üzenetek

hozzászólások


LamerGyuri
(senior tag)

Ez valami oktatóanyag 6 éves elsősöknek?


iMaverick
(addikt)
Blog

Ha megnéznéd hová sorolta be: Utazás rovat / Az élet rovat / Akármi rovat

Namost ez az akármi. :B


LamerGyuri
(senior tag)

Jah, tényleg :)
Akkor nem szóltam :D


ruti
(Közösségépítő)
Blog

fiam prezijéhez tökéletes lesz. ő már mindjárt 8.


haxiboy
(veterán)
Blog

:U


Donki Hóte
(veterán)

a témában talán jártas is vagyok, no meg, mert nagyon érdekel

A második állítást elhisszük, az elsőről nem vagyunk meggyőződve ;)

Kezdjük talán ott, hogy 5 éve Budapesten nem BKV, hanem BKK járatokkal lehet közlekedni, az utazási feltételek kivonatát fényképezhetted volna akár BKV, VT-Arriva, Volánbusz és MÁV-HÉV által üzemeltetett járművön egyformán.


GreatL
(őstag)

Jó lesz ez... írd csak meg, majd közben felpörög.


Depression
(veterán)
Blog

Mégis BKV-t írtál másodjára.
Teszem hozzá, hogy per pillanat itt Miskolcon én sem tudom, hogy MVK, MKV, vagy valami más néven fut.


dugo_
(veterán)


Donki Hóte
(veterán)

Mégis BKV-t írtál másodjára.

Persze, mert ott arról beszéltem, hogy ki az adott jármű üzemeltetője, hova van fizikailag felragasztva a matrica :K Írtam ott VT-Arrivát is, akinek teljesen hasonló tartalmú matrica van kiragasztva a buszaira.

Az utazási feltételek nem a konkrét járműhöz, hanem a teljes városi szolgáltatáshoz kapcsolódnak, azok egyformák a különböző üzemeltetők által közlekedtetett járműveken.

Pesten ha bérletet veszel, akkor nem BKV van ráírva, hanem BKK. Nem BKV pénztárban veszed a bérletet, hanem BKK pénztárban. Ha elnyeli az automata a pénzedet, akkor nem a BKV-t hívod fel anyázni, hanem a BKK-t :R


UnA
(Korrektor)
Blog

Látom, sikeresen eljutottunk a villanykörte topikhoz... ;)


joey04
(titán)
Blog

:F


Eastman
(őstag)
Blog

Én biztatlak.

Ha egy esetleges nukleáris apokalipszis után csak a logout.hu szerverei maradnak épségben, jól jöhet még a köbükiknek ez a cikksorozat akár ezer év múlva. Legalább az alapoktól tudni fogják majd, hogy horizontális és vertikális helyváltoztatás során most mivel szpunk annyit.[/irony]

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Sziasztok, nyugi nemcsak annyira oktatóanyagnak készül, sokkal inkább akarok foglalkozni technikai megoldasokkal, járművekkel és ezek bemutatásával. De mivel baromi nagy témakör, így valahol a legalapabb dolgoknál kezdem. És ha meg már szót ejtünk a közösségi közlekedésről, akkor annak használata, bocsánat helyes használata sem elhanyagolható úgy, hogy az emberek azt az egyszerű dolgot sem értik, miért ne zabálj reggel a tömött piros hetesen. Persze ennek sincs már értelme. Inkább 5-ös, vagy 9-es busz. A BKVt pedig javítom.

Mostmár igen KKV- vannak. Központi közlekedési vállalat . De a nevükben, mint Közlekedési Központok szerepelnek. Dél-Dunántúli, meg reggelig sorolhatom.

Úgyhogy hamarosan készül a folytatás csak egy randa vírus elkaszált.

Szép napot :)


Donki Hóte
(veterán)

Szerintem arról is érdemes lenne egy komoly értekezést írni, hogy őrültség a mozgólépcső jobb oldalára szorítani a metróban az embereket.

