[Re:] [Lenry:] Új autót vennék - 1. rész - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


ncc1701
(veterán)

Viszont az egyterű egy 8-9 személyes kisbusz után csak egy vicc. :)


bambano
(titán)
Blog

Már a h astra kombiját is a c vectra alaplemezére építették, az pedig 2700-as tengelytáv és 4770-as hossz.
én is rákerestem, az első generációs kombi insigniára mindenhol azt írják, hogy 4 méter 98 centi hosszú, pedig nem, hosszabb.


bambano
(titán)
Blog

"Minden bizonnyal, de én még nem kerültem olyanba.": szerintem ez kizárható. az automata váltók nagyjából minden olyan forgalmi helyzetben, ahol terhelésváltás van, rosszabbul váltanak, mint az ember.
tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni.
kizártnak tartom, hogy nem volt hasonló eseted.

emellett vannak olyan dolgai is az automatának, ami megszokással kezelhető. például a hirtelen elindulást nem szereti annyira. ha lámpától kell indulni, akkor nem akkor indul az ember, amikor a közvetlenül előtte levő autó elindul, hanem akkor, amikor a közvetlenül előtted levő autó előtt levő autó elindul, és akkor fel lehet venni a forgalom ütemét.

nekem a legfiatalabb autómban automata van, azt úgy sikerült megvenni, hogy nem volt más. azt a motort csak automatával adták. de azóta beleszoktam, bele is öregedtem, most már örülök neki, hogy az van. van adaptív tempomatom is, amit írtál, végigmentem Pesten anélkül, hogy bármelyik pedált is meg kellett volna nyomni. lustaság rulez :)


Somatom
(veterán)
Blog

Teljesen más kategória. Amíg nem volt utazóautóm, addig telekocsival jártam ki. Kb három évig, kéthetente ki, meg vissza, kisbusszal. Az tulképp teherautó, ülésekkel. Semmi köze egy egyterű komfortjához. Lassabb, vagy sokkal többet eszik, sokkal drágább az autópályadíja. Csak hét személyig szgk díj, ráadásul a vontatmányért is külön fizetni kell. A kollégám kint vásárolt Bora -ját hazahoztam szgk. pályadíjjal. Bp. lakok. A Grand Espace alig hosszabb egy kombi Passat -nál. Egy kisbusszal sokkal nehezebb parkolni, és sok mélygarázsba be sem fér. A Mammutba szoktam járni és az Espace épphogy nem koccolja a magasságjelzőt.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"... tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni...."

Ez vezetési hiba amit leírsz.
Nulla sebesség eltéréssel kezded meg az előzést. A faterom generációja vezetett így.

Távolabbról követve az előzendő járművet, már akkor el lehet kezdeni a gyorsítást, amikor az utolsó szembe jövő még el sem haladt. Jobban átlátható a közlekedési helyzet távolabbról. Az előzés gyorsabban és rövidebb úton hajtható vége. Még üzemanyagból is kevesebbet kell elhasználni az előzésre. A járművet is kíméli az előzés.
A kemény mag, még az autópályán is ezt csinálja. :W


bambano
(titán)
Blog

teljesen mindegy, hogy honnan kezdem meg az előzést, az automata váltó nem szereti ezt a forgalmi helyzetet.

megvárod, amíg az utolsó szembejövő elhalad, de addigra már gyorsítottál, miközben kiderül, hogy nem ő volt az utolsó... upsz.
azt mondjuk vitatnám, hogy hamarabb előzöl így, mint én, de mindegy.

egyébként ja, az én faterom is így előzött, amíg 62 lóerős autóval járt.


nullpoint
(senior tag)

"A kemény mag, még az autópályán is ezt csinálja"

Autópályán órákig el tudok lenni kamion mögött, persze ha nem 70-80-al cammog. Na ilyenkor van az hogy kamion mögül előzök. :B Persze kivárom a tiszta helyzetet, mert a 2.0 hdi az nem az a motor amivel besüppedsz az ülésbe. De ez egy ilyen móka, gyenge hardverrel valóban előre kell tervezni, ahogy írták.

Belsőben meg azért nem megyek, mert akármikor nagyon ritkán sietnék és bemegyek a belsőbe, azonnal egy barom nekiáll 90-nel menni előttem. Komolyan, ez egy ilyen feature az életemben, hogy nekem lassan, a külsőben kell haladnom. :DDD


bambano
(titán)
Blog

A 2.0 hdi nem gyenge motor. azzal tudni kellene haladni.
Ha eléd költözik valaki 90-nel, akkor túl nagy követési távolságot hagysz.


nullpoint
(senior tag)

De ez a gyenge, legalapabb alap, 205nm 90ló. Plusz pingpongasztal függőlegesen frontfelület. :DDD

Nem elém költözik, hanem elkezd belassulni, még a hárommal előttem levő is, érthetetlen okokból, mintha összebeszéltek volna. Komolyan ez valami sorsszerű nálam.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

és tényleg...
nem gondoltam volna, hogy ilyen fűnyíró motorokat is csináltak. két liter, 90 ló?

esetleg még próbáld meg, hogy erősebb izzót raksz a fényszóróba :)


Lenry
(félisten)
Blog

tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni.

abba az előzési helyzetbe, ahol az automataváltó bambasága már létkérdés, bele sem szabad menni.
de akkor átfogalmazom: nem kerültem még olyan helyzetbe, ahol a váltó gondolkodási ideje túl fontos lett volna.
a mindennapokban egy 68 lóerős autóval járok, ahol az ilyen manőverek egyébként is tervezést igényelnek, az azzal szerzett tapasztalatokat átültetem a többi autómba.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"....de addigra már gyorsítottál, miközben kiderül, hogy nem ő volt az utolsó... upsz."

