[Re:] [Lalikiraly:] Mercis kalandok - Huszonegyedik rész - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Képet, képet, képet! :D (az autóról kompletten természetesen :)) )


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Ott van a könyv változat van elég kép, de rakok be a cikkbe is szívesen :)


Hieronymus
(őstag)
Blog

Az egy szuper tiszta légszűrő.
Ennél sokkal mocskosabbat is láttam már. Azt sem értettem, hogyan tudott még levegő átjutni rajta.
Az olaj sem annyira vészes. Csak az előző olaj után még maradt koszt mosta le. :D


Lalikiraly
(őstag)
Blog

hát igen, elég cifra állapotú volt már.

A váltóolaj amit a képen látsz. Amikor megvettük bő két és fél éve, akkor lett lecserélve. És hát olyan 15000-20000 ment talán bele. a cikkben tévesztettem is, javítom is. Szóval én elképedtem, hogy tud ilyen retek lenni. hát igen a friss olaj kimosta a váltót. Nem kicsit lett jobb. Most már amikor elveszem a gázt, azonnal lemegy a motor alapjáratra menet közben is. Szóval príma lett.

Még egy apró baja azért sajnos megmaradt, pedig azt hittem a csatlakozó az oka de nem.

A lényeg annyi, hogy akár hidegen beindítva, akár melegen újra beindítva. Elindulás után nem váltja fel az ötödiket csak ha 70 fölé mentünk. Vagy ha nyomok akármikor egy kövér gázt egy kb 3 másodperce. Akkor rögtön felvált. Utána menet közben már gyönyörűen váltja a fokozatot.t
De ha megállok, kezdődik elölről. De csak akkor, ha a motort is leállítom. Ha nem állítom le akkor nincs.

A többi meg a képeken és a leírásban ott van, hogy mennyi dolog volt vele.


Somatom
(addikt)
Blog

Kéne abba az autóba egy rendes motor. :DDD


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Jah, ne is mond. Egy plusz 50-100 LE elférne nekem is!!!


Somatom
(addikt)
Blog

Nekem is lennének ötleteim, csak kéne egy lottó ötös. :)


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Hát egy 211 vagy 212 esnek is örülnék, valami 3.2 benzin. De hát ez van. Úgyhogy ezt az autót javítgatom. Igazából ugye nem megvenni sok ezeket. Hanem utána javítani. Ez a 210 eshez nagyon olcsó az alkatrész, de a későbbiekhez már más tészta.


Somatom
(addikt)
Blog

Áhhh... Olyan bárkinek lehet. Nekem jobban bejönnek az egyterűek és a klasszikus formák. Szóval, a forna legyen mondjuk egy W108 -as halottas Merci mattfeketében, a hátuljában egy motorszállító állvánnyal. Az elejébben azzal a V12 -es Brabus motorral, alatta pedig 4x4 -es meghajtással. :)


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Jah 7.3S rögtön mi? Szép lenne. Az durva pompa autóba befér a motor úgy?


Lalikiraly
(őstag)
Blog

De beteg lenne baszki matt feketében, krómfelnikkel, légrugó :D Meg a 4matic hajtás és V12. Na azt cifra lenne megcsinálni.


Somatom
(addikt)
Blog

Úgy tudom, hogy a W109 -ben a legnagyobb gyári motor a 6.3 V8 volt. De, lehet, hogy azt az AMG követte el. Ha a W124 -be befért a V12, akkor a W108 -ba is símán befér.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(addikt)
Blog

Találtam még elmebetegebbet. A 190 -be is bepréselték a V12 -t. Akkor a 108 -ban lötyögne. :)


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Pont ezt akartam mondani, hogy akkora annak a motortere... Bár szerintem csak fotón láttam olyat sajna...


Somatom
(addikt)
Blog

Én vezettem is. Egyik haveromnak volt egy aranyszínű. Eleje ültetve, hátulja emelve, gyönyörű, nagy alufelnikkel, peres papucsokkal. Nagyon vagányul nézett ki. Én még levettem volna a krómdíszeket, csőrösebbre húztam volna az első lámpákat és eltűntettem volna a kilincseket.