Aki rendszeresen utazik, az látja, hogy az emberek automatikusan a lépcső jobb oldalára állnak, hogy a bal oldalt szabadon hagyják azoknak, akik sietnek.

Csakhogy az is jól látszik, hogy az utazók alig 5 - 10 %-a megy felfelé a bal oldalon.

Tehát most az van, hogy a normálisan közlekedő 90 %-nyi utas kapja a mozgólépcső felületének (és kapacitásának!) az 50 %-át, a 10 %-nyi sietős utas szintén a mozgólépcső 50 %-ával rendelkezik. Szóval a mostani rendszer nagyon lelassítja a mozgólépcsőn való feljutást.

Ha a mozgólépcső mindkét oldalára állnának az utasok, akkor 75 - 80 %-kal több utas tudna egyszerre a mozgólépcsőn állni, vagyis legalább egyharmadnyival gyorsabban jutnának fel/le az utasok a mozgólépcsőn.

Nyilván ehhez az kellene, hogy a notórius elkéső gárda, akik most keményen könyökölve rohannak fel és lefelé a mozgólépcsőn, időben induljanak el otthonról és ne a mozgólépcsőn akarják behozni az otthon ellustázott időt, arra számítva, hogy a birka tömeg úgyis a jobb oldalra áll, utat biztosítva nekik.


szebe
(őstag)

Londonban már fejtegették a témát, valóban több ember fér el, ha mindekét oldalra állnak.

Észrevételeim:
-Sokan használják ki a lehetőséget (többen, mint 5-10%)
-Felfele okozhat dugót a lépcső alján, akkor, amikor egyszerre érnek be a szerelvények (utána meg üresjárat, az sem jó, de ezt nyilván nehezebb szabályozni). Ha nem egyszerre érnek be, nem vészes.
Lefele menet szintén jobb az eloszlás.
-Ha úgy van, én is kihasználom a lehetőséget, de félre nem lökök senkit. Valamint engem sem zavar, ha valaki siet, az ő dolga.

Engem speciel sokkal jobban zavar az átszállásoknál (Deák, Kálvin), hogy nincs jobbratartás (pedig a Kálvinon van korlát is...), mindenki megy amerre lát...


Lacc
(aktív tag)

Inkább töröltem.

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Jól van Srácok! ezt is megírhatom. Sőt már készre megírtátok lényegében. Egyébként jogos.
Amúgy engem sem zavar, ha valki siet. Inkább nem állom útját.
Amiről mindenképpen akarok írni, az az autósoknál a mentősök és egyéb tényezők mint rendőr, tűzoltó elengedése. Ugyanis sokan nincsenek tisztában azzal, hogy olyankor nem fog senki megbüntetni, mert átmentél a piroson. De azthiszem egy perc alatt 800 dolgot össze lehet szedni. Meg fogom írni simán :)


UnA
(Korrektor)
Blog

"Nyilván ehhez az kellene, hogy a notórius elkéső gárda, akik most keményen könyökölve rohannak fel és lefelé a mozgólépcsőn"

Ez simán rosszindulatú volt, ugye. Sok olyan embert ismerek, akik mindig menni szoktak a mozgólépcsőn, és nem azért mert késésben vannak - pl. én is :)


Donki Hóte
(veterán)

Nem rosszindulatú volt, hanem ténymegállapító :(

Sajna rengeteg olyan emberrel találkozom a mozgólépcsőn, akik miközben nyomulnak előre, hangosan morognak, ha valaki a bal oldalon áll. Még olyat is szoktak mondani, hogy "nem látják, hogy ki van írva, hogy a jobb oldalra kell állni?"

Nincs ilyen kiírva sehol sem!

Ha te sietsz, az rendben van. Ha viszont közben inzultálod azokat, akik (bármilyen okból) a bal oldalon állnak, az nincs rendben :K

üzenetek