Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


LamerGyuri
(senior tag)

Ez valami oktatóanyag 6 éves elsősöknek?


iMaverick
(PH! addikt)
Blog

Ha megnéznéd hová sorolta be: Utazás rovat / Az élet rovat / Akármi rovat

Namost ez az akármi. :B


LamerGyuri
(senior tag)

Jah, tényleg :)
Akkor nem szóltam :D


ruti
(Közösségépítő)
Blog

fiam prezijéhez tökéletes lesz. ő már mindjárt 8.


haxiboy
(PH! kedvence)
Blog

:U


Donki Hóte
(őstag)

a témában talán jártas is vagyok, no meg, mert nagyon érdekel

A második állítást elhisszük, az elsőről nem vagyunk meggyőződve ;)

Kezdjük talán ott, hogy 5 éve Budapesten nem BKV, hanem BKK járatokkal lehet közlekedni, az utazási feltételek kivonatát fényképezhetted volna akár BKV, VT-Arriva, Volánbusz és MÁV-HÉV által üzemeltetett járművön egyformán.


GreatL
(fanatikus tag)

Jó lesz ez... írd csak meg, majd közben felpörög.


Depression
(PH! kedvence)
Blog

Mégis BKV-t írtál másodjára.
Teszem hozzá, hogy per pillanat itt Miskolcon én sem tudom, hogy MVK, MKV, vagy valami más néven fut.


dugo_
(PH! kedvence)


Donki Hóte
(őstag)

Mégis BKV-t írtál másodjára.

Persze, mert ott arról beszéltem, hogy ki az adott jármű üzemeltetője, hova van fizikailag felragasztva a matrica :K Írtam ott VT-Arrivát is, akinek teljesen hasonló tartalmú matrica van kiragasztva a buszaira.

Az utazási feltételek nem a konkrét járműhöz, hanem a teljes városi szolgáltatáshoz kapcsolódnak, azok egyformák a különböző üzemeltetők által közlekedtetett járműveken.

Pesten ha bérletet veszel, akkor nem BKV van ráírva, hanem BKK. Nem BKV pénztárban veszed a bérletet, hanem BKK pénztárban. Ha elnyeli az automata a pénzedet, akkor nem a BKV-t hívod fel anyázni, hanem a BKK-t :R


UnA
(Korrektor)
Blog

Látom, sikeresen eljutottunk a villanykörte topikhoz... ;)


joey04
(Jómunkásember)

:F


Eastman
(őstag)
Blog

Én biztatlak.

Ha egy esetleges nukleáris apokalipszis után csak a logout.hu szerverei maradnak épségben, jól jöhet még a köbükiknek ez a cikksorozat akár ezer év múlva. Legalább az alapoktól tudni fogják majd, hogy horizontális és vertikális helyváltoztatás során most mivel szpunk annyit.[/irony]

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Sziasztok, nyugi nemcsak annyira oktatóanyagnak készül, sokkal inkább akarok foglalkozni technikai megoldasokkal, járművekkel és ezek bemutatásával. De mivel baromi nagy témakör, így valahol a legalapabb dolgoknál kezdem. És ha meg már szót ejtünk a közösségi közlekedésről, akkor annak használata, bocsánat helyes használata sem elhanyagolható úgy, hogy az emberek azt az egyszerű dolgot sem értik, miért ne zabálj reggel a tömött piros hetesen. Persze ennek sincs már értelme. Inkább 5-ös, vagy 9-es busz. A BKVt pedig javítom.

Mostmár igen KKV- vannak. Központi közlekedési vállalat . De a nevükben, mint Közlekedési Központok szerepelnek. Dél-Dunántúli, meg reggelig sorolhatom.

Úgyhogy hamarosan készül a folytatás csak egy randa vírus elkaszált.

Szép napot :)


Donki Hóte
(őstag)

Szerintem arról is érdemes lenne egy komoly értekezést írni, hogy őrültség a mozgólépcső jobb oldalára szorítani a metróban az embereket.

