[Re:] [Lenry:] Új autót vennék - 1. rész - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Ennek miért kell igy lennie? Az automatát is vissza tudod váltatni előre. Ott a sport mód, a 3,2,1 fokozat, vagy a teljes manuál mód, típustól függően. Ha rakottan jön az emelkedő, akkor előtte még a kamiont is átrakom manuálba, és kettőt visszakapcsoltatok vele.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Automatánál nincs ilyesmire szükség. A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni. Nem több idő, mint elengedni a gázt, kuplungot benyomni, váltani, kuplung vissza, és nyomni a gázt. De ha nagyon akarom, felül tudom bírálni, h melyik fokozatban legyen, de nem is emlékszem, mikor csináltam ezt. Valami nagy emelkedőn praktikus lehet kicsit hagyni forogni. De akkor sem kell, mert érzi, h kell a fordulat, és nem vált el 2000rpm-nél akkor az enyém.

Persze mondjuk ehhez alapkövetelmény, h ne valami alapmotoros vacakról beszéljünk. Szerintem valami nagyon régi, rossz tapasztalatod van, valami ezer éves, hidrós váltós, kis motoros, nyomatéktalan akármivel. Ezt alátámasztja az is, amit fentebb írtál, h le kell maradni, majd gyorsítani, és úgy előzni. Rendes autónál, amiben van valamennyi erő is, ilyesmire nincs szükség. Gyengével meg hiába a manuális váltó, úgy sem érdemes pattogni.

Írhatnál autóra példát, én is írtam. :)


#21346560
(veterán)

Oda egyértelműen a manuális a jobb! :DDD :R


#21346560
(veterán)

Na jah! Az alapján, amit írt, valami nagyon gatya autómata váltó lehet, mert a 6-os Mazda is úgy vált, ahogy te írtad.
Manuálisnál még be sem nyomtam a kuplungot, ez már gyorsul...


bambano
(titán)
Blog

nálam az a definíció, hogy ha kézzel váltok, az kéziváltó. mindegy, hogy a habverőt abuzálom vagy a kormányváltót, az kéziváltó. az automata az, ami magától, saját programja szerint vált.


Lenry
(félisten)
Blog

hátőőő.
a kék nem lesz piros, csak mert te akként definiálod.


bambano
(titán)
Blog

azt kellene már érteni végre, hogy nem ugyanazt mérjük.
abban az időpontban, amikor megkezdem az előzést, akkorra a kéziváltóval már túlvagyok a váltáson, az automata még akkor kezd szöszmötölni. tehát bármennyi idő alatt váltok kézzel, és bármennyi idő alatt vált az automata, a kézi jobb, mert annak a váltási idejét nem mérem bele a történetbe, az automatáét meg igen.

másrészt azt, hogy le kell maradni és úgy előzni, nem én írtam, olvass vissza.

azon meg, hogy egy 1gen olajkályha insigniából lefikáztad az autómat, mocskosul röhögök.


bambano
(titán)
Blog

a váltóprogramot kritizálom éppen. a téma az, hogy az automata nem mindig találja el jól magától, hogy hogyan váltson.
ha belenyúlok kézzel, akkor elfedi a hibát.


ncc1701
(veterán)

A robotizált váltót hová is teszed?

Mert a manuális az azt jelenti, h kuplung+kar. Mindegy, h mit képzelsz bele. Ami ennél fejlettebb, az már valami más.


Somatom
(veterán)
Blog

De, egy automata tud kéziváltóként működni, viszont egy kéziváltó nem tud automataként. Akkor melyik a jobb?


Lenry
(félisten)
Blog

ezt értem, én arra reagáltam, hogy attól, hogy nálad "ha kézzel váltok, az kéziváltó", ettől még másnál nem ez.
tehát te hiába definiálsz dolgokat egyedileg, ez leginkább csak félreértésekhez vezet.


ncc1701
(veterán)

Ne viccelődj, nekem csak a gázt kell lenyomnom, neked meg el kell kezdened gépészkedni. :) Soha semmi hátrányom nem volt az automatával, de biztos meg tudod magyarázni, h miért szar, hiszen már az ókori görögök is kitalálták, h a nyúl nem előzheti le, érheti utól a teknőst.

Egyet viszont tudok, manulális autóban x idő után fáj a bal térdem, automatában nem. Az x az adott edzésemtől függően lehet akár 30-45 perc is, automatával meg lemegyek a tengerpartra is akár.

Nem fikázom a kocsidat, nagyjából teljesen leszarom, milyen vasad van. Nekem a kocsi nem f@sztoldat, van egy igényem vele szemben, ha annak megfelel, akkor marad. Ha 5 éves, ha 10, ha 20, nem érdekel. És az sem, h mennyi millió, mert nem ettől leszek sem boldogabb, sem komolyabb ember. Aki szemében meg igen, az meg az én szememben éretlen gyerek. Kb ennyi.
Ja, és asszem pontosan tudod, h erre a vasra annyit kell költeni, mint egy 7-es bömbire, ergo asszem ez nem csóróság kérdése. :)


#21346560
(veterán)

"abban az időpontban, amikor megkezdem az előzést, akkorra a kéziváltóval már túlvagyok a váltáson, az automata még akkor kezd szöszmötölni. tehát bármennyi idő alatt váltok kézzel, és bármennyi idő alatt vált az automata, a kézi jobb, mert annak a váltási idejét nem mérem bele a történetbe, az automatáét meg igen."