Semmi gond. legfeljebb fékezni kell egy kicsit, de általában elég elvenni a gázról a lábat.
Ez még mindig biztonságosabb, mint a előzendő jármű mögött kidugni az autód orrát, hogy láss valamit.

Upsz, a szembejövő autó is most dugta ki az orrát. Nem baj már kedvezményt adnak a tükörcserére.
Upsz, a szemben jövő akkor húzódott vissza az előzésből, amikor már elindultam, kettő - hárommal visszakapcsolva, teljes gázzal előzni.

A KRESZ szerint az előzendő jármű hátulja közelében amúgy sem szabad, mert nem tartod meg a kötelező biztonságos követési távolságot. Nem tudsz időben megállni mögötte, ha erős fékezésre kényszerül.
Az előzés megkezdésekor már nem kell megtartani, Ha a szemben jövők miatt nem lehetséges az előzés, még nem kezdted meg az előzést. Meg kell tartani a biztonságos követési távolságot.

Bizonyosan láttál már az országúton, párhuzamosan haladó féknyomokat, mind a két sávban.
Az tipikusan annak a fajta előzési taktikának a következménye, amit te szoktál alkalmazni. Elindult az előzés, de a jármű vezetője kevésnek találta a szabad teret az előzéshez. Meggondolta magát és a fékre lépett. Az előzött jármű vezetője segítőkész volt és fékezéssel akart segíteni az előző járműnek. Az eredmény viszont a szembejövők sávjában haladó jármú visszatérésének megakadályozása lett.

Nekem teljesen közömbös hogyan előzöl. Legalább is addig, amíg nem kened rá az autódat az enyémre, az előzési módszereddel. De azt tudnod kell, hogy nem a jobb megoldásra szoktál rá.


nullpoint
(senior tag)

Igen, ez 8 szelep, egy vezérműtengely, nagyon pici fix geometriás csiga fújja. Ugyanez a motor egy peugeot 206-ban már egész más élményt ad. :) 100/90es hellát használok, Ha tudsz erősebbet, kipróbálom. :D


bzoley
(veterán)

Szóval, mert rossz tapasztalatod van egy ócska konstrukcióval legjobb, ha általánosítasz és félrevezetsz mindenkit. Ennyi sületlenséget nem lehetett egyszerű megírni. Fel sem merült, hogy léteznek normálisan használható váltók?
Ha két autóval hamarabb indulnék a lámpától, az egész sort összetolnám.
Bármilyen lassabb járművet megelőzök bármilyen sebességről abban a pillanatban, ahogy eldöntöm: na most.
Az előző autóm kellemetlen tulajdonsága volt a gondolkodás. A sarkon befordulva, gyorsításkor jutott eszébe, hogy lelassultam, vissza kéne váltani. Ebből még nem következik, hogy mind szar.


bambano
(titán)
Blog

nem azt állítottam, hogy bele kell-e menni vagy sem.
azt állítottam, hogy nem jó.
van, aki erre felkészül, van, aki nem.
az eredeti állítás az volt, hogy voltál már olyan helyzetben, amikor átlag sofőr a kéziváltóval jobban vált, mint az automata. továbbra is azt gondolom, hogy voltál. nem arról beszélek, hogy hogyan oldottad meg.


bambano
(titán)
Blog

1. nem tudod, hogy milyen előzési taktikákat szoktam alkalmazni
2. ne gondold azt, hogy azért, mert itt elmondtam valamiről a véleményem, egy rakás másik kresz szabályt is megszegek vagy nem tudok
3. ne gondold azt, hogy az a sok téveszme, amit feltételeztél rólam, igaz.

nyugodj meg, az előzési módszerem teljesen jó.


bambano
(titán)
Blog

"Az előző autóm kellemetlen tulajdonsága volt a gondolkodás.", és akkor te? :P :P :P
szóval nekem rossz tapasztalatom van egy konstrukcióval, neked meg egy másikkal, akkor ne általánosítsak?

most ne beszéljünk arról, hogy a terhelés váltást lehetetlen beleprogramozni a váltóba... nem véletlen, hogy több autón is lehet kormány mögötti fülekkel váltani, illetve minden általam ismert automata váltóba programoztak kickdown-t.

felmerült-e bennem, hogy léteznek normálisan használható váltók? igen, felmerült. csak én különbséget tudok tenni aközött, hogy egy váltó átlagosan egy jó kompromisszum és aközött, hogy időnként kézzel jobban is lehetne.


Lenry
(félisten)
Blog

mindegy, az én válaszom továbbra is az, hogy együtt tudok vele élni, és nem akarok kéziváltós autót vezetni ha nem muszáj.


bambano
(titán)
Blog

:R


bzoley
(veterán)

Egy most 23 éves váltó viselkedése alapján nagy hiba lenne általánosítani.

üzenetek