üzenetek

hozzászólások


Yany
(addikt)
Blog

Szerintem a 21:9 bőven elegendő a látómező optimális kitöltéséhez. A 32:9-es képnek a szélein gyakorlatilag tök fölöslegesen renderelt anyagok futnak... szerintem.


AxBattler
(félisten)

+1
Még a 29"-os monitoromon sem mindig használtam ki a látótér széleit...


Kristof93
(senior tag)

Miert nem tudjak a 3840*1600-as panelt hasznalni? Minden gyarto ezzel a marhasaggal jon.


Zealot80
(tag)

Samsung C43J890DKU 120Hz-el hasonlo 3840x1200-as felbontassal kerult az asztalomra. £680 uj bontatlan dobozba, akarmilyen arfolyamon szamolgatom de olcsobb volt.
26cm-el szelesebb mint az elozo 29-es LG de nem erzem foloslegesnek meg jatek alatt sem az extra meretet, munkamhoz meg hatalmas segitseg. Csak jatek miatt felesleges ezt elismerem de nem ront az elmenyen.


ZnVjaw0K
(tag)

+1
Munkához ok. Játékhoz gagyi.


M^xx
(aktív tag)
Blog

Játékra minek erőltetik ezt a panelt, nem igazán alkalmas rá. Mielőtt bárki megvenné, jól nézzen utána, hogy mennyire ghostingol mert az én predator z35 monitorom ez miatt lett eladva, iszonyat zavaró.


Vesa
(veterán)

VA panel + ívelt? Nálam önmagában az egyik is kizáró tényező egy monitornál, együtt aztán végképp szóba sem jöhetne. Grafikai munkára az ív miatt, játékra a VA panel miatt.


Yany
(addikt)
Blog

A 38uc99, 38wk95 vonalon alkalmazott finom ív tökéletes munkához is. Photoshop, fejlesztés, Premiere, office alkalmazások. Nagyon kevés melótípus lehet, amire nem alkalmas, de szerintem CAD/CAM is simán belefér, gyakorlatilag éppen látható, viszont cserébe a széleit is jól látni.

Az 1800-as viszont tényleg elég durva. Játékhoz szerintem oké, nekem inkább ez az ultraszéles 32:9 a bajom.

[ Szerkesztve ]


-=RelakS=-
(veterán)

Rosszabb: a játékok utálják.
Vagy a vízszintes mérethez méri a látómezőt, akkor olyan az érzés, mintha a kép tetejét és alját levágták volna. (Far Cry)
Vagy a függőleges mérethez méri a látómezőt, akkor meg van, hogy a széleken belelátsz az épületekbe (Half Life 2) Ha az objektumokon átlátás meg van oldva, akkor meg a post process effektek nem érnek ki a szélekig (Quake Champions)
Végül van olyan játék, ami ebben a képarányban már torzít (Doom 2016)

Szóval ja, fantasztikus ötlet a 32:9-et gamer monitornak reklámozni.
Próbáltam a 21:9-et is, de nekem valahogy a 16:9 jön be a legjobban. (illetve régen a 16:10, de azt ugye pár éve lesajnálják a gyártók)

Azt sem igazán értem, hogy 3840*2160-as tévéket lassan már az ember után dobják, a monitorok között meg vicceskednek a 27" meg 32"-os változatokkal, jó 42"-48"-os monitorból meg alig pár van a piacon. Az is mind 60Hz, pedig a 120Hz megérné a befektetést.

[ Szerkesztve ]


snecy20
(veterán)

Anno a 21:9-es képarány is végigjárta ezt az utat, évekig baromira nem optimalizálták rá a játékokat. Egyelőre még a 32:9 is itt tart. Élvezet lehet rajta olyan játékokkal játszani, amik a natív 16:9-nél ragadtak (1-2 évvel ezelőtti WRC-k, Resident Evil Biohazard, Fallout 4)


Cyberboy42
(senior tag)

najólvan, akkor most már létezik néhány FreeSync 2 -es megoldással elátott monitror. Az lenne a kérdésem hogy akkor mennyi szoftver, égészen pontosan játék az ami támogatja ezt a feature-t? Van már egyáltalán ilyen, vagy legalább készül valami?