Aki rendszeresen utazik, az látja, hogy az emberek automatikusan a lépcső jobb oldalára állnak, hogy a bal oldalt szabadon hagyják azoknak, akik sietnek.

Csakhogy az is jól látszik, hogy az utazók alig 5 - 10 %-a megy felfelé a bal oldalon.

Tehát most az van, hogy a normálisan közlekedő 90 %-nyi utas kapja a mozgólépcső felületének (és kapacitásának!) az 50 %-át, a 10 %-nyi sietős utas szintén a mozgólépcső 50 %-ával rendelkezik. Szóval a mostani rendszer nagyon lelassítja a mozgólépcsőn való feljutást.

Ha a mozgólépcső mindkét oldalára állnának az utasok, akkor 75 - 80 %-kal több utas tudna egyszerre a mozgólépcsőn állni, vagyis legalább egyharmadnyival gyorsabban jutnának fel/le az utasok a mozgólépcsőn.

Nyilván ehhez az kellene, hogy a notórius elkéső gárda, akik most keményen könyökölve rohannak fel és lefelé a mozgólépcsőn, időben induljanak el otthonról és ne a mozgólépcsőn akarják behozni az otthon ellustázott időt, arra számítva, hogy a birka tömeg úgyis a jobb oldalra áll, utat biztosítva nekik.


szebe
(őstag)

Londonban már fejtegették a témát, valóban több ember fér el, ha mindekét oldalra állnak.

Észrevételeim:
-Sokan használják ki a lehetőséget (többen, mint 5-10%)
-Felfele okozhat dugót a lépcső alján, akkor, amikor egyszerre érnek be a szerelvények (utána meg üresjárat, az sem jó, de ezt nyilván nehezebb szabályozni). Ha nem egyszerre érnek be, nem vészes.
Lefele menet szintén jobb az eloszlás.
-Ha úgy van, én is kihasználom a lehetőséget, de félre nem lökök senkit. Valamint engem sem zavar, ha valaki siet, az ő dolga.

Engem speciel sokkal jobban zavar az átszállásoknál (Deák, Kálvin), hogy nincs jobbratartás (pedig a Kálvinon van korlát is...), mindenki megy amerre lát...


Lacc
(fanatikus tag)

Inkább töröltem.

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Jól van Srácok! ezt is megírhatom. Sőt már készre megírtátok lényegében. Egyébként jogos.
Amúgy engem sem zavar, ha valki siet. Inkább nem állom útját.
Amiről mindenképpen akarok írni, az az autósoknál a mentősök és egyéb tényezők mint rendőr, tűzoltó elengedése. Ugyanis sokan nincsenek tisztában azzal, hogy olyankor nem fog senki megbüntetni, mert átmentél a piroson. De azthiszem egy perc alatt 800 dolgot össze lehet szedni. Meg fogom írni simán :)


UnA
(Korrektor)
Blog

"Nyilván ehhez az kellene, hogy a notórius elkéső gárda, akik most keményen könyökölve rohannak fel és lefelé a mozgólépcsőn"

Ez simán rosszindulatú volt, ugye. Sok olyan embert ismerek, akik mindig menni szoktak a mozgólépcsőn, és nem azért mert késésben vannak - pl. én is :)


Donki Hóte
(őstag)

Nem rosszindulatú volt, hanem ténymegállapító :(

Sajna rengeteg olyan emberrel találkozom a mozgólépcsőn, akik miközben nyomulnak előre, hangosan morognak, ha valaki a bal oldalon áll. Még olyat is szoktak mondani, hogy "nem látják, hogy ki van írva, hogy a jobb oldalra kell állni?"

Nincs ilyen kiírva sehol sem!

