lemodellezve rendesen az analóg tengely működése, hogy nincs következménye, ha nem a megfellelő pillanatban és nem a mgefelelő módon nyomod le azt a kuplungot. Mondjuk ehhez még bonyolultabb mechanika kéne a pedálba is, mint a fék esetén, szóval nagyon sok minden kellene ahhoz, hogy mindez élethűen működjön és valószínüleg minderre nem iagázn vsn még piacképes kereslet

(itt eltelt 10 perc és a "piacképes kereslet" fogalom életképességén gondolkoztam, hogy van-e ilyen? Mindesetre most már van! :) )


pointer4
(tag)
Blog

Előbb utóbb jön majd FFB-s H váltó is. Kivágja neked a fokozatot ha kell :D
Igazából nem a pedál mechanikáján múlik, jó az ahogy most van. LFS nek se kell 100%-ig betolni, elég csak félig kb, ez a tárcsa élettartamán meg is látszódik (valószínű). A szimulátor társadalomnak kell eddig eljutnia. Egyre több a játék ami online szimulátor, és kevés a játékos, ha még ráadásul rá is raknak egy ilyen "diszkriminációt", nem marad aki kőrözzön.
Inkább látványosan az kellene, (mint pl TDU-ban) hogy az automata clutch használatával a váltás 1 sec is lehet, használva a pedállt meg töredéke. Mindjárt meggondolnák az emberek hogy használják, és még így is lenne, aki gombra rakja, de sebaj.


neilszab
(őstag)
Blog

Én úgy tudom, hogy au iR-ben is van ilyen pozitív diszkrimináció, hogy az automata váltó/kuplung használatával van némi időbünti is a folyamatban...


pointer4
(tag)
Blog

Ezt már írtad valahol, de akkor sem tudtam rá választ, de majd meglesem, már úgy is kéne tolnom, mer nem leszek 'A' , 3 hét múlva :D .

[ Szerkesztve ]

üzenetek