8th
(őstag)
Blog

Azaz, mondjuk egy jó kis OM606.962 :K


Somatom
(addikt)
Blog

De, abból kettő, hogy legyen menés is! Nehogymár egy digórakéta levillogja. :)


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Azért az OM606 sem váltja meg a világot. Lehet húzni, de nem a végtelenségig. Persze 400 LE meg ilyenek, azt bármikor koppanhat. De 300 körül valszeg még nem üzemórás. Persze örülnék én az alap 177LE nek is, pláne nagy köbcenti, sok nyomaték.
Bár a klubban többen is inkább 270CDi ilyesmi, csak újabb, finomabban jár ilyesmi. Persze más ha csak tuningra kell a verda.
320CDi 210 est láttam már 400LE vel, mondjuk az pusztított.

Terror Benz Russia. Nem kell messzire menni.


8th
(őstag)
Blog

A jó kis motort én úgy értettem, hogy az a legmegbízhatóbb turbódízel motor amit a merci valaha személyautókba belerakott. Mai szemmel nézve már megmosolyogtató az a 330Nm egy három literes turbódízeltől, már akkor sem számított soknak amikor a W210 300TD megjelent.


ncc1701
(addikt)

Automata váltóból ritkán jön le a teljes olaj töltet, általában csak a fele. Gyakorlatilag ki/szétszerelés nélkül csak frissíteni tudod a benne levő olajat.
Én már egy ideje azt csinálom a sajáttal, h évente kap 3 liter új olajat (az nálam 5-8ekm). Most már kezd elég jó lenni leeresztéskor is.


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Nekem 7.5 jött le. Le lett szedve a dekni és a citromból is lejött.


Somatom
(addikt)
Blog

Az automata váltóhoz nincs vmi átmosó olaj?

Mindíg mosolygok az aláírásodon. Eszembe jut a jelenet. :)

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Hát annyi, hogy egy gagyit beleraksz és hamar cseréled, de amúgy nincs. Ki lehet mosni szervízben. Igazából a vezérlőtömböt kéne nekem is kitakarítani. Beszéltem már szakértővel, az a baja. Abban sok rugó meg golyó van. És valszeg ragad, vagy fene tudja.

Köszi igen az Ötötdik elemből van az utóbbi. Kitalálod mi az első? :D Nyilván a nevemet helyettesítsd be.


Somatom
(addikt)
Blog

Az nincs meg, csak az Ötödik elemes jelenet.

Szerk.: Megvan! Google a barátom. :)

[ Szerkesztve ]


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Na és? vagy próbálkozzon más is :C


Somatom
(addikt)
Blog

Csak ciki, hogy nem ismertem fel. Alap mű, soxor láttam. :B

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(őstag)
Blog

A Volvónak is volt hasonló dízel motorja, turbó nélkül 80 lóerőt erőltettek bele. Szerintem 20 év után sem számottevő a motor kopása.


Lalikiraly
(őstag)
Blog

Akkoriban olvastam egy cikkben, hogy a BMW nél csináltak egy motorkopási tesztet.
Fogtak a szalagról egy új autót és járatták, tesztpályán. Normál olajcserék minden betartva. Valami 300 000 km után nézték meg először a motort és nem volt értékelhető kopás. A végén valami 1M ment bele és még akkor sem volt jelentős mértékű.

Volt Toyota Corolla GTi-m Azokat a motorokat a gyárban úgy tesztelték, hogy beindít és padon üveghangon meddig megy.

Szóval itt nem maga a hengerkopás a jellemző. Sokkal inkább az adagolás, a turbó, vagy a befecskendezés és esetleg vezérlés hamarabb beadja a kulcsot, hogy már nem érje meg javítani. Egyébként ilyen 200-220CDi motor annyi van, hogy Dunát lehet vele rekeszteni.


8th
(őstag)
Blog

400 lóerővel még nem üzemórás. Olyan 500-550 lóerő környékén jelentkezhetnek mechanikai problémák vele ami tekintve, hogy csilliárd kilométert futott minimum 20 éves motorokról beszélünk nem akármekkora mérnöki teljesítmény. Pokoli erős mechanikusan az a blokk. De már a kisebb OM605 is remek tuningpotenciállal bír + egy nyitott kipufogóval szépen is szól az öt henger. VISoR-TDI tudna mesélni erről. Az ő autója [link] [link] [link]

üzenetek