Ha te sietsz, az rendben van. Ha viszont közben inzultálod azokat, akik (bármilyen okból) a bal oldalon állnak, az nincs rendben :K


UnA
(Korrektor)
Blog

Így azért másképp hangzott. :K


Robert07
(fanatikus tag)
Blog

Igaz, Londonban tobben kihasznaljak, viszont ha tovabb viszem a gondolatmenetet, tehat tegyuk fel, hogy problemat okoz valakinek az, hogy a szabadon "gyorsabb sav" miatt kesobb er fel, akkor az szerintem alapbol a gyorsabb utat valasztja, es nincs belole problema. Aki meg nem siet, annak mindegy, hogy esetleg fel perccel tobbet var-e vagy sem.


haris
(őstag)

Egy kiegészítést szeretnék kérni a "4. Ha már közlekedünk! Hol és hogyan?" -hoz (-ba)
Azt írod a gyalogos közlekedjen lehetőleg a járdán, de azt nem, hogy ha bármi miatt nincs járda, akkor az úttest menetirány szerinti bal oldalán.
Egyrészt, mert a hátulról érkező autó, amit nem látsz, nem a te oldaladon jön, így ha a sofőr elbambul, vagy elvakítja a nap vagy bármi, akkor nem kaszálja el a gyalogost. Ugyanakkor a gyalogos oldalán a velr szemben érkező autó elől a gyalogos ki tud térni, ha látja hogy az nem veszi észre őt.

Én érden lakom, itt az utcák 70%án nincs járda, a gyalogosok meg mennek ahol eszükbe jut. Katasztrófa. Pár éve volt is egy nagy visszhangot kiváltó gázolás, egy babakocsit toló nőtt vert telibe valaki, akit elvakított a lemenő nap. Az egy dolog, hogy a sofőr hibázott, mert bár nem ment gyorsan, mégsem a látási viszonyoknak megfelelően vezetett, de a gyalogos mit keresett a menetirány szerinti jobb oldalon?
Simán elkerülhető baleset lett volna, ha az alapvető ismereteket tudják és alkalmazták volna mindketten.

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Jogos amit írsz. Igen éltem Érden jó néhány évet. Valóban nincs járda egy deka, de köves út se nagyon... Amúgy most részben Diósdon lakok. Itt sincs. Szóval ezt is észben tartom. Köszönöm! :R

Sajnos a babakocsis anyukák már egy úton átkeléskor nettóba hibát követnek el rendszeresen, miszerint, a babakocsit simán betolja az útra először.

[ Szerkesztve ]


chipesz
(senior tag)

Dehogy nincs. :D


MaCS_70
(PH! kedvence)

Az orosz metróknál kiválóan működik a jobb oldalon állás, bal oldalon lépcsőzés -- legalábbis Moszkvában és Szentpétervárott tökéletesen. Mindenki, aki nem siet, automatikusan jobbra áll, a bal oldalon pedig gyakorlatilag folyamatosan halad az egybefüggő lépegető sor.

MaCS


saja
(kvázi-tag)
Blog

Kérem vigyázzanak! Az ajtók záródnak:

[ Szerkesztve ]


adlersson
(tag)
Blog

"Szerintem arról is érdemes lenne egy komoly értekezést írni, hogy őrültség a mozgólépcső jobb oldalára szorítani a metróban az embereket." - Én mindig ledöbbenek, hogy ez Mo.-n ekkora téma. :F Egyes, Magyarország teljes lakossága x2, x3 lakosú városokban érdekes módon ez sosem volt gond vagy vita tárgya, mindenki félreáll egy sorba jobb vagy bal oldalon, aki meg siet, az hadd menjen. Csodák csodájára ez évek óta flottul működik.


Donki Hóte
(őstag)

Csodák csodájára ez évek óta flottul működik

Szerinted!

Szerintem meg nem működik flottul.

Már egy szerelvény beérkezésekor is tolongás alakul ki a felfelé menő mozgólépcsőnél, ha pedig két szerelvény is befut, akkor embertelen tömeg torlódik fel a mozgólépcsőnél.