ÁÁÁÁÁ! Most jöttem rá, hogy csak trollkodsz! :C :C :C


bambano
(titán)
Blog

ha nem tudod, hogy milyen autóm van, akkor miért ezt alapértelmezed: "Szerintem valami nagyon régi, rossz tapasztalatod van, valami ezer éves, hidrós váltós, kis motoros, nyomatéktalan akármivel." ???


ncc1701
(veterán)

Mert a koszos insigniám sem úgy működik, amit leírsz, pedig az aztán nem a mérnöki teljesítmény csúcsa.
De h rovidebb legyek: mert hülyeséget írsz. És nem csak szerintem, hanem többek szerint is.


ncc1701
(veterán)

Amúgy meg ha szoktál nézni totalcar videókat, akkor az is meglenne, h ugyanazt a motor-váltó kombinációt több féleképpen lehet programozni, ők is van, h egyiknél szidják, a másiknál dícsérik. Nem egyszerű a történet. Plusz nyilván függ a vélemény a vezetési stílustól is. Ha én baromkodni akarok, akkor a kis swiftemmel csinálom, szerpentinen, mert az pici, könnyen kanyarodik, könnyű, jól megy. A nagy kocsival nyaralni járok, vagy nyaralóba, családdal, nyilván máshogy vezetek, mikor nem csak a saját életem múlik a baromságomon. Vagy mondjuk teli a puttony, és nem akarom, h boruljanak a dolgok. Ergo még az is lehet, h ami nekem jó, az más szerint tök szar alapjában véve.


bambano
(titán)
Blog

nem volt szó arról, hogy kinek mi a jó.
arról volt szó, hogy a váltó milyen. hogy ezt utána ki hogyan értékeli, a preferencialistáján hol van, arról nem esett szó. a te váltód is olyan, mint amit mondok, ezt onnan tudom, hogy TE LEÍRTAD. a te preferencia listádon a bal térded előrébb van, mint ez az előzési szituáció, és ebbe nem hogy nem kötött bele senki, véleményt sem írt róla.
Lenrynek megfelel a hatvanakárhány lóerős poroszkálás, erről sem volt egy negatív vélemény se.

arról volt szó a kezdetek kezdetén, AMIKOR MÉG NEM MONDTA, HOGY MÁR MEGVETTE, hogy van egy ilyen jelenség, és döntse el, hogy együtt tud-e élni vele. tájékoztatást kapott, hogy jobban dönthessen.

nem értem, mi az egésszel a bajotok.


dabadab
(titán)
Blog

A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni.

Amit bambano mondani akar, de nem nagyon sikerült neki kifejtenie, az az, hogy kéziváltóval (vagy kézzel zaklatott automatával) elő tudja készíteni a motort, visszavált, amikor már látja, hogy mindjárt előzni tud, vagyis az előzés tényleges megkezdésekor már magas fordulatszámon pörög a motor, már van turbónyomás, csupa olyan dolog, ami egy teljesen automata váltónál nem lesz meg akkor, amikor elkezded az előzést. És azt azért senki sem hiszi el, hogy ha 1200-as fordulattal gurulsz, akkor onnan egy pillanat alatt felépül a turbónyomás meg a 3000-es fordulat, hogy a 160 lóból legaláb 120-130 megjelenjen.
(A családi autónk szintén 160 lovas, kétliteres dízel, kézi váltóval).

[ Szerkesztve ]


bzoley
(veterán)

Előkészíteni a motort? Mi ez, talán kelt tészta? Ez a bíbelődés ugye nem igényel időt, figyelmet. Ezért nem is fogja felfogni a különbség lényegét. Eltervezi az előzést, előkészítgeti a motort, felmos, elmosogat, aztán előz. Egy normálisan megépített autóval, ahogy mások is írták, elég elhatározni, hogy előzzünk, abban a pillanatban megindul és pár másodperc múlva le van tudva az egész. Semmi mással nem kell foglalkozni, csak azzal, hogy szabad-e az út. Én csak azért szoktam néha előre kicsit megpöccinteni a gázpedált visszaváltásra ösztönözve, hogy "óvatosabban" gyorsuljak, egyébként hajlamos elkalandozni az autó hátulja.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Előkészíteni a motort? Mi ez, talán kelt tészta?

Nem, mechanikus szerkezet, aminek az állapotváltozásai időt vesznek igénybe.

Egy normálisan megépített autóval, ahogy mások is írták, elég elhatározni, hogy előzzünk, abban a pillanatban megindul

Ilyen nincs. Még egy sokszáz lóerős szívóbenzines se indul meg instant alacsony fordulatszámról és hát a magyar utakon azért nem azok a jellemzőek, hanem leginkább a turbódízelek (meg most már a turbóbenzinesek), ahol a turbónyomás felépüléséhez kell idő.

(Egyébként persze a környezet rengeteget számít, ha valaki alföldi főutakon vezet, ahol nagyjából háromezer kilométerre lehet ellátni, az tök más, mint mifelénk, ahol tényleg számít minden másodperc, mert össze-vissza kanyarog a 84-es meg a 85-ös és forgalom is van).

[ Szerkesztve ]

üzenetek