BoneDragon
(veterán)

Mivel a HDR-t a FreeSync 2 hozta el AMD kartyakra, igy az olyan játékok tamogatjak, amik a HDR-t is. Google a barátod.


evitiguF
(senior tag)
Blog

Ilyen előtt ülve mondom azt, hogy nem mennék vissza kisebbre. Persze mindenkinek megvan az egyéni preferenciája, és felhasználásfüggő is a dolog, de számomra ennél kisebbet köszönöm nem.

Azzal viszont nem értek egyet, amit írtok... nem a monitor nem támogatja a játékot, hanem a játék, a monitort!
Olyan régi játékokat írtok, hogy akkor még a 21:9 is csodaszámba ment, nemhogy egy ilyen 32:9...

FOV - attól függ, a játék motorja melyik eljárást támogatja. Hor+, anamorphic, pixel-based, Vert- . A Hor+ a leggyakoribb, és legjobb megoldás, ez esetben tényleg kiszélesíti a látómezőt, vertikális veszteség nélkül.
Persze vannak olyan játékok, amik pont az előnyszerzés miatt korlátozzák ezt. (ha jól emlékszem az Overwatch pont ilyen)

AC-Odyssey-ben valami fenomenális ekkora látómezővel játszani... Autós címekről nem is beszélve. A teljes műszerfal ott van előtted, anélkül, hogy 3db kisebb monitort kellene használni.

A feketéje a VA panel miatt kiváló, a HDR (600) tényleg látványos, és hozzáadott érték.
De persze akik elfogultak IPS-VA irányban letették valamelyikre a voksukat, őket úgysem lehet meggyőzni, és vaktában dobálóznak, tapasztalat nélkül.

Én másfél éve napi szinten használom nagy megelégedésemre, és próbáltam objektív maradni, nem elfogultan írni.


snecy20
(veterán)

Az a baj - illetve én azt tapasztalom - hogy 32:9 esetén csak a kép közepén lévő 16:9-et csinálják meg rendesen, a kép szélén lévő 2xegynegyednyi látótér csak a kép szétnyújtása, torzítása. Még nagyon nem az igazi.


-=RelakS=-
(veterán)

"2xegynegyednyi látótér csak a kép szétnyújtása, torzítása"

Ez így nem teljesen igaz. Azért látod torznak, mert sík felületre vetítenek a játékok, annak meg ilyen randa, torz kép lesz az eredménye. Ugynaz, mintha normál monitoron a fov-ot felhúzod 130-140 körülre.

Itt egy videó, ami a Quake-be beleteszi azokat a torzításokat, amitől a nagy látószög széle nem néz ki hülyén, viszont ami ellen az optikai rendszerek gyárói próbálnak harcolni :D (párna torzítás)


Bajgunar
(aktív tag)

Ezt a sok zagyva, h*lye, irígy dumát... amit lenyomnak egyesek. Vicc. Egyikőjük se ült még ilyen monitor előtt.
Nekem C49HG90 (200k-ért vettem, bontatlan patikát :C ).

Ívelt? Igen! K*rvajó! VA? És? Hibátlan! 144Hz? Igen! Brutál! Ghosting? Hol? (az meg mi?) Mert ezen ugyan NINCS! Munkára? Rettenetesen hasznos! Játékra? Elengedhetetlen!!! 125% sRGB, 10bit, 1ms! Nesze neked IPS... (hagyju kmár ezeket a hülye dumákat)

Nem a monitor nem támogatja, hanem a játék sz*r!
Ülj le egy ilyen elé játszani, dolgozni. Soha többé 21:9! De még kisebb se!
Tény, hogy "kevés" az 1080. (PFf... De kinek? (nekem nem) Bőven brutálul néz ki! Felesleges feljebb nyomni felbontást, hogy feleződjön az fps...Meg akkor hozzá SLI-be 2080... hagyjuk már.)