Ha ez a tömeg 1,1 ember/lépcsőfok sebességgel fogy, az nyilván sokkal tovább tart, mint ha 2 ember/lépcsőfok sebességgel fogyna el!

Alapfokú matematikai számítással is látszik, hogy kb. 45 %-al gyorsabban fogy el a lent álló tömeg, ha nem állnak jobbra az utasok, hanem minden lépcsőfokra 2 ember lép fel.


joey04
(Jómunkásember)

+1


adlersson
(tag)
Blog

"Szerintem meg nem működik flottul." - Gondolom sok olyan állomást láthattál, ahol mondjuk napi 1-2-3000000 utas mozgólépcsőzik minden probléma nélkül.

"...ha pedig két szerelvény is befut, akkor embertelen tömeg torlódik fel a mozgólépcsőnél." - Mer' kretén az utazóközönség. De az a szabályozás (vagy előzékenység?), hogy az utasok egy része oldalra áll, a másik része pedig folyamatosan gyalogol felfelé (nem úgy, hogy 1-2 ember esetleg siet) szerintem nem olyan nagy ördöngösség. Fejlettebb meg kevésbé elp*csásodott társadalmakban már rájöttek, hogy a mozgólépcsőnek az lenne a lényege, hogy, aki igényli, mert beteg, öreg stb., az oldalra áll és mozdulatlanul leküzdheti a szintkülönbséget, míg a többiek szépen felsétálnak, kihasználva, hogy a mozgólépcső felgyorsítja, megkönnyíti a feljutásukat.

Mondjuk ott, ahol egyébként is vérre menő küzdelem folyik azért, hogy a buszon, metrón, villamoson 5-10-15 percet ülhessen valaki, szerintem kár rugalmasságot firtatni. :U


MaCS_70
(PH! kedvence)

Azzal együtt, hogy egyetértek Veled, a számokat tegyük rendbe!

"Gondolom sok olyan állomást láthattál, ahol mondjuk napi 1-2-3000000 utas mozgólépcsőzik minden probléma nélkül."

A világ legnagyobb utasszámot lebonyolító metróhálózata a moszkvai metró, napi kb. 2 400 000 utassal, ami bő 200 állomás között oszlik el. Nincs olyan állomás, aminek a napi forgalma akár csak megközelítené az 1 000 000-t is.

Amúgy volt szerencsém használni, és tényleg bámulatos! És valóban: még csúcsidőben sem igazán van tumultus, pedig működik a jobb oldalra állás.

Igaz, nagy a járatsűrűség és jól szervezett/tervezett az infrastruktúra.

MaCS


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Na azért én is meglesném. Jó és szép lehet. Főleg ugye a Szentpétervárira mondják, hogy gyönyörű. Amúgy még mindíg a régi szerelvények közlekednek? Vagy mint a Pandák a felújítottak?


Donki Hóte
(őstag)

a mozgólépcsőnek az lenne a lényege, hogy, aki igényli, mert beteg, öreg stb., az oldalra áll és mozdulatlanul leküzdheti a szintkülönbséget, míg a többiek szépen felsétálnak, kihasználva, hogy a mozgólépcső felgyorsítja, megkönnyíti a feljutásukat.

Szerinted az is normális, ha valaki felszáll a Combinóra az Oktogonon a szerelvény végén (mert ott az van közelebb a földalattihoz), aztán a Nyugatiig szépen előresétál végig a szerelvényen, mert a Nyugatinál meg a szerelvény eleje van közelebb a metróhoz :F

A te elved szerint ez a tevékenység felgyorsítja, megkönnyíti az eljutást :U


MaCS_70
(PH! kedvence)

Én eddig csak a moszkvai metróról hallottam dicshimnuszokat, de tény, hogy a szentpétervári is nagyon szép -- de a moszkvai számomra ütősebb élmény volt.

