[Re:] [Lalikiraly:] Opel Astra G váltószoknya és kézifékkar szoknya csere - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bandon
(tag)

Anno én is végigjártam ezt az utat... Gratula :) :R


Balage21
(tag)

Ezen már túl vagyok én is, sokkal esztétikusabb lesz a beltér. Viszont ami megütötte a szemem, hogy 16 éves létére milyen recés a kormány, és még a duda gomb is matt. Mennyit futott ez a kocsi? Vagy netán ezeket is cserélted?


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szia!

Igen szuper lett tőle! Köszönöm :)


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szia!

Hát akkor most kapaszkodj, az autóban 303000 kilométer van.

Nos hogy ne legyen a kormány állapota annyira meglepő, az első lökhárítót már cserélték rajta, mert a színe napsütésben picit egy árnyalatnyit elüt. Így szerintem belecsúsztak valakibe, amitől eldurrant a légzsák és kicserélték a kormányt. Ezek szerint valószínűleg az egészet, bár az utastér többi része sem kopottas szinte egyáltalán, tehát vigyáztak is rá.

A motort meg biztosan generálozták, mert a víztartája belül feketés, tehát egyszer biztosan megfőzték a motort. az 1.2-es hajlamos megforralni magát, főleg ha nem is tudna róla a tulajok, hogy a termosztát hajlamos megadni magát, nekem az is új benne, már mint amikor megvettem már új volt.
Egy Opel márkakereskedésbe volt beadva.

Full "fapad" változat az autó. Csak servo kormány van és kb ennyi az extralista. Sem klíma, sem központizár semmi sincs. De viszont egészen rendben van. A hátsó lökhárítón is van egy kis műanyagos javítás, viszont rozsda sehol semmi. a kipufogóját is cserélték már mert utángyártott.

Én meg mióta megvettem motorolaj, olajszűrő, váltóolaj, légszűrő, pollenszűrő, új BOSCH gyertyák (nem biztos hogy a legjobb, vagy BERU vagy GM ajánlott inkább) első kerékcsapágyak, stabrudak, teljes műszerfalvilágítás, már csak a középső kijelzőt kell kicserélnem, mert a fele bevan esve és a lámpája is csak a felének világít, ehhez kapcsolódóan kikellett cserélni a hőmérséklet érzékelőt. Meg a teljes első féket tárcsát és betétet is cseréltem rajta.

Na meg az antennát kellett magát a kis rudat kicserélnem, meg kapott egy Blaupunkt bluetoothos autórádiót is :)

Én imádom a kis autómat. Szín városban 6.7 volt eddig a legnagyobb fogyasztásom.
Sokszor azt sem veszem észre hogy jár a motor.

[ Szerkesztve ]


Balage21
(tag)

Na ez érdekes, ugyanis az enyém egy 1998.10 havi X16SZR - a hagyományoss 8 szeleps 1.6-os - óra szerint 228.685 km-el. A kormányom lényegében fényes, a bal oldali dudagomb félig beszakadva, opel embléma zöld műanyagra kopva.
Ezt látva viszont felmerül bennem a kérdés, hogy mennyi lehet az enyémben valójában? :) 1,5 éve németországból behozott autó, meglepően jó állpotban. Kormány alapján 500.000 van benne.
Álljon itt felsorolás érdekességképpen, hogy én mit cseréltem az elmúlt 1,5 évben:
- termosztát kétszer, BEHR majd Valeo. (Sosem lesz tökéletes...)
- vezérlés, botdászíj, vízpumpa
- bordásszíj feszítő görgő
- vízhűtő, klímahűtő, klíma töltés
- akkumulátor
- stabilizátor rúd és pálcák
- jobb első kerékcsapágy
- főtengely szimering, vezérmű tengely szimering
- szelepfedél tömítés
- 4 új BERU gyertya
- BOSCH vízhőfok jeladó
- VEMO főtengely holtponti jeladó
- olaj szűrőkkel kétszer
- váltóolaj


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Korrekt szervízlista.
Lehet mikor behozták megtekerték. Egyébként láttam céges G-t amiben 130 volt és megvolt kopva.

Hidd el nagyon használat függő.

Futóműved hogy áll?


petipetya
(nagyúr)
Blog

Pornó ment a háttérben?


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Hogy?


petipetya
(nagyúr)
Blog

Az angolul beszélő női hangra gondoltam, aztán rájöttem hogy nem nálad ment, bocsi :D


Balage21
(tag)

A futómű rendben van, csak két stab pálcát kellet cserélnem mert kopogott. A bal oldalinak a csavarja úgy össze volt rohadva, hogy egyszerűen letört a stabilizátor rúdról így azt is cserélni kellet. Ehhez ugye meg kellett emelni a motort, mert Opelék ügyesen befűzték alá... :)
A lengéscsillapítókat meg már cserélték, mert 4 gázos SACHS van alatta mi biztosan nem gyári.
Hamarosan viszont érik a hátsó féktárcsák cseréje...


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Azok biztosan nem gyáriak, mert gyárilag olajos gátlók voltak bennük még. Így is kemény a futómű.
Hagyjad már, nekem elől megint kopog a futómű, most biztos a kormány gömbcsuklók, amiknek két hete még nem volt bajuk :D De hát a jó Magyar utakon ez nem csoda, de még csak meglepődés sem.
A stabpálcák neccesen jöttek le nálam is, de megúsztuk :)


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Hátul nem féktárcsa van, hacsak nem 2.0 motoros, mert azokon aszem már az van hátul is. Hanem fékdob van hátul. És fékpofákkal. Viszont azt az egészet érdemes együtt cserélni, mert nagyon vállasok szoktak lenni. Viszont utána ég és föld a kocsi :)

Akkoriban volt egy A Vectránk és jártam sokat országszerte, és Tatabányán volt egy izgalmas derékszögű kanyar és csak 20-30 akkal vettem be. És egyszer műszaki előtt voltunk és hát a hátsó gátlót nézte a szerelő, hogy kikéne cserélni. Na az is flexelés melegítés minden volt, úgy bevoltak rohadva. Jó kilettek cserélve tök nevenincs olcsó gátlókra. Utána ugyanazt a kanyart kb 60 al vettem be, úgy hogy észre se vettem. Úgyhogy azért a lengéscsillapító nem kicsit fontos. Ezen a Gn is csereérettek, de a négyet egyszerre fogom az fix.


Balage21
(tag)

Az 1.6 kombik hatul is tarcsafekesek, az enyem is az.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Akkor bocsánat. Nem figyeltem, Nálunk a családba három darab 1.2-es 5 ajtó van :D

üzenetek