-=RelakS=-
(veterán)

Mindannyian mások vagyunk.

CRU-val beállítottam a monitoromon 21:9-et is, 32:9-et is, maradok a "kösz, nem!"-nél :D


Bajgunar
(aktív tag)

Hol van itt neked torzítás? Édes istenem....
Azért mert pubdzsí sz*r-ul van megírva s torzít (nem támogatja)... Nézd meg pl RoE-t, Bf-et, AC-t. Brutál! 0 torzítás.
Nem ültél te még ilyen előtt...


-=RelakS=-
(veterán)

nem tudom, mi az a pubdzsí, RoE, AC. Bf-ről Battlefield-re gondolnék.

Ha meg nem olyan képet mutatnál, ahol random kövek vannak a szélén, hanem rendes, felismerhető alakzatok, akkor látnád, hogy a szélén ugyanúgy elnyúlnak az objektumok, mint normál monitor esetén, mikor nagy látószöget állítasz be.
Nem varázslat, nem monitor gond, így működik a renderelés.

Battlefield 3
Bal oldal: cső kimenet akkora vízszintes ellipszis lett, mint a ház. Jobb oldalt a daru hátsó része is eléggé nyújtott.

[ Szerkesztve ]


Bajgunar
(aktív tag)

Minimális torzítás van. Ok. Aláírom.
Ennél a bf képnél, igen látszik a torzítás. Eltűntetni sosem lehet. Ilyen a renderelés.
De a fov állítható! S ha nagyobbra venné (az általad mutatott képen, akkor feleennyi lenne a torzulás).

A felbontás meg még mindíg állítható!
Ha akarom 16:9-be használom, ha akarom 21:9-be. Ha támogatja game akkor simán 32:9-be!
Ha akarom középre rakom, s kétoldalt fekete lesz. Ha akarom oldalra rakom. A másik oldal fekete. Ha akarom egyik oldalt win, másikon game. Vagy akár 2 pc is egyszerre, vagy xbox és pc is. ;)
Rengeteg féle variálási lehetőség.
theHunter (game) nem támogatja csak 21:9-et. (Már ezen a felbontáson is torzít), 32:9-be bug-os lesz a game. 16:9-re írták.
RoE (Ring of Elysium) vagy Bf is kegyetlen 32:9-en! Fov állítás nélkül, minimális torzítással.
RoE TPP-ben (Third Person) brutális módú csalásnak minősül. De FPP (Fps nézetben is) kegyetlen mit be nem látsz!
Na mind1.

Számomra ennél kisebb soha (pedig 33"-ról váltottam)
4k is felesleges (számomra).


-=RelakS=-
(veterán)

42" alá én sem mennék vissza, de ha megint nekiállok Quake-elni, akkor a képfrissítés miatt jön a 27" :S

4K-n meg aztán tényleg úgy állítgatod a felbontást, ahogy akarod :D Legjobb, ha a korábban említett CRU-t letöltöd, felrakod, és nVidia esetén a méretezést rábízod a videókártyára :)

Azt amúgy aláírom, hogy a torzítás mértéke a játékon is múlik: ha nem csökkenti valamennyire a függőleges FOV-ot, akkor ilyen szépség lesz a végeredmény XD (mondjuk itt szerintem a játékos is felhúzta a francba a FOV slidert)


Tidus
(addikt)
Blog

De itt azt írják hogy nagyképű a HDR.
Akkor most mi van?


MeszesKPT
(őstag)

Teljesen egyetértek. Szánalom, hogy mi megy a 40" feletti UHD-s monitoroknál. Jó hogy fejlesztik ezeket a "csík" kijelzőket, de akinek szüksége lenne a 2160p-re például munkához, az megvan lőve.

üzenetek