Sokféle szerelvény jár, a nálunk régen megszokott kékek is -- csak az a furcsa, hogy sokkal gyorsabban repesztenek.

MaCS


adlersson
(tag)
Blog

Mert csak metrónál vannak mozgólépcsők? Shinjuku több mint 3000000 utast mozgat naponta.


adlersson
(tag)
Blog

"Szerinted az is normális, ha valaki felszáll a Combinóra az Oktogonon a szerelvény végén (mert ott az van közelebb a földalattihoz), aztán a Nyugatiig szépen előresétál végig a szerelvényen, mert a Nyugatinál meg a szerelvény eleje van közelebb a metróhoz."
Ki a tököm utazik így az M1-M3 között? Hogy egy helyett 3 jegyet vigyen el egy átszállás?

Egyébként ezt úgy mondod, mintha teljesen életszerűtlen lenne, hogy pl. aki a Nyugatinál az aluljáró felé megy az lehetőség szerint a jármű azon végébe megy, aki meg mondjuk egyből a csarnokba menne a zebrán át, az meg a másikba.


Donki Hóte
(őstag)

Hogy egy helyett 3 jegyet vigyen el egy átszállás?

Bérlet :F


adlersson
(tag)
Blog

Jó... Bérlettel is kétszer kell átszállnod. (Meg minek mennél le az Oktogonig az M1 vonalán az M3 felé, ha Újpest felé mész. A 75/76/79 trolik többek között pont erre lettek kitalálva, hogy ne a Nyugatinál gyűljön össze mindenki.)

Amúgy teljesen elkanyarodtunk az eredeti témától meg olybá tűnik az érvekből is kifogytál. Nyugodtan elhiheted, hogy nem az a pár millió utas a hülye, aki képes rendeltetésszerűen, félrehúzódva használni a mozgólépcsőt.


MaCS_70
(PH! kedvence)

1. A moszkvai metró állomásairól volt szó, nem általában mozgólépcsőkről. Azért írtam a helyesbítést, hogy ne maradjon bent téves adat.

2. Ha már a mozgólépcsőkre hivatkozol: a Shinjuku egy városrész, gyakorlatilag egy teljes város. Szó nincs benne olyan utasforgalom-koncentrációról, mint egy metróállomás esetén.

MaCS


adlersson
(tag)
Blog

1. Te hajtod egyedül a moszkvai metrót. (Ami egyébként szintén nem a legforgalmasabb a világon.) Én annyit írtam csupán, hogy vannak olyan állomások (nem feltétlenül csak metró), melyek bizony bőven bonyolítanak napi több milliós utasforgalmat. Szerintem az, hogy min utazik az utas, az irreleváns.

2. Ez most komoly? Mennyi ideig tartana utánanézni ennek? :F Gondolod, hogy hasból mondom azt, amit? :UShinjuku állomás


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Ezzel új ötletet adtatok a következő részhez. Jegyek bérletek. Bár ez eléggé darázsfészek...


Donki Hóte
(őstag)

nem az a pár millió utas a hülye, aki képes rendeltetésszerűen, félrehúzódva használni a mozgólépcsőt

Pár millió utas Budapesten? Kevered az utazásszám fogalmát a metrót igénybevevő emberek fogalmával.

Budapesten több év alatt jön össze több millió utas...

Na mindegy, tényleg elkanyarodtunk és tényleg te is kifogytál az érvekből, mert nem vagy hajlandó belátni, hogy a jobbra állás az csak azt időt segít behozni a bal oldalon sietőknek, amit elvesztegettek lent a tolongásban. Ha minden lépcsőre ketten állnának, akkor nem lenne behozandó elvesztegetett idő, mert sokkal gyorsabban fogyna a lenti tömeg.


Lalikiraly
(őstag)
Blog

De most nézzétek. Ez a tolongás jóformán szerintem a Deák térre és kb a végállomásokra érvényes.
De persze cáfoljatok meg. Én nap mint nap használom szinte az összes metrót és több villamost meg buszt is.
Emlékszek gyerekkoromban, hogy a Deákon lent a két metró között feszt karbantartották valamelyik mozgólépcsőt. Példának okáért délutánonként, a 4-es metrónál Kelenföldön, mikor a végállomásra beér a metró, akkor felfele két mozgólépcső indul. Nem is nagyon szokott tumultus lenni. Egyébként meg, aki itt akarja behozni a késését, na akkor már nem a rendszerben van a hiba. Azt tudtátok, hogy a mozgólépcsőknek ugyanolyan menetrendje van mint a buszoknak?


MaCS_70
(PH! kedvence)

Min is vitatkozunk, amikor egyetértünk?

Amúgy teljesen igazad van, az ázsiaiak (Tokió, Sanghaj, Peking) lenyomják Moszkvát.

De a napi milliós utasszám egy állomáson nekem így is sok (amúgy nem állomásra hivatkoztál, hanem magára a városrészre, aminek van egy brutális közlekedési csomópontja).

Évi 3,33 milliárd utas, az napi átlag 9 millió, hétköznapokon legyen mondjuk 15 millió -- de ez 290 állomásra oszlik el, még a legforgalmasabbakra is soknak tűnik a millió utas. Persze nem mintha nem lenne tökmindegy...

MaCS


adlersson
(tag)
Blog

"Pár millió utas Budapesten? Kevered az utazásszám fogalmát a metrót igénybevevő emberek fogalmával." - Be ne lásd, hogy hülyeség amit nyomatsz és képtelen vagy objektívan gondolkodni. Még véletlenül nem tűnnél a 10 millió magyar polihisztor egyikének. :U

[ Szerkesztve ]


adlersson
(tag)
Blog

"De a napi milliós utasszám egy állomáson nekem így is sok (amúgy nem állomásra hivatkoztál, hanem magára a városrészre, aminek van egy brutális közlekedési csomópontja).

Évi 3,33 milliárd utas, az napi átlag 9 millió, hétköznapokon legyen mondjuk 15 millió -- de ez 290 állomásra oszlik el, még a legforgalmasabbakra is soknak tűnik a millió utas. Persze nem mintha nem lenne tökmindegy..." - Mi van? :F Mi az, hogy egy városrészre hivatkoztam, aminek van egy csomópontja? Mik ezek a számok?

[ Szerkesztve ]


MaCS_70
(PH! kedvence)

Te írtad:
"Mert csak metrónál vannak mozgólépcsők? Shinjuku több mint 3000000 utast mozgat naponta."

Nem a Shinjuku metróállomásra, hanem magára Shinjukura hivatkoztál, ami tudtommal egy teljes városrész, egy brutális forgalmú közlekedési csomóponttal, ami jóval több embert szivattyúz át, mint maga a metróállomás.

A számok pedig onnan jönnek, hogy a tokiói metró 3,3 milliárd utast visz évente, és 290 állomása van.

MaCS


Donki Hóte
(őstag)

Még egyszer megpróbálom elmagyarázni a dolgot, aztán hagyom.

Azt írtad, hogy "pár millió utas nem lehet hülye".

Pár millió utas nem is hülye, mert nincs annyi utas. Attól, hogy te mondjuk naponta négyszer utazol, attól te még egy utas vagy! Az meg egy tök más kérdés, hogy a statisztikákban te napi négy utazásszámmal hízlalod az igénybevételt.

Az pedig, hogy valaki hülye (vagy nem hülye) az személyes tulajdonság, attól, hogy valaki négyszer utazik naponta, attól még nem szorzódik fel néggyel a hülye (vagy nem hülye) mivolta.


Lalikiraly
(őstag)
Blog

A hétvégén fejezem be a cikk második részét, csak előtte egy másik cikkem jelenik meg. Így nemsokára ez is megfog. :)

üzenetek